לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 29-01-2008, 22:26
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,736
היות ואתה לא הראשון ששואל את זה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שם_משתמש שמתחילה ב "יש לי שאלה די טיפשית בקשר לצוללת"

אז לא !...

אין בצוללת שום חלון ושום אופצייה להסתכל החוצה, צוללת תחת פני המים "רק שומעת ולא רואה".....
יש צוללות בצים זרים בהן קיים אלמנט של חלון המשמש כגשר סגור אך ניתן לשהות בו כל עוד הצוללת נמצאת מעל פני המים.
לגבי האפשרות לראות צוללת מתקרבת או טיל - אם כבר הגעת למצב שכזה חלון לא ממש יעזור לך (וגם לא בעניין המפלצת מלוך נס שהרי לא תוכל לפתוח אותו כדי להאכיל אותה ממילא).

אגב - בסטילי"ם של חיל הים לא ניתן "לשכב לנוח" על הסיפון ולמעשה אין להמצא על הסיפון כלל למעט לצורך פעילות מבצעית כזו או אחרת ורק על מדי ב' ירוקים (אני מוסיף זאת כי לא אחת נשאלתי אם אפשר לטייל על הסיפון ולהשתזף כשאין פעילות מיוחדת - מסתבר שיש לא מעט אנשים שבטוחים שמדובר בסוג של יאכטה/שיט תענוגות)....


הנה דוגמא לגשר סגור - שים לב לחלונות שבחלק העליון של הגשר של היפיפיה הזו:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.coldwar.org/bcmt/images/images_lg/typhoon_open_01.jpg]

נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 29-01-2008 בשעה 22:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 30-01-2008, 11:23
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "האמת, שבעבר סברתי שהחוסר..."

היום יש רובוטים וצוללות ננס לצלילה בועמקים גדולים במיוחד, לרוב למטרות מחקר או עבודות תת ימיות.
לרובוטים מצלמות וזרקורים, ולצוללות הננס יש זרקורים וחלונות זכוכית גדולים.

בעומקים בהן פועלות צוללות גרעיניות, ממילא אין אור, ולכן אין מה לראות. אם צוללת גרעינית יכולה לשגר רובוט גישוש, עם מצלמות וזרקורים, זה כבר שאלה אחרת.

בעומקים רדודים, כידוע לכל, יש לצוללת פריסקופ. זו שאלה מעניינת אם הצוללת יכולה להשתמש בפריסקופ מתחת למים, או אם יש פריסקופים נוספים, נשלטים מרחוק.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-01-2008, 23:26
צלמית המשתמש של spritz
  spritz spritz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 998
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "היות ואתה לא הראשון ששואל את זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
אגב - בסטילי"ם של חיל הים לא ניתן "לשכב לנוח" על הסיפון ולמעשה אין להמצא על הסיפון כלל למעט לצורך פעילות מבצעית כזו או אחרת ורק על מדי ב' ירוקים (אני מוסיף זאת כי לא אחת נשאלתי אם אפשר לטייל על הסיפון ולהשתזף כשאין פעילות מיוחדת - מסתבר שיש לא מעט אנשים שבטוחים שמדובר בסוג של יאכטה/שיט תענוגות)....


שכחת פרט מאוד חשוב-חגורת הצלה על מדי הב' הירוקים.
בנוסף,כמה הסתייגויות:
א. בעבודות ימאות אפשר ואף רצוי לעבודה על חצי ב'. (עם חגורת ההצלה כמובן).
ב. בסער 5 הנושא של הסיפונים פשוט יותר- יש סיפון סגור די גדול עליו היתן לשהות ללא מפריע ואפילו אחרי קבלת אישור רשמי.אין כמו לשבת בסיפון הזה ב10 הדקות הפנויות אחרי כל ארוחה, על כוס קפה(שחור כמובן), להקשיב לרחש הגלים ,להסתכל על השקיעה\הזריחה ...
פשוט תענוג!!.
_____________________________________
ש:למה במכונית צרפתית יש הילוך קדמי?
ת: למקרה שהאוייב מפתיע מאחור.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 30-01-2008, 22:09
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
אכן היו גם הפלגות שכאלה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "שאלוהים ישמור !!!!!!......."

אכן היו גם הפלגות שכאלה,אמנם נדירות אבל היו, והיו כשהינו מחוץ למעטפת כל סיכון ובגדולתם ידעו המפקדים לתת ללחץ המשמעת הקפדנית וללחץ החברתי דרך להשתחרר. נא לא לשכוח, 45 חיילים וקצינים בספינה די צפופה כל הדרך משארם א שייך לאזור באב אל מנדב (בין תימן לאריתראה) עם פעילות מבצעית מותחת מאוד שם במרחק ואח"כ חזרה כל הדרך לארץ. אסור הי ה לתת אפשרות לתקלות לקרות ואסור היה לפספס בכלום. היינו לבד במרחק ומבלי יכולת לקבל עזרה במקרה מצוקה. וגם .... כשהספינה בנמל, בבסיס בשארם א שיך, יציאות הביתה פעם בשלושה שבועות לחמישה ימים אלא אם כן..... בדיוק יש תקלה בספינה האחות (אח"י רשף) שלא יכולה לקחת כוננות ומשימות ואז, נשארים עוד ועוד. אז בלחץ הזה וכדי להשאר מלאי מוטיבציה ורצון להצטיין מפקדינו ידעו לתת לנו דרך לפרוק קצת עול.
המרחק כפי שמודגם בתמונה היה כמו מחיפה לאזור האיים שממזרח לספרד (איביזה ואחרים) פעילות שם וחזרה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י kufxh בתאריך 30-01-2008 בשעה 22:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-01-2008, 20:47
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,736
מכיוון שהוא לא אטום/ למים....
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=לבני] יש צוללות בצים..."

למעשה מתאר גוף הצוללת כפי שהוא נראה בתמונות וצילומים הוא בעצם חיפוי (או אם נשתמש בביטוי לועזי - "פרינג") בדיוק כמו שמעטה הפלסטיק מכסה את גוף האופנוע ....
גוף הלחץ או החלל המדוחס בו שוהה הצוות הנו פנימי וכפי שנכתב כן בסקירה על הצוללת "גל" ניתן לתאר אותו כ"צינור ארכי אליו יורדים מצינור אנכי".

בגדול - מי שישהה בגשר בעת הצלילה פשוט יטבע.

אני מקווה שהצלחתי להסביר את הדבר באופן ברור....

בכל אופן - אני אנסה למצא שרטוט שימחיש את העניין.....

ולאחר מס' דקות של חיפוש... הנה דוגמא נהדרת - שים לב למבנה הגשר והיכן בעצם נמצא ההאצ' דרכו נכנסים אל תוך גוף הלחץ עצמו (מס' 56 ), מס' 79 מציין את הדופן הקדמית של תא הלחץ בו בעצם נמצא הצוות כשכל מה שמעבר אליו בעצם לא אטום למים:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הגדלה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 03-02-2008 בשעה 16:59. סיבה: תמונה הועלתה לאתר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 30-01-2008, 21:53
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "מכיוון שהוא לא אטום/ למים...."

וואו ליבני

תודה על התשובה ועל השרטוט היפיפה.
זכרתי שקראתי משהו על היות הצוללת מעין צינור בתוך צינור.
מייד כשראיתי את השרטוט רציתי לשאול על 56 ו79. טוב שקודם קראתי את כל התגובה שלך.

למי שאינו מצוי בתחום (כמוני) צוללת זו אחת המכונות היותר מוזרות ומסתוריות שיש (מיסתורית הרבה יותר ממטוסים, אולי קצת כמו חללית) ועל כך תעיד כמות השאלות פה באשכול. ידוע לך על ספרים שיכולים להסביר כיצד עובדות צוללות בשפה שתהייה מובנת להדיותות? אין כוונתי ללחימה בצוללות אלה יותר הסבר בכוון ההנדסי של איך זה בנוי ואיך זה שט ואיך אנשים חיים בתוך הצינור הזה ואיזה סוגים של צוללות יש ומה משוטף ומה שונה בהן וכו וכו. אנגלית תהיה בסדר אם אין מקורות עבריים.

ושוב, תודה על ההתיחסות וההסבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 30-01-2008, 10:38
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "היות ואתה לא הראשון ששואל את זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
אז לא !...

אין בצוללת שום חלון ושום אופצייה להסתכל החוצה, צוללת תחת פני המים "רק שומעת ולא רואה".....
יש צוללות בצים זרים בהן קיים אלמנט של חלון המשמש כגשר סגור אך ניתן לשהות בו כל עוד הצוללת נמצאת מעל פני המים.
לגבי האפשרות לראות צוללת מתקרבת או טיל - אם כבר הגעת למצב שכזה חלון לא ממש יעזור לך (וגם לא בעניין המפלצת מלוך נס שהרי לא תוכל לפתוח אותו כדי להאכיל אותה ממילא).

אגב - בסטילי"ם של חיל הים לא ניתן "לשכב לנוח" על הסיפון ולמעשה אין להמצא על הסיפון כלל למעט לצורך פעילות מבצעית כזו או אחרת ורק על מדי ב' ירוקים (אני מוסיף זאת כי לא אחת נשאלתי אם אפשר לטייל על הסיפון ולהשתזף כשאין פעילות מיוחדת - מסתבר שיש לא מעט אנשים שבטוחים שמדובר בסוג של יאכטה/שיט תענוגות)....


הנה דוגמא לגשר סגור - שים לב לחלונות שבחלק העליון של הגשר של היפיפיה הזו:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.coldwar.org/bcmt/images/images_lg/typhoon_open_01.jpg]


עניין המדי ב' שהעלת מטריד אותי. בעבר כבר שאלתי על זה ועדיין כשאני רואה ציים זרים בהם אנשי
צוות לובשים ביגוד חסין אש כולל ברדסים ואילו אצלנו מסתובבים במדי ב' עשויים כותנה...
בסך הכל מדובר בכלים עמוסים בחומרים דליקים ובמיוחד אחרי הפגיעה בסטי"ל במלחמה, האם לא
ראוי לעבור להשתמש בביגוד מעכב בערה?
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 30-01-2008, 08:27
  שקדי 1 שקדי 1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.09.07
הודעות: 1,108
מבולבל סיפור מהחיים
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי spritz שמתחילה ב "הבעיה היותר חריפה מבעיית..."

בסוף 1968 הצטרפתי להפלגה של האח''י יפו לסיבוב בנמלי הים התיכון
באחד הימים לאחר כמה ימים של סערה קשה סוף סוף נרגע הים
הותר להסתובב בחוץ אבל רק על מעברי החתול (היה דבר כזה)
כמה חבר'ה לא ממושמעים ישבו להשתזף על דוכן הטורפדו האחורי
לפתע משום מקום הגיע גל ענק וסחף את החבר'ה איתו
6 חבר'ה נעצרו למזלם על הריילסים השביעי...בחור בשם גודל ג'ורג' ז''ל
נסחף לים ונעלם (אגב זה היה בדיוק יום השנה לאח''י אילת ובאותה השעה
בארוע זה גודל ג'ורג' היה ושרד....הפעם לא)
במשך יומים חיפשנו אותו בים ולשווא כולל ספינות מציים זרים ומטוסים מהארץ
הים הוא אכזר ובלתי צפוי ואסור לתת לו צ'אנסים לחטוף חילים!!!!!!!!!!!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 03-02-2008, 00:45
  5416רמי 5416רמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.02.02
הודעות: 470
פרטים על הארוע שציינת ואגב הוא עדיין כניראה מוגדר נעדר
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי שקדי 1 שמתחילה ב "סיפור מהחיים"

מהלך האירוע

באוקטובר 1968 הפליגה אח"י "יפו", בפיקודו של סא"ל פנחס פנחסי, לביקור בנמל אוגוסטה שבסיציליה, לשם הייתה אמורה להגיע ב-22 באותו החודש בשעה 08:00.
ב-21 באוקטובר 1968, נמצאה המשחתת בין כרתים לסיציליה. בשעות הערב היו גלים בגובה 4 עד 6 מטר, אך הסיפונים היו יבשים. ג'ורג' ז"ל סיים את משמרתו בחדר הדוודים בשעה 19:50, הלך לחדרו ויצא עם טרנזיסטור לסיפון במרכז המשחתת. חבורה של שבעה חיילים, שסיימה משמרת, הצטלמה ליד דוכן הטורפדו הקדמי. ג'ורג' ז"ל עמד בצד בין החשמליה למעקה המשחתת, והאזין לטרנזיסטור, הוא אף הזמין את יתר החיילים להאזין לתחנת הרדיו שקלט.
בשעה 20:00 התרומם במפתיע גל גדול והציף את הסיפון מצד שמאל לצד ימין. החיילים נשטפו בגל הגדול אך הצליחו להיאחז באביזרים שונים שמנעו נפילתם לים. לאחר שעבר הגל הבחינו החיילים כי ג'ורג' גודל ז"ל איננו וקראו בשמו במערכת הכריזה במשחתת.
אחד מאנשי הצוות גילה שהכבל במעקה שעל הסיפון הראשי, ליד החשמליה, קרוע סמוך למקום בו עמד ג'ורג' ז"ל לאחרונה.
מפקד הספינה קיבל מידע לגבי הגל והחשש לגורלו של חייל נעדר והורה מיד להפנות את האונייה בנתיב חוזר. להערכתו לקח כ-50 דקות עד שחזרה המשחתת למקום הטביעה המשוער. אח"י "יפו" האטה מהירותה והחלה בחיפושים. בבוקר הצטרפו לחיפושים מטוסים של חיל האויר האיטלקי ומטוס נורד של חיל האוויר הישראלי. עדויות החיילים הצביעו על כך שגודל ג'ורג' ז"ל היה ככל הנראה חגור בחגורת ההצלה בעת שהיה על הסיפון.
בסיכום חקירת האירוע, מיום 1 בנובמבר 1968 מצוין: "הגל ששטף את סיפון המשחתת היה גל פתאומי ובודד, שהגיע מכיוון החרטום, בעוד שהגלים עד אז וגם לאחר מכן, הגיעו כולם מכיוון הירכתים. נראה שגל זה היה בבחינת תופעה מיוחדת ולא צפוי. נסיבות המקרה, יחד עם העובדה שמעקה האונייה, במקום שהותו של סמל גודל נמצא קרוע, מצביעות כי נשטף לים".


http://www.aka.idf.il/Eitan/pratim/...ua/?docId=33257
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 03-02-2008, 18:50
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
הדברים העיקריים
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי painkille שמתחילה ב "ואם כבר אנחנו בצוללות..."

- מבנה מורכב, הכולל, כפי שהוסבר כאן יפה, מעטפת חיצונית חזקה למדי וגוף לחץ חזק מאוד. בבניית גוף הלחץ נעשה לעיתים שימוש במתכות חזקות ויקרות במיוחד. הסובייטים הרחיקו לכת בזמנו ובנו צוללות עם גופי לחץ מטיטניום.
- הנעה. בצוללות גרעיניות מערכת הנעה מורכבת ויקרה (אם כי חסכונית בטווח הארוך). בצוללות קונבנציונאליות מערכת הנעה כפולה: דיזל לשיוט על פני המים וחשמלית לשיוט תת-ימי.
- מערכות. בצוללות מותקנות בד"כ מערכות יחודיות שאינן מויצרות לאף שימוש אחר. היות וצוללות מיוצרות בסדרות קטנות יחסית, כך גם המערכות. דוגמא מצויינת לפרוייקט שמחירו עלה משמעותית כתוצאה מכך הן צוללות ה"סי-וולף", אשר מחירן הוא סקנדל בכל קנ"מ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:10

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר