לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 01-07-2009, 23:42
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
אז ככה...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "סירפד יהיה נחמד אם תביא קצת..."

עוד קצת פרטים וגם תיקון טעויות מתגובתי הקודמת.

בחודש נובמבר 2008 הציג צבא ארה"ב את מסמך הדרישות להשתתפות בפרוייקט לרכב ממוגן בעל עבירות גבוהה שסומן M-ATV (קיצור של MRAP - All Terrain Vehicle). הרכב נדרש לשלב מיגון ברמה דומה לזו של רכבי MRAP עם עבירות גבוהה, לטובת פעילות בשטחים פתוחים בעלי תנאי עבירות קשים - מאחר ומדובר למעשה בגרסת הג'יפ של MRAP (המבוסס על משאית קלה), הוא נדרש למימדים ומשקל נמוכים מאלו של MRAP. אם נעשה הקבלה גסה לכלים הצה"ליים, אז MRAP הוא המקביל של הזאב לעומת M-ATV שהוא המקביל ללנדרובר דוד או האמר ממוגן. ההאמר הממוגן הוא כיום רכב הסיור הנפוץ ביותר יחסית למימדיו, אך מאחר ומדובר בהתקנת חליפת מיגון כבדה לרכב שלא תוכנן במקור לשאת אותה נוצרת שחיקה מהירה יחסית של חלק ממכללי הרכב - M-ATV תוכנן מלכתחילה כרכב ממוגן מודרני על כל המשתמע מכך. כל הכלים שניגשו מבוססים בצורה כזו או אחרת על רק"מ קל קיים, תוך התאמות ושיפורים לפי דרישות המכרז. למרות שהמכרז המקורי דרש ייצור של 2080 כלים, נכון לרגע זה הדרישה עלתה ל-2544 והצפי לעתיד הוא שבסופו של דבר ייוצרו עד 10,000(!) כלים.

מספר חברות ניגשו למכרז, ומתוכן הגיעו 5 לשלב האבטיפוס:
- חטיבת הרק"מ האמריקאית של BAE הבריטית
- חטיבת מערכות טקטיות גלובליות של BAE
- Force Dynamics, שותפות של Force Protection ו-General Dynamics Land Systems
- Navistar Defens
- Oshkosh Defense במשותף עם פלסן

הרכב שזכה בסופו של הוא כאמור המתמודד של אושקוש/פלסן שנכון לרגע זה עדיין לא קיבל שם רשמי. הכלי משלב מרכב מוקטן של משאית MTVR עם מתלה TAK-4 המקורי של אושקוש.

מאחר וכל המלל גם דורש תמונות (לטובת קוראינו מחו"ל שמתקשים בעברית ), הנה המשתתפים:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המתמודד הזוכה של אושקוש ופלסן, מבוסס על Sandcat

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המתמודד של Navistar Defense, החטיבה הצבאית של חברת International, מסומן MXT. רכב זה תוכנן לפני 5 שנים, והמיגון שלו בוצע ע"י פלסן

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המתמודד של Force Dynamics, המכונה Cheetah

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המתמודד של USCS (חטיבת הרק"מ האמריקאית של BAE), מבוסס על משפחת RG-33 MRAP

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המתמודד של GTS (חטיבת מערכות טקטיות גלובליות של BAE) מבוסס על Caiman MRAP
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 07-02-2010, 05:52
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
קצת תוספות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אז ככה..."

Oshkosh Corporation Receives Orders Valued at $325 Million for M-ATV Parts, Repair Kits

Category: Contracts

OSHKOSH, Wis. -- Oshkosh Corporation announced its Defense division received two delivery orders valued at more than $325 million from the U.S. Army Tank- automotive and Armaments Command Life Cycle Management Command (TACOM LCMC) to supply spare parts and repair kits for the MRAP All-Terrain Vehicle (M-ATV).

Timing for the delivery orders is expected to begin in August 2010 and be completed by the end of January 2011. To date, Oshkosh has received awards valued at more than $3.9 billion to deliver 6,619 M-ATVs, as well as spare kits and aftermarket in-theater support.

“These M-ATV spare parts and repair kits are being produced to ensure they are available to our Armed Forces as operations require,” said Robert G. Bohn, Oshkosh Corporation chairman and chief executive officer. “We have a continued commitment to our Warfighters to keep a robust aftermarket parts support program running parallel to the needs in the field.”

Oshkosh Defense provides the complete spectrum of service and support for the M-ATV fleet in the Afghan theater. The company already has field service representatives (FSR) to support the M-ATV program in-theater. Building on its experience from Operation Iraqi Freedom, Oshkosh FSRs can operate service facilities on any of the forward operating bases that might require training and more support than internal assets can provide.

Existing Oshkosh manufacturing facilities have available production manufacturing capability to deliver these M-ATV orders and vehicles for all other Defense programs, including the U.S. Army’s Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV), as well as any surges in production. The company has exceeded the accelerated vehicle delivery schedule every month since being awarded the M-ATV contract on June 30, 2009.

Using the Oshkosh-patented TAK-4® independent suspension system, the M-ATV features a 70-percent off-road profile capability and 16 inches of independent wheel travel to deliver the superior off-road mobility that is needed for Afghanistan’s mountainous terrain and unimproved roads. The TAK-4 system is being retrofitted on more than 2,400 legacy MRAPs for improved mobility in Afghanistan and has undergone more than 500,000 miles of government testing.

Oshkosh teamed with Plasan North America to provide an advanced armor solution for the M-ATV. Plasan also developed the armor system used on more than 5,000 legacy MRAPs and thousands of Oshkosh Medium Tactical Vehicle Replacement (MTVR) Armored Cabs already in theater.

Oshkosh
26.01.2010
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-02-2010, 05:53
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
ועוד תוספת אחת
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "קצת תוספות"

SASA, Israel -- Plasan, a global leader in survivability and combat-proven armor solutions for vehicles, airborne platforms and personal protection, announces the delivery of 25 SandCat vehicles in cooperation with Oshkosh Defense, for the Bulgarian Ministry of Defense. Plasan was awarded this contract December 2008.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.army-guide.com/eng/images/sandcat1265131514.jpg]
SandCats
During a visit to Israel earlier this month, Bulgarian Prime Minister Boyko Borisov and Bulgarian Minister of Defence Nikolay Mladenov examined the SandCat up close, followed by meetings with their Israeli counterparts: Benjamin Netanyahu and Ehud Barak.

Mr. Yaron Roded, Director for Marketing and Business Development at Plasan, comments: "The SandCat design fits perfectly into today's peacekeeping and HLS tasks, taking into account the emerging threats while maintaining the required flexibility for off-road and on-road mission profile which are so essential for many armies, police, and SWAT teams world-wide."

Earlier this month, Plasan welcomed Israeli Minister of Defense Ehud Barak to its facilities in Kibbutz Sasa. This visit marks an additional award to deliver 79 SandCats specifically designed for the Israeli Border Police Patrol; a contract valued at $14 million. As opposed to vehicles currently in use by IDF (Israeli Defense Forces) such as the Armored HMMWV'e (190hp), Up-armored Storm Jeep (180hp) and Armored Land-rover "David" (122hp) the SandCat is equipped with a 6.4L, V8 Turbo Diesel engine with 350hp output capable to reach a maximum speed of 130km/h.

The SandCat is based on an upgraded commercial off-the-shelf Ford F-Series 4x4 chassis, adapted by Oshkosh Defense for military use and fitted with Plasan advanced Metal Composite & Ceramics Composite armor. The SandCat provides a high level of protection for the crew while maintaining excellent maneuverability capabilities.

The SandCat design is state-of-the-art in all aspects: exterior design, choice of materials, ergonomics, integration of advanced electronic systems, NBC safety systems, suspended/collapsible seats are part of the Blast mitigation system and the advanced composite materials against IEDs and road side bombs are providing high level of crew survivability.

Plasan
02.02.2010
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-07-2009, 18:01
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,192
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "תודה רבה סירפד. שאלה - הכלים..."

יש כאן מירוץ חימוש מעניין:

שלב 1: שימוש ברכב רך/ פטרולים רגליים, הסתמכות על עוצמת אש, "הפגנת כוח" פסיכולוגית וניידות
----> מארבי ירי
שלב 2: האמר ממוגן ירי
---> מטעני צד
שלב 3 א': טכנולגיות לאיתור מטענים, שיבוש אלקטרוני וכו' שפותחו ע"י הסוכנות המשותפת נגד מטעני צד (JIEDDO(
שלב 3 ב': רכב ממוגן גחון וירי (MRAP), מוגבל לצירים מפאת משקלו
---> מיקוש כבד במיוחד על הצירים, פעולה באזורים סבוכים/ הרריים
שלב 4: רכבי שטח ממוגנים

אמצעי נגד אפשריים: שימוש בנ"ט תקני, כולל מיקוש נ"ט [להבנתי, רוב מטעני הצד בעיראק מבוססים על פגזי נפיץ; היה דיון השבוע על הנזק שלהם לשריון] / פעולות נגד מאמץ לוגיסטי (הבהמות האלו שותות המון דלק)/ פעולה נגד משתפי פעולה מקרב האוכלוסיה האזרחית (קשה לכבוש את הלבבות והמוחות כשאתה מסתובב במשאית ממוגנת)/ פעולה בשטח לא נגיש במיוחד [הרי המפלצות הללו כבדות, רחבות ובעלות לחץ קרקע רב מכלים רגילים].

אגב, מעניין שגם ה- MRAP וגם ה- MATV אינם חמושים בנשק כבד במיוחד; מעניין האם הנוהל האמריקאי להיתקלות הוא להסתער רגלית או לנתק מגע ולקרוא לתגבורת חמושה יותר/ סיוע (ארטילרי/אווירי)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 02-07-2009, 06:50
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
כתבה על חלקה של פלסן סאסא בזכיה במכרז
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פטנק שמתחילה ב "Oshkosh ופלסן סאסא זכו במכרז M-ATV Armored Vehicles"

http://www.calcalist.co.il/local/ar...3317762,00.html
בלעדי - מכרז ענק לפלסן: תספק מיגון לצבא ארה"ב ב-300 מיליון דולר

החברה מקיבוץ סאסא תייצר עם אושקוש האמריקאית מיגון עבור רכבי שטח חדשים שיסופקו עוד השנה לכוחות בעיראק

גולן חזני

02.07.09, 07:06
חברת פלסן סאסא זכתה בחוזה ענק בהיקף של 250–300 מיליון דולר במכרז של הצבא האמריקאי למיגון כלי רכב באפגניסטן. כך נודע ל"כלכליסט".


החברה תספק את המיגון כקבלנית משנה של החברה האמריקאית אושקוש (Oshkosh), שזכתה במכרז ענק שהיקפו 1.1 מיליארד דולר. אין מדובר בעסקה ראשונה של פלסן סאסא מול הצבא האמריקאי: בתחילת 2008 זכתה במכרז בהיקף 200 מיליון דולר למיגון 1,500 כלי רכב לצבא היבשה האמריקאי בעיראק. בעסקה זו מספקת החברה את המיגון כקבלנית משנה של החברה האמריקאית אינטרנשיונל מיליטרי אנד גברמנט.

במסגרת העסקה החדשה תייצר אושקוש האמריקאית עם החברה הישראלית מקיבוץ סאסא 2,224 כלי רכב ממוגנים המכונים "אמראפ", שיסופקו עד סוף השנה לצבא ארה"ב. מדובר ברכב שטח גדול יותר מג'יפ אך קטן ממשאית, שנועד להובלת חיילים באזורים מאוימים. רכבים אלו מצוידים במיגון יעיל נגד ירי, מוקשים ומטענים. המכרז הנוכחי הוא של דגם משופר, נייד וגמיש יותר, של ה"אמראפ" שכבר סופק בעבר על ידי אושקוש לכוחות הצבא האמריקאי הפועל בעיראק. לשתי החברות, אושקוש ופלסן סאסא, צפויות עוד הזמנות של רכב זה במהלך שנת 2010.

אושקוש אחראית על ייצור שלדת הרכב, המנוע והגלגלים, ואילו פלסן אחראית על ייצור והתקנת מערכות המיגון ומערכת השרידות של הרכב ואנשי הצוות שלו. מערכות שרידות אלו כוללות, בין היתר, אמצעים לכיבוי אש בשעת דליקה.

ייצור ה"אמראפ" מאפשר לפלסן סאסא לראשונה ליטול חלק מרכזי בפרויקט מיגון כלי רכב כבר בשלב הייצור, ולא אחרי שהרכב כבר קיים.

במכרז התמודדו גם היצרניות האמריקאיות BAEA, ג'נרל דיינמיקס וחברת נאביסטאר, שעמה זכתה פלסן בחוזה הקודם לאספקת מיגון לצבא עיראק.

"לפלסן יש מעמד ייחודי בשוק האמריקאי", אומר ל"כלכליסט" עמוס מלכא, ראש אמ"ן לשעבר, שמשמש כיום יו"ר פלסן סאסא. "במסגרת המכרז הצבנו בחזית הפרויקט את החברה־הבת האמריקאית שלנו, פלסן צפון אמריקה, שהוקמה לפני שנה כדי להעביר חלק מהייצור לארה"ב. כך נוכל להיות קרובים ללקוח ולהתמודד בפרויקטים גדולים שמצריכים יותר מקו ייצור אחד", הוסיף מלכא. לדבריו, ייצור המיגון ומערכות השרידות של ה"אמראפ" ייעשה הן בארה"ב והן במפעל בקיבוץ סאסא.

"הבחירה בנו היא תעודת כבוד ואמון של הצבא האמריקאי ויצרני הרכב בסאסא. אחד הנכסים הגדולים שלנו זו חבורה של אנשים מדהימים שנמצאת בפלסן בראשות המנכ"ל דני זיו, שמוביל את החברה כבר 25 שנה", סיכם מלכא.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 03-10-2009, 19:53
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
M-ATV מגיע לאפגניסטן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פטנק שמתחילה ב "Oshkosh ופלסן סאסא זכו במכרז M-ATV Armored Vehicles"

במזל טוב, רכב M-ATV ראשון נחת ביום חמישי 1/10/09 בבסיס האויר בגראם שבאפגניסטן. לפי הכתוב ובהתאם להגדרת תפקידו, הוא יחליף את ההאמר הממוגן בתפקידי סיור ובט"ש.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ציטוט:
A mine-resistant, ambush-protected all-terrain vehicle sits on the tarmac at Bagram Airfield, Afghanistan, Oct. 1, 2009, after being offloaded from a C-17 Globemaster III less than a day after leaving Charleston Air Force Base, S.C. The M-ATV's are the first of their kind in Afghanistan and support small-unit combat operations in highly restricted rural, mountainous and urban environments that include mounted patrols, reconnaissance, security, convoy protection, communications, command and control, and combat service support. The M-ATV is designed to replace the up-armored Humvee in Afghanistan. The M-ATV will carry up to five personnel. (U.S. Air Force photo/Senior Airman Susan Tracy)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-02-2010, 11:13
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,900
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]אני חושב שהשיבה..."

אני חושב שהחשיבה היא כפולה-
אם יש צורך לפרוק, פתיחת שתי הדלתות מאפשרת לצוות מחסה מסוים לאחור ולפנים.
יותר נוח ליושב מאחור לצאת הצידה ולפנים מאשר הצידה ולאחור (תזכרו בעצמכםיוצאים מדלת אחורית של מכונית, תושיפו לזה ציוד ואת הצורך לצאת עם קנה יעיל בלחץ).

אגב דלת התאבדות- נדמה לי שפתיחת הדלת בשלב שהרכב מאיט לקראת עצירה תהיה קשה מאוד משום התנופה של הדלת כלפי החזית וירידה משמעותית בהתנגדות האויר במהירות נסיעה איטית.
מרגע שהרכב עצר כבר לא תהיה בעיה, לדעתי.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 19-09-2011, 11:24
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ה JTLV - יורשו של ההאמר - בקרוב ז"ל?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פטנק שמתחילה ב "Oshkosh ופלסן סאסא זכו במכרז M-ATV Armored Vehicles"

ה JTLV הוא כזכור פרויקט משותף לצבא ולחיל הנחתים להחלפת ההאמר, כמותו יש מעל 100K חתיכות בסד"כ האמריקני, חלקם כבר בני רבע מאה ויותר... ל JTLV שלש תצורות מבצעיות עיקריות למילוי משימותיו השונות ועל הפרויקט התמודדו 3 הקבוצות המוכרות בתעשיית הרכב המשוריין האמריקני - לוקהיד, BAE וג'נרל דיינמיקס. התכנית למחזור-שדרוג ההאמרים הישנים לצד הצלחת ה M-ATV יצרו "צפיפות תקציבית" במשבצת הרכב המשוריין הקל... נוסיף שינויים בדרישות המבצעיות, משקל חריג (עד כדי פי 3 מההאמר בתצורות הכבדות) וחריגות תקציב ונקבל המלצה של ועדת המשנה של הסנאט לנושאי רכש בטחוני לבטל את ההקצאה עבור הפרויקט במסגרת הצעתם לתקציב הבטחון האמריקני לשנת 2012

http://defensetech.org/2011/09/14/jltv-at-serious-risk/

התמונות מערך ה JTLV בוויקיפדיה או מהכתבה עצמה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 30-01-2012, 18:40
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מצגת מעניינת על ה JTLV מלפני שנה
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "ה JTLV - יורשו של ההאמר - בקרוב ז"ל?"

http://www.dtic.mil/ndia/2011tactic...dayMyers925.pdf

http://www.fas.org/sgp/crs/weapons/RS22942.pdf

מציגים בין היתר מנהל הפרויקט מצד הצבא, חיל הנחתים והצבא האוסטרלי, ששותף בפרויקט.

כאמור בקיץ 2007 נשלח ה RFP הראשוני לשלב ה (TD (Tech Dev ל 5 יצרנים בולטים (חלקם שוטפויות שנוצרו לטובת המכרז). בסוף 2008 הוכרזו שלשת הזוכים (BAE, לוקהיד-מרטין ושותפות של GD ו AM) ונמסר להם חוזה של 166 מיליון דולר לייצור אבות טיפוס לשלשת משפחות הדגמים שבאפיון. הייצור נמשך 15 חודשים והניסויים עצמם נמשכו כשנה באברדין (צבא) ויומה (נחתים). שני היצרנים שלא קבלו חוזים, נותרופ-גרומן-אושקוש וטקסטרון-בואינג, ערערו מיד לאחר מכן על פסילתם למשרד ה GAO מה שעיכב את המכרז ב 4 חודשים עם כי פניינתם נדחתה (הצבא מן הסתם גם לא שש להעניק לאושקוש, שכבר מספקת רבים מכלי הרכב הנוכחיים והעתידיים שלו, עוצמה עודפת מיותרת). בכלל משרד ה GAO מאד מעורב בפרויקט הנ"ל (שהפך לשדה קרב פוליטי בין היצרנים, הקונגרס והצבא-נחתים) ופרסם עליו כבר מספר דו"חות לאורך השנים, האחרון מבינהם מהחודש הנוכחי מצורף (ומצביע על שביעות רצון יחסית של הקונגרס מהצעדים האחרונים שנקטו הצבא והנחתים לפישוט וקיצור הפרויקט - ראו להלן).

שלב ה TD היה אמור להסתיים באמצע 2011 אך בנוסף לסיפור הערעור, הצבא הכניס שינויים במפרט באמצע התהליך (בין היתר כדי ליצור סטנדריזציה מבחינת רמת מיגון עם רכבי ה MATV, יורשו של ה MRAP) ואף ביטל באמצע הדרך את אחת משלשת הדגמים עקב חריגות במשקל שבטלו את יבילות האוויר שלו. הנחתים לא היו מרוצים מה JTLV (מחיר, משקל, תשומת לב הניתנת לשיקוליהם המבצעים הייחודים) עד כדי כך ששקלו/איימו לצאת לגמרי מהפרויקט ולהסתפק בהאמרים משודרגים. התוצאה של כל זה היא שתהליך ה TD נמשך בפועל כמעט כפול מהמתוכנן והסתיים למעשה רק בסוף קיץ 2011. מיד לאחר מכן בספטמבר 2011 פרסם ה GAO המלצה לבטל את הפרויקט לגמרי עקב חריגות מתקציב, לוחות זמנים ותכולה.

לאור האיום החדש הזדרזו הצבא והנחתים ליישר את ההדורים בינהם, למשל הסכמה על מחיר מוזל של 225K$ בלבד (עם ערכת שדרוג מיגון מודולורית אופיונלית בעלות של 50K$ נוספים), ומהרו לפרסם טיוטת RFP למכרז לשלב הבא ה EMD (Engineering and Manufacturing Development להתייחסות היצרנים בחודש שלאחר מכן בניסיון לקבוע עובדות בשטח. ה RFP המעודכן כלל את הפחתת מחיר היעד, קיצור לקוחות זמנים ועוד, כפי שהקונגרס דרש. שני המהלכים תרמו ללא ספק לכך שפרויקט ה JTLV צלח בדרך לא דרך את קיצוץ התקציב האחרון, עם זאת בכירי חיל הנחתים העידו (בהתרסה מסויימת) בפני הקונגרס על כך שבעקבות הקיצוץ המסיבי הצפוי בתקציבו הם ידחו את ההצטיידות ב JTLV לעשור הבא (!). זהו כמובן (עוד) מהלך פוליטי (צפוי ושקוף) בניסיון לגרום ליצרנים להפעיל לחץ על נציגי הקונגרס. החודש ינואר 2012 יצא לשלשת היצרנים ה RFP הסופי לשלב ה EMD, במסגרתו כל אחד מהם ימסור 22 כלים מסוגים שונים שיכנסו להתהליך ניסוי שימשך כ 3 שנים (!) עד תחילת שנת 2015 ולאחר מכן תצא ההכרזה על היצרן המנצח וחוזה ל 60K כלים עבור הצבא ו 5K כלים כלים עבור חיל הנחתים ועוד אי אילו כלים ליצוא.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 30-01-2012, 23:25
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
הסברים
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]השאלה המעניינת..."

1. הצבא וחיל הנחתים כידוע עומדים בפני קיטון סד"כ ולכן עד שה JTLV יכנס לשירות כבר לא יהיה צורך באותה כמות של האמרים.
2. הנסיגה מעירק ובהמשך מאפגניסטן יתרה את חלק מהצי ההאמרים.
3. רכבי ה MRAP/MATV כבר החליפו חלק (גדול) מהאמרים בחזיתות.
4. ההאמרים עצמם גם לא אמורים להיעלם ביום אחד - חלק מהם נרכש במהלך העשור האחרון והם ישארו בשירות עוד שנים ארוכות
5. ל JTLV יכולות גבוהות יותר ועל כן הוא אינו נדרש להחליף את ההאמר ביחס של 1:1

ביטול ה RECAP הוא אמנם מכה מסוימת נוספת לאושקוש (אחרי אובדן מכרז ה JTLV) אבל אין מה לדאוג לפרנסתו של ענק הרכב האמריקני שכידוע במקביל ממשיך לייצר את ה MATV עבור הצבא, משאיות סופר כבדות ה LVSR-PLS המפלצתי בגרסאות לוגיסטיקה (ראו אקזמפלרים למטה), חילוץ וגישור עבור חיל הנחתים והצבא, משאיות כבדות FHTV מדגמים רבים (כולל שיקום של אלפי משאיות ישנות), משאיות בינוניות FMTV מדגמים רבים עבור הצבא (אחרי שאושקוש "גנבה סוסים" במכרז השני, בהפוך על הפוך ליירוט ה GAO הלא מוצלח שלה במכרז ה JTLV), משאיות בינוניות ה MTVR עבור חיל הנחתים וכו'. אגב מטל"ר ה HIMARS ("החצי MLRS" של הצבא והנחתים, שהופעל בהצלחה רבה בעירק ואפגניסטן) מנוייד דווקא על גבי משאית FMTV מתוצרת BAE ולא אושקוש וזה יצר בלאגן מסוים לצבא כאשר קו הייצור של המשאיות נסגר עוד לפני שהמטל"ר האחרון נמסר, מה שהפך את אוקשקוש שוב לחלופה היחידה.

בטבלה האחרונה אפשר לראות כי הצבא האמריקני מתמודד עם אותם אתגרים של חהא"א - התיישנות רבתית וגורפת של צי הרכב בכללותו, בעיקר הכלים הכבדים המוצגים כאן. השקף מתוך מצגת מעניינת שאותה אביא בהזדמנות אחרת.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 30-01-2012 בשעה 23:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 25-02-2012, 18:22
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פטנק שמתחילה ב "Oshkosh ופלסן סאסא זכו במכרז M-ATV Armored Vehicles"

"חשיפה" בגלובס:
לאחר סיום הפרוייקט, עמידה בכל היעדים ואספקת הרבה יותר משאיות מאלו שהוזמנו. נגמרה החגיגה ופלסן יצטרכו למצוא מקור רווח חדש.
הכתבה בגלובס (הידיעה הראשית בשער + כפולה צבעונית ובוקסת פרשנות), נכתבת כהספד לפלסן בפרט ולתעשיות הבטחוניות הפרטיות (שאינן אלביט) בישראל בכלל.
כל זאת על רקע הירידה בהזמנות מהאמריקאים שנסוגו מעירק ובורחים מאפגניסטאן. ועל רקע הקיצוצים בתקציבי הביטחון בכל העולם בשל המשבר בכלכלה העולמית.
כעובדה נציין שהפיטורים בפלסן החלו מיד לאחר שרוב הפרוייקט בוצע (ראו כאן למעלה את התגובה של Ya_Vol ממאי 2011) ושהם היו צפויים מאד.
עוד מעניין לציין שבגלובס שכחו את הידיעה של יובל אזולאי (באותו עיתון) מלפני כשלושה חודשים שדיברה בדיוק על אותן חדשות רק בלי הפומפוזיות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:50

הדף נוצר ב 0.52 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר