לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-08-2008, 01:07
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
מידע חוזה של 17 מיליון דולר לאלביט - לאספקת כוונות קסדה למטוסי F-15E של ארה"ב

VSI, חברה משותפת של אלביט הישראלית ורוקוול האמריקאית, זכתה בחוזה על סך 17 מיליון דולר לאספקת כוונות קסדה מדגם JHMCS ל-145 מטוסי F-15E של חיל האוויר האמריקאי(מתוך 224 מטוסי סטרייק איגל שבשירות האמריקאים). הקסדות המתקדמות, שדגם דומה להם מתוצרת אלביט נמצא גם בשירות חיל האוויר הישראלי, מאפשרות לטייס לשעבד את מערכות הנשק של המטוס אל הטיל(והפוך), מה שאומר שהטייס צריך רק להביט אל מטוס האויב על מנת שהטיל יתביית עליו - מבט אחד והטיל בדרך להפיל את מטוס האויב.

לכתבה המלאה:
http://www.defense-aerospace.com/cg...&modele=release

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vsi-hmcs.com/images/jhmcs_image.jpg]



נערך לאחרונה ע"י dorratz בתאריך 02-08-2008 בשעה 01:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 02-08-2008, 02:34
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
לא בדיוק....
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי deltaforce שמתחילה ב "הפיתוח המקורי של הטכנולוגיה הזו"

תראה, יש ויכוח במקורות מידע שונים באינטרנט מי המציא אתכוונת הקסדה הראשונה. אשמח אם מישהו שיודע יותר ממני יוכל להכריע....



יש שטוענים שהראשונה היא קסדה שנקראת Visual Target Acquisition System , VTAS - קסדה שפותחה על ידי האמריקאים ונכנסה בשנות ה-70לשימוש מוגבל מאוד - במטוסי ה-F-4 פאנטום של הצי האמריקאי בלבד. הקסדה אפשרה לטייסלשעבד טילי AIM-9 סיידווינדר, יחד עם זאת היא הייתה מערכת מוגבלת מאוד יחסית לקסדותשל היום, ועם יציאת מטוסי הפאנטום של הצי האמריקאי משירות פעיל ב-1983 יצאה גםמערכת ה-VTAS משירות ונשכחה.

באותו זמן אגב מפתחים גם כוונותקסדה עבור מסוקים - האמריקאים מפתחים מערכת עבור מסוקי האפאצ'י שלהם בתחילת שנותה-80.

באותו זמן (תחילת שנות ה-80) שמטוסי הפאנטום של הציהאמריקאי יוצאים משירות ואיתם יוצאת משירות מערכת ה-VTAS, נכנסים לשירות פעילבברה"מ מטוסי מיג-29 וסוחוי 27. מטוסי הקרב החדשים הללו מצויידים בכוונת קסדהשפיתחו הסובייטים שנקראתZSh-5 / Shchel-3UM, שמאפשרת לטייסים לשעבד טילי AA-11 ארצ'ר מונחיחום מתקדמים. המערכת היוותה יתרון חשוב למטוסים אלו, שכן למערב לא הייתה מערכתמבצעית מקבילה באותו זמן. בנוסף, המערכת הייתה מתקדמת בהרבה ממערכת ה-VTAS האמריקאית שכבר יצאה משירות.

וכאן מגיעה הנקודה הישראלית – בעוד המערב מבושש להגיב במערכת נגדית למערכת של הסובייטים, אלביט הישראלית החלה לפתח את קסדת ה-DASH באמצע שנות ה-80. ב-1986 החל יצור ראשוני, ובהמשך קסדת ה-DASH של אלביט הישראלית המשיכה להתפתח, נמכרה לחיל האוויר הישראלי וגם יוצאה לחילות אוויר זרים. ה-DASH הייתה הקסדה המערבית הראשונה שנכנסה לשימוש מבצעי בתקופה זו, ובהצלחה רבה. בחיל האוויר הישראלי היא משולבת יחד עם טילי הפיתון 4/5 המתקדמים של רפאל הישראלית, מומלץ לקרוא עוד בלינק למטה!

רק לאחר ה-DASH יגיעו פיתוחים מערביים מקבילים. מערכת ה-JHMCS היא כאמור פיתוח של חברת VSI, שהיא מיזם משותף של אלביט הישראלית , ורוקוול האמריקאית. VSI קיבלה מעין חוזה מבואינג – שמפתחת מטוסי קרב רבים, והיא משלבת את מערכת ה-JHMCS במטוסיה, דוגמת F/A-18 ו-F-15. ה-JHMCS היא למעשה פיתוח/נגזרת של ה-DASH, כאשר במקביל אלביט כמובן ממשיכה לפתח את ה-DASH ודור קסדות מתקדם יותר.

יש כמובן עוד פיתוחים מערביים מקבילים.



אני ממליץ לך לקרוא עוד פה- מפה לקחתי את המידע:

http://en.wikipedia.org/wiki/Helmet...lay#cite_note-0

http://www.ausairpower.net/hmd-technology.html





חוץ מזה , בטח יעניין אותך לקרוא על השילוב בין כוונת הקסדה של אלביט לבין טילי הפיתון 4/5 בחיל האוויר הישראלי- שילוב שמאפשר להפיל מטוסים גם בזויות הזויות ביחס למטוס המיירט – אפילו אם מטוס האויב נמצא מאחורי המטוס המיירט! אני מאמין שמה שכתוב פה יעניין:

http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.In.aspx?lang=HE&lobbyID=50&folderID=1119&subfolderID=1120&docfolderID=1136&docID=20175

http://www.israeli-weapons.com/weap...hon/Python0.htm
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 03-03-2012, 00:39
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
אם כבר הוקפץ
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "לא בדיוק...."

מדינה נוספת שהוזנחה לחלוטין בסקירה למעלה ובכלל ברוב מקורות המידע,אך הגיעה להישגים מרשימים בתחום היא דרום אפריקה,שהחלה לפתח מערכת כוונת קסדה כבר באמצע שנות ה -70 ועד תחילת שנות ה - 80 הייתה כבר מערכת עובדת ומבצעית - למרות שהייתה כמעט חסרת תועלת בהעדר טיל מתאים.
רק כשפותח ה V3C (שלא נכנס לשירות בסופו של דבר) הפוטנציאל של המערכת החל לבוא לידי ביטוי.
אנקדוטה מעניינת בנושא היא שנטען שהמרגל דיטר גרהרד גנב בסוף שנות ה 70 את התוכניות של הקסדה והעבירם לידי הסובייטים,מה שאפשר להם לפתח את קסדה מקבילה שהותאמה למיג 29 ולסו 27.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה ממארס 1984

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 03-03-2012 בשעה 00:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 03-03-2012, 13:58
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מעניין. ידוע לך האם הועבר ידע..."

לא פורסם דבר על העברת מידע אך ידוע לי על מקרה אחד (לפחות) ב-1987 בו הוצג אב הטיפוס של הקסדה של אלביט בפני דרום אפריקנים שביקרו בישראל.

לא ידוע לי אם טייסים דרום אפריקנים גם טסו איתה אך זה לא מן הנמנע.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 03-03-2012 בשעה 14:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 02-08-2008, 09:52
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
אז ככה...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי xnir שמתחילה ב "איך הקסדה משתלבת במטוסי..."

שאלה טובה!
נפרק את השאלה שלך ל-2 חלקים.

קודם כל לגבי אוויר-קרקע - לא קראתי או שמעתי יותר מדי על יכולות שיעבוד של מערכות אוויר-קרקע , אבל אחרי בדיקה קצרה ראיתי שיש יכולת כזו אצל JHMCH. אני מתרגם מתוך אתר בואינג:
http://www.boeing.com/defense-space...cs_overview.pdf
http://www.boeing.com/defense-space...hmcs/index.html
בתפקיד אוויר-קרקע, לקסדת ה-JHMCS יש יכולת לעבוד בשילוב עם חיישני אוויר-קרקע(מכ"ם, פליר וכו') ועם "נשקים חכמים" כדי להנחות חימוש מדויק לעבר מטרות קרקע.
כדי לתקוף מטרת קרקע, הטייס יכול לרכוש את מטרת קרקע בעזרת חיישן של המטוס(כמו מכ"ם או פליר) , ומטרת הקרקע תופיע מיד גם על התצוגה בקסדה.לחלופין, יכול הטייס להפנות את החיישנים או נשק התקיפה לעבר מטרת הקרקע בעזרת מבט פשוט לעברה.

בקשר לקסדת DASH של אלביט - גם פה יש יכולת אוויר-קרקע - מתוך משפט פשוט באתר אלביט:
shortens lock-on procedure in A/A and A/G modes
http://www.elbitsystems.com/data/Dash.pdf
קסדת ה-JHMCS היא נגזרת של ה-DASH, ולכן בטוח שגם ה-DASH מצוידת במוד אוויר-קרקע כזו או אחרת.

לגבי השאלה השניה שלך - מדוע מציידים דגמי הפצצה(F-15E) - דבר ראשון תחשוב על זה שגם מטוסי תקיפה צריכים להגן על עצמם. אם אתה רוצה לתקוף מטרת קרקע, ואתה שולח כוח תוקף(נניח 6 מטוסי סטרייק איגל) - אתה רוצה שהם יהיו מסוגלים להגן על עצמם באופן טוב בהנחה שמדובר במטרה בעומק שטח האויב. אם הם לא יוכלו להגן על עצמם מפני איומים אווירים, אתה תצטרך לשלוח איתם אולי כוח יירוט והגנה - לדוגמא 6 מטוסי F-15 רגילים שמצוידים ב-JHMCS, לא חבל?
קצת הקצנתי, לא תמיד שולחים גם כח הגנה(שתקפו בכור בעיראק שלחו), וגם סטרייק איגל בלי JHMCS יכול להילחם בצורה מעולה, אבל JHMCS פשוט מגדיל את יכולותיו פי כמה. פשוט רוצים לשדרג את יכולת ההגנה העצמית של מטוסי התקיפה להבנתי.
חוץ מזה, ה-JHMCS לא יותקן אך ורק על מטוסי סטרייק איגל! הרבה לפני חתימת החוזה הנוכחי, בואינג כבר שילבה אותו(במסגרת החוזה עם VSI המפתחת) במטוסים רבים נוספים מתוצרתה - במטוסי F-15(רגילים- דגמי יירוט) של חיל האוויר האמריקאי והמשמר הלאומי האמריקאי, במטוסי F-15K (נגזרת של סטרייק איגל) של דרום קוריאה, במטוסי F-16 של חיל האוויר האמריקאי והמשמר הלאומי האמריקאי, במטוסי F-16 של בלגיה, צ'ילה, דנמרק, יוון, הולנד, נורבגיה, עומאן, פולין וטורקיה. היא שילבה את הקסדה גם במטוסי F/A-18 של הצי האמריקאי, של אוסטרליה, קנדה, פינלנד ושוויץ. בסה"כ - ה-JHMCS מבצעי ומותקן על יותר מ-2500 מטוסי קרב! מדגמים F-15, F-16 ו-F/A-18. אותה חברה - VSI - גם תצייד את מטוסי ה-F-22 וה-JSF העתידיים בקסדות מתוצרתה.
גם ה-DASH של אלביט הותקנה כבר על מאת מטוסים ברחבי העולם. DASH מותקנת בחילות האוויר של 5 מדינות שונות, ועל גבי 5 פלטפורמות שונות - F-15A/B/C/D, F-15I, F-16C/D , F-5E/F ואפילו מטוסי מיג-21(של רומניה?) .

בקיצור - כוונות הקסדה מותקנות על מגוון רחב של מטוסים, החל ממטוסי יירוט ועד למטוסי תקיפה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:57

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר