לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-08-2015, 18:45
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
תירגול של קרבות אויר בין ה-SU-30MKI וה- Typhoon

The Mighty Eurofighter Typhoon DOMINATED by Indian SU-30MKI?

Posted by Solomon at 8/06/2015 11:16:00 AM 62 Comments

via NDTV.com
The first week of the exercises pitted the Su-30, which NATO calls the Flanker, in a series of aerial dogfight scenarios. First, there were 1 v 1 encounters, where a single jet of each type engaged each other in Within Visual Range (WVR) combat, firing simulated missiles to a range of two miles. The exercises progressed to 2 v 2 engagements with two Eurofighters taking on two Su-30s and 2 v 1 exercises where two Sukhois took on a single Typhoon and vice versa

Notably, in the exercise where a lone Su-30 was engaged by two Typhoons, the IAF jet emerged the victor 'shooting' down both 'enemy' jets

In all dog fighting exercises, IAF Sukhois were able to turn sharply into the extremely agile Typhoons using their thrust-vectored engines to keep the RAF jets locked in their sights. The Su-30's advanced Infrared Search and Track System (IRST), a passive sensor, which cannot be tracked, proved to be a distinct advantage for the IAF's pilots in close-combat maneuvering


Both the IAF and RAF used the full capabilities of their onboard radars, albeit in training mode, which meant that actual radar frequencies used in combat conditions were never exposed for confidentiality reasons. However, the detection ranges of the radars of both aircraft were not curtailed per se. This was air combat as close to the real thing as possible
Here.

Uh. Wow.

I've heard it said that the Typhoon is one of the best dogfighters flying for Western nations.

To see it get spanked so completely by the SU-30MKI is.....disappointing. The Typhoon is not living up to the hype.

Maybe its a BVR fighter like the F-35?


ההדגשות במקור
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 09-08-2015, 07:51
  itamars2 itamars2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.02.13
הודעות: 2,360
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "[size=3]1. יש מעט מאד F-22 2...."

הנקודה שלי שיש מאבקי פיתוח מתמידים בין האמצעים לאמצעי הנגד.
עובדתית הנושא של התמרון הוא פרמטר מרכזי בפיתוח מטוסי קרב.
ועובדה נוספת היא שאין אמצעי נגד לצרור מדויק מתותח מלבד תמרון.
בהיסטוריה מתועדים עשרות מקרים של תמרוני התחמקות מוצלחים מטילי נ"מ ששוגרו מהקרקע ומהאוויר.
ומה זה ל"א חייזרי? טיל מונחה מכ"מ ללא המכ"מ שזו יכולת שיבוש ל"א בסיסית אינו יעיל.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9...%A0%D7%99%D7%AA
אני מציע לקרוא ולהשכיל לפני שעפים בדמיון, ומכתירים מטוס כזה או אחר בתור הכי טוב וכו וכו.
יש מרוץ חימוש מה שעובד היום לא בהכרח יעבוד מחר.
מקריאה בין השורות אני מבין שהשתמשו ביכולות המכ"מ הבסיסיות בלי ל"א ובתדרים לא קרביים.
עוד אני מבין שיש סיבה טובה למה לא שחלקה מצוינת בכתבה.
Both the IAF and RAF used the full capabilities of their onboard radars, albeit in training mode, which meant that actual radar frequencies used in combat conditions were never exposed for confidentiality reasons. However, the detection ranges of the radars of both aircraft were not curtailed per se. This was air combat as close to the real thing as possible

נערך לאחרונה ע"י itamars2 בתאריך 09-08-2015 בשעה 07:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-08-2015, 20:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,244
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "תירגול של קרבות אויר בין ה-SU-30MKI וה- Typhoon"

ההדגשות במקור ואתה נהנה לנפנף איתן מתוך חיבה לטכנולוגיה הרוסקית.
כל הכתבה הזו פורסמה בבלוג/אתר הודי שעל פניו ניראה מאד חד צדדי.

הבריטים טוענים שהטייפון הוא בר תחרות לסוחוי ולכל מטוס הפלוסים והמינוסים שלו.
אין פירסום רשמי על תוצאות המפגשים.
http://www.globalaviationresource.c...radhanush-2015/

אגב, אין כל איזכור להפלות תותח אלא לנעילות בתחום מעטפת ההרג של הטילים, ז"א תוצאות הקרבות תלויות לא רק במטוסים והטייסים אלא גם בטילים.

רוצה לומר, לא הוגן להציג את התמונה במימד הצר של "איזה מגניבים המנועים של הסוחוי..."


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 09-08-2015, 00:06
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ההדגשות במקור ואתה נהנה לנפנף..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
ההדגשות במקור ואתה נהנה לנפנף איתן מתוך חיבה לטכנולוגיה הרוסקית.
יש לי חיבה לטכנולוגיה צבאית של כל מדינה, בלי לנסות להיות פוליטיקל קורקט.
לגבי ה-SU-30 הודי או רוסי, אמרתי בזמנו שהוא נראה מטוס טוב שמתאים לישראל גם בגלל ביצועיו וגם בגלל המחיר, ולא נראה שטעיתי.


כל הכתבה הזו פורסמה בבלוג/אתר הודי שעל פניו ניראה מאד חד צדדי.
הוא חד-צדדי ויתכן שגם התוצאות היו חד-צדדיות.

הבריטים טוענים שהטייפון הוא בר תחרות לסוחוי ולכל מטוס הפלוסים והמינוסים שלו.
אין פירסום רשמי על תוצאות המפגשים.
http://www.globalaviationresource.c...radhanush-2015/
הפירסומים מהודו מציגים 12-0 ל-SU-30 והבריטים מאד מעורפלים (Vague) בדיבור שלהם על קרבות האויר בינם לבין ההודים. אני מניח שבסופו של יום התוצאות יובהרו, אבל ברור שהבריטים לא ניצחו.

אגב, אין כל איזכור להפלות תותח אלא לנעילות בתחום מעטפת ההרג של הטילים, ז"א תוצאות הקרבות תלויות לא רק במטוסים והטייסים אלא גם בטילים.
אני מניח שכל הנתונים נכנסו למערכת השיקולים וזו התוצאה. בנוסף, למכ"מ הרוסקי לפי פירסומים, יש טווח גילוי של 400 ק"מ, וטילי אויר/אויר כגון KS-172 לטווח דומה. בנוסף יש לו גם מערכת IRST שמשפרת את יכולתו לגלות מטוסי האוייב ללא הפעלת המכ"מ שלו וזאת לטווח של 90 ק"מ.
לא בטוח אם לטייפון יש מערכת דומה, אגב רק כעת הותקנה מערכת דומה על ה-F-18.

רוצה לומר, לא הוגן להציג את התמונה במימד הצר של "איזה מגניבים המנועים של הסוחוי..."
זה נכון, זה לא רק מנועים, יש עוד הרבה פרמטרים, אבל עדיין בסך הכל המערכת ההודית כפי הנראה הייתה טובה יותר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 09-08-2015, 07:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,244
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]ההדגשות במקור..."

הנה מקרה קלאסי של לירות את החץ ואז לסמן סביבו את המטרה.
לקחת כתבה חד צדדית ומאד שיטחית מאתר לא אובייקטיבי ועל סמך זה להסיק במסקנות זה לא רציני.

אתה לא יודע מה היה שם, אם זה באמת היה תרגיל 1 על 1 קלאסי או אימון רדיפה, ז"א כל אחד מהצדדים למד איך השני ניראה במכשירים שלו ואיך מתנהגים כשרודפים אחריו.
בדיוק כמו אותה ידיעה על ה F-16 מול ה F-35, כולם חיככו ידיים בהנאה שהנה ה F-35 יצא ברווז צולע, בסוף התברר שזה בכלל לא היה אימון א"א אלא אימון רדיפה ובדיקת מערכות של ה F-35 במצבי WVR.

גם אם תנסה לתת להנחות שלך נפח בצורת יכולות המטוסים, המכ"מים, הטילים, המנועים וכו' זה עדיין לא ישנה את העובדה שתחקיר האימון נשאר אצל האנשים המעורבים, כל השאר (כולל אנחנו) יכולים רק להשתעשע בספקולציות.
וספקולציות לא אצלנו, אנחנו יותר יסודיים ורציניים מזה, נמאס כבר מהאשכולות הילדותיים האלה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 09-08-2015, 18:40
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,085
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]ההדגשות במקור..."

ציטוט:
אגב, אין כל איזכור להפלות תותח אלא לנעילות בתחום מעטפת ההרג של הטילים, ז"א תוצאות הקרבות תלויות לא רק במטוסים והטייסים אלא גם בטילים.
אני מניח שכל הנתונים נכנסו למערכת השיקולים וזו התוצאה. בנוסף, למכ"מ הרוסקי לפי פירסומים, יש טווח גילוי של 400 ק"מ
הגזמה פראית. לא מצאתי שום מקור רוסי שמדבר על טווח כזה. אם כבר, אז בטווח גילוי כזה מתהדר המכ"ם של Su-35 (Irbis) ולא של Su-30MKI. המספר המקסימלי שמצאתי הוא 200 ק"מ, כשטווח נעילה על מטרה מסוג MiG-29 הוא 140 ק"מ.
, וטילי אויר/אויר כגון KS-172 לטווח דומה
אין כזה טיל (מלבד דגם לתצוגה) ובטח לא בארסנל של Su-30MKI
. בנוסף יש לו גם מערכת IRST שמשפרת את יכולתו לגלות מטוסי האוייב ללא הפעלת המכ"מ שלו וזאת לטווח של 90 ק"מ.
לא בטוח אם לטייפון יש מערכת דומה, אגב רק כעת הותקנה מערכת דומה על ה-F-18.
לטייפטון יש IRST, מוזמן לבדוק אפילו בויקי.

_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 09-08-2015 בשעה 18:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 10-08-2015, 18:12
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,085
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "[color=Red][color=Blue]הגזמה..."

ציטוט:
N011M has a 400 km search range and a maximum 200 km tracking range, and 60 km in the rear hemisphere

אני חוזר על זה, אין לי מושג מאיפה הונפץ הנתון של 400 ק"מ במדיה האנגלית עבור המכ"ם Bars. ל- Irbis יש טווח כזה, לא ל- Bars.
הנה לך, עמוד של המכ"ם הזה באתר היצרן, אפילו הבאתי לך את הגרסה האנגלית. אין שם ולו אזכור אחד ל- 400 ק"מ, אז תפסיק לנופף בשטויות.
http://www.niip.ru/eng/index.php?op...-33-26&Itemid=8

ציטוט:
The KS-172 may have been based on the airframe of the 9K37M1 Buk-M surface-to-air missile. It used a two-stage rocket engine with a flight speed of about Mach 4 and a claimed maximum range of 400 km

נו, וללופטוופה של הרייך השלישי MAY HAVE BEEN צלחות מעופפות. מה ניסית להגיד בזה?
חברת Novator גנזה את הפרוייקט הזה די מזמן, לדעתי. מכל מקום, הטיל הזה מעולם לא שוגר למטרות ניסוי טיסה, שלא לדבר למטרות ניסוי יירוט. הטילים הבודדים הקיימים הם דגמים לתצוגה ותו לא. כרגע המאמץ מופנה לפיתוח RVV-BD שהוא החייאה של K-37.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 10-08-2015 בשעה 18:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 11-08-2015, 04:11
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_last_Apachi
אני חוזר על זה, אין לי מושג מאיפה הונפץ הנתון של 400 ק"מ במדיה האנגלית עבור המכ"ם Bars. ל- Irbis יש טווח כזה, לא ל- Bars.
הנה לך, עמוד של המכ"ם הזה באתר היצרן, אפילו הבאתי לך את הגרסה האנגלית. אין שם ולו אזכור אחד ל- 400 ק"מ, אז תפסיק לנופף בשטויות.
http://www.niip.ru/eng/index.php?op...-33-26&Itemid=8

אני לא מנפנף בשטויות, בקישור שהבאת לא מוזכר טווח למכ"מ כך שזה לא רלוונטי.
אבל מה שכתבתי מגיע מוויקי והנה קישור לעיונך:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-30MKI

נו, וללופטוופה של הרייך השלישי MAY HAVE BEEN צלחות מעופפות. מה ניסית להגיד בזה?
חברת Novator גנזה את הפרוייקט הזה די מזמן, לדעתי. מכל מקום, הטיל הזה מעולם לא שוגר למטרות ניסוי טיסה, שלא לדבר למטרות ניסוי יירוט. הטילים הבודדים הקיימים הם דגמים לתצוגה ותו לא. כרגע המאמץ מופנה לפיתוח RVV-BD שהוא החייאה של ה-K-37
רוסיה בהחלט ממשיכה בפיתוח טילי אויר/אויר ארוכי טווח כאשר המטרות הם מטוסי AWACS ומיכליות תידלוק. יש מספר טילים בכוונת של רוסיה כולל שת"פ עם הודו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 12-08-2015, 14:54
  משתמש זכר Nargila Dwarf Nargila Dwarf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.14
הודעות: 1,378
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי itamars2 שמתחילה ב "כל מערכת ביטחונית עם מעט שכל..."

Yes, of course, no argument with that.
My point was that there is some real disagreement (or more likely butthurt), regardless of which plane is better.
The original article made the typhoon and it's pilots look bad.
The second article (if the source is reliable) means the disagreement went high enough to the diplomatic level.
Possibly there is a real problem of trust now. This can have consequences in the future for things like planned training, and training with russian designed planes.

Maybe the Su30 is better maybe not, maybe the indian pilots were better maybe not.
We* have no way to know unless all the information is out, and that is not happening.

But the original article made either the plane look bad or the pilots to look not as good.
The first option could cost in sales, and the second hurts the egos of the suited up sun-gods, who were enourmously expensive to train.
And both otions just won't fly**.


* That is people who have the knowledge to analyze the data, not me.
**Pun very much intended, oh yes.
_____________________________________
Sing while you may
- The Legendary Pink Dots

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 16-08-2015, 20:17
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
Maximising European Combat Air Power
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "תירגול של קרבות אויר בין ה-SU-30MKI וה- Typhoon"

https://www.rusi.org/downloads/asse...t_Air_Power.pdf
סקירת עומק על ה-Typhoon ועתידו בחילות האוויר השונים, עם דגש על ה-RAF.
חיפשתי התייחסות לתרגילים הקודמים וזה מה שמצאתי (עמוד 11, פיסקה 2):
Live training exercises with Indian Air Force Su-30MKI fighters in 2007 and
2011 were an unusual opportunity to test the Eurofighter’s WVR combat
capabilities against the most advanced ‘Flanker’ then in service. The RAF
Typhoons involved in the exercises were able to reliably beat the Su-30MKIs
by countering the latter’s advantage in horizontal turning and high-alpha2
manoeuvres through superior acceleration and vertical manoeuvres,
coupled with helmet-cued missile targeting.3
This experience emphasises
the importance of a high thrust-to-weight ratio and G-sustainment
capability even in WVR situations,

מקור המידע הוא:
Personal interview with ex-RAF Typhoon pilot involved in 2011 exercise, Munich,
23 October 2014.

כאן טייס טייפון לשעבר מציג תוצאות הפוכות למדי מתרגיל 2011.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:45

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר