לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-04-2011, 06:34
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
בואינג: טקס מסירת הסופר הורנט ה 500

20.04.11 סנט לואיס: בואינג עורכת טקס לציון מסירת שני מטוסים (ה 499,500) מדגמי F/A-18E ו EA-18G לצי האמריקאי.
כתבה באתר בואינג כאן

לכאורה שום דבר מיוחד, אבל למטוס הזה זה כן דבר מיוחד.
סבו המנוח (קוברה YF-17) החל את דרכו כמפסיד בתחרות ל YF-16, אבל ממנו נולד אביו (ההורנט F/A-18C/D) שהיה מטוס הקרב הרב משימתי הראשון שקיבל את הסימון F/A ורכש את מקומו בצי האמריקאי כמטוס תקיפה ויירוט העיקרי לצד ה F-14 האגדי שמילא את תפקיד מגן הצי Fleet Defender ועם הוספת פוד הלנטירן החליף גם את ה A-6 בתפקידי תקיפה.
הנכד (סופר הורנט F/A-18E/F) דחק את רגלי הטומקט וכיום מחזיק בכל תפקידי מטוסי הקרב של הצי בגירסאות הולכות ומשתדרגות (צפי ל SH חמקן שייקרא Global Super Hornet בעוד כעשור) ווריאציות שונות כגון הגראולר אשר מחליף את הפראולר.
בפברואר 2011 משרד ההגנה הודיע על קיצוץ בכמויות מטוסי ה F-35 שארה"ב תזמין בשנים הקרובות, באותה הודעה נאמר שיירכשו לצי עוד 126 מטוסי SH בכדי למלא את הפערים.
אוסטרליה הודיעה שהיא שוקלת לרכוש עוד 18 מטוסי SH בגלל הצפי לדחיה נוספת באספקת ה F-35.

את המהפכה הזו משפחת ההורנט ביצעה בשקט וללא דרמות תקשורתיות לאורך לפחות כ 30 שנה.

הסופר הורנט נחשב למטוס עתיר ביצועים, אמין ובעל חבילות אוויוניקה מתקדמות.
בתערוכות אחרונות בפרנבורו ובהודו בואינג הציגה גירסה בינלאומית הכוללת מנועים משודרגים, קוקפיט משודרג, IRST, מיכלי דלק CFT ומיכל נשיאת חימוש להגברת אפקט החמקנות, סירטון

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
המטוס הבינלאומי (International Roadmap version) צפוי להתחיל ניסויים שיימשכו לאורך כל שנת 2012 (כניראה שבכפוף להזמנות) ואז יהיה זמין לייצוא ולשידרוג המטוסים הקיימים אצל הצי האמריקאי [כתבה]

מספרים נכון לאפריל 2011:
- בידי הצי האמריקאי 241 מטוסים מדגם F ו 196 מטוסים מדגם E ו 63 מטוסים מדגם גראולר.
- חיל האוויר האוסטרלי מפעיל 19 מטוסים מדגם F

קונים פוטנציאליים:
- המארינס האמריקאי
- הצי הבריטי
- מלזיה
- הודו
- איחוד הנסיכויות
- יפן
- יוון
- ברזיל

(המידע הובא מאתר בואינג).

הטקס במפעלי בואינג בסנט לואיס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 27-04-2011 בשעה 08:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 28-04-2011, 07:21
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי zorg שמתחילה ב "שאלה. ההבדל בין דגם ה E ל F..."

ההבדל בין דגם ה E ל F הוא שה E הוא חד מושבי וה F הוא דו-מושבי.
כן, ה E הוא חד מושבי וה F דו מושבי, בצי האמריקאי איש הצוות בתא האחורי ניקרא Weapon Systems Officer או בקיצור WSO ותפקידו לשלוט על כל המערכות החכמות (נשק, פודים וכד') של המטוס (מבט פנימה) וע"י כך הטייס חופשי להתעסק בעיקר בהטסת המטוס (מבט החוצה).
אצלנו מסיבות היסטוריות הוא ניקרא נווט אע"פ שהניווט היום מדוייק ונעשה ע"י המחשב באמצעות GPS.
שתי הרכישות האחרונות של חיה"א (רעם, סופה) דו מושביות.

חוץ מלמטרות אימון, מדוע להחזיק צי מעורב של מטוסים ולא להחליט על דגם אחיד ?
זו תפיסה ישנה שהולכת ומשתנה עם הזמן לטובת אחידות המערך, הסיבות הן כניראה שבעבר היו יותר חברות שהתמודדו על מכרזים וכ"א באה עם המוצר שלה.
כיום שולטות בשוק בעיקר בואינג ולוקהיד מרטין שיישרו קו עם דרישות הלקוחות ולכן מציעות מגוון מוצרים מצומצם יותר אבל גם יעיל יותר (במילים פשוטות: מטוסי היום יכולים לבצע מגוון רחב יותר של משימות מאשר בעבר)

האם אין עדיפות לדגם הדו-מושבי מכיוון שהוא מוריד מהעומס על הטייס (נראה שזה גם מה שאוסטרלים חשבו), החסרון העיקרי שאני יכול לחשוב עליו הוא משקל גבוה יותר ויותר אנשי צוות שצריכים לצאת להפלגות בים.
טייסות הקרב ע"ג הנומ"טים מחולקות לפי דגמים, לדוגמה טייסת VFA-102 ע"ג הנומ"ט ג'ורג' וושינגטון מפעילה רק את דגם F ואילו טייסת VFA-115 מפעילה את דגם E על אותו נומ"ט.
לרוב ע"ג הנומ"טים יש יותר טייסות עם דגמי F מאשר E מהסיבות שהוזכרו לעיל' אבל זה משתנה מנומ"ט לנומ"ט וממשימה למשימה (של הנומ"ט).
לגבי המשקל: אמנם בדגם E אין את משקל הטייס הנוסף אבל מצד שני המטוס נושא עליו יותר דלק (כמעט חצי טון יותר).

אני מקווה שדייקתי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 28-04-2011, 11:31
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
אשמח ע תסביר לי למה ההנחה שלי לגבי המחירים אינה נכונה?
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=AL KAPON]האם יש כאן..."

תקן אותו אם אני טועה אבל:
מחירו של F-35 גבוה ממחירו של מטוס F16 שאותו הוא אמור להחליף.
מחירו של F-22 גבוה ממחירו של מטוס F-15 שאותו הוא אמור להחליף.

כמובן שיחס ההחלפה לא יעמוד על 1:1 אבל התיקרות האינסופית במחירי מטוסי הדור 5 גורמת לקיצוץ ניכר בכמות המוזמנת מהם.
דוגמא לכך הוא פרויקט מטוסי הרפטור שבתחילתו דובר על יצור של מאות רבות של מטוסים ונכון להיום מדובר ב183 מטוסים בלבד.
עם כל הכבוד לאיכות מטוסי הקרב מדור 5 עדין מדובר במטוס שיכול להיות בזמן נתון בנקודה אחת בלבד.
עם בעבר חיל האוויר האמריקאי היה פורס טיסות רבות של F-15 סביב העולם לדוגמא:
יפן,דרום קוראיה,גרמניה, וכו.
וזאת בנוסף לבסיסים הרבים בשטחה של ארצות הברית מי הוואי עד אלסקה שבה היו פרוסים מטוסים נוספים.
איך כיום יסתדר חיל האוויר האמריקאי עם מספר נמוך בהרבה של מטוסים?

ולכן שאלתי האם יתכן שנראה שינוי מגמה בתפיסת הבטחון האמריקאית להעדפת רכש של מטוסי דור 4 עקב העליה המתמדת במחירי מטוסי הקרב מדור 5?
.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 28-04-2011, 11:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "אשמח ע תסביר לי למה ההנחה שלי לגבי המחירים אינה נכונה?"

אתה עושה השוואות פשוטות מידי, הדברים לא עובדים כך.
העולם זז קדימה, המחירים של רוב מוצרי הצריכה בעולם עלו, ההכנסה עלתה, אוכלוסיות גדלו, הדרישות עלו, יותר ויותר מגזרים רוצים עוד עוד תקציבים ולכן התקציבים באופן כללי גדלו ובעקבות כך המחירים.
מצד שני ההכנסות של מדינות גדלו, השאלה כמה כסף פנוי נותר אם בכלל..

בכל העולם יש קיצוצים, גורמי ביטחון במערב הולכים ומצטמצמים מבחינת היקפי סד"כ כ"א וכלים ומצד השני מתייעלים בטכנולוגיה מודרנית.
ראה אשכול לדוגמה על חיהא"א מ 2009 כאן ותוכל להשוות לפירסום האחרון שלהם כאן

ולענייננו, מי שמפנטז על מטוס קרב ב 60 מיליון דולר שישכח כי זה נחלת העבר, המחירים זזו לכיוון ה 100 עד 150 מיליון דולר למטוס (כולל מערכות נילוות).

מישהו ברשת אסף נתונים מעיסקאות נשק אחרונות ו/או פירסומי ייצרנים והרכיב מזה רשימה של אמל"ח אמריקאי והמחיר הרלוונטי, גם אם טעה פה ושם אז ניראה שהסטיה לא גדולה ויש הגיון בדברים (קישור)





Aircraft
Note that while listed, the F-35 units will probably not be available to new customers until somewhere in the 2015 to 2018 time frame, depending on variant. Price is dependent on whether or not cost overruns get factored in (partially a political matter!), but towards the higher end is more likely. Similarly, the P-8 has already sold units, but will not enter service until at least 2012.
F/A-22: ~$220 million ($136 million flyaway cost and dropping)
F-15E: $120-130 million, depending on variant - ($120 million or so based on F-15K, $120+ million for the SG, Israeli F-15I purchase plus inflation suggests $110 million per, and thats with Israel providing some components)
F-15SE: $100 million. This is a stealthy F-15 for international customers that includes an internal weapons bay - (based on Boeing estimates inc spares and support here)
F-35B: $105-130 million (estimate based on relative costs)
F-35C: $100-125 million (estimate based on relative costs)
F-35A: $95-120 million (based on Netherlands estimate and Turkish and Australian programs)
EA-18G: $125-130 million - (based on E/F cost and suggested increase) F/A-18E/F: $98 million (based on Australian contract)
F-16E/F Block 60: $90 million - (based on UAE acquisition and this source) F-16C/D Block 50/52+: $78 million (based on Greek sale)
F-16C/D Block 50/52: $60 million licensed production, $10 million to upgrade older models - (based on Turkish upgrade and purchase contracts)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 28-04-2011 בשעה 12:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 28-04-2011, 14:00
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אתה עושה השוואות פשוטות מידי,..."

אני מסכים איתך שקימים מוצרים רבים שיתיקרו.
אבל הירידה בסד"כ של חילות אוויר בעולם וכמובן גם בארצות הברית נובעת מכך שמלחמה הקרה נגמרה ולא סביר שתחזור.
אין ספק שסד"כ מצתמצם, אבל מכיוון שקיום פיתוח של מטוס קרב נמשך שנים רבות ואין בארצות הברית תוכנית פיתוח/איפיון למטוס קרב מאויש חדש נשאלת השאלה האם הסד"כ שמיוצר מדור 5 יספיק?

האם לא נגלה עוד מספר שנים שקווי היצור של מטוסי הדור 4 נסגרו כבר מזמן.
וחיל אוויר שירצה להצתיד במטוסי קרב חדשים מבלי להשקיע מאות מיליני דולרים ליחידה, לא ימצע את מבוקשו.
הרי זה הסיבה שבגלל פותח F-16 כדי להוות מרכיב כמותי כנגד העליות האדירות דאז בקנית מטוסי F-15.
גם פיתוח F-5/F-20 נבע מתוך רעיון שצריך מטוס קרב זול לטובת חילות אוויר שאין ביכולתם לרכוש את מטוסי הקרב החדשים ויקרים באותה תקופה.
נכון שקיום יש את F-35 כאלטנטיבה זולה למול F-22, אבל F-35 בעצמו יקר מאוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 28-04-2011, 14:49
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "אני מסכים איתך שקימים מוצרים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AL KAPON
אני מסכים איתך שקימים מוצרים רבים שיתיקרו.
אבל הירידה בסד"כ של חילות אוויר בעולם וכמובן גם בארצות הברית נובעת מכך שמלחמה הקרה נגמרה ולא סביר שתחזור.
אין ספק שסד"כ מצתמצם, אבל מכיוון שקיום פיתוח של מטוס קרב נמשך שנים רבות ואין בארצות הברית תוכנית פיתוח/איפיון למטוס קרב מאויש חדש נשאלת השאלה האם הסד"כ שמיוצר מדור 5 יספיק?


יספיק לֶמַה? לעימות מוגבל מאוד כמו מה שיש בלוב? לעימות מוגבל כמו באפגניסטן? למלחמת עולם שלישית?



ציטוט:
במקור נכתב על ידי AL KAPON
האם לא נגלה עוד מספר שנים שקווי היצור של מטוסי הדור 4 נסגרו כבר מזמן.


גילוי מרעיש - גם קווי הייצור של הספיטפייר והמוסטנג נסגרו מזמן. צריך לנוע עם הזמן

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AL KAPON
וחיל אוויר שירצה להצתיד במטוסי קרב חדשים מבלי להשקיע מאות מיליני דולרים ליחידה, לא ימצע את מבוקשו.


שייצר לעצמו... אם הוא יכול לייצר מטוס שווה ערך למטוס דור חמש (או אפילו רק בר תחרות) במחיר של פחות מכמה מאות מיליונים....

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AL KAPON
הרי זה הסיבה שבגלל פותח F-16 כדי להוות מרכיב כמותי כנגד העליות האדירות דאז בקנית מטוסי F-15.


שנייה, אבל, חשבתי שאתה מלין על כך שלעומת ה-F-15 בזמנו, מטוסי הדור 5 יקרים מדי... אז הם לא? להזכירך, למרות עלויות המטוס, חילות האוויר האיכותיים בעולם, כולל זה שלנו וזה האמריקני, הצטיידו בכמויות נכבדות של הF-15 למרות המחיר... משמע - לשלם יותר כדי לקבל את הטוב ביותר זה לא משהו חדש.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AL KAPON
גם פיתוח F-5/F-20 נבע מתוך רעיון שצריך מטוס קרב זול לטובת חילות אוויר שאין ביכולתם לרכוש את מטוסי הקרב החדשים ויקרים באותה תקופה.


ואיך היה נראה חיל אוויר מצוייד בטייגרים לעומת חיל אוויר מצוייד בF-15? עוד פעם - זה לא עניין של מטוסים שווי ערך... אתה משלם יותר ומקבל מטוס טוב יותר...

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AL KAPON
נכון שקיום יש את F-35 כאלטנטיבה זולה למול F-22, אבל F-35 בעצמו יקר מאוד.


הF-35 הוא אלטרנטיבה לF-22? ייצור הF-22 נפסק וארה"ב איננה מוכנה למכור אותו לאף אחד... הלייטנינג II עומד בפני עצמו... מי הבטיח לך שהוא יהיה זול?
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים


נערך לאחרונה ע"י MS_Rogue בתאריך 28-04-2011 בשעה 14:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-04-2011, 17:05
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=AL KAPON]אני מסכים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
יספיק לֶמַה? לעימות מוגבל מאוד כמו מה שיש בלוב? לעימות מוגבל כמו באפגניסטן? למלחמת עולם שלישית?

מה יקרה אם יהיה אימות באירן ובאותו הזמן יהיה מתיחות בגבול הקוראני?
איך תחלק את מטוסי הF-22? להזכירך חלק ממטוסים יהו מושבתים או תופסים כוננות על אדמת ארצות הברית.

גילוי מרעיש - גם קווי הייצור של הספיטפייר והמוסטנג נסגרו מזמן. צריך לנוע עם הזמן

קו היצור של B-52 גם נסגר מזמן. ולמרות מפציצים חדשים ומתקדמים מימנו כדוגמת B-2 עדין האמריקאים לא מוצאים אותו משרות ומשבחים אותו בלי סוף כי במחיר של B-2 אי אפשר להחליף את כל מטוסי B-52, ולכן האמרקאים ממשיכים להטיס מטוס שהמריא 14 שנה לאחר ההמראה הראשונה של המוסטנג שנתת בתור דוגמא.

שייצר לעצמו... אם הוא יכול לייצר מטוס שווה ערך למטוס דור חמש (או אפילו רק בר תחרות) במחיר של פחות מכמה מאות מיליונים....

אתה לצערי מסתקל מנקודת מבט של טייס, ולא מנקודת מבט אסטרטגית.
אם עוד 10 שנים חלק גדול ממדינות העולם יצתרכו לקנות מטוס קרב במחיר שפוי {במונחים שלהם} כלומר לא במעל מאה מיליון דולר ליחדה אחת, הם יקנו מטוסים ארופאים/רוסים/סינים ולא אמריקאים אזי:
האמריקאים יאבדו מהשפעתם ההאסטרטגית בתור ספק נשק מוביל בעולם.

שנייה, אבל, חשבתי שאתה מלין על כך שלעומת ה-F-15 בזמנו, מטוסי הדור 5 יקרים מדי... אז הם לא? להזכירך, למרות עלויות המטוס, חילות האוויר האיכותיים בעולם, כולל זה שלנו וזה האמריקני, הצטיידו בכמויות נכבדות של הF-15 למרות המחיר... משמע - לשלם יותר כדי לקבל את הטוב ביותר זה לא משהו חדש.

על כל מטוס F-15 נאמר משפט יפה:
"יש שתי סוגי חילות אוויר בעולם, כאלו שלא יכולים לקנות F-15 וכאלו שלא יכולים להיות בלי F-15."
וזאת בתקופה שלרעיון הטוב ביותר לא היה מחיר בשונה מהיום שבו להכל יש מחיר, גם לאיכות.
אל תשכח על כל מטוס F-15 שנמכר מחוץ לארצות הברית נמכרו בסביבות חמישה F-16.


ואיך היה נראה חיל אוויר מצוייד בטייגרים לעומת חיל אוויר מצוייד בF-15? עוד פעם - זה לא עניין של מטוסים שווי ערך... אתה משלם יותר ומקבל מטוס טוב יותר...

ועדין נמכרו ליצוא הרבה יותר F-5 ממטוסי F-15.
זה לא ענין של איכות זה ענין של יכולת כלכלית שקיום אין לרוב המדינות בעולם אין יכולת לרכוש כמות מספקת של מטוסים מדור 5.

הF-35 הוא אלטרנטיבה לF-22? ייצור הF-22 נפסק וארה"ב איננה מוכנה למכור אותו לאף אחד... הלייטנינג II עומד בפני עצמו... מי הבטיח לך שהוא יהיה זול?


תוכנית JSF נועדה למצוע מחליף למטוסי F-16, F-18 שהם כידוע לך המרכיב הכמותי של המערך הקרבי של חיל האוויר/הצי האמרקאי.
מטוס F-22 תוכנן כמטוס עלינות אווירת {יש שיגידו כינוים אחרים} שזה בדיוק תפקידו של F-15 שאותו הוא אמור להחליף.

נערך לאחרונה ע"י AL KAPON בתאריך 28-04-2011 בשעה 17:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 28-04-2011, 22:00
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "בעבר ישראל בחנה רכישת מטוסי F-18 אבל הרעיון נזנח בסופו של דבר."

בתחרות האחרונה בין F16 ל- F18 שהתקיימה בישראל, התהליך התקדם בצורה צמודה עד לשלב מתקדם מאוד, ואז נכנס הסוס השחור בדמות הרעם שעד אותו מועד סירבה ארה"ב למכור לנו, אבל לאחר בקשה אישית של רבין, אחרי פרסום הסכמי אוסלו, אושרה המכירה לישראל וטרפה את כל הקלפים של ההתמודדות בין שני מטוסים אלו.
אין לדעת אם ה- F16 לא היה זוכה שוב בתחרות (יש יתרונות גדולים לאחידות מערך בהיבטי תחזוקה, מלאי, הכשרות וכו'), אבל אני אישית תמיד סברתי שנכון לחלק קצת יותר את הביצים בין כמה סלים גם אם יש לכך משמעויות עלויות. ה- F18 נראה מטוס מרשים מאוד, והדגמים החדשים שלו בעלי יתרונות מעניינים.
עם זאת, לאחר רכש של כ"כ הרבה מטוסים ממשפחת ה- F16 ולאחר חתימה על עסקה ראשונה של F35 אינני רואה סיכוי להגעתו לארץ.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 29-04-2011, 14:03
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "נושא הביצים בסל אחד אני מסכים..."

אחד הדברים שההורנט לדגמיו טוב יותר ממטוסים מקבילים אחרים הוא נושא התחזוקתיות לזמינות.
יצא לי לראות פעם הדגמה של פירוק והרכבת פריטים עיקריים במטוס. מה שלוקח ב- F16 יום שלם, נמשך 2-4 שעות בהורנט.
זה נובע מתפיסת ההפעלה של המטוס מנושאות מטוסים, ששם לחץ הזמן והדרישה לפשטות העבודה בתנאי שטח מצומצמים (זה לא בסיס עם מרחבי הנגרים ומחסני ענק שיש בהם הכל) הובילו לתכנון המטוס באופן זה.
לטעמי יש בכך (ובעובדת היותו דו-מנועי) יתרון לא מבוטל, אבל בסופו של דבר כאשר בוחרים מטוס קרב חדש לח"א, יש לכתוב מסמך ניקוד שנותן משקלים לכל פרמטר כדי לשקלל הרבה מאוד קריטריונים לציון סופי. זו עבודה כלל לא פשוטה שיש עליה לחצים מורכבים מבעלי עניין.
אחרי כל העבודה, שר בטחון ו/או רה"מ יכולים להחליט לתת 10% למטוס מסויים ולשבור את הכלים...

אגב לגבי בעייתיות כל הביצים: כבר היו מקרים בעולם בהם בעקבות בעיה, קורקע מערך שלם (למשל כל ה- F15 בארה"ב לאחר התרסקות מטוס בגלל טעות תכן במבנה, או בעיה רוחבית בדגם מנוע במערך ה- F16).
נכון שלא כל ה- F16 שלנו הם זהים/מקבילים וקרקוע של דגם A לא בהכרח ישפיע על טייסות סופה, אבל אתה אף פעם לא יכול לדעת היכן תתעורר הבעיה.
האמריקאים עוברים בהדרגה ממטוס ייעודי לכל משימה לתפיסת מטוס אחד לכל המשימות בעידן ה- F35 אבל תהליך הפיתוח המתארך והמתייקר שלו מעלה ספקות בתבונת המהלך. גם הם וגם מדינות אחרות החליטו לרכוש לא מעט מטוסים חדשים מדור 4+ כי לא ברור עתיד הפרוייקט (בהיבט לו"ז ועלות בעיקר).
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי


נערך לאחרונה ע"י rocketman25 בתאריך 29-04-2011 בשעה 14:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:51

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר