03-02-2008, 00:45
|
|
|
חבר מתאריך: 04.02.02
הודעות: 470
|
|
פרטים על הארוע שציינת ואגב הוא עדיין כניראה מוגדר נעדר
מהלך האירוע
באוקטובר 1968 הפליגה אח"י "יפו", בפיקודו של סא"ל פנחס פנחסי, לביקור בנמל אוגוסטה שבסיציליה, לשם הייתה אמורה להגיע ב-22 באותו החודש בשעה 08:00.
ב-21 באוקטובר 1968, נמצאה המשחתת בין כרתים לסיציליה. בשעות הערב היו גלים בגובה 4 עד 6 מטר, אך הסיפונים היו יבשים. ג'ורג' ז"ל סיים את משמרתו בחדר הדוודים בשעה 19:50, הלך לחדרו ויצא עם טרנזיסטור לסיפון במרכז המשחתת. חבורה של שבעה חיילים, שסיימה משמרת, הצטלמה ליד דוכן הטורפדו הקדמי. ג'ורג' ז"ל עמד בצד בין החשמליה למעקה המשחתת, והאזין לטרנזיסטור, הוא אף הזמין את יתר החיילים להאזין לתחנת הרדיו שקלט.
בשעה 20:00 התרומם במפתיע גל גדול והציף את הסיפון מצד שמאל לצד ימין. החיילים נשטפו בגל הגדול אך הצליחו להיאחז באביזרים שונים שמנעו נפילתם לים. לאחר שעבר הגל הבחינו החיילים כי ג'ורג' גודל ז"ל איננו וקראו בשמו במערכת הכריזה במשחתת.
אחד מאנשי הצוות גילה שהכבל במעקה שעל הסיפון הראשי, ליד החשמליה, קרוע סמוך למקום בו עמד ג'ורג' ז"ל לאחרונה.
מפקד הספינה קיבל מידע לגבי הגל והחשש לגורלו של חייל נעדר והורה מיד להפנות את האונייה בנתיב חוזר. להערכתו לקח כ-50 דקות עד שחזרה המשחתת למקום הטביעה המשוער. אח"י "יפו" האטה מהירותה והחלה בחיפושים. בבוקר הצטרפו לחיפושים מטוסים של חיל האויר האיטלקי ומטוס נורד של חיל האוויר הישראלי. עדויות החיילים הצביעו על כך שגודל ג'ורג' ז"ל היה ככל הנראה חגור בחגורת ההצלה בעת שהיה על הסיפון.
בסיכום חקירת האירוע, מיום 1 בנובמבר 1968 מצוין: "הגל ששטף את סיפון המשחתת היה גל פתאומי ובודד, שהגיע מכיוון החרטום, בעוד שהגלים עד אז וגם לאחר מכן, הגיעו כולם מכיוון הירכתים. נראה שגל זה היה בבחינת תופעה מיוחדת ולא צפוי. נסיבות המקרה, יחד עם העובדה שמעקה האונייה, במקום שהותו של סמל גודל נמצא קרוע, מצביעות כי נשטף לים".
http://www.aka.idf.il/Eitan/pratim/...ua/?docId=33257
|