לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 02-09-2009, 17:07
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 771
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "מטוס F16i סופה ביצע נחיתת חירום בנגב אין נפגעים"

מטוס קרב מדגם F-16i נחת נחיתת חירום בבסיס חיל האוויר רמון
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
מאת אנשיל פפר


במהלך טיסת מטוס מסוג F-16i, התפתחה תקלה טכנית במנוע, שחייבה נחיתה מיידית. צוות המטוס חזרו במהירות לבסיסם, ונחתו בשלום.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/daily/D020909/245F16Ron.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
תצלום: אלון רון
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
מטוס קרב מדגם F-16i סופה נחת היום (רביעי) נחיתת חירום בבסיס חיל האוויר רמון.

במהלך הטיסה, התפתחה תקלה טכנית במנוע, שחייבה נחיתה מיידית. צוות המטוס הכולל טייס ונווט חזרו במהירות לבסיסם ברמון, ונחיתת החירום עברה בשלום. בחיל האוויר בודקים כעת כיצד נגרמה התקלה.

מטוס האף 16 הוא המטוס המרכזי של חיל האוויר. בשנים האחרונות נקלטו 102 מטוסים מהדגם המתקדם יותר, הסופה הדו-מושבית.

תקלה חמורה אחרונה במטוסים אלו אירעה במהלך מלחמת לבנון השנייה כשצוות מטוס סופה נאלץ לנטוש את המטוס על המסלול בעת ההמראה.

לפני כשנה, נהרגו שני טייסים בהתרסקות מסוק קרב מסוג "קוברה", במהלך טיסת אימון שגרתית בעמק יזרעאל. מחקירת האירוע עלתה ההערכה כי כשל טכני הוא שגרם להינתקות הרוטור הראשי ולהתרסקות המסוק.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1111913.html


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 03-09-2009, 19:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,238
Facebook profile
נחמיה צדק
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי elvis1977 שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]יש מנוע עזר..."

knight1 הסביר זאת בצורה ממצה - העתקתי בשבילך את ההסבר שלו כיצד פועל ה EPU (אגב, אני לא ידעתי!)

איך עובד ה-APU?
מצת מדליק את ההידראזין,או תגובה כימית?
מה המחמצן,המשמש לריאקציה איתו-אויר או חומר אחר?

התכוונת ל- EPU שהם ר"ת ל- Emergency Power Unit. ר"ת APU שמורים למערכת Auxiliary Power Unit שיכולה להיות (כמו ב-"קרנף") טורבינה להתנעה או מערכת כוח נוספת, לא בהכרח למצבי חירום בהם נדרש מהמערכת זמן תגובה קצר מאד.
הידראזין פועל בדיוק כמו שפעלו המנועים הרקטיים של הגרמנים במלה"ע השנייה על "מי חמצן" (מימן פרוקסיד). זהו נוזל מאד אנרגטי שניתן בקלות לפרקו למרכיביו: חנקן ומימן. אין כל צורך בהצתה אלא רק בקטליזטור. "מי חמצן" (בריכוז גבוה) מתפרקים בנוכחות אשלגן פרמנגנט (גבישי "קלי" סגולים שרופאי שיניים השתמשו בהם פעם לחטוי) ואילו הידראזין נוזלי המוזרם בלחץ חנקן על פני משטח ספוגי עשוי אירידיום מתפרק למרכיביו בלחץ וטמפרטורה גבוהים. הלחץ הזה עובר לטורבינה קטנה שמפעילה הן גנרטור והן משאבה הידראולית.
יתרונות מערכת כזו על פני טורבינת-מגח (כמו ב-"עייט") הם זמינות (מהירות תגובה קצרה מאד), קלות משקל, עצמאות (לא תלויה במהירות טיסה, לא תלויה בנוכחות מחמצן אטמוספרי) ותכולת אנרגיה גבוהה מאד יחסית לגודלה ומשקלה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 03-09-2009, 17:21
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,238
Facebook profile
הגיוני ביותר
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא להתבלבל עם "דאון""

כבר היה מקרה כזה עם F-16, באוקטובר 1994 טייס צעיר (חודשיים לפני כן קיבל את ההסמכה שלו אחרי שסיים את הקאמ"מ) שהיה בטיסת אימון על נץ באזור הנגב הבחין בדליפת דלק חמורה.
הוא קיבל הוראה לנטוש אבל הצליח להביא את המטוס לנחיתה ברמון באותו אופן שהזכרת (כיבוי מנוע ודאיה), 3 חודשים לאחר מכן הוא נהרג בתאונה בזמן טיסת אימון קרב א"א.

באחד מאתרי החדשות כתבו שגם למח"א היה אירוע דומה...

לקרמריקה שנזהר מלצטט אתר חדשות שפירסם את מס' הטייסת, שם הטייסת פורסם באתר חיל האוויר


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 03-09-2009 בשעה 17:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 03-09-2009, 21:53
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אולי"

בהתחשב בעובדה שהיעילות של הבלמים יורדת משמעותית כשהמנוע כבוי,הורדת וו במצב זה היא הכרחית.
שים לב שרואים את הכבל נתפס קצת אחרי שנאמר "וודא וו למטה".

מה גם שהצמד חמד האלו שמדברים ברקע הם ספק טייסים...(לא ברור האם הם אלו שבמטוס המלווה או בכלל על הקרקע).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 03-09-2009 בשעה 22:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 03-09-2009, 16:55
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 771
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "מטוס F16i סופה ביצע נחיתת חירום בנגב אין נפגעים"

צפו: כך נחת בשלום מטוס F-16I ללא מנוע

צוות המטוס גילה תקלה טכנית נדירה במהלך טיסת אימונים ליד בסיס רמון, והצליח להנחית את המטוס בשלום - בהליך נדיר חנן גרינברג פורסם: 03.09.09, 16:59



דקות של חרדה: נחיתת האונס של מטוס קרב מסוג F-16I "סופה" תועדה על-ידי מצלמות חיל-האוויר. בתמונות שמתפרסמות היום (ה') ניתן לראות כיצד חג המטוס באוויר ולאחר מכן נוחת בשלום בבסיס בדרום. חיל האוויר בדק הבוקר את כל מנועי מטוסי הסופה ואלה חזרו לטוס. במקביל, נמשך תחקיר האירוע ועבודת ועדת החקירה שהוקמה על מנת לבחון את נסיבות התקלה.




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/28102008/1770252/updates_25x386.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/articlevideohtmltop.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/02022009/2158831/Sequence-02_f.jpg]

המטוס נוחת בשלום - ללא מנוע


מתחקיר ראשוני של האירוע שהתרחש לאחר 12:00, עולה כי במהלך טיסת האימון, גילה צוות המטוס, טייס ונווט צעירים, תקלה טכנית נדירה, שהשפיעה על פעילות המנוע היחיד של מטוס הקרב.

הצוות, שהיה באותה שעה סמוך לבסיס רמון, יצר קשר עם מגדל הפיקוח וטייסת האם, ותיאר את התקלה. בהתייעצות שהתנהלה בין הטייסים למגדל הפיקוח הוחלט לכבות את מנוע המטוס, פעולה יוצאת דופן ומסוכנת, ולנסות להנחית את המטוס כשהמנוע לא עובד.

לאור העובדה כי מדובר בנחיתת אונס, פתחו בבסיס בנוהל מיוחד, שכלל צוותי חירום והצלה. צוות האוויר שהיה במטוס, בתושיה רבה, ביצע את הפעולה החריגה, והחל בתהליך דאייה קצר ובסיומו הונחת המטוס, שלא נפגע.


בחיל האוויר ציינו לשבח את פעולת הטייס והנווט שהצליחו למנוע אסון כבד, ופתחו בתחקור האירוע, לרבות באמצעות ועדת חקירה שהוקמה לצורך הנושא.

בתחילת השנה הנוכחית הסתיים תהליך קליטת 102 מטוסי סופה בחיל האוויר הישראלי והם נחשבים למטוסי קרב החדישים ביותר בצה"ל.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3771839,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 03-09-2009, 17:37
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 771
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "[b]צפו: כך נחת בשלום מטוס..."

נחיתת האונס של מטוס הקרב, עכשיו בווידאו

מאת: יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות
יום חמישי, 3 בספטמבר 2009, 17:00
לאחר שהצוות הצליח לבצע נחיתת חירום ממהירות של כ-650 קמ"ש, מפרסם צה"ל תיעוד נדיר של הדרמה בשחקים. גורם בחיל: "הודענו שאם יחושו סכנה - שינטשו"

צה"ל פרסם אחר הצהרים (חמישי) תיעוד נדיר של נחיתת אונס שביצע אתמול מטוס "סופה" (F16) בבסיס חיל האוויר ברמון. צוות המטוס שהמריא לטיסת אימונים שגרתית גילה זמן קצר לאחר ההמראה כי קיימת תקלה טכנית במנוע מטוס הקרב. בהחלטה משותפת עם מגדל הפיקוח, החליטו שני אנשי הצוות לכבות את המנוע ולבצע נחיתת אונס בבסיס. את הסרטון צילם מסוק אפאצ'י שטס באזור. בשל ההנחיה שלא להישאר במרחב האווירי של המטוס, נאלץ המסוק להישאר במרחק רב ממנו.

ההחלטה גררה התפרסות צוותי חירום על הקרקע, אך צוות המטוס הצליח לנחות בשלום. בעקבות האירוע, החליטו בחיל האוויר לקרקע את כלל מטוסי הסופה לאיתור מקור התקלה. הבוקר חזרו המטוסים לשגרת האימונים, והמטוס בו התגלה התקלה ממשיך לעבור בדיקות טכניות.

גורם בחיל סיפר לוואלה! חדשות כי "מיד לאחר ההמראה הבחין צוות המטוס בתקלה טכנית נדירה במנוע, אשר הובילה לכך שהמטוס נע במהירות גבוהה במיוחד של כ-650 קמ"ש". לאחר הכנת צוותי החירום על הקרקע, "הורנו לטייסים לכבות את המנוע ולבצע נחיתת אונס", סיפר.

לדברי הגורם, במהלך התקשורת עם הצוות, הם הונחו כי במידה שאינם יכולים לנחות בשלום הם רשאים לנטוש את המטוס. "היה חשוב להבהיר לצוות שהחיים שלהם חשובים יותר מהמטוס", הוסיף.

http://news.walla.co.il/?w=/1/1549037
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 21-09-2009, 11:18
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 771
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "מטוס F16i סופה ביצע נחיתת חירום בנגב אין נפגעים"

ועדת בדיקה: הסיבה לנחיתת האונס של מטוס האף-16 לפני שבועיים - טיפול לקוי
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
מאת אנשיל פפר

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
נחיתת האונס של מטוס אף-16-איי "סופה" לפני שבועיים נגרמה ככל הנראה מטעות אנוש בתחזוקת המנוע של המטוס
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/printed/P210909/a.0.2109.280.1.9.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
נחיתת האונס של המטוס, כפי שצולמה בידי חיל האוויר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
תצלום: דו"צ

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
נחיתת האונס של מטוס אף-16-איי "סופה", לפני שבועיים נגרמה ככל הנראה מטעות אנוש בתחזוקת המנוע של המטוס. הטעות כמעט וגרמה להתרסקות המטוס ורק תמרון מסובך של נחיתה ללא מנוע הצילה את המטוס ואת צוותו.

מטוס הקרב המריא מבסיס חיל האוויר רמון לטיסת אימון שגרתית, אך תקלה חריגה במנוע אילצה את הטייס לבצע תמרון חירום של נחיתה במצב דאייה. המנוע היחיד של המטוס מהדגם המתקדם ביותר בחיל האוויר נשאר תקוע במצב של מבער אחורי, ולא ניתן היה להאט למהירות נחיתה. ביחד עם מפקד הטייסת, קיבל הטייס החלטה לכבות את המנוע ולנחות במצב דאייה. הנחיתה הסתיימה ללא תקלות.

בעקבות האירוע, קורקעו כל מטוסי ה"סופה" ליממה ומפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הקים צוות לבדיקת נסיבות התקלה. מממצאי ועדת הבדיקה עולה שהתקלה נגרמה מטעות שביצעו טכנאי הגף הטכני במהלך טיפול שגרתי באחד מחלקי המנוע המחברים את המצערת שבתא הטייס לווסת המנוע. מהבדיקה עולה עוד כי הטעות אירעה גם ברמת הגורם המטפל במטוס וגם בגורם הבודק את הטיפול. לאחר שנערכו במטוסים בדיקות, חזרו מטוסי ה"סופה" לטוס כעבור פחות מיממה.

102 מטוסי אף-16-איי טסים כיום בחיל האוויר בארבע טייסות קרב. קליטת המטוסים האחרונים שהגיעו ממפעל לוקהיד בארה"ב התבצעה לפני חצי שנה. בצה"ל מעריכים שהתקלה, שהייתה עלולה להביא למותם של שני אנשי צוות האוויר ולהתרסקות המטוס ששוויו 50 מיליון דולר, תביא לנקיטת צעדים נגד חיילים וקצינים בגף הטכני של בסיס רמון ואולי אף לצעדים משפטיים נגדם. מדובר צה"ל נמסר כי "תחקיר האירוע נמצא בראשיתו וטרם הוצגו מסקנותיו".

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1115878.html

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:19

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר