27-03-2013, 13:56
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי AJ-47
כזכור סין חתמה הסכם עם רוסיה בשנת 1995 לרכישת 200 מטוסי SU-27, אבל רוסיה ביטלה את ההסכם לאחר שמכרה לסין 95 מטוסים מסוג זה. הסיבה הייתה שהסינים העתיקו וייצרו את המטוס תחת השם G-11 עם מנועים ואויוניקה סיניים.
|
מי שביטל את החוזה היו סינים ולא הרוסים. ישנן שתי דעות שראיתי, אחת אומרת שהיה חוזה לשתי מאות מטוסים Su-27 והסינים ביטלו את החוזה באמצע לאחר שהצליחו להעתיק את המטוס ולהרגן ייצור מקומי שלו תוך שימוש בידע שקיבלו במסגרת העסקה. הדעה השניה אומרת שהחוזה היה מחולק לשניים, כאשר החלק השני היה אופציאונלי, והסינים פשוט לא מימשו את האופציה. מכל מקום, הבעיה מצד הרוסים היא שנעשה שימוש שלא בהסכם ביצור שיבוטים סיניים של Su-27 שהם J-11.
ציטוט:
רוסיה חוששת שאם סין תרכוש את מטוסי ה-SU-35 ואת צוללות ה-AMUR, היא תעתיק את הטכנולוגיה, כולה או חלקה, ותייצר אותם בעצמה.
|
זה נכון שקיימת אי שביעות רצון בקרב התעשיה הביטחונית הרוסית בעיקר בגלל העתקים הסיניים, גם משום שמדובר בהפסד כספי הכרוך ביצור שלא ברישיון וגם ובעיקר בגלל החשש שהסינים ינסו להתחרות בתעשיינים הרוסים בשוק האמל"ח העולמי תוך שימוש "פיראטי" בידע וברכיבים שקיבלו מהרוסים.
בשביל זה נעשה מאמץ מאוד ספציפי שמתחלק לשני מישורים:
1. מישור אחד הוא לגאלי, שבמסגרתו חתמו הרוסים עם הסינים על שורה של מסמכים הבאים להגן על הקניין הרוחני של המפתחים והייצרנים הרוסיים בסין.
2. המישור השני הוא בהיקפי העסקאות, כאשר הרוסים נזהרים שלא לספק אמל"ח בכמויות קטנות, אלא בכמויות כאלה שגם עם הסינים ישכפלו את המוצר, עדיין התעשייה תרוויח מספיק כדי להצדיק את זה. לכן השיחות בנוגע להספקת Su-35S נמשכו כמה שנים טובות, כאשר הסינים רצו טייסת או שניים, והרוסים לא הסכימו למכור פחות מ-4 טייסות. ויש גם דוגמאות נוספות דומות.
ציטוט:
הרוסים לא רוצים שלסין תהיה גישה למנועים של ה-SU-35 מדגם AL-117S שמותקנים גם במטוס החדש TA-50. מטוס זה הוא האב טיפוס של החמקן הרוסי שנקרא PAK-FA.
|
ב-T-50 מותן מנוע Izdelie 117 שפותח במיוחד בשבילו בתור מנוע שלב ראשון במימון ממשלתי. ב-Su-35S מותקן מנוע Izdelie 117S שעד כמה שזכור לי עושה שימוש מסויים בפתרנות של 117 אבל פותח במימון פרטי לצורכי יצוא של מטוסי דור 4.5.
מכל מקום, הסינים לא מצליחים לבנות מנוע דור 4 נורמלי למרות כל הידע והניסיון שיש להם עם משפחת AL-31F ומשפחת RD-33. הוכחה לכך הוא רכש מתמשך של המנועים האלה בכמויות גדולות ע"י הסינים.
ציטוט:
בנוסף הרוסים לא מעונינים שלסין תהיה גישה ליחידת ה-Air Independent Propulsion שמותקנות בצוללות אלו.
|
אין לרוים שום מערכת AIP מבצעית, לא לשימוש שלהם עצמם ולא לצורכי ייצוא. בנוסף, זכור לי שהסינים במפורש רצו צוללות "אמור" בלי מערכת AIP על-מנת להתקין מערכת שהם עצמם מפתחים (הייתה ידיעה בנושא לפני כמה זמן).
לגבי הטענות בכתבה - רק ספקולציות וחזרה על הדברים הידועים בלי שום דבר ספציפי. אצם זה שהרוסים לא מאשרים באופן רשמי את העסקה לא אומר כלום, כי הרוסים לא נוהגים לאשר ולפרסם כל עסקאות שלהם. מצד שני היו מספיק ידיעות ממוקורת שונים (כולל המקורות בתעשיה) שמאשרים את קיום העסקה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|