|
02-05-2011, 18:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
|
|
ציטוט:
כנראה שהתאריך+הסממן של עץ האשוח הוא לא משהו אקראי, נראה לי גם שאחרי שמגיעים לארץ המובטחת אין שום סיבה לשמר את המנהג הזה, בטח כשעכשיו אפשר לחגוג את כל החגים היהודים שנבצר מאתנו לשמוח בהם תחת השלטון הקומוניסטי.
|
ולשמור על מנהג המימונה יש סיבה? כל אפטר פסח עושים אצלנו רעש כזה, ולא ידוע, על מה ולמה. גם לא חג יהודי, למרות שנחגג רק בקרב יהודים. אז מה? באתם לארץ, יש לכם מספיק חגים מהתקופה הקלאסית של היהדות, אין צורך להביא משהו מחו"ל. לשיטתך.
חלק מהזהות של יהודי מע"רב זה לחגוג את המימונה, וחלק מהזהות(החילונית, יש להדגיש עוד פעם) של יהודי רוסי זה לחגוג את השנה החדשה של 31 לדצמבר.
עץ אשוח - לא יודע, איפה עברו שנות חייך הראשונות, אבל אני תמיד שמחתי כשהתחיל לרדת שלג, ונוויי גוד עם העץ הזה הם אולי השיא של השמחה שבא החורף, יש חופשה, לפעמים גם אין לימודים. בארץ פתאום נודע לי, שיש איזה סילבסטר וכו" וכו"... עשו מאיתנו נוצרים.
אני רוצה לבדוק טוב טוב, למה בקרב הצברים יש כאלה שחוגגים את החג, איך שלא תקרא לו. אולי הדבקנו אותם במחלה זו?
ציטוט:
אני שמעתי על חוק השבות, אתה שמעת?
אתה מדבר על יהודי בריה"מ- אני מדבר על עולים שאינם רואים עצמם יהודים, או שלא יודעים מה זה יהודים, או שהם בכלל לא יהודים...
|
אז אם שמעת, אתה בטח יודע, שעלו לפה(למרות שהמונח עלייה לא מאד קורקטי לגבי מישהו, שאבות אבותיו לא חיו פה) גם לא יהודים בתוך משפחות מעורבות. חלקם עונדים צלב, יש דבר כזה.
בטח שהם לא רואים עצמם כיהודים, אם הם לא יהודים לאמיתו של דבר. מה רצית?
אתה שואל, למה הם באו לפה? כי הם היו חלק מהמשפחה היהודית. והפן הכלכלי, איך לא.
ואם אתה חושב, שאני מת משמחה מרב העבודה שעושה הסוכנות בהעלאת יהודים לפי הסבא והשכן, אז אתה טועה.
ציטוט:
וזה הרוח שמרחפת סביב הדיון-ויכוח-ריב הזה, כמה מעולי בריה"מ הגיעו ארצה לא מתוך אידיאל או מהיותם יהודים רדופים או כל סיבה "לגיטימית" אחרת, אלא מטעמים סוציאליים נטו- משהו בסגנון של "גילינו שאנחנו 1/8 יהודים, בואו לישראל יש אחלה סל קליטה"?
|
בעניין השמינית, אז את התופעה הזאת אני מבקר לא פחות בחריפות ממך. ובנינו, לא רק הם מגלים, אלא הסוכנות מגלה אותם מדי פעם. על כל אחד כזה מגיע תשלום נוסף לעובדים שם. מאני, מאני, איך בלי זה.
אכן, הרבה מאיתנו הגיעו לפה לא עקב דחף ציוני, כלומר היו מהגרים לכל דבר. השיח הזה לא חדש לי.
ובחזרה לשמות. -
ציטוט:
ממש לא לזה התכוונתי, הכוונה היא לשמות "בעייתים" בצורה הפוכה, כרסיטיאנה, מריה וכו' אני אפילו לא מדבר על שמות שנתנו "שם" אלא על ילדים שנולדו בארץ וקיבלו שמות כאלו (או כאלה שעלו ושמרו עליהם), למה מלכתחילה לתת שמות בעייתים כ"כ כשבפירוש אפשר לבחור שמות "פרווה"?
|
לא שמעתי על הרבה מקרים כאלה, שנתנו שמות גויים מובהקים לילדים שנולדו פה לעולים רוסים.
ובנוגע אלי, אז את השם שלי אני לא מחליף, כי הוא חלק ממני. זה האופי שלי - שמרן, לא אוהב חידושים. במיוחד בדברים אינטימיים כמו שמות פרטיים. זה לא מפריע לי לראות בעצמי יהודי, אם כי יהודי כופר, כמו הרבה פה בפורום.
ברית מילה, לעומת זאת, היה דבר עקרוני בשבילי. כל אחד והשקפת העולם שלו.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?
|
|