12-07-2012, 07:21
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי White-Night שמתחילה ב "מחשוב/מרכזייה/CRM/.... עזרה התרחבות והשתדרגות עסקית - מבחינה טכנולוגי"
מרכזיית IP - אני באופן אישי ממליץ על Asterisk. אני עובד איתה כבר 7 שנים, והיא מעולה. אם אתה עובד Pure IP, כלומר, מתחבר לרשת הטלפוניה באמצעות פרוטוקול כמו SIP (שזה מה שיתנו לך כל חברות האינטרנט שעוסקות היום בטלפוניה), אתה אפילו לא צריך לרכוש חומרה מיוחדת ולהבין בהגדרות המיוחדות שצריך להגדיר אותה - אלא לעשות הכל דרך ממשק Web ממש לא מסובך, שמגיע עם התוכנה. איך שהתוכנה הנ"ל יוצאת מהקופסא, היא כבר יודעת לעשות הרבה מאוד. רשימה כאן: http://www.asterisk.org/asterisk - ואפשרויות ההרחבה אינן מוגבלות. אני בניתי בעצמי תוספות מסויימות שחסכו למקום העבודה שלי הרבה כסף...
אשר לאינטגרציה עם CRM - מבחינת Asterisk זה לא מסובך מדי. זו לא בעייה לבנות שירות, שאם תתן לו מספר שלוחה, הוא יחזיר לך את ה Caller ID בשיחה הפעילה על אותה שלוחה (שזה בעצם כל מה שאתה צריך מהמרכזיה שלך, בדרך כלל; ומשום מה, במרכזיות של מליוני שקלים, הרבה פעמים זה לא עובד; אף פעם לא הבנתי מדוע...) - וזה מה שמערכת ה CRM צריכה לתמוך בו, בסך הכל. זה לא בשמיים, ו Asterisk מאוד נפוצה, אז יש המון חברות שתופרות פתרונות. אני כן ממליץ, אם הולכים לחברה כזו, לבקש פתרון שלא כולל הפצת Asterisk משלהם, אלא, משהו שמתקינים מעל הפצה מקורית של Asterisk (כגון http://www.asterisk.org/asterisknow), כדי לא להתמודד עם באגים שהם הוסיפו, ועם אי אפשרות לשדרג בעתיד.
אל Asterisk תוכל להתחבר גם בין משרדים (אם יש קישור VPN ביניהם, ואם לא, דרך האינטרנט, אבל יש סכנת אבטחה מידע בלפתוח שירות פנימי ומהותי כגון רשת הטלפוניה שלך, אל האינטרנט, רצוי מאוד להמנע!), וגם מהבית, וגם מחו"ל, וכו'. המרכזיה שאני הקמתי כאן בישראל שירתה את כל עובדי החברה בעולם, שיכלו לדבר כך אחד עם השני בחינם, באיכות מעולה, יותר טובה מאשר בשיחה בינלאומית עם טלפון סטנדרטי. אבל, חשוב, שרוחב הפס יהיה זמין לצורך העניין. שזה אומר או QoS שמבטיח רוחב פס למרכזיה, או קו תקשורת יעודי עבורה, שאף משתמש אחר ברשת לא יוכל לזלול את רוחב הפס הדרוש.
בניגוד לבני שם למעלה, SF זה אמנם מוצר חזק במה שהוא יכול לעשות... אבל המחיר, והביצועים (הכל הולך עד לסאן פרנסיסקו), אפעס, לא משו :|
אשר לסלקום/נטויז'ן, גם למקום העבודה הנוכחי שלי הם עשו כאב ראש. החלטנו לוותר לטובת ספק SIP Trunk אחר...
|