לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 14-02-2008, 20:53
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
בבקשה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ACHNAM_APCS שמתחילה ב "משאית הספארי"

ציטוט:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
התמונה הנ"ל היא של הספארי ממוגן-ירי הראשון, על בסיס משאית מרצדס LA911 - את מיגון-הצד לתא הנהג ניתן היה לסגור רק ע"י סגירת דלת תא הנהג ואח"כ סגירת דלת המיגון דרך חלון דלת הנהג (ברוב המקרים מישהו מבחוץ עשה את זה במקום הנהג). פרט פיקנטי אחד שרבים אינם מודעים לו: גם מיגון זה וגם מיגון "קסם המנגינה" לנגמ"ש M113 פותחו בנוהל חירום של חיל החימוש לפי דרישת פצ"ן, כשתהליך האפיון-תכנון-בחינה ארך שבוע אחד בלבד!

זכור אירוע בסוף שנות ה-90 שמשאית ספארי חטפה טיל של החיזבאללה לתא הנוסעים, שלמרבה המזל הוא היה ריק. מאוחר יותר נפוצה טענה שהטיל היה מסוג TOW - לא ידוע לי עד כמה זה נכון.

מתוך אשכול זה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-02-2008, 22:01
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "מהתקופה שלך, אני חושב"

זו כמובן היתה התמונה הראשונה שחשבתי עליה, אבל משאיות ספארי באפריקה לא נראות ככה, והכינוי הזה למשאיות ספארי ניתן גם בשלב שהיינו נוסעים עם המשאיות כשהן עם ברזנט סגור ..... אבל אם אין תשובה מוסמכת אחרת אז נאמץ את זאת

אגב, המיגון הכבד של הספארי נולד לדעתי בשהות בשטחים בשנות ה- 90, למרות שכבר בשנת 1985 היה אסון הספארי שהראה את נקודת התורפה של השיירות.

ציטוט:

22 שנים לאסון הספארייום רביעי 21 מרץ 2007, ב' ניסן תשס"ז, 15:35

במלאת 22 שנים לאסון משאית הספארי, התקייםהיום (ה') טקס אזכרה באנדרטה במטולה במעמד קצין החימוש הראשי, תא"ל חים רונן. באסון, שאירע ב-10 במרץ 1985, נהרגו שנים-עשר חיילי סדיר ומילואים בפיגוע התאבדותסמוך לגשרון נחל עיון



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/F63C20CF-AF5D-4E0B-A41D-829190F2039E/0/safari.jpg]

בשעת הצהריים של יום א' ה-10 במרץ 1985, שיירה בת 4 משאיות ה"ספארי", ובהן חייליחיל החימוש בסדיר ובמילואים, נעה לאיטה על פני כביש האספלט הצר והמשובש המוליךמ"שער עגל" שבמטולה לעבר העיירה הלבנונית מארג'-עיון. השעה הייתה 13:45 בצהריים. כמה עשרות חיילים, אשר שבו מחופשת השבת בביתהם, עשו דרכם לעבר סדנת חיל חימוש, אישם בדרום לבנון. שיירת המשאיות נעה על-פי ההוראות - ג'יפ חמוש אחד בראשה ושניבזנבה. החיילים נסעו עם שכפ"צים וקסדות, כאשר קני הנשקים שלהם מופנים מחוץ לרכבומוכנים לכל.

השיירה חלפה על פני גשר צר העובר מעל עיון. נוסעי הג'יפ המובילהבחינו עוד לפני שעלו על הגשר בטנדר גדול שבא מולם. "זה היה רכב אדום", נזכר אחדמנוסעי הג'יפ בתארו את הרגעים האחרונים שלפני ההתפוצצות הקטלנית, מזועזע עדייןמעוצמת האסון. "היה זה רכב מסוג שברולט, עם הרבה צבע, תא הנהג שלו היה צבוע באדום. עד כמה שזכור לי היה בו נהג אחד בלבד, בחור צעיר שחייך אלינו בידידות".

אףשקשה היה לחשוד בנהג התמים, ואף שבדרך כלל נעים בכביש זה נהגים ידידותיים בשל קרבתולגבול הישראלי, חשדו נהגי הג'יפ המוביל שמשהו אינו כשורה עם הטנדר האדום. הם סימנולנהג בתנועת יד לרדת לשוליים הימניים של הכביש. הנהג ציית ועצר את רכבו סמוךלגשרון נחל עיון, מאפשר לג'יפ הראשון ולמשאית הראשונה שבשיירה לעבור.
בשעה 13:50 נשמעה לפתע התפוצצות אדירה שזעזעה אפילו בתים במטולה וניפצה זגוגיות. הטנדרהאדום התלקח לכדי כדור אש עצום. הדף אדיר עקר את משאית הספארי הכבדה ממקומה אשרהוטלה לשולי הדרך. המשאית החלה להתלקח, ומעוצמת ההדף נזרקו חיילים למרחק 200 ואף 300 מטר.

בפיצוץ נפצעו 14 חיילים ו-12 נהרגו. הידיעה על הפיגוע הגיעה למפקדתיחידת החימוש המרחבית וכוחותיה הגיעו לאיזור במהירות. בשבועות הבאים התגייסו הכללביקורים אצל הפצועים ואצל משפחות ההרוגים. תחושת השכול גדשה את משפחת חיל החימוש. ואולם, למרות ההרגשה הכבדה המשיכה יחידת החימוש המרחבית, בסיוע מתנדבים מכל קצוותהארץ, בפעילות עד ליום הפינוי האחרון.
_____________________________________
! This is Sparta


נערך לאחרונה ע"י צנחן1 בתאריך 14-02-2008 בשעה 22:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 14-02-2008, 22:20
  אישגדול אישגדול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.06
הודעות: 597
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ACHNAM_APCS שמתחילה ב "משאית הספארי"

השימוש בספארי החל לאחר מלחמת לבנון הראשונה, למיטב זכרוני לאחר שטיולית שהובילה חיילים הותקפה והחיילים לא יכלו להגיב מבפנים (נדמה לי שאלה היו לוחמי עורב צנחנים).
בהתחלה אלה היו תובלתיות רגילות עם ספסלים שפונים כלפי פנים, כעבור זמן קצר הספסלים הועברו למרכז כשהישיבה עם הפנים החוצה, כך שניתן להגיב במקרה של תקרית.
בתחילת שנות ה - 90, לאחר מטען צד שהופעל על ספארי כזה ופגע בכמה חיילים, פותח הספארי הממוגן הראשון שהוזכר כאן ע"י סירפד, אם כי הכרתי בזמנו את המהנדס שתכנן את המיגון, והתכנון ארך כחודש וחצי - מתוכם חודש המתנה למפח"ש שיגדירו דמ"ץ, ולאחר שלא העבירו את הדמ"ץ המהנדס הנ"ל (ממדור רכב כבד במקחש"ר), תכנן את התא לפי מיטב הבנתו כדי לעמוד בדד ליין שהגדיר סגן הרמטכ"ל. הדמ"ץ הגיע אחרי שהדיגום כבר אושר....
_____________________________________
I think, therefore I am. I think

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-02-2008, 08:43
צלמית המשתמש של ziv.harel
  ziv.harel ziv.harel אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.06
הודעות: 400
פיגוע הספארי הראשון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ACHNAM_APCS שמתחילה ב "משאית הספארי"

משאיות הספארי הוכנסו לשרות אחרי שטיל RPG נורה על אוטובוס אגד בעליה ל"עלי" ממזרח לבירות.
ניתנה בצהל הוראה להפסיק ולהיכנס ללבנון עם אוטובוסים והתחליף היה משאיות עם ספסל אורך אשר הותר להם לקחת 27 איש 24 מאחור 12 בכל צד ועוד 2 + נהג בקבינה.
פיצוץ הספארי הראשון היה ב-11.7.1983 בו נהרגו 2 לוחמי הנדסה במילואים ו-17 נפצעו כאשר חזרו מחופשה למוצבי הקרעון (גזרת כפר אנה- מנסוריה) ונתקלו במארב של ארגון "אמל" בין חצבאיה לכפר מאשקי,
מאז אותו היום אני חוגג יום הולדת פעמיים

ונכון קראנו להם טיולית ספארי על שום טיולי הספארי באפריקה, הרגשנו אז בלבנון כמו בטיול שנתי, ה"בוץ הלבנוני" נולד רק אחר כך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 18-05-2011, 17:05
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "הקפצה לטובת תמונות של משאית הספארי המאוחרת בעת פעילות מבצעית באיו"ש"

ציטוט:
תצורת המיגון העליון שונה במקצת מהפרייטליינר שמוצגת באשכול. האם המשאית הנ"ל הוצאה סופית משימוש לטובת הספארון?

אם לדייק, הדגם בתמונות אלה קדם לדגם שבתמונות של עידו. הגג מותקן מעל תא הנוסעים ע"ג מוטות, כמו בספארי מרצדס הישנות - דיגום שהתאים לסכנות כמו ירי בטווח רחוק. עם התגברות השימוש במשאיות בשטחי הרש"פ לאחר הנסיגה מלבנון גבר הסיכון של התקפה ע"י אבנים/בקת"ב/רימונים מטווח קצר, ואז יצא הדגם המאוחר שבו הגג מחובר לגוף ברצף ואת המרווח שנועד לאיוורור (בקיץ נסיעה בספארי לא היתה תענוג) סגרו ע"י רשתות.

הספארון הוא ההתפתחות האבולוציונית של הספארי - הוא קטן יותר, יעיל יותר (תא נוסעים ותא נהג אחודים), ומתאים הרבה יותר לפעילות מבצעית (הספארי מעולם לא תוכננה לתנאי קרב).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:40

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר