21-12-2015, 02:17
|
|
|
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Benjamin Willard
זה לא המשמעות של הפסוק.... עם הרינה...
"בנפל אויביך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך ; פן יראה יהוה ורע בעיניו והשיב מעליו אפו"
בפעם הקודמת פוצצו לנו מ"פ וחפ"ש
|
חסר לך אקשן אני מבין
לא תיארתי לעצמי שאתה מתכוון לגרור אותי לדיון הלכתי, אבל אם אתה מתעקש, אז לאמיתו של דבר גם הפרשנות של הפסוק שאתה הבאת הופכת אותו לבלתי רלוונטי לעניין:
ציטוט:
אבל בכל זאת עד כמה שאני מבין את רוח היהדות, בהחלט ראוי להביע שמחה על מותו של אויב.
הפסוק "בנפול אויבך אל תשמח" מתייחס כמו שכתבת רק ליהודים, כמו שמספרת הגמרא במסכת מגילה דף טז ע"א שכאשר המן נאלץ להרכיב את מרדכי ברחוב העיר ואמר לו "עלה ורכב" אמר לו מרדכי "איני יכול, שחלש כוחי מחמת התענית". המן התכופף כדי שמרדכי יוכל לעלות עליו, ותוך כדי שמרדכי עלה – בעט בהמן. שאל אותו המן: האם לא נאמר אצלכם "בנפול אויבך אל תשמח"? ענה לו מרדכי שזה דוקא בין יהודים, כמו שאדם אינו שמח במפלתו של אחיו, אבל ביחס לאויב גוי שכל עניינו הוא להתנגד לעם היהודי נאמר "ואתה על במותימו תדרוך".
|
http://www.kipa.co.il/ask/show/5140...%90%D7%A4%D7%AA
ואם אתה רוצה עוד קטע מתהילים שלא ניתן להכחיש כי הפשט שלו מבטא את הרעיון של הלגיטימיות של שמחה במות רשעים, אז גם נאמר שם (נח, יא) "ישמח צדיק כי חזה נקם פעמיו ירחץ בדם הרשע".
"ירחץ בדם הרשע", והבן זאת מאוד.
כמו כן, על שירת הים אני מניח ששמעת.
ולעניינו, מבלי קשר לכתוב במקורות ולפרשנויות שניתנו לו, יש לשמוח שמחה רבה על התנדפותו של חלאת אדם רוצח תינוקות, ששחרורו בתמורה לגופות חיילים היה מכאיב מאוד לצפייה לכל אדם בעל חוש צדק מינימלי.
גם אם נתעלם מן העובדה שאנשים כמוני מוותרים על הכבוד המפוקפק בלהיות נאורים דמיקולו הסבורים שקיים פגם בהבעת שמחה לשמע דבר מותם של דגנרטים רוצחי תינוקות, לפי ההערכות המודיעיניות הוא עסק בתכנון פיגועים נוספים נגדנו, כך שהייתה לפעולה זו גם הצדקה מבצעית מובהקת.
ציטוט:
בפעם הקודמת פוצצו לנו מ"פ וחפ"ש
|
וכאשר הכרזנו עצמאות, צבאות ערב פלשו למחרת היום.
מה הנקודה שלך ?
נערך לאחרונה ע"י liorif בתאריך 21-12-2015 בשעה 02:20.
|