לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 09-04-2007, 10:05
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
נווטים במסוקים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי primo שמתחילה ב "נווט במסוקי ח"א"

אכן, אין כיום (כמעט) נווטי מסוקים בחיל, בטח לא במסוקי הסער. אני חושב שבטייסות המסק"ר יש מספר זעום של נווטים, אבל איני יכול להתחייב על כך (נכתב שרן כוכבא ז"ל, שנהרג בתאונת הפתנים במלחמת לבנון השנייה, הייה נווט).

יש הבדל מהותי בין תפקיד הנווט במטוסי התובלה לתפקיד הנווט במסוקי תובלה. במטוסי תובלה (ואולי YHS יסביר זאת טוב ממני) יש משימות בהן הנווט אינו משתתף כלל. בכל מקרה הנווט אינו מטיס אלא הוא חלק מצוות המשימה.
במסוקים, הנווט היה בעצם טייס משנה, והטיס את המסוק. כשירויות ההטסה שלו היו מועטות יותר, אבל היו קיימות. אני זוכר טיסה באנפה בשירותי הסדיר, כאשר הייתי בצוות המוסק במבצע מעצרים. הטייס והנווט התחלפו מדי פעם בהטסה, לפי הכיוון שבו הקפנו את האזור.

אגב, גם ההפרדה בין טייסי/נווטי מסוקים לבין טייסי/נווטי תובלה הייתה שונה: נווטי תובלה הוסבו ברובם למסלול נווטים בצ'קים של הפייפרים או בתחילת הראשוני. נווטי מסוקים לעומת זאת מוינו למגמה באמצע מתקדם מסוקים, כאשר ההבדלים בינם לבין הטייסים היו הרבה פחות מובחנים כמו ההבדלים במערכי התובלה או הקרב.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 09-04-2007, 17:32
  primo primo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.06
הודעות: 69
מה רציתי לשאול
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי primo שמתחילה ב "נווט במסוקי ח"א"

א. לא התכנתי למסק"רים.
יש הגדרה מאיזה גודל/כמות נוסעים, חובה שצוות המטוס יכלול שני טייסים. אני מניח שזה נועד
בעיקר למקרה בו נוצרת "נבצרות" (דום לב או צרות אחרות חלילה...) אצל אחד הטייסים.
ולא שההטסה עצמה מחייבת שני טייסים.

במסוק יסעור שיכול להטיס 30 - 40 נוסעים שבו בד"כ שני אנשי צוות אויר (לא מדבר על מכונאי מוטס וכו').
אם אחד משני אנשי הצוות הוא נווט אז הכלל מופר, אלא אם כן הנווט כשיר להטיס ולהנחית את המסוק שזה
נראה לי קצת מוזר שכן להבנתי הטסה והנחתת מסוק יותר קשה מהטסה והנחתת דקוטה (למשל), לא זוכר
שבדקוטה כאשר היו שני אנשי צוות, אחד מהם יכל להיות נווט.
בעובדה, הוחלט בח"א שלא יהיו יותר נווטים במסוקים (כאחד משני המטיסים).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:22

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר