לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-12-2007, 22:06
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
המלצה תמונות ראשונות מתוך הצוללת אח"י גל שבמוזיאון חיל הים (כבד מאוד)....

יש בחיפה לא מעט "פנינים" אמיתיות ששווה לבקר בהן כשאחד מהמקומות החביבים עלי הוא מוזיאון חיל הים וההעפלה הממוקם ממש בכניסה לעיר (מכוון דרום כמובן)...

מדובר במתחם ממש לא גדול בהשוואה למוזיאונים דוגמת מוזיאון חיל האוויר/השריון ואפילו בתי האוסף אך עם זאת מדובר במקום מטופח ושמור המשלב הן מוצגים משוחזרים ודגמים במקביל לפריטים אותנטיים עד רמה של כלי שייט שלמים !

לאחרונה הצטרפה (לשמחתי הרבה) חברה חדשה לנציגות הכלים אשר שרתו בעבר בחיל הים וכוונתי היא כמובן לצוללת "גל" אשר ניצלה מהגורל הרע והמר של שתי אחיותיה ה"תנין" וה"רהב" בכך שנבחרה לשימור ולתצוגה.

הצוללת הועברה למספנות בגרמניה שם עברה הסבה לשמש כמוזיאון המיועד לקהל הרחב שמן הסתם לא ממש יודע /מכיר איך נראה כלי שייט שכזה מבפנים ומהיא בכלל המשמעות של שירות בכלי שייט שכזה ...

אני חייב לציין בהערכה רבה את היוזמה הברוכה של עמותת חיל הים (שמשרדיה שוכנים בתחום המוזיאון בחיפה) להשקיע מאמץ כביר בפרוייקט הייחודי של הכשרת הצוללת והבאתה למוזיאון חיל הים שם היא ללא ספק למנוחה מכובדת וראוייה לאחר ששירתה נאמנה את המדינה במשך שנים ארוכות !

וכך, עם סיומה של פגישת עבודה שנערכה בחיפה החלטתי לנצל את השעה שנותרה עד לסגירת המוזיאון כדי לקפוץ למקום ולראות אם יהיה לי מזל ואוכל להכנס לבקר את ה"גל"... שהרי פורסם זה מכבר שהיא תהייה מיועדת לביקורי קהל לא?...

עם כניסתי למוזיאון פנתה אלי חיילת חביבה ושאלה אם אצטרך הדרכה?...
עניתי לה בנימוס שממש לא היות ובאתי רק כדי לראות דבר מה מאוד ספציפי וישר צעדתי לעבר הרחבה בה מוצבת ה"גל" בחלקו האחורי של המוזיאון.

עם כניסתי לרחבה המדוברת הבחנתי בה ניצבת במלא הדרה מולי, נקייה ומצוחצחת כשבצידי גופה הותקנו שני פתחים אליהם יש לטפס באמצעות גרם מדרגות, פתח אחד סמוך לירכתיים המשמש ככניסה ופתח שני בסמוך לחרטום המשמש כפתח יציאה, כל זאת היות ומפאת החלל הצר שבגוף הצוללת והצפיפות הרבה פשוט לא מתאפשרת תנועה "דו סיטרית" של מבקרים בתוכה !

קצת תמונות חיצוניות של ה"גל" עם דגש על מבנה הגשר, החרטום בו ניתן להבחין בפתחי הצמטי"ם (צינורות מטילי טורפדו) וצילום מקרוב של המדחף היפה שלה בעל מבנה הלהבים המיוחד (ולו רק מהסיבה שהנושא עלה כאן בפורום לא מזמן) :


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


שנעלה וניכנס פנימה?...

צעדתי במהירות לעבר הפתח האחורי מבין השניים כשבסמוך לגרם המדרגות מוצב לו השלט הנאה הזה בו הקדשת המספנה הגרמנית לחיל הים הישראלי:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה





עולים במדרגות (וכך גם מפלס ההתרגשות שלי) ואז ניצבים בפתח הכניסה עצמו, מבט לימין (לכוון הירכתיים) מגלה את התמונה הבאה בה נראית מעין "מחילה" המשמשת כציר הגישה לעבר החלק האחורי ביותר והצר ביותר של הצוללת שם ממוקם המנוע הראשי, לנוע בציר הנ"ל ניתן אך ורק בהליכה על ארבע (שלא לדבר על כך שיש לא מעט פעולות תוך כדי הפלגה שיש לבצע באיזור הזה) !


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מבט שמאלה (לכוון כללי החרטום) מגלה את הדלת אל חדרי המכונה/מצברים:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כשנכנסים למדור מבעד לדלת ומביטים על הרצפה (לכוון הבילדג') ניתן לראות מבעד לחלון שקוף את מצברי הצוללת המשמשים להנעתה ותפקוד מערכותיה כשהיא מתחת לפני המים, מצברים אלה מצריכים טעינה מחדש אחת למספר שעות והדבר מתבצע על ידי תהליך הנקרא "שינור" בו על הצוללת להמצא בעומק מסויים תחת פני המים, ה"שינור" מתבצע באמצעות תורן מיוחד.
הנה מספר תמונות של חדר המכונות כשתמונת המצברים היא האחרונה מביניהן (התמונות עדיין לא ממחישות את הצפיפות הרבה ! .... נסו רק לדמיין את התחושה להמצא במדור סגור וצפוף שכזה במשך שעות רבות עם תאורה מעומעמת וחשש להשען בטעות על ידית או ברז לא נכון) ......

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ההגאים...
עמדות ההגאים של הצוללת ממוקמות מול הדופן (דופן ימין ) ולא כמקובל בכל כלי שייט או רכב "עם הפנים קדימה" !
בתמונה נראית עמדת הגה הכוון... "הגאי שמור קורס" !!!!!


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



ממדור המכונה ממשיכים הלאה למדור הנקרא מי"ק (מרכז ידיעות קרב) המי"ק הוא למעשה מרכז העצבים של הצוללת , מי"ק קיים אף בסטילי"ם ובו בעצם מתבצעות כל הפעולות הקשורות לקשר חוץ ופנים, מערכות המכ"ם, הל"א והנשק, במי"ק נמצא מפקד כלי השייט מרבית זמן ההפלגה ומשם הוא פוקד על הצוות, שלא כבסטי"ל במי"ק הצוללת ממוקמות גם "העיניים של המפקד" שזה הפריסקופ !
בצילום הבא נראה הפריסקופ של ה"גל", כ"כ ניסיתי לצלם מבעד לעדשות הפריסקופ ובתמונה שהתקבלה ניתן להבחין במסעדת יטבתה וברכבל שעל חוף הים מול המוזיאון, משמאל לפריסקופ ניתן להבחין בעמדת המענ"ש (מערכת הנשק) :


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


קצת מהמכשור והמערכות שבמי"ק...

מלמעלה למטה - עמדת צג המכ"ם, המענ"ש, מד עומק ("אלאק"), ומכשור נוסף.....

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגב - על חלק לא קטן מהמכשור נותרו עדיין תגי בדיקה המתוארכים לשנת 94 :


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והנה המקום היחיד בצוללת בו אפשר היה לקבל קצת פרטיות...
בפינה נסתרת של המי"ק הסתתר חדרון פצפון אשר שימש כחדר האלחוט !
האלחוטן היה יושב כשפניו מול הדופן עליה הותקנו מכשירי הקשר והמורס:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והנה המת"ם (משגר תת מימי) , אמצעי זה הממוקם באלכסון מול דופן הצוללת נועד לשמש לשיגור של אמצעים דוגמת נרות זרחן, זיקוקי מצוקה ועוד... אל פני המים בעיקר לשם סימון מיקום הצוללת במצוקה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ומה עם קצת תנאי שירות?... הא?....

אז ככה, בצוללת ללא ספק נשברו כל הכללים הקשורים לחיסכון במקום ויעילות !

נתחיל בשירותים...
כך נראה תא השירותים המפואר כשהסכנה יכולה לנבוע מחוסר תשומת לב המשתמש שבטעות יכל לסובב/לפתוח/לסגור את הידית הלא נכונה .....


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ומה לגבי המטבח שאלתם?....
אז ככה - בחדרון שמימדיו כ 1.5X2 מטר יש פרט לכיור הנירוסטה הקטנטן גם פלטות חשמליות ותנור אפייה כפול ! במטבח הזה מוכנות ארוחות לכ 35 אנשי צוות רעבים בתנאים בלתי אפשריים בעליל ! (לצורך העניין קחו בחשבון שמימדי הדלת של תנור האפייה הם כמימדי מסך מחשב 17 אינטש בערך) !!!...


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אמרנו פתרונות מקוריים?..
הנה דוגמא נפלאה...

מה שרואים בתמונה הבאה הוא שילוב מעניין ומנצח בין מגירה לכיור.....
בסיום השימוש... סוגרים את הכיור חזרה.....


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



ומה עם המגורים???...

אז ככה - מגורי צוות הצוללת ממוקמים בחלק הקדמי של הגוף (למעשה ההמשך של מדור המי"ק מוביל אל מגורי הצוות והקצינים), אנשי הצוות ישנים על דרגשים מתקפלים הממוקמים בצמוד לדפנות הגוף כשלקצינים ולמפקד "סוויטה" מיוחדת שנראית בסופו של דבר כמעט...... אותו הדבר....


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במרכז המדור ממוקמים שולחנות המשמשים בעיקר לארוחות, כשהשולחנות אינם בשימוש הם פשוט מתקפלים כדי לפנות מקום למעבר...
שימו לב ל"לוקרים" לציוד האישי:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ועכשיו נא להפעיל קצת את הדמיון ...

למעשה בפועל לצוללת אין פתחים בצידי הגוף שדרכם נכנסים או יוצאים ממנה, אל הצוללת היו נכנסים מבעד לפתח אחד אשר היה ממוקם על סיפון החרטום וממנו באמצעות סולם מתכת אנכי היו יורדים ישירות אל מגורי הצוות...
עכשיו - דמיינו אתכם יורדים עם הסולם למטה (כשהפנים אל הסולם עצמו)...
הגעתם לרצפה?.. יופי ! עכשיו אם תסתכלו ימינה (לכוון החרטום) הייתם רואים את המראה הזה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אלו הן דלתות הטעינה של שמונת צינורות הטורפדו המהווים את כלי הנשק העיקרי של הצוללת (ושלרגע לא נשכח כי מדובר בעצם בסוג של ציידת) !

מבט שמאלה היה חושף בפנינו את מגורי הצוות ואת המשכם שזה בעצם המי"ק...

או כמו שתמיד תיארתי את זה "זה כמו לרדת דרך צינור קטן אנכי לתוך צינור גדול יותר אפקי".....



ולסיכום הסיור חידה חביבה...

מי יידע לומר מהוא הפריט הבא (ההשתתפות אסורה על יוצאי חיל הים ובני משפחותיהם) !!! :


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



עד כאן להפעם !



ולסיכום הסיור הקצרצר אני חייב לציין מספר דברים חשובים.

ראשית - אין מילים כדי להודות לעמותת חיל הים ולכל שאר הגופים שנטלו על עצמם את היזמה הברוכה הזאת !
קשה מאוד לתאר את ההתרגשות שאוחזת במי שקצת מכיר/זוכר את הכלים האלה וזוכה לבקר בהם אחרי כל כך הרבה שנים !
מדובר בכלי שייט שהיו בשעתם פאר הצי, כלי שייט ששייטו במקומות שהס מלהזכיר ונטלו חלק במבצעים ופעילויות שכנראה על חלק גדול מהם לא נשמע עוד שנים רבות.......
עצם הידיעה שתמיד אפשר לבא ולבקר בכלי שכזה זה פשוט נפלא !

עם זאת כולי תקווה שככל שיחלוף הזמן לא נהייה עדים לתופעות של "העלמת ציוד" ופריטים שלא נאמר חבלה על ידי "ידיים זדוניות" כמקובל לצערי במחוזותינו....

אני חייב לציין שנדהמתי לגלות שבצוללת נותרו חלק גדול מאוד מהמערכות והציוד המקורי ואפילו הריח שכל כך אפייני לכלי שייט בחיל הים, (ריח שבחיים לא הייתי מאמין שאתגעגע אליו כל כך) .......
הכלי נראה כאילו שהצוות שלו יצא לחופשה קצרה ועומד לשוב ממש תוך דקות !

אני חייב לציין שלפחות בהתחלה עצם המחשבה שאני עומד בבטן הצוללת ומצלם תמונות עורר בי תחושה מוזרה שהרי מי העלה בכלל על דעתו אי פעם לצלם בתוך צוללת???? !!!!!....


בקיצור - מדובר באטרקצייה וביקור שללא ספק כל אחד שיש בו קצת עניין חייב זאת לעצמו !





ולסיום - ביציאה מהמוזיאון אי אפשר שלא לעצור למספר דקות ולהתעכב ליד שרידי הגשר של הצוללת אח"י "דקר" ולהרהר באנשי צוותה שלעולם לא זכו......

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אשכול זה מוקדש לכל שועלי היבשה וטורפי השמיים שבפורום......


בברכה.

לבני.



קישור לאשכול "ביקור במוזיאון חיל הים" ובו צילומים מתוך אח"י מבטח (שעדיין לא נפתחה לקהל):

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%EC+%E4%E9%E D

נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 29-12-2007 בשעה 22:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 30-12-2007, 18:30
צלמית המשתמש של spritz
  spritz spritz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 998
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "בענייני צביעה של כלי שייט אין לי ממש מושג..."

קודם כל תודה ללבני על התמונות.באותה ההזדמנות-האם הסטי"ל פתוח לציבור הרחב? אני לא מצליח להיזכר


בעניין הצבע האדום :הצבע הזה נקרא antifouling anticorrosive =נוגד חלודה ונוגד זיהום (בצורה של אצות ובע"ח קטנים שנקראים ספחת =barnacles ,אשר נדבקת לתחתית ופוגעת בתכונות ההידרודינמיות של הספינה).הצבע משחרר כימיקלים וע"י כך הורג את הטפילים.
אני מאמין שהצבע האדום הוא מחווה למסורת (כיום יש בשוק צבע כחול וכו' למטרה זו). במקור ,ספינות מעץ קיבלו שכבה של לוחות נחושת על התחתית על מנת לצמצם את תופעת הספחת . לנחושת יש גוון מאוד מסויים שפשוט נשמר עם קצת עיוותים בגלל תוספות של כל מיני כימיקלים לצבע.

עוד דבר-בעבר רוב הצבעים האלו היו מסוכנים לסביבה ולא פחות מזה לצבעי.כיום,הצבעים הנ"ל נהייו "ירוקים", עד כמה שאפשר.
_____________________________________
ש:למה במכונית צרפתית יש הילוך קדמי?
ת: למקרה שהאוייב מפתיע מאחור.



נערך לאחרונה ע"י spritz בתאריך 30-12-2007 בשעה 18:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 30-12-2007, 16:53
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
על שפיות ו- לא כל אחד יכול
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "במילה אחת"

למעלה שאל צ'קומוקו: "מה הלוחמים עשו כדי לא לצאת משפיות בהפלגות ארוכות בצינוק כזה? 35 איש?"
ראשית עשו זאת מי שאחראי על משאבי אנוש, מיון קפדני של אנשים שהאופי שלהם מאפשר לא לצאת משפיות בשרות בתנאים כאלה (כמו לשרת במטוס בלי חלונות ובלי כנפים כשאתה מוקף אלפי טונות של מים....רררררר.....מפחיד), אבל לא רק שפיות. זה גם ויתור רב על פרטיות,זה להיות בעלי יכולת לימוד אינסופית ובעלי יכולת ביצוע מושלם וכמובן, כאלה שלא נוטים לספר לאחרים מה עובר עליהם בשרות ויודעים לשמור סוד. אכן "חיות מיוחדות" שאנשי משאבי האנוש צריכים לזהות, לשלוף ולטפח.
אנחנו יכולים רק להיות גאים בעבודת המיון הזו וכמובן, בצוללנים עצמם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 30-12-2007, 22:11
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
ועוד ארבע תמונות מחצר המוזיאון.....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "תמונות ראשונות מתוך הצוללת אח"י גל שבמוזיאון חיל הים (כבד מאוד)...."

מסתבר שחצר המוזיאון הורחבה (כך לפחות נראה לי) כשבהרחבה (אשר עדיין מתוחמת בחבל המונע מלהתקרב למוצגים) מוצבים מספר פריטים חדשים ובעיקר תותחים מסוגים ובקטרים שונים, עוד פריט מעניין שהצלחתי להבחין בו הנו מה שנראה לי מרחוק כתא לחץ (בצד ימין של התמונה)...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כלי שייט נוסף שהצטרף "לצי המוזיאון" הנה ספינת "דבור" המוצבת גם היא בחצר הפתוחה (מעניין אם בעתיד יתאפשר גם לעלות עליה)...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


על פניו נראה שכל המתחם החיצוני עבר "עיצוב מחדש" היות ומשום מה כיום ניתן להגיע ולעמוד ממש בסמוך לסט"ר המצרי (שאם נודה על האמת זהוא כלי השייט שהכי מסקרן אותי והייתי מאוד שמח לעלות ולהכנס לתוכו - והיה וכן תמונות מובטחות)...
מצב הסט"ר רע למדי ונראה שזה הזמן להתחיל ולנסות לשפצו, ממש שנייה לפני שיהיה מאוחר (ואני מתנדב) ...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



ולכל מי שהתעניין...
מאז ביקורי הקודם במוזיאון נראה שאח"י "מבטח" (סטי"ל מדגם "סער 2 ") ממש עומדת לפני פתיחתה לקהל היות ולשמחתי כבר הוסף לה הפתח והשלט הנראים בתמונה :

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ואם לא יהיה מי שיקדים אותי, כנראה שאוכל לבדוק את הנושא רק בחודש הבא....

אגב - קבלו את התנצלותי על גוון התמונות !... מדובר בשילוב מנצח של "צלם מדופלם" ותנאי תאורה "נוחים במיוחד" של שעת ערב חורפית .....

לבני.

נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 30-12-2007 בשעה 22:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 30-12-2007, 23:04
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
לא ממש (לגבי שתי השאלות).....
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי MTV שמתחילה ב "לגבי הסירה המצרית,חשבת ליצור..."

הביקור האחרון שלי במוזיאון נערך בדחק רב היות והשעה כבר הייתה מאוחרת וקרובה לשעת הסגירה כשהיה לי חשוב יותר למצות את עניין הצוללת...
כשסיימתי לצלם כבר לא היה ממש עם מי לדבר שם.
בביקוור הקודם בו צילמתי בתוך ה"מבטח" הדבר התאפשר לי לאחר בקשה מיוחדת וקבלת אישור ממנהל המקום (ניר מאור) כך ש"מכסת הקרדיט" שלי ליום אחד נוצלה במלואה....
אולי בפעם הבאה אני אנסה את מזלי (מעודדת אותי העובדה שבסמוך לסט"ר ניצב משום מה גרם מדרגות).....

בענין השחזור - לא התנסיתי עד כה בשיחזורים שכאלה אך למזלי (או אולי לצערי)... התנסתי מעט בעבודת ימאות המכונה " צ'יפינג " שזה גירוד שכבת החלודה/קורוזיה מהסיפון (באמצעות מכשיר נוראי שמרעיש ורוטט באופן בלתי נסבל) וצביעה מחודשת בצבע יסוד...
בתכל'ס - זה לא סיפור גדול ולאחר הדרכה קצרה כל אחד יכל לבצע זאת...
פרט לכך, פשוט הצעתי את עזרתי במה שרק אוכל לבצע לצורך העניין....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 01-01-2008, 20:32
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
תמונות יפות מאוד, כל הכבוד ו...שאלה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "תמונות ראשונות מתוך הצוללת אח"י גל שבמוזיאון חיל הים (כבד מאוד)...."

ראשית, כל הכבוד לבני תמונות יפות מאוד שהצליחו להעביר לי כאיש שמעולם לא ראה צוללת מבפנים קצת על התחושה של איך זה להיות בכזה כלי ולעורר את יצר הסקרנות שבי...הצעד הבא הוא לבקר באח"י גל במוזיאון (אתה רואה מה עשית )

יש לי שאלה
איך בדיוק הכניסו למקום הקלסטורפובי והצפוף הזה שאין בו ס"מ פנוי...את הטורפדו??? שהוא כידוע כלי נשק גדול מאוד.
מאיפה בדיוק??...ואיפה איחסנו את הטורפדו??
(בסוף עוד יתברר שישנתם על הטורפדו )
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 01-01-2008, 22:14
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
בשמחה רבה !...
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "תמונות יפות מאוד, כל הכבוד ו...שאלה."

למען האמת, המטרה העקרית של האשכול הזה היתה לנצל את ההזדמנות הנהדרת לצלם בתוך צוללת רק בכדי להמחיש במה מדובר למי שלא ביקר בכלי שכזה עד כה (ובסה"כ אפשר בהחלט להגיד שמעטים אשר זכו לכך).....

לגבי טעינת הטורפדו - עד כמה שזכור לי ולמיטב ידיעתי הטעינה בוצעה באמצעות מנוף אשר ממוקם על הרציף כשהטורפדו עצמו מוכנס דרך הצמ"ט עצמו.
אני חייב לציין כאן שמעולם לא עסקתי בפעילות הכזו אלא רק צפיתי בה מהרציף !
יש לציין שהטורפדו אשר משוגר מהצוללת ארוך באופן משמעותי מהטורפדו אשר משוגר מספינות הנצ"ל של חיל הים (MK 46 ) ומלאכת הטעינה תמיד היתה נראית לי פעולה עדינה ומרכבת מאוד !

עוד נקודה חשובה - אני עצמי שירתתי על כלי שייט שתפקידו היה לאתר ולהטביע צוללות, והקשר שלי עם הצוללות היה למעשה בתרגילים/אימונים וביקורים.
יפה הוא שבמוזיאון חיל הים "עוגנים" זה לצד זה שני כלי השייט שתפקידם למעשה היה לא פעם לאתר "ולהשמיד" זה את זה......


ובעניין ה"איום" לביקור במוזיאון.... זו הייתה המטרה השנייה לפתיחת האשכול.....

מדובר באתר שבהחלט שווה ביקור !

לבני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:46

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר