לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-04-2012, 16:55
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
מפגש עם צוות היסעור שחילץ את דביר/בן שוע וגילוץ/יערי

אני פותח אשכול חדש ולא מוסיף את הדברים לאשכול של "הגיחה האחרונה שלי..." מאחר והוא כבר עמוס וכבד לעייפה. קישור לאשכול הנ"ל:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=492592
היום ( 29/4/2012 ) בוצע בבית חיל האויר בהרצליה המפגש המרגש. הוא נערך באופן שגם יתרום לחיילים צעירים, שהגיעו מבסיס שדה דב, לשמוע סיפור מורשת. כל משתתף עלה והציג את הצד שלו באירוע.
מאחר ובלילה הקודם לחילוץ שלנו חילץ הצוות את הטייס דביר ואת הנווט בן שוע ז"ל (נטשו קורנס מטייסת 69 בתקיפת קלע על גשרי התעלה) התחלנו באירוע החילוץ שלהם ואז עברנו לחילוץ של גילוץ ושלי.
לצערינו גילוץ לא הספיק להגיע (נחת באותו בוקר בחזרה בארץ) וגם שאול עוזרי (הלוחם מגדוד 79 פלוגה י') לא הגיע בגלל סיבה רפואית. אך אנחנו צפויים כולנו להיפגש שוב ביוזמת טייסת היסעור במסגרת ערב מורשת שלהם. במפגש השתתף גם הנווט מיכה אורן, שהוביל את המבנה התוקף יחד עם הטייס קריגר ז"ל. הם ראו את הנטישות ונשארו לצלוף על המצרים שהתקרבו לגילוץ.
שבועיים קודם למפגש התלוויתי לעופר, בנו של המכונאי המוטס בורקה ז"ל, לנסיעה לטייסת 118 לשם איסוף חומר על אביו. מצאתי גם צילום אחד של המסוק שבו חולצנו ותמונות של הצוותים (הגיעו גם תמונות מהמשתתפים עצמם) וכך יכולתי להכין מצגת שהוקרנה במהלך האירוע בהתאם להתרחשויות.
הנה דף אחד מהמצגת (מדובר בסיפתח. צילומים וחוויות מהמפגש יהיו בהמשך. צפויות גם כתבות ב"ידיעות אחרונות" וב"ביטאון חיל האויר"):


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 30-04-2012 בשעה 20:38. סיבה: עריכה קלה לבקשת פותח האשכול
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 30-04-2012, 10:53
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "מחכים למצגת. שמח שהביטאון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי rocketman25
מחכים למצגת. שמח שהביטאון יכינו כתבה (טל יצר איתך קשר?)

טל היה נוכח במפגש והוא אמור להכין את הכתבה בביטאון.
את תצוגת המצגת תוכלו לראות בהמשך, משולב בתמונות של המציגים.
אינני רוצה להקדים את הכתבות בעיתון ובביטאון אז בינתיים רק "טעימה".

אתחיל מהמשתתפים. מימין לשמאל: עודד שאנני, אלי קסן, מיכה אורן, אפי מרקו, מיכאל דביר, אלי פאר (פופו), יוסי יערי וכן עופר בורקה בנו של המכונאי המוטס בורקה (ברוך בר שלום) ז"ל.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



מיכאל דביר הציג את הגיחה שלו (עם הנווט בן שוע ז"ל). הנקודות הכתומות במצגת נועדו לייצג את המגדלים שנבנו בסיני במטרה לשמש נקודות יציאת כיוון מדוייקות ליעפי קלע.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

דף נוסף מהמצגת - דביר ובן שוע בצילום של טייסת 69 בקיץ 1970:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בהזדמנות זו, הנה קישור לכל המצולמים בטייסת 69 (חלקם כבר היה בטייסות אחרות במלחמת יוה"כ):

https://2012-uploaded.fresh.co.il/2...30/91185566.jpg

ציטוט מהאשכול המקורי על גיחה זו (כפי שסיפר שאנני):
"בלילה בין 8-9/10 ירדנו לרפידים עם מטוס 57 ובערך בפיינל שמענו על הנטישה של דביר ובן שוע מט. 69. ביקשנו אישור לחלץ אותם מכוון שכניראה היינו היחידים שקלטנו אותם. קיבלנו אישור, אספנו ברפידים צוות רפואי ויצאנו לדרך. עוד לפני שהגענו אליהם, אך בקשר איתם, נאמר לנו ע"י הבקר להפסיק משימה ולחזור מיד. השבנו שאנו בקשר עם הטייסים ובקרבתם ונאסוף אותם קודם כל. ראינו את תנועת המצרים באיזור שגם מחפשים אותם. קיבלנו אישור להמשיך אך לעשות זאת מהר והכי נמוך שאנחנו יכולים. זיהינו אותם בקצה דיונה ובשלב הנחיתה הסופי הם עפו מראש הדיונה למטה ואנחנו כמעט אחריהם כאשר גלגל אחד נגע בדיונה והשני באויר המשיך למטה וגלגל לנו את המסוק. השתלטנו עליו ונחתנו לידם למטה ואספנו אותם לרפידים בטיסה בגובה 50 רגל. (קסן, אתה אמרת שהאנטנות של הטנקים הפריעו לנו) זמן הטיסה היה 2:50 כולל הירידה מתל נוף לרפידים"
קישורים לסריקת מסך של הכתבה בביטאון חיל האויר:

https://2012-uploaded.fresh.co.il/20...05/31149463.jpg

https://2012-uploaded.fresh.co.il/20...05/38949033.jpg

https://2012-uploaded.fresh.co.il/2...05/62034689.jpg

אלי קסן מספר על החילוץ:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מיכה אורן, שהוביל את מבנה התקיפה של 107 (עם הטייס קריגר ז"ל) ברגע שהוא שואל אותי מדוע גילוץ ואני לא הובלנו את התקיפה (היה נהוג שהטייס והנווט שמכינים את הטייסת לתקיפה הם גם המובילים עקב ההיכרות המעמיקה שלהם עם כל הנתונים) ואני מזכיר לו שבגיחה זו החליט ספקטור לבחון את קריגר במטרה לתת לו הסמכה בתור מוביל בכיר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

פופו הצוללן מתאר את החילוץ המורכב שלי מהמים (אפי מרקו הוסיף על הקשיים שהיו באיסוף למסוק בגלל ה"בריחה" המהירה מהאיזור תוך פעולה זו):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-07-2012 בשעה 19:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 03-05-2012, 08:26
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Devilito]אני כנראה..."

מעט על היעף ועל התוצאות
ביעף קלע נתון המיקום המדוייק של נקודת יציאת הכיוון (מה שסימנתי כנקודות כתומות בשקף) והמטרה.
יש כאן שילוב בין שתי מערכות, מערכת הניווט האנרציאלית ומחשב ההפצצה. ברגע שעוברים מעל נקודת יציאת הכיוון לוחצים על כפתור ואז יש להפעיל מפסק המחבר בין המערכות (צוות שהיה שוכח להפעיל - היה "מבואס" באופן חזק...). המערכת האנרציאלית מספקת נתוני כיוון ומרחק במהלך הנתיב. כאשר מגיעים לנקודת המשיכה (כשמונה קילומטרים מהמטרה) מחשב ההפצצה היה מספק נתוני משיכה ומשחרר את החימוש במיקום המתאים לפי חישוביו.
היעף נחשב ליעף חסין כיוון שעד שסוללות טילים מגלות אותך ומספיקות לשגר - המטוס כבר שיחרר את החימוש, ניתן "לשבור" בקלות והכיוון הוא של התרחקות. הבעיה היתה בטיסות לילה. לא ניתן היה לטוס נמוך מאוד וסוללות הטילים גילו אותך עוד לפני משיכה. גם לא היה ניתן לשבור לגובה נמוך מאוד. זו הסיבה שביום כיפור, גיחה שנחשבה יחסית לחסינה הפכה להיות המסוכנת ביותר כיוון שבוצעה בעיקר בלילה (לא היה ניתן לבצע משהו אחר כיוון שטרם היו מערכות לראיית לילה) ומטוסים לא מעטים הופלו במהלכה.
דביר, שתיאר במפגש את קורות אותה גיחה, סיפר שלמטוס שלו אפילו לא היתה מערכת התראה (בפני נעילה ושיגור טילים) כיוון שהמטוס שבו טס הגיע לארץ רק כשבוע לפני המלחמה.
לי יצא לטוס עם נחומי בגיחה כזו. פעמיים יצאנו ליעף. פעמיים שיגרו. ברגע שמתחילים לשבור - הנווט בורטיגו מאחר והוא ממשיך להסתכל לאחור על הטיל ואינו מרשה לעצמו להעיף לרגע את המבט למכשירים מקדימה כדי להתאפס. ונותר לי רק לקוות שנחומי לא יהיה בוורטיגו.
לגבי הדיוק - מותנה בהרבה גורמים. החל מדיוק מיקום הלחיצה בנקודת יציאת הכיוון ועד דיוק ההטסה במשיכה (וכמובן בדיוק החישוב של המערכות).
בד"כ, אם לא היתה בעיה במערכות, הפגיעה היתה עד 100 מטרים. מתאים למטרה של ריכוז כוחות (על זה הצטער מפקד חיל האויר כשאמר שצילומי ה"פקקים", לפני ואחרי הגשרים בתעלת סואץ, לא הגיעו לחיל האויר אלא בסיום המלחמה). כאשר מטילים פצצות מצרר על מטרות כאלה - לא מעט מהן פוגעות.
צילומים אודות היעף - כאן (גלגלו גם מעט למטה, יש צילום של מטרה באימונים. כל קו רציף הינו באורך 50 מטרים):
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%F2#post3501920
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 06-05-2012, 14:13
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "מפגש עם צוות היסעור שחילץ את דביר/בן שוע וגילוץ/יערי"

עוד תמונות ודפים מהמצגת:
אין טעם להעלות דפי מצגת שעשיתי מהמפות והתמונות שהועלו באשכול המקורי וכן אין טעם להעלות דפים הנמצאים בתוך תמונות המפגש. בדקתי ונותרו רק שלושה נוספים:

1. תדריך (ביום כיפור 1973) ופעילות (בימים שאחרי) בטייסת 118 במלחמה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

2. הקרנת הדף של תמונת הסיום של טייסת 107 במלחמה ולצידם התמונה של תוקפי הכור העירקי. ארבעה מתוך שישה תוקפים "בוגרי" המלחמה היו מהטייסת (רליק שפיר היה צעיר מידי, אילן רמון עדיין לא היה צוות אויר):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

3. קוריוז לסיום: הגיעו אלי כתב וצלם מעיתון חרדי וסיפקתי להם תמונות מהמפגש.
הם שמחו לשמוע שאני מגיע מהרקע שלהם (ואף יותר קיצוני...).
ביקשתי שבתמונה בה נראים פנים של חיילת מהצד - שידאגו לטשטש את הפנים.
תגובתם: אצלנו לא מראים תמונה אם יש בה אישה, גם אם כולה מצולמת מאחור.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:26

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר