לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 28-09-2010, 12:40
  ה"שמל" ה"שמל" אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.06
הודעות: 497
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "אני מבקש! אל תבלבל את מר..."

האמת, שגם במהדורה של גל"צ עכשיו, זה נשמע מפחיד. בלי הסיפא על האו"ם

עירכה-
גרסת YNET
ציטוט:
מאבטחים של חברת אל על מנעו אמש (יום ב') הטסת ציוד צבאי במטוס של החברה שהיה אמור להמריא מטורונטו שבקנדה. מחברת אל על נמסר בתגובה כי "כל מטען המוטס באמצעות אל על, עובר בדיקה ביטחונית בהתאם לנהלי הבידוק הקפדניים. כפי שמוגדרים על-פי גורמי הביטחון". בבדיקה שנערכה ביממה האחרונה התברר כי כנראה לא מדובר בניסיון פיגוע, אלא במטען שלא דווח עליו. המטען יועד להגיע למזרח התיכון ולשמש כוחות זרים הפועלים כאן.


מאוזן רגוע ולא מהתלהם. אצלי הם הרוויחו נקודה.

נערך לאחרונה ע"י ה"שמל" בתאריך 28-09-2010 בשעה 12:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 30-09-2010, 01:02
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
באופן מאד מפתיע (או בכלל לא)
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי assaf tolko שמתחילה ב "[font=Verdana]בוא נסגור את זה..."

יש מאבטחים בטיסות שונות ומשונות.

בין אלו שמגיעות לארץ - ישראליות, מזה"תיות, אמריקאיות ואירופאיות נושאות מאבטחים (אגב - המינון משתנה בהתאם לנסיבות והערכות מצב - כך שלא מובטח שעל כל טיסה יהיה מאבטח או לחילופין - כמות זהה של מאבטחים).

יש להניח שבכולן - המאבטחים חמושים בנשק חם.

המטוס הוא טריטוריה של המדינה תחת דיגלה הוא טס, ולכן אין מניעה לכך שהמאבטחים נושאים נשק במטוס - מה גם שהוא מאושר להטסה.

בנוגע לטיסות זרות - המאבטחים מאפסנים את נשקם בשדה לפני יציאתם ממנו, ואוספים אותו בדרכם אל המטוס לקראת היציאה.

הנשק לא עובר דרך הטרמינל - כך שאין מגע בין מאבטח חמוש של מדינה X עם נוסעים שאינם קשורים לטיסה המאובטחת!!!
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 30-09-2010 בשעה 01:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 29-09-2010, 03:57
  ilanb ilanb אינו מחובר  
אילן בן-נון. מומחה לקליעה וצליפה, מדריך ירי בכיר ומאמן קליעה ספורטיבית
 
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,902
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי drbig800 שמתחילה ב "הטסת תחמושת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי drbig800
הטסת תחמושת מותרת רק בטיסות צבאיות או טיסות מטען.
אין חברת תעופה כיום שמסכימה להטיס תחמושות למיניהן בטיסות נוסעים רגילות.
כלי נשק ללא התחמושת מחייבים אישורים מיוחדים ובדר"כ יוטסו בנפרד.
כל מטען שעולה לטיסה נרשםונבדק בצורה קפדנית ומאושר ע"י תקנים מחמירים בינ"ל.
זה לא עניין של מה בכך להטיס חומרי נפץ גם אם הם אינרטיים.
ישנם חוקי שינוע בינ"ל שכל חברת תעופה /מדינה מתוקנת חייבת לציית להם, אם דברים מוטסים ללא ידיעת החברה,זה חמור מאד.

תבדוק שוב
כמי שנסע בתור ראש משלחת לחו"ל עם נבחרות קליעה אני מכיר את הפרוצדורה.
ניתן להטיס תחמושת קליעית נעולה בארגז אטום (כמו שאתה מכיר מהצבא).
מה שכן יש פרוצדורה סביב נושא הטסת נשק ותחמושת.
_____________________________________
לא כל מה שאני רוצה לכתוב, אני יכול לכתוב.

לא כל מה שאני יכול לכתוב, אני רוצה לכתוב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 29-09-2010, 20:14
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אז ככה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "נחשפו מוקשים ורקטות שהיו מיועדים לעלות למטוס אל על בטורונטו - הארץ"

מותר להטיס נשק ותחמושת וזיקוקים על מטוסי נוסעים כל עוד הם עומדים בקטגוריית היזק 1.4S (תת מחלקה במחלקות חומרי הזק של חומ"ס. מחלקה מס' 1 מתייחסת לחומרי נפץ).


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fmslondon.co.uk/images/ProductsAndPhotos/thumbnails/ProductListHazardPackagingLabels//V1.4S.jpg]


(חשוב להקפיד שהאות S מופיעה על המדבקה - S=SAFTY)

המגבלות הן לנשק ותחמושת שאינם ניזומים מעצמם, ואינם רגישים לגירויים חיצוניים או שרגישותם מינימלית.

מאחר שבמטוסים ניתן לשאת זיקוקים לאיתות, נשק ותחמושת (של מאבטחים או נוסעים - כל עוד אלו מופרדים מהנוסעים) - הרי שההכרזה ש"אסור" באופן גורף - אינה נכונה.

מעבר לכך - בטיסות מסחריות רבות מטיסים נשק ותחמושת מסוגים שונים ומבלי שהנוסעים כלל יודעים מכך.

מעבר למגבלה הזו - ישנם סוגי נשק ותחמושת שניתנים להטיסה במטוסי מטען בלבד (מסומנים במדבקות CAO - כלומר CARGO AIRCRAFT ONLY) - אלו עשויים לכלול חומרי נפץ שונים ובכמויות שונות - ושוב תחת המגבלה שאינם מסוגלים ליזום את עצמם. כך למשל מטיסים רימוני יד (מנגנון היזימה של הרימון מופרד מהרימון עצמו) פצצות (לא ממורעמות - כך למשל חודשו מלאי צה"ל אחרי מלחמת לבנון השנייה) וכו'.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thecompliancecenter.com/store/media/catalog/product/cache/1/image/325x/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/l/b/lbusl200n_hi.gif]



נשק ותחמושת של מאבטחים מוטסים עימם או במופרד בהתאם לסיטואציה (אישיות או נוסעים מאובטחים - נשק על מאבטח) מאבטח שטס לשליחות אבטחה בחו"ל - נשק ותחמושת מאובטחים בתא המטען או בתא ביטחון במטוס עצמו כאשר הנשק מופרד מהנוסע). כנ"ל גם לגבי נוסע שמעוניין לטוס עם נשק בחו"ל (עם רשיונות מתאימים לכך) - למשל ציידים...

ישנם חומרים שונים שאסורים בהטסה (חפשו בגוגל Check Before you Pack) ובכלל זה חומרים דליקים, מיכלי גז דחוס וכמובן גם גזים דליקים.

ישנם חומ"ס שמותר לשאת על גופו של הנוסע וישנם שאסורים לנשיאה על גוף הנוסע אך מותרים להטסה בתא המטען או להיפך (למשל גפרורי בטיחות - מותר לשאת על גופו של הנוסע אבל גפרורים שניצתים בשיפשוף כנגד גופים שונים - אסורים בהטסה. כך גם מצית אחד לנוסע מותר בהטסה על הנוסע אך לא במטען, פנס צלילה מותר על נוסע אך לא במטען וכו')....

מבלי לקרוא את הכתבה - יש מצב שהמטען לא סומן כהלכה, ולכן זאת דרישה של IATA ו-ICAO שמטען שכזה לא יטוס. לא קשור לביטחון אלא לבטיחות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 29-09-2010, 20:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ועוד קטנה...
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אז ככה"

להזכירכם - בשבוע שעבר דווח על תושב נצרת שהגיע לארץ מטורונטו כאשר בציודו אקדח, מחסנית ומגלה מוקשים.

הפריטים נתגלו בארץ במהלך ביקורת מכס שבוצעה לנוסע, ולא כאשר יצא מטורונטו...

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1190318.html

1) האם יש בעייה עם הבידוק בטורונטו?
2) מי הציף את הסיפורים האלה ומה האינטרס?

האם זאת אל על שמנסה להעלות את קרנו של המוניטין הביטחוני שלה? האם משרד הביטחון על רקע מתיחות עם האו"ם (ע"ע עבירות ישראל על המשפט הבינ"ל בועד האו"ם לזכויות אדם)?
מחלוקת עם אייר קנדה על רקע הפעלת טיסות בין המדינות (לאייר קנדה ואל על אין הסכם CODE SHARE. בעבר כמעט ונסגר הקו לתל אביב על רקע מחלוקות בין המדינות)

בד"כ עיניינים שכאלה, ובפרט כאשר מדובר בתקלות רישום יומיומיות וזניחות, לא זוכים לכותרות או לפרסום בתקשורת. היקף הפירסום נועד לשרת מטרה, והשאלה העיקרית היא מה הסיפור האמיתי....
(דוגמא: חברה מסויימת הטיסה גופה של ישראלי בניגוד לנהלים, בניגוד לדיווח, ובניגוד למינימום המקובל בנוגע להטסת גופות וכבוד המת (על הארון ערמו מזוודות בעוד שהארון דווח כמועמס בקונטיינר בתא אחר לחלוטין). מדובר בנושא רגיש בכל היבט - דתי, בטיחותי, דיפלומטי - מישהו שמע על זה?)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 29-09-2010 בשעה 21:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 30-09-2010, 10:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "נחשפו מוקשים ורקטות שהיו מיועדים לעלות למטוס אל על בטורונטו - הארץ"

באשר לקטגוריה 1.4S - הנה ההגדרה של קבוצת ההיזק:

Division 1.4 Explosives: Division 1.4 consists of explosives that present a minor explosion hazard. The explosive effects are largely confined to the package and no projection of fragments of appreciable size or range is to be expected. An external fire must not cause virtually instantaneous explosion of almost the entire contents of the package. (* Add compatibility group [B, C, D, E, F, G, S])

כאמור - מבין כל החומרים שבקבוצה - B-G אסורים להטסה ורק קבוצה S מאושרת.

קישור לסרט "מה מותר ומה אסור להעלות למטוס" - הסרט מציג נקודה מחמירה שבאה ליצור מודעות.

בפועל לחברות תעופה יש סייגים שונים באשר לסוגים ולכמויות, ולעיתים ע"י דיווח והתייעצות - ניתן לפתור חלק מן המצבים (למשל: אסור להעלות למטוס יותר משתי סוללות של מחשב נייד, אסור להעלות סוללה רטובה אלא אם כן הכניסו אותה אל תוך מיכל מיוחד (הסוללה מכילה חומר מאכל) סוללות ליתיום אסורות בהטסה מחשש התלקחות (ליתיום מגיב עם מים באש) אבל ישנן סוללות ליתיום שמאושרות להטסה וזה כתוב עליהן). מסיבות אלו - מונחות חברות התעופה להתייחס אל אוכלוסיות שונות כאוכלוסיות מסכנות (מלשון סכנה ולא מסכנות) כגון צוללנים, מטיילים עם תרמילי גב, צוותי טלוויזיה ועוד - מאחר שהנ"ל עשויים לשאת חומרים מסוכנים ולא לדווח - בין במודע ובמזיד ובין מתוך חוסר ידיעה.

מתוך כך - יש להניח שאיש או"מ שיוצר לסיני, ויודע שכל מה שיש לו במזוודה או במטען ששלח - זה תחמושת אימונים אינרטית - לא יחשוב שמדובר בפעולה שדורשת התייחסות, ומצד שני - האיש שמטפל במטען - מחוייב לנהוג בחשדנות מקסימלית במטען ולבדוק התאמתו לתקנות.

אם במקרים מסויימים מדברים על הפללה לשם אישור פעולה - הרי במקרים האלו - דובר על אישור הטסה רק לאחר זיכוי.

עוד דוגמא למקרה שאירע - מנועים (בכלל זה מנועי מטוסים, מכוניות כולל מכוניות שלמות) נחשבים לחומרים מסוכנים בקטגוריה 9 (שונות) בשל החשש שהם מכילים חומרים בעירה בתוכם למרות שמיכליהם מרוקנים (וגם לכך יש נוהל מיוחד). במקרה מסויים (ועל מטוס מטען) נדרש לקוח לספק מידע אודות קיבולת מיכלי הדלק של כטב"מ שהוטס לחו"ל, גם כאשר לא הכיל דלקים, על מנת לקבל אישור הטסה לחו"ל - מחשש שקיבולת מיכל מסויימת עשוייה להכיל אדים בכמות העוברת על מגבלות IATA. יצרן הכטב"מ סרב להעביר את המידע, והכטב"מ נפסל להטסה עד שהמידע הועבר - וזה מקרה לא נעים במיוחד לאור העובדה שהמטוס הגיע במיוחד על מנת להטיס את הכטב"מ לחו"ל.... לבסוף הועבר המידע וכלי הוטס.

http://www.iata.org/SiteCollectionD...re_you_pack.wmv

מעבר לכך - מובילים שונים יגבילו את הכמות - כך שמותר לאשר X ק"ג לנוסע אבל כל עוד הכמות הכללית אינה עוברת Y ק"ג או בחומרים אחרים - כל עוד נשמר מרחק Z בין חומר זה לבין חומר אחר.

לדוגמא - חומרים רדיואקטיביים מופרדים זה מזה בהתאם ל-TI - TRANSPORT INDEX מאחר שנוכחות קרובה מגבירה את הקרינה שהם יוצרים והשפעתה על נוסעים ומערכות מטוס. בנוסף עשויים להשפיע על חומר צילום שבקרבתם. קרח יבש (פחמן דו-חמצני) מאושר בכבודת הנוסע (אאל"ט - עד 250 גרם), למשל לקרור תרופות, אך עד כמות מסויימת בתא הנוסעים. כנ"ל לגבי תא המטען - אבל כאשר מטיסים בע"ח - נשיאת פחמן דו-חמצני אסורה (במקרים אלו - נשיאת חומ"ס בתאי המטען תלווה בניירת מתאימה [NOTOC - NOTIFICATION TO CAPTAIN או NOTAC - NOTIFICATION TO AIR CREW] ותצויין גם בהודעות LDM או CPM שמועברות בין חברות התפעול על מנת להזהיר את העובדים מנוכחותם, להגביר את עירנותם והיערכותם במקרה תקלה.

חומרים מגנטיים אסורים במיקום ליד חומרים רגישים (נגיד סרטי הקלטה) או באזורים מסויימים במטוס בהם הם עשויים להשפיע על מערכות הטיסה של המטוס (נגיד מערכות ניווט והקלטה שונות).

נושא החומ"ס, ובפרט חומ"ס באמצעי תחבורה ובתעופה בעיקר, הוא נושא מורכב שדורש התייחסות רצינית ומקצועית מצד כל העובדים בתחום ומאוגד לרוב תחת הכותרות HAZMAT - Hazard Materials או DGR - Dangerous Goods.

אם יש שאלות בנושא - אשמח להרחיב או לפרט.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:51

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר