09-08-2015, 09:57
|
|
|
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,245
|
|
גודל הכיתה- מתוך מאמר של יניב חדד [מקור טוב לדעתי].
ישנם מחקרים המראים כי אין חשיבות להקטנת כיתות על תפוקת המערכת החינוכית,
וישנם מחקרים המראים על חשיבות הקטנת הכיתות בתרומה לתפוקת המערכת.
על פי הoecd אין מסקנות חד משמעיות לגבי גודל הכיתה, משום כי יש גורמים נוספים המשפיעים על גודל התפוקה, כמו כן נמצא כי הורדת מספר התלמידים מ35 ל30 היא בעלת תשואה גבוהה יותר מהורדה מ20 ל15,
נתוני הoecd אינם מתיחסים לתרבויות שונות בנפרד,אלא על כלל מדינות האירגון, ולכן אינם נותנים ביטוי לשונות תרבותית,כך, במדינות בהם לא נשברה סמכות המורים,למספר התלמידים בכיתה משמעות קטנה יותר ,לעומת מדינות כמו ישראל בהן יש בעיית סמכות למורים.
נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 09-08-2015 בשעה 10:03.
|