14-09-2008, 08:20
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
אך... הזכרונות...
תחנת רכבת דרום הייתה פלא עולמי שממש חבל לי שיצא משימוש (כל פעם נחמץ לי הלב כשאני רואה איך שיחים חוסמים את המנהרה הקצרה מתחת לאיילון דרום...): מבנה מפואר שנבנה רק לשימוש של כמה אבות/סבים בודדים וילדיהם שיצאו ל"יום כיף ברכבת לירושלים". הייתי מגיע לשם ומשתומם על כל הקונסטרוקציה ושואל האם אי פעם הייתה כולה בשימוש (מזכיר לי מאוד את המעברים מתחת לכיכר המושבות וכיכר מגן דוד שגם שם היה נראה שמישהו התכוון שיהיה שם משהו מיוחד, אבל גמר עם משהו כמו "המעבר התת קרקעי המשוכלל ביותר שאינו בשימוש בעולם").
לי אישית ישנה תאוריה שמישהו שם במשרד התחבורה נסע ללונדון והתפעל מאיך שלעיר כזאת גדולה יש תחנות רכבת נפרדות למשהו כמו 12 רוחות השמיים (ובמקרה של היוסטון, סט. פנקרס וקינגס קרוס אפילו נראה שמישהו התלהב מהרעיון של לבנות המון תחנות, ולא תחנה אחת...) ואז אמר "גם תל אביב תהיה מטרופולין כזאת אם רק נבנה לה תחנה לכל מסילה".
אחר כך, באיחור של 30 שנה, בא איזה גאון ובנה מסילה בין תחנת ארלוזרוב ושדות מקווה ישראל ופתאום נעלמה לה התחנה הדרומית (שממילא הייתה חניון אוטובוסים ומחששה של עמל הולץ, הרבה יותר מאשר תחנה).
לצערי אני מניח שמתי שהוא יהרסו את הפיל הזה...
(מה שמעלה לי רעיון, גם ברוח "לונדון": סיור רגלי מיוחד בת"א בעקבות הפילים הלבנים שלה שהיה אפשר עד לא מזמן לעשות)
נפגשים ב 8:00 בתחנת רכבת דרום
הולכים צפונה על השלוחה הדרומית של גשר האוטובוסים: סיור עומק בתחנה המרכזית החדשה. נפגש לכוס קולה ובייגל'ה סומסום על בעל המאפיה בכניסה לקומה 6.
נצעד לכוון כיכר המושבות ונסייר במעברים התת קרקעיים
נמשיך לאורך רחוב אלנבי ונתעכב ליד בית הכנסת הגדול
נפנה מערבה לסיור במפלס המרילנד ומוזאון השעווה של מגדל שלום
במעלה רחוב אלנבי נתבשם מניחוחות המעבר התת קרקעי של ככר מגן דוד: נשמע על הבדלי הגישה והסגבון שבין מעבר זה לאחיו שבכיכר המושבות. נדמיין בעיני רוחינו את המדרגות הנעות באמת נעות ולא רק משמשות לשבירת רגליים של קשישים וגם אלה שלא...
נעצור לארוחת צהריים קלה בכיכר דיזנגוף ונדניין בני אדם מסביב. נשמע את סיפורה של הקרוסלה הצבעונית הידועה כ"פסל של יעקב אגם".
נסיים את הסיור בבית האבראה של קופ"ח כללית בקצה רמת אביב, על כביש החוף.
מי אמר שלת"א אין מה למכור מבחינת מונומנטים עולמיים?
_____________________________________
.
|