לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 14-04-2009, 09:33
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "זיהוי פאנטומים שהתרסקו"

עפ"י רשימת נופלי צ"א שהכין אמיר שגב קורן ופיין נהרגו ב75 (משום מה עמ' 8 ברשימה חתוך שמאלה ולכן איני יכול לראות את שאר הפרטים).
גם פדות נמצא באותו עמוד חתוך, אך על שותפו לטיסה נכתב שם:
כהן אברהם (אבי) סרן
תאריך נפילה: 07/03/1978
קורנס 275
טייסת: אבירי הזנב הכתום
נווט
המריא ללא מדפים, משך בחדות, בידון גחון נדלק והמטוס נשרף.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-04-2009, 16:37
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "תודה רבה"

אתה מסתכל ברשימה של אמיר לפני שאתה שואל?
6.10.73 התרסק קורנס אחד מטייסת העטלף. הוטס ע"י נווה יששכר והנווט זילברמן דוד. נפגע מטיל בתקיפת גשרים ליד איסמאליה. הצליח לזור על מנוע אחד לחצרים. בעת הנחיתה המטוס התפוצץ, הצוות נטש מתחת לגובה המינימום ונספה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 15-04-2009, 11:22
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אוי ואבוי, זה נשמע נורא. כמה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
אוי ואבוי, זה נשמע נורא. כמה כוח יש לרקטת ההאצה של הכיסא?


הכח הרציני מופעל ע"י התותח המחובר לכסא (ולא ע"י הרקטות) כיוון שהכסא עדיין לא בתנועה יחסית למטוס ויש לספק לו האצה ראשונית גדולה מאוד. מדובר בעוצמה שמביאה את הכסא עם הטייס להאצה של מעל 15G (כל חלק בגוף של הטייס שוקל פי 15 באותו חלקיק זמן שלוקח לכסא לצאת מספר מועט של מטרים). כעת, כאשר הכסא כבר בתנועה, מופעלות הרקטות (הכבל להפעלתן נשאר מחובר בקצהו השני לרצפת המטוס. ברגע שהוא נמתח, לאחר שהכסא התרחק כמרחק הכבל, הוא מפעיל את הרקטות) הדואגות להמשך ההתרחקות של הכסא מהמטוס.
ראה בסרט הבא (נסה להאט עוד יותר, ע"י הפסקה והפעלה מחודשת, מהשניה התשיעית):


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 15-04-2009 בשעה 11:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 25-04-2009, 10:00
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אאל"ט"

הכבל שאני מדבר עליו אינו עושה דבר אחר מלבד הפעלת הרקטות (הוא קשור לרצפת המטוס בצד אחד ולרקטות בצד השני. כאשר הוא נמתח לגמרי, הוא מפעיל את הרקטות).
ייצוב כסא נעשה במקרה של נטישה בגובה רב (מעל כ 4 ק"מ) כאשר הכוונה היא שהמצנח הגדול לא יפתח בגבהים המסכנים את הנוטש (תת לחץ, קור, חוסר חמצן וכד'). במקרה כזה, הנוטש נשאר מחובר לכסא (ונושם חמצן ממיכל קטן המצוי בו) בעוד שנפתח מצנח קטן (הקרוי "מצנחון ייצוב") הדואג לכך שהכסא לא יתגלגל ללא שליטה בשמים.
הכסא יורד במהירות וכאשר מגיעים לגובה פתיחת מצנח, יחידה ברומטרית מפעילה את השלב הבא, שחרור הנוטש מהכסא ושחרור הכבל של מצנחון הייצוב מהכסא כך שימשוך את המצנח הגדול (הקשור אליו) לפתיחתו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 19-10-2009, 16:20
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "פרטים נוספים על תאונת התדלוק החם ב 119 בבמחנה האחרון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
פרטים נוספים על תאונת התדלוק החם ב 119 מבמחנה האחרון...

http://www.gvura.org/a343457-%D7%A1...%9C%D7%95%D7%99

אם הלינק לא עובד, כנסו לאתר הגבורה וחפשו ראובן לוי. אפריל 1974 היה ללא ספק חודש קשה לח"א. בנוסף לתאונה הקרקע הנ"ל, נספו כזכור בתוך שבוע ימים לא פחות מ 18 אנשי ח"א בשני מסוקים שהתרסקו ושני מטוסים שהופלו בידי הסורים, כמו כן טייס נוסף נפל בשבי.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/FlightLog/bullet.gif]



האם רק לי יש בעיה להיכנס ללינק של הכתבה המופיע באתר הגבורה ? (הקישור לדף עצמו תקין).
האם יש שם משהו חדש שלא מופיע בקישור הבא?
http://www.iafe.net/ma/pdf/162.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 19-10-2009, 21:12
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
לא הרבה
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=strong1]פרטים נוספים..."

למשל על כך שבמהלך השריפה ניצתו מנועי הטילים שהיו תלויים על המטוס לפעול והטיחו אותו בעוצמה אל קיר כלשהו. דרך אגב ב PDF הזה מופנית האשמה בוטה וחמורה כלפי המכונאי ז"ל (ילדון בן 19 בקושי 8 חודשים בצבא והרבה פחות מזה במקצוע עצמו) כאילו הוא האשם במותו ולמעשה באירוע כולו. קל לבוא בטענות כאלו אל המתים, מה גם שהדבר אינו עומד בקנה אחד עם ההתרחשות כפי שמובאת בבמחנה וגם לא עם העובדה שהמכונאי הנ"ל היה לפני כן פרח טיס מה שבמינימום מעיד על כך שהיה בחור אינטיליגנטי, שידע והבין מה עשה, ולא סתם אחד שמתרשל במלאכתו. לכן מן הראוי שמי שהכין את ה PDF הזה ינסח מחדש בצורה בוטה פחות.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 19-10-2009 בשעה 21:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 21-04-2009, 19:56
  Raanan Weiss Raanan Weiss אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.07.08
הודעות: 11
יש פה קצת בלבול בתאריכים ומספרים
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "לגבי המספרים"

לגבי התאונה של קורן/פיין, אכן זהו מטוס 117 אך מספר חא"א שלו הוא 68-0472 ולא 69-7548 או משהו אחר.
המטוס של פדות/כהן אבד ב-7.3.78 וכאמור המספר שלו 275 - מספר חא"א 73-1162

ארנון אהרון נהרג בקורנס 128 לאחר שהתנגש בקורנס 154. שניהם מטייסת העטלף.
מטוס 69-7548 הוא בכלל מטוס פאנטום אמריקאי של ה-8 Tactical fighter wing והמטוס נפגע בצפון ויאטנאם. ניתן לראות את הסיפור בקישור הבא:
http://www.8tfw.com/pages/aircraftlosses.htm
המטוס נמצא בשורה 158

לגבי התאונה ב-23.10.74, לפי מבק"א לא היתה תאונה באותו תאריך. יכול להיות שמדובר בתאונה מ-29.10.74 של מטוס 111 כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת. ניתן לראות שהנווט נטש בעוד כסא הטייס עדיין במקומו. המטוס הוחזר לשירות למרות התאונה הקשה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 25-04-2009, 08:11
  Raanan Weiss Raanan Weiss אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.07.08
הודעות: 11
כנראה שלא הובנתי נכון.
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי טרמין שמתחילה ב "חוששתני שאתה מערבב מערכות"

התמונה עם Walleye היא רק להראות שהמטוס חזר לשירות והפעם בטייסת "העטלף". טייסת "העטלף" היתה הראשונה לקלוט את צייני הלייזר Pave Spike במהלך 1977. הטייסת היתה היחידה שהפעילה את הפוד במשך זמן ממושך. הפודים הנ"ל היו מוגבלים באותה תקופה למטוסים עד בלוק 48. המטוסים עד בלוק זה מוספרו בחיל האויר בספרור 100. מבלוק 49 ומעלה מוספרו המטוסים בספרור 200. החריג הוא לגבי הקרפדות שהגיעו במלחמת יום כיפור ולמרות שהיו מבלוקים שונים (מבלוק 32 עד 51) סופררו בסדרה 300. בהסבות שנעשו לקורנסים להפיכתם לקורנסי 2000 (רוב הקורנסים שהוסבו הם מבלוקים מאוחרים) בוצע השינוי המאפשר להם לשאת הפוד.

מטוס 111 הוא מבלוק 42 והיה מתאים לנשיאת הפוד ולכן עבר לטייסת העטלף.
לגבי ה-Walleye, כל טייסת קורנס התמחתה בשנות השבעים בנשיאת פצצה גולשת או בחימוש מיוחד ספציפי: טייסת "העטלף" הפעילה את ה-AGM-62 Walleye (שם קוד "אגרוף צהוב"), טייסת "העקרב" הפעילה את ה-AGM-78 Standard ARM (שם קוד "אגרוף סגול"), "אבירי הזנב הכתום" ו"הפטישים" הפעילו את ה"תדמית" של רפאל ("אגרוף חום"). ה"פטישים" הפעילו יחד עם טייסת "האחת" את פצצות ה-GBU-8 HOBOS ("אגרוף אפור"). טייסת "האחת" הפעילה בנוסף גם את ה-GBU-15 ("אגרוף ירוק"). כל השמות הנ"ל אושרו ע"י הצנזורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 25-04-2009, 12:48
  Raanan Weiss Raanan Weiss אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.07.08
הודעות: 11
אתה צודק
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "שאלה בנוגע לכינויים"

היו כינויים נוספים אך הם היו לפני שנתנו את שמות האגרופים. ה-AGM-62 Walleye הראשונים היו ללא הפוד תקשורת. היו נועלים על מטרה בדומה לטילי המייבריק. אחרי נעילה ושיגור התמונה היתה נעלמת והפצצה היתה גולשת אל המטרה עליה ננעלה. הפצצות הנ"ל היו מופעלות על מטוסי עיט חד מושביים ודו מושביים של טייסת "הכנף המעופפת" בתל-נוף. הפצצות הנ"ל נקראו "שקופית" ולא היו מוצלחות. דגם ה-Walleye השני היה עם פוד תקשורת ונקרא "תשקיף" ונקלט על הקורנסים של טייסת העטלף, אף היא מתל-נוף. באותה תקופה נכנס גם ה-GBU-8 HOBOS לשרות ונקרא "רהט". ה"תדמית" נכנסה לשירות בשנת 1974 ואילו בשנת 1976 נקלט ה-AGM-78 שנקרא באותה תקופה "טורף". כל הפצצות הנ"ל את הכינוי אגרוף ותוספת צבע (צהוב, אפור, חום וסגול בהתאמה) .ה-GBU-15 נקלט ב-1977 וקיבל את השם "אגרוף ירוק". טילי השרייק קיבלו את השם הכללי "אגרוף".

מצ"ב תמונה של ה-111 עם פצצות לייזר.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 25-04-2009, 15:27
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תודה רבה
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "אתה צודק"

כמו קודם, עשית קצת סדר בנושא מבולגן.
1) בספר טייסת הכנף המעופפת הוולאי ללא פוד תקשורת (זה שהופעל מעט במלחמת יוה"כ) נקרא "תשקיף" ולא "שקופית". אני כמובן נוטה להסתמך יותר על מה שאתה כתבת. ד"א, הרושם שלי הוא שהבעיה לא היתה בפצצות עצמן, אלא בכך שח"א לא ידע איך "לאכול" אותן - כפי שהיא נכון לגבי שאר כלי הנשק המונחים באותה תקופה. הרי בסה"כ בויטנאם הוולאי I עשה בסה"כ עבודה טובה למדי ברגע שהצי הבין שהשימוש בהן דורש תכנון והגדרה מדוייקת של המטרות עוד לפני הההמראה.
2) מוסיף לבלבול המחקר על קרבות האויר של מלחמת יוה"כ שהוציא ענף היסטוריה ב-1981. שם נקראים כל כלי הנשק המונחים "אגרופים" - כולל ה"אגרוף החום" שכידוע לנו לא היו בשימוש במלחמת יוה"כ. כנראה שעבודי החליט להשתמש בכינויים שניתנו בתקופת עריכת המחקר, ולא בכינויים שהיו בשימוש בתקופת המלחמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 22-04-2009, 12:33
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בלבלת בין שתי תאונות
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "זכור לי במעורפל סיפור של גיחה..."

כמו ש-YHS כתב, התאונה שאתה מדבר עליה, של קורנס 124 של ט.201 היתה עם יורם בוסתן ז"ל הטייס ושלמה בוסתן יבדל"א הנווט. המטוס גמר מסלול בשדה קדם אבל נשאר לעמוד עוד שעה ארוכה עם מנועים עובדים ולא ניזוק כמעט. הגרסה שאני מכיר היא ששניהם נטשו אבל הטייס שבר את מפרקתו בנטישה, אבל אני לא סגור על זה (בראיון עם משה קורן, בעת שהיה ראש מבק"א, אפשר היה להבין שהטייס נשאר במטוס).
הסיבה שהמטוס נחת בחצרים הייתה מז"א גרוע בחצור. הטייס התבלבל בין מסלול חצרים למסלול שדה קדם ונחת בו.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv


נערך לאחרונה ע"י amirsgv בתאריך 22-04-2009 בשעה 12:37. סיבה: תוספת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:40

הדף נוצר ב 0.24 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר