לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 05-03-2013, 20:11
צלמית המשתמש של Fik TV
  משתמש זכר Fik TV Fik TV אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.08
הודעות: 1,048
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ZigZag שמתחילה ב "אני ארחיב"

אני ארחיב עוד יותר
מאך הוא לא מהירות, אלא היחס בין מהירות הטיסה לבין מהירות הקול.
מהירות הקול הינה 340 מטר בשניה בגובה פני הים, אך כאשר עולים בגובה, ובהתאם יורדים בטמפרטורה, מהירות זו הופכת לאיטית יותר.(303 מ"ש ב-30 אלף רגל, ו-295 מ"ש ב-60 אלף רגל)
המשמעות היא שמטוס הטס במהירות של 340 מ"ש בפני הים, או מאך 1, למעשה יטוס יותר ממאך 1 בגובה של 10 ק"מ למשל, מבלי לגעת במצערת.

אז מן הסתם, מספרי המאך הגבוהים ביותר אכן מחושבים בטיסה בגובה הרב ביותר, וכל הדיון סביב איזה מטוס מהיר יותר, או למי יש זין יותר גדול, בטלה בשישים כאשר מזדנב לו שם איזה מזל"ט שטס במהירות של 0.1 מאך ומשמיד אותו על הקרקע, קאפיש?
_____________________________________
Never Odd or Even

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-03-2013, 08:35
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי roni_idf שמתחילה ב "אתה יכול להוסיף בבקשה איזשהו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי roni_idf
אתה יכול להוסיף בבקשה איזשהו הסבר כי הוא אומר לי שמה שאני יודע זה מה שרשום בויקיפדיה ואני ממש רוצה להוכיח לו ))))

אם המדריך שלך מסתמך על מישהו ממשפחתו "שעובד עם F-15" וש "טוען שF-15 יכול להגיע ל4 מאך" וזו כל ההוכחה המספקת מבחינתו לאמיתות הידיעה - חבל על המאמץ שלך. הקורנס היה מהיר לא פחות מה F-15, בנוי מחומרים דומים ולאחר זמן קצר בטיסה מעל 2 מאך היה צריך להוריד מהירות בגלל הגעה למגבלת טמפרטורה (הנוצרת מהחיכוך במהירות הגבוהה). כך שגם אם תיאורטית המנועים היו מסוגלים ליותר (והם לא מסוגלים) - מעשית הדבר אינו מתאפשר אם לא בונים את המטוס באופן מיוחד כך שיתאפשר לטוס במהירויות כאלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-03-2013, 10:48
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,811
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי t0mer שמתחילה ב "פיזיקה גם אני למדתי. יש לך..."

הנה חישוב:
תקרת השירות של הF-15 היא לפי וויקפידיה 65,000 רגל. אבל ליתר ביטחון נניח שהמטוס טס בגובה 80,000 רגל בטיסה ישרה ואופקית. ויותר מזה, הוא גם טס מעל ים המלח כך שיש לו עוד 400 מטר ליפול.
נניח שמ80,000 רגל המטוס מתהפך לצלילה אנכית באופן מיידי והטייס מפעיל את המנועים לדחף מירבי והם מגיבים באופן מיידי. נניח גם שהמנועים לא מושפעים מהצפיפות המשתנה של האוויר או מכל מיני אפקטים של טיסה במאכים גדולים והם נותנים דחף קבוע שהוא הדחף המירבי שלהם.
נניח גם שמשקל המטוס הוא המשקל הריק שלו כך שהתאוצה שלו תהיה מקסימלית.
נניח גם שאין התנגדות של האוויר.
נניח גם שאין בעיות של המבנה עקב התחממות או מאמצים.
כלומר הכוחות הפועלים על המטוס הם רק המנועים בכוח מירבי והכבידה. בוא נראה מה תהיה המהירות המירבית שלו לפני שהוא יפגע בקרקע:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אז כמו שאפשר לראות תחת התנאים האידיאליים האלה הF-15 יגיע למאך מירבי של 3.37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:20

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר