לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 06-06-2011, 23:38
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "[QUOTE=דוד..."

לפי תוכנית עליו שראיתי בטלוויזיה. הבעייה בתותחי טנקים היא שחום השמש מחמם בעיקר את הצד העליון של התותח וגורם לכיפופו במידה מספקת לגרימת החטאה. רוב השרוולים הטרמיים (לפחות עד אז) היו מחומר מבודד (חום וניסו למזער את התופעה. הרעיון שפ פליקס זנדמן היה לעשות בדיוק ההפך, השרוול עשוי מחומר מוליך חום כך שהטמפרטורות בחלק העליון והתחתון של התותח משתוות. זה לפחות היה ההסבר בסרט (נדמה לי של חיים הכט).

ציטוט מ ifeel :

ציטוט:


אחת הבעיות המרכזיות בתותח טנקים היא הפרש הטמפרטורות בין חלקו העליון (החשוף לשמש) לחלקו התחתון המוצל. הדבר גורם להטיה ולכיפוף קל של קנה התותח, וכתוצאה מכך לירי לא מדויק. בירי למרחק של 1,000 מטר הפגז עלול לסטות למרחק של כמטר אחד. עד אז הפתרון המקובל והלא כל-כך יעיל היה בידוד תרמי חלקי של התותח. בידוד מלא עלול לגרום להתחממות-יתר, ולפיכך הוא מסוכן בעת ירי.

זנדמן הגה את הרעיון של שרוול תרמי, המוליך את החום הנוצר עם פגיעת קרני השמש בחלקו העליון של התותח אל חלקו התחתון. הרעיון הוא דוגמה של חשיבה "מחוץ לקופסה" - במקום לבודד את הקנה, גורמים לו להתנהג כמוליך. השרוול התרמי מולבש על קנה התותח של הטנק ומאפשר את פיזור החום על פני כל הקנה. בדרך זו מצטמצמת מאוד ההטיה של קנה התותח, והסטייה קטנה באופן משמעותי. שיטה זו הוכיחה את עצמה כבר במלחמת לבנון (הראשונה). זנדמן תרם את הפתרון למדינת ישראל

.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 07-06-2011, 01:14
  Vani Vani אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.03.10
הודעות: 574
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "לפי תוכנית עליו שראיתי..."

אם אני לא טועה, לא רק שהוא הקטין את הסטייה אלא גם גרם לביטול מלא של הסטייה בקנה בכך, שגרם לקנה להתקרר מהר יותר בין ירי אחד למשנהו (לאחר הקירור הקנה חזר למצבו הקודם). זאת אומרת שיש זמן מינימלי שעובר בין היריות, אז הקנה התקרר בפחות מהזמן הזה, ואיפשר ירי מדוייק למרות המגבלות.

שוב, אני לא בטוח שאני מדייק.

לפני שנתיים הוא היתארח אצלנו בטקס יום הזיכרון לשואה וסיפר את סיפורו. אני מקווה שאני אזכור בשבוע הבא להציץ בהקלטה שיש לי מהטקס ואולי אוכל להביא פרטים יותר מדוייקים מהפיתוח ועל עוד פיתוחים שהוא תרם לתעשייה הביטחונית הישראלית והעולמית בכלל. כיום כמעט ואין מטוס שאין בו רכיב שפותח על ידו או על ידי החברה שלו.

הוא סיפר גם את סיפורו האישי ואיך הוא התגלגל למדע וטכנולוגיה. כל זה התחיל בבור שהוא התחבא בו עם עוד כחמישה אנשים, ביניהם היה דוד שלו, שלימד אותו בחושך בלי מחברות, ספרים או כל ציוד עזר אחר. זנדמן היה אז בגיל בית ספר יסודי בערך. הוא התחיל מחשבון פשוט, התקדם לאלגברה, פיסקה וכל השאר היסטוריה... הזיכרון הלא שגרתי שלו איפשר לו ללמוד את כל זה ללא ציוד עזר.

זה אולי קצת אירוני להגיד את זה במצבו, אבל נאמר באמת במטרה טובה - הוא בן אדם גדול מהחיים, החיים קטנים עליו.

יהי זכרו ברוך
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:31

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר