20-02-2012, 11:35
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
על ציר התנועה שלו, בדיוק באמצע... ככה רוב מטוסי הקרב בנויים.. אמור להיות יותר טבעי
|
אני הבנתי איפה, לא הבנתי למה. מה זאת אומרת "טבעי יותר"? טבעי יותר מאיזו בחינה?
להבנתי ישנם שני שיקולים עיקריים:
- ראות;
- תאוצות.
מבחינת הראות, מושב הטייס אמור לספק שדה ראיה רחב ככל האפשר. מבחינת התאוצות, המקום הטוב ביותר למושב הטייס הוא על ציר האורכי, הציר האנכי והציר הרוחבי. מיקום על הציר האורכי מספק תאוצות גלגול מינימליות, מיקום על הציר האנכי מספק תאוצות סבסוב מינימליות ומיקום על הציר הרוחבי מספק תאוצות עלרוד מינימליות. כלומר המקום הטוב ביותר מבחינת התאוצות הוא במרכז המסה של המטוס (וכן, אני יודע שהוא משתנה בהתאם למהירות הטיסה). מיקום בחרטום המטוס, בד"כ מעל לציר האורכי, זאת פשרה בין דרישות ראות אופטימלית לדרישות תאוצות מינימליות אשר פועלות על הטייס.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|