27-07-2014, 17:56
|
|
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
|
|
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי tby
ביטיס,
אין נתון על עבירות? ארענן את האנגלית שלך - CLEARANCE מתייחס לגובה גחון - שממנו נגזר , בין היתר , עבירות הרכב.
והנה עוד תחום שאתה לא מבין בו. מרווח גחון הוא רק נתון אחד בתחום העבירות. לג'פס מרווח גחון שהוא קצת יותר ממחצית משל ההאמר, אבל אין אדם שמבין בתחום שיאמר לך שהג'פס הרבה פחות עביר מהאמר, כי הוא לא. החסרון של הג'פס מול ההאמר הוא בכלל בתחום הספק מנוע וכושר נשיאה, ותחום מרווח הקרקע לחלוטין לא בתמונה. אל תאמין לי - תנסה לדבר עם מישהו ששרת בבית ספר לנהיגה מבצעית.
באשר לחומר שלך - לא מספיק לקרוא חומר- צריך גם להבין. אתה מדבר על עצמך כאן?
אתה מנסה לאמר, שיש לנהוג ברכבים גבוהים במשקל כבד בזהירות? אתה באמת מומחה גדול!
ומה בדיוק הקשר ללחץ על הקרקע להתהפכות? - אין קשר.
לחץ קרקע קשור לעבירות בחול / בוץ.
התהפכות קשורה למרכז כובד.
עלית על זה - אבל איזה רכב זה שמתהפך כאשר הוא נכנס לגומה בשטח - כלי שהוא לא עביר!
ובתור מומחה לחי"ר, אתה בוודאי יודע שהגיפים הממוגנים בצה"ל מתהפכים בקלות אם לא נוהגים נכון - זה בדיוק אותו דבר. אז מה - לא נוסעים בגיפ ממוגן (מיני MRAP....) ?
כלי בט"ש, נוסעים איתו על כביש (לאט!) ונוסעים איתו בשטח (עוד יותר לאט!). כלי בט"ש ולא כלי שנועד להכניס כוחות לשטח לחימה בתנועה בצירים לא כבושים. יצא לך פעם לבצע מרדף עם ג'יפ ממוגן,או אביר ממוגן? יצא לך לנסות להתחמק מאיומים (בלוקים, מקררים) עם הכלים האלה? נראה לך שהוא מתאים לתפקידו?
אני נדהם מהמשפט:
Road shoulders in Southwest Asia do not meet US standards and may collapse under
the weight of the MRAP, especially when the road is above grade and can fail to lower ground (ditches and canals)
כמה טנקים / נגמשים ראינו שנפלו כך מהכביש בלבנון? - אז לא נכניס טנקים ללבנון יותר?
יש לך את זה ביותר דמגוגי? כמה באמת? תעשה ססטיסטיקה - האם אי פעם כמות ההתהפכויות של כלי רק"מ כתוצאה מתשתית גרועה התקרבה ל40 כלים בחצי שנה?
אף אחד לא טוען ש MRAP זו רכב למרוצי ראלי - אבל שאפשר לקבל בחינם מאות כלים - זו הזדמנות מוחמצת.
שעולים כסף בגלל תובלה, אחזקה והכשרה. כסף שלא ילך להתעצמות, אימון או הכשרה שגם כך חסר. אח"כ תוכל להתלונן על זה שאין נמ"רים ואין מעילי רוח ואין אימונים. אני כבר לא מדבר על כך שמדובר בכלי רכב משומשים. כמו לקנות האמר ששירת 4 שנים במדור נהיגה בצה"ל
לגבי מערך האחזקה - בסופו של דבר אלו משאיות ממוגנות- 80% מהחלקים הם סטנדרטיים - אני חושב שצה"ל יודע לתחזק משאית -אפילו המאקים בני ה 40 מצליחים עוד לעבוד.....
יצא לך לסוע בהם? יצא לך לנהוג בג'פס, לצורך העניין? בנ"נ? אתה יודע כמה עולה אחזקה שלהם ומהי רמת הכשירות שלהם? אתה יודע כמה מהם נתקעים עוד לפני שהם יוצאים מהימ"ח.
אין שלא תסתכל על זה - שעת מנוע תהיה הרבה יותר זולה מאשר זלדה
תן חישוב, קדימה. תראה לי שתובלה של הכלים האלה הנה, השמשה ואחזקה תהיה יותר זולה מאשר להשתמש בזלדות בכמות שמתמשים בהם בצה"ל.
אבל מומחים שכמוך , בדיונים על הצטיידות מצקצקים בלשון, מקשקשים על עבירות ונטיה להתהפכות - ובסוף לצבא אין רכבים ממוגנים - אפילו שאפשר לקבל בחינם!
|
קשה כאשר העובדות מפריעות לפנטזיות, אה?
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 27-07-2014 בשעה 18:00.
|