לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 15-12-2007, 00:27
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "חלקים דרך "שוק שחור" ?"

אתה פשוט טועה.
טועה בצורה שמראה שאין לך מידע מעודכן. אתה מוזמן לדלג להודעה שלי בהמשך האשכול עם הפניות לידיעות ממקורות עיתונאיים בנושא או להריץ חיפוש בגוגל עם מילות חיפוש F14 PARTS וללכת רק על הקישורים שמקורם בגופים מוכרים ובעלי מהימנות ידועה כגון CNN הקונגרס, הפנטגון, MSNBC.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 02-10-2007, 17:45
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "הם לא מעתיקים, ולא ממציאים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
ה-F-14 ... אפילו להשמיש אותם הם לא מסוגלים.

סליחה????
האם להחזיק צי של 15-25 מטוסים בני מעל 30 שנה, כולל מלחמה של 8 שנים בהם הם נלחמו והפילו מטוסי מיג 25, במצב טיסה נחשב בשבילך ל"לא מסוגלים להשמיש"?
אל תשכח שמפעל הייצור והשדרוג היחיד הקיים בעולם היה בארה"ב ולא היו מדינות, פרט לארה"ב שכמובן לא שיתפה פעולה, שניתן היה לרכוש מהן ידע או חלקי חילוף. ארה"ב עצמה גרסה את מטוסי ה F-14 שברשותה ע"מ למנוע כל מצב של המצאות חלקי חילוף לכלי.
כל בורד במטוס יוצר ע"י פירוק מטוס קיים וניסיון להנדס לאחור את מרכיביו. מטבע הדברים יש צורך בקאניבליזציה של יותר ממטוס אחד או שניים עד שמגיעים לתוצאה סבירה.
כנראה שהיום כל בורג כבר הוחלף מספר פעמים ושאין יותר שום חלק מקורי במערכת, מה שהופך אותם למעשה לייצור איראני.

כנראה שלי ולך יש הגדרות שונות לחלוטין למילה "להשמיש", כי אם היית מפרש אותה כמוני כ"לאפשר שימוש", לא היית מוציא משפט כזה מהפה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-10-2007, 17:57
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]ה-F-14 ......"

השמשה מבחינתי זה השמשה מלאה או כמעט מלאה ביחס למתאר שימוש. כמעט מלאה - לדוגמה => אין מכ"ם..

בנושא הזה חשובים כמובן גלגלים, בלמים וצמיגים, ומנועים. עם כל השאר אפשר להסתדר כך או כך. גלגלים בלמים וצמיגים אני בטוח שהם מייצרים, זה לא סוף העולם. מנועים - כנראה בעייתי במיוחד. אוויוניקה - הם הפסיקו להשתמש בפניקסים, לא? כנראה שלא רק בגלל שהם פגי תוקף.

ממה שאני הבנתי, על סמך החומרים שאני קראתי ודיברתי עליהם עם מביני עניין ממני, המטוסים שהם השמישו לטיסה לא בדיוק שמישים ללוחמה. במלחמת איראן עיראק הם הצליחו.. (ושימשו גם כתחנות התראה מוקדמת)


אין מצב שבעולם שכל רכיב במטוס כבר הוחלף. יש הרבה מאוד דברים שהחלפה שלהם דורשת יותר מאמץ מכפי שמשתלם, או החלפתם דורשת קניבליזציה - ורק קניבליזציה (ואז זה לא ייצור איראני).
פריטי מבנה אפשריים לייצור בכל מקום עם קצת מכונות. הם פשוט לא יהיו אמינים כמו המקוריים.
פריטי היגוי זה מורכב יותר. אני לא אתפלא אם יש להם תקלות היגוי שמשביתות מטוסים רק כי אין להם דרך לתקן אותן.

אוויוניקה - אין סיכוי כלשהו שייצרו חלפים רציניים, אם בכלל.

אחרי 30 שנה זה הרבה יותר קשה להשמיש מטוסים מאשר 10 שנים אחרי הייצור שלהם. תאמין לי - אני עובד עם מטוסים כאלה, שקלים משמעותית לאחזקה.

אין סיבה שהם לא יוכלו להטיס את המטוסים ולבצע להם טיפולים שוטפים - יש להם ספרות. ייצור, ושדרוג זה כבר עולם אחר.

מנועים - אין לי שמץ מה היכולות שלהם בייצור חלקי חילוף למנועים. זה כבר משהו באמת מורכב.

נ.ב.
לדעתי בישראל היו מסוגלים להשמיש את מרבית המטוסים גם בלי עזרה חיצונית. אוויוניקה היו צריכים להחליף, לפחות חלקית. ביא"א כבר ביצעו כמה פרוייקטים מעניינים בעבר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 02-10-2007, 18:26
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "השמשה מבחינתי זה השמשה מלאה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
השמשה מבחינתי זה השמשה מלאה או כמעט מלאה ביחס למתאר שימוש. כמעט מלאה - לדוגמה => אין מכ"ם... אוויוניקה - הם הפסיקו להשתמש בפניקסים, לא? כנראה שלא רק בגלל שהם פגי תוקף.

אני באמת לא יודע באילו מכ"מים הם משתמשים, אבל אם ב 2003 הם שדרגו את המכ"מ והאוויאוניקה של סו-25 שלהם ע"ב מערכות של אלביט בגאורגיה, השביחו את האוויאוניקה של מיג 29 ביחד עם הודו וב 2002 רכשו בעסקה גדולה מערכות אוויאוניקה למטוסי קרב (לא הצלחתי למצוא אזכור לדגם ספציפי) מהפדרציה הרוסית, אני משער שהם יכלו למצוא פתרון גם לזה. קשה לי להאמין שלהתאים מכ"ם ואוויאוניקה חדשים למטוס ישן (סו-25 - בד"כ כבר יותר קל לבנות מטוס חדש מסביב למערכות חדשות) או להחליף אוויאוניקה למיג 29 הרבה יותר קל מלעשות את אותו הדבר ל F-14.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
ממה שאני הבנתי, על סמך החומרים שאני קראתי ודיברתי עליהם עם מביני עניין ממני, המטוסים שהם השמישו לטיסה לא בדיוק שמישים ללוחמה. במלחמת איראן עיראק הם הצליחו.. (ושימשו גם כתחנות התראה מוקדמת)
מצטער, לא מכיר את המקורות שלך, ואני מוכרח לציין שבתחום האווירי אני לא הידען הכי מעודכן בסביבה, ממש לא.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
אין מצב שבעולם שכל רכיב במטוס כבר הוחלף. יש הרבה מאוד דברים שהחלפה שלהם דורשת יותר מאמץ מכפי שמשתלם, או החלפתם דורשת קניבליזציה - ורק קניבליזציה (ואז זה לא ייצור איראני).

אני אוהב הצהרות כוללניות כאלו.
אם אני משלב את הנחת היסוד הנ"ל שלך, עם העובדה ששנינו מסכימים עליה שלפחות מספר מטוסים כאלו עדיין טסים, זה משאיר אותנו עם המסקנה הלוגית היחידה שהם טסים עם חלקים בני 30+ שנה...
האם אתה באמת טוען שמטוסים שעברו מלחמה בת 8 שנים, ללא תמיכת היצרן/מאחזק מורשה כלשהו באחזקה, מסוגלים עדיין לטוס באמצעות החלקים המקוריים שלהם?
התער של אוקהם חותך פה נגדך, על פי עניות דעתי.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
נ.ב.
לדעתי בישראל היו מסוגלים להשמיש את מרבית המטוסים גם בלי עזרה חיצונית. אוויוניקה היו צריכים להחליף, לפחות חלקית. ביא"א כבר ביצעו כמה פרוייקטים מעניינים בעבר.

לא טענתי שלא. אני בעצמי העליתי פה שרשור שהשווה בין תע"ש שלנו לשלהם....
2 מדינות בתחושת מצור פסיכולוגי ופיזי (ולא משנה מה הסיבות למצור והאם ההרגשה נכונה) נסוגים לייצור עצמי מכיוון שהגיעו להכרה שהן לא יכולות להסתמך על ספקים חיצוניים.
כמה שנים לקח לנו להתחיל לבנות את הלביא? 35 שנה? הם את המטוס הראשון שלהם התחילו לבנות אחרי בערך 33 שנים. במקביל הם התחילו בייצור עצמאי של טנקים ועכשיו גם במו"פ טנקים.

לא טענתי שאנחנו פחות טובים, רק שאנחנו דומים...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 02-10-2007, 19:03
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG] השמשה..."

לגבי מכ"ם - אחד מהמאפיינים העיקריים של הטומקט זה המכ"ם שלו (בשילוב עם טילי פניקס..). לא חושב שהחליפו אותו. בכל מקרה לא יודע האם החליפו. אני כן יודע שהמכ"מים היו שמישים - לפחות חלקם - במהלך איראן-עיראק, ושלכל רכיב יש מתישהו תקלות שקשה לתקן בלי עזרת יצרן.

המקורות שלי ידענים ממני .

כן, הם טסים עם חלקים בני שלושים שנה. גם לנו יש מטוסים כאלה - אתה מחליף רק חלקים שמתבלים בצורה הרסנית או כאלה שנפגעו.
חלקים מתבלים במהירות: צמיגים, בלמים. תחת מאמצים כבדים ומתמשכים גם למשאבות וצינורות דלק יש נטיה להתבלות. אפשר להכניס לכאן גם נושא כמו בקבוקי חמצן וכדומה..

חלקי מבנה מסויימים אין בעיה גדולה להחליף. חלקים אחרים אתה פשוט לא מחליף. אצלנו - ואני חושב שרק אצלנו - יש נטיה לשפץ חלקי מבנה בשינויים מתוחכמים ומעניינים במיוחד, בשביל שיוכלו להמשיך לעמוד באותו עומס בדיוק כמו ביום הייצור. אם אי אפשר לשפץ או להחליף פשוט מגבילים את המטוס לתצורות/מתארים מסויימים (בכלליות - זאת הגישה במטוסים. אני לא מתייחס למה שעושים אצלנו או לא עושים אצלנו).

גם עכשיו אני לא נכנס לסוגיית המנועים - זה הדבר שהכי מעניין אותי בכל הסיפור של הטומקטים האירניים, ייצור מנועי סילון זה בכלל לא דבר טריוויאלי. אם יש להם הישג באמת משמעותי - זה כאן.

אנחנו התחלנו בייצור מטוסים עם המיראז' 5 - הנשר, ב-1970 או משהו כזה. נכון שהיו לנו תוכניות והכל - אבל מבחינת ייצור היו לנו הישגים מצויינים.אוויוניקה שמנו משלנו, ועוד. אבל יש הבדל בין ייצור מלא, לבין שדרוג - שזה מה שהאיראנים עושים עם ה-F-5 שלהם. אם נספור כל שדרוג מעמיק שביצענו כייצור מטוס חדש, ישראל היא בין המובילות בייצור מטוסים..

ועדיין, בשורה התחתונה.. אין להם צי מטוסים שמיש מבצעית.
גלובל סקיוריטי (כאן:
http://www.globalsecurity.org/milit...e-equipment.htm ) טוענים שיש להם 25 מטוסים שמישים להטסה, ו-30 אחוז מהם (8 מטוסים במקרה הטוב) שמישים מבצעית. אני הקטן חולק עליהם, ולדעתי צריך להיות כתוב שיש להם 8 שמישים להטסה..
כמובן שכאן בפורום יעדיפו את GS על פני, אבל בהשוואה שאני ביצעתי (למדידת אמינות הנתונים) מול חילות אוויר אחרים שאני מכיר, ומכיר טוב (ולא רק חה"א שלנו), אני רואה שיש להם נטיה להגזמה קלה עד בינונית, ולעיתים גם חמורה, כלפי מעלה ביחס לכמות המטוסים ומידת שמישותם.

[במאמר מוסגר, לאלה שלא מכירים את תהליך התחזוקה במטוסים:
עקרונית, מחלקים תחזוקה של כלים מורכבים לשלושה או ארבעה דרגים:
דרג א' - מה שנקרא במכוניות שמן-מים. החלפה של פריטים מתבלים, טיפולים שבועיים.
דרג ב' - טיפול 10,000.. טיפולים תקופתיים או טיפולים מורכבים מדי בשביל דרג א'. מטוס שלא עובר טיפול תקופתי מעמיק נמצא בסכנה לא קטנה. אם לא מבצעים דרג ב' בצורה סדירה ורוצים להטיס את המטוס, כדאי מאוד לעשות את זה בצורה עדינה. אני בטוח שיש לאיראנים יכולות דרג ב' בינוניות ולא הרבה מעבר, בהתייחס לטומקטים, בגלל מחסור בחלפים מקוריים לדברים החשובים יותר.
דרג ד' - טיפול 100,000. החלפה של חלקים משמעותיים ובסיסיים (אם רוצים לשדרג מטוס מבחינה מבנית, זה המקום). לא יודע מה היכולות שלהם בנושא הזה, אבל חייבות להיות להם יכולות כאלה ברמה כלשהי, אחרת אי אפשר לעשות קניבליזציה רוחבית ולעומק.

איך שאני רואה את זה, דרג ב' יותר קריטי מדרג ד'. מבחינת מבנה, היגוי וחימוש בוודאי. מבחינת מנועים - מנוע שלא עובר טיפול עמוק פשוט לא יעבוד כמו שצריך.
אוויוניקה - דרג א'+ב' קריטיים לתפעול שוטף של מטוסים מבחינה מבצעית, אבל גם דרג ד' מאוד חשוב. אני מבין שאין להם יכולות מספקות מבחינת תחזוקת אוויוניקה.]


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 02-10-2007 בשעה 19:09. סיבה: הסתייגות קלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 02-10-2007, 22:18
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "השאלה היא איך הם בהנדסה לאחור..."

הם בהחלט צריכים להתמך ע"י גורמי חוץ בין שבמישרין ע"י המדינות עצמן
ובין שבהעסקת "פרילנסרים" שמוכרים את שרותם למרבה במחיר.

עצמאית ללא רכישת סיוע מבחוץ מצבם עגום,
אין שם הון אנושי אקדמי מדעי ברמה מספקת.

תראה את שני הצדדים של הכוס:
לצערנו בכסף שהם מקבלים מהנפט הם רוכשים ידע מבחוץ.

למזלנו, בעוד 15 - 20 שנה לערך נפט כבר לא יהיה להם ואז "הבסטה נסגרת".

מבחינתנו צריך לשרוד את אותם השנים ולמנוע מהם טכנולוגיה גרעינית.

לגבי הנדסה לאחור - לא כל דבר ניתן להנדס לאחור.
ובנוסף, לא כל דבר "מצליחים" להנדס לאחור אפילו אחרי הרבה שנים
של נסיונות לבצע זאת.
*ישראל וארה"ב לשם דוגמא (שהן בהחלט מעצמות טכנולוגיות)
לא מצליחות להנדס לאחור טכנולוגיה סוביטית מסויימת
למרות שהיא עוד משנות ה - 50 (ולא אומר איזו).

סביר להניח שאת החלקים הפשוטים (צמיגים בלמים חלקי הידראוליקה באופן כללי)
די סביר שהאירנים מיצרים מקומית.
הטכנולוגיה לא שונה מהותית מתחום הרכב.

אבל בחלקים מתוחכמים יותר (אמרת אתה: מנוע, אויוניקה, בקרות היגוי וכו'...)
הם צריכים להעזר בגורמים מבחוץ וגם אז לא בטוח שלכל פריט יש פתרון.
במקרה שכזה את אותו המכלול יצטרכו להחליף במכלול אחר ואז המטוס כבר איננו גירסא
זהה למה שהיה בתחילה.

האם זה כדאי כלכלית ?
האם הוא (המטוס) יהיה איכותי מספיק ומבצעי במידה שוות ערך למה שהיה במקור, זו שאלה גדולה.
ניחוש מושכל בלבד (שלי) יהיה שלא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 14-12-2007, 14:29
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי abulele שמתחילה ב "העתקת f 14"

נחמיה, סלח לי שאני מטיל ספק למרות נחיתות מקצועית ברורה בתחום התעופה, אך ממעקב אחרי חלק מהדיווחים אודות נסיונות ארה"ב לשלוט בזליגת טכנולוגיות שלה אל מדינות שבצי"ח שלה אני למד שהיו מספר החלטות בשנה וחצי האחרונות בקונגרס הנוגעות למניעת המשך ייצוא פריטים היכולים לשמש כחלפים לF14.

לגבי גריסת\גריטת מטוסי F14, הנה משהו עצוב ברמה קורעת לב, וידאו של הרס מטוסי F14 על ידי טרקטורים מפברואר 2007.

אם לחזור לנושא החקיקה בקונגרס- זה הרבה יותר משמעותי, והידיעות הנוגעות לכך סיקרו מאמצי העברת החלטות של סנאטורים שונים בנושאי תקנות, חוקים והגברת אכיפה נגד חברות המפרות את
הכללים.
העניין התעורר בסוף 2006 תחילת 2007.
הנה משהו מmsnbc
http://www.msnbc.msn.com/id/16899097/

ועוד
http://www.foxnews.com/story/0,2933,248844,00.html

מכל אלה אני לפחות מסיק שלאמריקאים התחוור שמאמץ הרכש האיראני כנראה נושא פירות משמעותיים מספיק, עד שיש להשקיע מאמצים לעוצרו.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 14-12-2007, 19:23
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אם משטרת השפה העברית עובדת כמו משטרת התנועה"

את ההגיון שלך אני מבין, אבל עדיין חמוץ לי בפנים כשאני רואה כזה דבר.
ורק אציין שאם בסרט היו רואים F8 קרוסיידר, FB111 , או F16 לא הייתי מגיב ברגשנות כזו.
יש כמה מטוסים שעושים לי את זה...
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 15-12-2007, 07:14
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
OK, "חמוץ" כבר נשמע (לי) יותר טוב
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "את ההגיון שלך אני מבין, אבל..."

לכל מטוס יש נשמה. גם ל F-8. אבל לטעמי, מרגע שאין למטוס מנוע ומיכשור בקוקפיט, ניטלת ממנו הנשמה והוא הופך לגוף אלומיניום ששווה מיחזור. בטח לא להעמיד את הגוף בשורה עם עוד עשרות מטוסים.
ראה את התמונה ששמתי קודם, של ה F-14 שעומד בחזית של המוזיאון בסיאטל - ככה צריך להראות מטוס. צבוע ללא דופי, מבריק ונקי ורצוי עם חימוש עליו.
אני עובר מוזיאונים בעולם ושמח לראות כל מטוס מבריק ומאידך מרגיש שלם עם מטוסים שנגרטים, במיוחד מטוסי נוסעים גדולים שלרוב נראים כמו אוטובוס ישן ורקוב בסוף ימיהם. כל מדינה (נורמלית) צריכה להחזיק מוזיאון תעופה ראוי, אולי יותר מאחד, וגם להחזיק "דוגמיות" במקומות שונים. אבל זה צריך להיעשות תוך מתן כבוד ראוי לאלו שנשארים. לא לשכוח שהבואינג 777 שטסנו איתו לא מזמן עשוי מהשאריות של הקורנסים והקורסיירים (משני הדגמים...).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 15-12-2007 בשעה 07:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:12

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר