17-11-2010, 19:39
|
|
|
חבר מתאריך: 23.08.10
הודעות: 147
|
|
מג"ח 7ג מול מג"ח ב6
שלום לכולם, שנים הייתי סקרן לגבי השתלשלות הענינים וקבלת ההחלטות שהובילה לקיומם, בו זמנית יש לציין, של שני סוגים שונים של שדרוגים לאותו טנק. נראה לי שהפורום הזה זה מקום מתאים לקבל את השלמת התמונה. למיטב הבנתי, תמונת המצב לאחר מלחמת לבנון היא ששני דגמי המג"ח מצוידים בבקש זהה, במערכות ייצוב זהות ובחליפת מיגון ראקטיבי דומה. וכאן החל הפיצול המוזר. בראשית שנות ה90 הוכנס לדגם אחד של המג"ח (6) ממערכת בקש גל, מט"ל מתקדם יותר, וייצוב משופר. בשלב זה (?) או מעט מאוחר יותר להשערתי, הוכנס לדגם השני של המג"ח (7) מיגון מתקדם יותר בחליפה קבועה. המנוע והממסרת שודרגו, כמו גם המזקום. שום שינוי משמעותי לא בוצע בבקרת האש ומערכת הייצוב ואפלו המט"ל שהותקן נשאר מדגם מיושן יותר. הסבר אחד שנתקלתי בו הוא שמערכת הייצוב לא תוכל לשאת משקל המיגון. הסבר קצת צולע לטעמי, בעיקר מכוון שמאוחר יותר הבנתי שיוצרה חליפת מיגון מתקדמת למספר מצומצם של מג"ח 6, בלי לגעת במיגון (להבנתי גם בלי לגעת במנוע במססרת ובמזקום אבל זאת לא הנקודה). לאחר זמן, שהוחלט לצמצם את מערך המגח, הצמצום החל ממגח 6, הממוגן פחות כך שנשארנו עם מגח 7, לטוב (מגון) ולרע (בקרת אש). הנקודה שלא ברורה לי, מדוע לא יצרו דגם שדרוג אחיד. לא יותר כלכלי והגיוני ליצור טנק משודרג באופן אחיד, הן מבחינת המיגון והן מבחינת בקרת אש? לטעמי היה עדיף לשדרג חצי מהטנקים שדרוג מלא מאשר את כולם שדרוג חלקי. מה דעתכם?
תודה
|