לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #35  
ישן 06-01-2016, 12:04
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "הנוסח שלי חוקי... אם הייתי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_Equivocator
הנוסח שלי חוקי...
אתה כאילו רציני?
יש חוק שלם (וקטנטן) שכל מהותו זה לומר לך "זיבי עליך, הנוסח שלך לא חוקי!"

הכירו, The_Equivocator – חוק איסור הונאה בכשרות; חוק איסור הונאה בכשרות – The_Equivocator.


אתה יכול לכתוב: "האוכל פה סבבי בבי בהשגחת חפציבה"
אתה גם יכול לכתוב: "האוכל פה אינו טרף"
אבל על המילה "כשר" יש בארץ מונופול לרבנות הראשית ושלוחיה.

אתה אפילו יכול לכתוב: "האוכל פה מיוצר ממרכיבים כשרים", בהנחה שאתה מגביל את עצמך לשימוש במרכיבים עם תעודת כשרות מידי מי שהרבנות הסמיכה לכך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 07-01-2016, 00:58
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "ובשבילך אתקן - למקום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_Equivocator
החוק בכלל מדבר על תעודה..

לא, החוק לא מדבר על תעודה, אלא על כל הצגה בכתב של המזון כ"כשר".
הניסוח שלו די ברור, וכוללני:
בעל בית אוכל לא יציג בכתב את בית האוכל ככשר, אלא אם כן ניתנה לו תעודת הכשר.

אבל מודה שלא הכרתי את קביעתו העדכנית של היועץ המשפטי, שמסרסת את החוק.

מעניין אותי אם אתה בכלל טורח לקרוא את מה שאתה מקשר אליו, כי מצוין שם מפורשות שמדובר בקביעה מהפכנית, ושבירת מונופול הכשרות הקיים של הרבנות.
כלומר שמאז שנחקק החוק לפני שלושים ומשהו שנה, ועד אותה קביעה מלפני מספר חודשים, ה"פירוש המלומד" שלך לחוק היה הבל..

[זה עוד בלי להזכיר את העובדה שכמו שנאמר שם, המהפך עדיין מוטל בספק]


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 07-01-2016 בשעה 01:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 07-01-2016, 09:43
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "אני מבין את החוק יפה מאוד,..."

שוב, אם במשך שלושים ומשהו השנים האחרונות הפרשנות שלך הייתה שגויה, זה אומר שלא הבנת את החוק יפה מאוד.

מהפכנות משפטית לא נעשית רק ברמת החוק, אלא גם ברמת הביצוע – מה שנעשה כאן, וברמת הפסיקה – מה שיהיה אם ההחלטה תתקבל בבג״צ (דבר שטרם קרה*).
בדיוק בגלל זה משפטנים צריכים לא רק ללמוד חוקים יבשים, אלא גם להתעדכן בכל מה שקורה לאחר מכן.
זה אגב משעשע שאתה טוען שאין שום מהפך כאשר זה כל נושא הכתבה שאתה עצמך הבאת; המילה אף מופיעה בכותרתה..

*כי הדיון עדיין מתנהל, למיטב ידיעתי.
למען הסר ספק, ליועץ המשפטי אין שום תפקיד שיפוטי, ובג״צ אינו כפוף לו; הוא פרקליט.
ההחלטה שלו היא בכך שלא הסכים לייצג את הרבנות בדיון בבג״צ, ואף סירב לבקשתה לשכור ייצוג חיצוני (צעד דרקוני שספג ביקורת רבה).


החוק אמנם לא משתמש במילה "מונופול" (כמו שהוא לא עושה זאת בנושא נישואין/גירושיו לדוגמא), אך הוא קובע את הרבנות הראשית כגוף היחיד שרשאי לקבוע מי כשר; כך לפחות לפי הפשט שלו, ולפי המצב שהיה עד ההחלטה הנוכחית של היוע״מ, ועכשיו מוטל בספק.
כולם מלבדך קוראים לזה "מונופול", כולל הכתבה שהבאת.

לגבי התעודה – רשמתי את מה שרשמתי, והוספתי את נוסח החוק.
למעשה, גם לפי קביעת היוע״מ לא מדובר על "תעודה", אלא על כל הצהרה בכתב.
גם לפי שיטתו אסור לך לכתוב סתם "כשר", אלא אם תציין מפורשות שמדובר בכשרות אלטרנטיבית שאינה דרך הרבנות הראשית, כך שלא יהיה מקום לטעות.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 07-01-2016 בשעה 09:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 07-01-2016, 10:06
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "שוב, אם במשך שלושים ומשהו..."

המקרה הזה לא קשור לשום מהפכנות - ולא מתבסס על שום תקדמים למיטב ידעתי. (צריך לראות את לשון העתירה, והפסק דין, בכדי להתייחס ברצינות).

גם אני בפירוש בנוסח ה"חוקי" שלי ציינתי(ואף הוספתי הדגשה ברורה), שלא מודבר בהכשר מטעם הרבנות.

בכל מקרה - החוק מדבר על תעודה רשמית, ובשום מצב לא מדבר על מנפול בשימוש המילה "כשרות", זה כבר לדעתי אפילו לא ממש ניתן לפרשנות.

ציטוט:
"מוסמכים לתת תעודת הכשר
2. (א) אלה רשאים לתת תעודת הכשר לענין חוק זה:
(1) מועצת הרבנות הראשית לישראל או רב שהיא הסמיכה לכך;
(2) רב מקומי המכהן במקום שבו נמצא בית האוכל, מקום השחיטה או מקום הייצור של מצרך;
(3) לענין תעודת הכשר בצה"ל - הרב הראשי לצבא-הגנה לישראל או רב צבאי שהוא הסמיך לענין חוק זה."


וכמו תמיד הכל התחיל מחרידוקים עלוקות שעלה להם השתן לראש - הסיפור התחיל.. תתחיל חזק..
מכמה עסקים בירושלים, שמאסו ברבנות עקב מגוון סיבות, למשל אישור לרכוש ירקות רק ברשימה מצומצמת מאוד של מקומות.

זה לא נגמר בכך - כל העסקים קבלו דוח, למרות שאף אחד מהם כלל לא ציין את המילה "כשר" במקום.
כך למשל עסק אחד תלה שלט במקום תעודת הכשרות, אשר אומר "ממשכים כרגיל".

נכון העתירה טרם נדונה(לדעתי), אבל ההוראה לא לקנוס עסקים עם כשרות לא מטעם הרבנות כבר בתוקף דפקטו.
מאוד קשה לראות משהו בבג"ץ פוסק משהו אחר, מהעמדה הרשמית של מדינת ישראל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 07-01-2016, 18:18
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "המקרה הזה לא קשור לשום..."

מה זאת אומרת המקרה הזה לא קשור לשום מהפכנות?
עד עכשיו המצב היה X, מעכשיו המצב הוא Y (על תנאי)? איך תקרא לזה?


ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_Equivocator
בכל מקרה - החוק מדבר על תעודה רשמית, ובשום מצב לא מדבר על מנפול בשימוש המילה "כשרות"..
אתה קורא חצי חוק, ואז לא מבין למה אני אומר שאינך מבין אותו.
סעיף 2 לחוק אכן מדבר על תעודות כשרות, וטוען שרק הרבנות רשאית להנפיק אותן, אך סעיף 3, כמו שכבר ציטטתי, מדבר בכלליות על הצגה בכתב של המזון ככשר, שהיא תלויה בקיום תעודת הכשר.

זה כמו שיחקק החוק הבא:
מוסמכים לתת תעודת שקסיות
1. (א) אלו בלבד רשאים להעניק תעודות שקסיות:
  • (1) ShoobyD
  • (2) כל מי ש־ShoobyD הסמיך
  • (3) צ׳אק נוריס
(ב) לענין סעיף זה: "צ׳אק נוריס" – ירום הודו, אשר כבר קיבל הסמכת ShoobyD מקדמת דנא.

אכילת שוקולד
2. לא יאכל אדם שוקולד, אלא אם ניתנה לו תעודת שקסיות
ואתה תטען שאין לי מונופול על ההחלטה מי רשאי לאכול שוקולד, כי הדבר היחיד שאני קובע הוא שקסיות.
אם החוק מדבר רק על תעודות רשמיות, בשביל מה בכלל בא סעיף 3? לומר שרק מי שבעל תעודה רשאי להציגה?


ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_Equivocator
זה לא נגמר בכך - כל העסקים קבלו דוח, למרות שאף אחד מהם כלל לא ציין את המילה "כשר" במקום.
כך למשל עסק אחד תלה שלט במקום תעודת הכשרות, אשר אומר "ממשכים כרגיל".
זו הטעות שלך, שהם הצהירו מפורשות שהאוכל נשאר "כשר", רק ללא השגחת הרבנות.
אתה מוזמן להציץ בשורה האחרונה פה, בתמונה מהמקרה המפורסם ביותר שהתחיל למעשה את הטרנד:


לצפייה במקור באתר Facebook, לחצו כאן.

אילולא כתבו את המילה "כשר", לא הייתה סיבה לקנוס אותם.
בדיוק בגלל זה גופי כשרות פרטיים, כמו בד״צים למיניהם, מציינים רק "בהשגחת השקרכלשהו".


ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_Equivocator
נכון העתירה טרם נדונה(לדעתי), אבל ההוראה לא לקנוס עסקים עם כשרות לא מטעם הרבנות כבר בתוקף דפקטו.
ולכן אמרתי שהמהפכנות שנעשתה היא כרגע ברמת הביצוע, לא ברמת הפסיקה, שיכולה להיות שונה.

לומר שבג״ץ לא יפסוק אחרת מהעמדה הרשמית של מדינת ישראל זו תמימות..
מעבר לכך שהמונח "עמדה רשמית של המדינה" הוא שגוי כאן, שהרי גם הרבנות וגם היועץ המשפטי הם "גופים" ממשלתיים, ועמדותיהם מנוגדות.
שתי זרועות של אותו גוף שמשחקות הורדת־ידיים זו עם זו.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 07-01-2016 בשעה 18:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 07-01-2016, 21:25
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "מה זאת אומרת המקרה הזה לא..."

אני חוזר ואומר, אין בעיה להגיד על האוכל כשר - תבין מה שתרצה, אני מבין אחרת.

ציטוט:
(א) בעל בית אוכל לא יציג בכתב את בית האוכל ככשר, אלא אם כן ניתנה לו תעודת הכשר.


אני מבין מכאן, ומהסעיף הקודם, שאינך רשאי להציג את המקום ככשר מטעם הרבנות, אם אינך מחזיק בתעודה... איך אני מבין, את שאני מבין, לא יודע.. כך אני. מדובר על "הונאה" - ברגע שהתנערת באופן ברור ובהדגשה מהרבנות, אין כאן שום הונאה..

לגבי השלט, הייתה טעות בכתבה, ואולי הכוונה בכלל לעסק אחר, הרי מדובר על כמה עסקים, איך הגעת למסקנה שמדובר דווקא במסעדה זו? בכתה מצוין במפורש, שהם תלו שלט "הכל כרגיל", ולא הזכירו את המילה "כשר".

אתה טועה - יש רק סמכות אחת בכנסת לפירוש החוקים, והיא היועץ הממשלתי, והוא היחיד שיכול לתת את העמדה הרשמית של המדינה בעניין. ולא, ממש לא סביר בעני שבג"ץ יפסוק אחרת.

*אגב ממה שהבנתי היה כבר שימוע בעניין.

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 07-01-2016 בשעה 21:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 06-01-2016, 22:25
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אפילו אצטט מתוכו
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב ",תראה את הקישור שהבאתי..."

---
גורמים ברבנות הוסיפו כי הם מאד רגועים לנוכח העובדה שבהסכם הקואליציוני של "יהדות התורה" ו"ש"ס" עם "הליכוד" ישנו סעיף שמבטל את הפרשנות המקלה של וינשטיין וקובע כי "אם בג"צ יבטל המונופול של הרבנות הראשית על הכשרות, הממשלה תתקן את החוק כדי להשיבו"
---

את הפרשנות לחוק איסור ההונאה בכשרות, העניק ויינשטיין במסגרת תשובה לעתירה שהגישה המרכז הרפורמי לדת ומדינה בשם שני בעלי מסעדות בירושלים - יהונתן ודעי ושי גיני - בעקבות קנסות אשר הוטלו עליהם בגין העובדה שהם הוצגו ככשרות באתרי אינטרנט ולא היה ברשותם תעודת כשרות מטעם הרבנות הראשית. העותרים טענו כי האיסור על מסעדות להשתמש במילה "כשר" רק מכיוון שאין ברשותן תעודה של הרבנות הוא בלתי מידתי. לרבנות אין מונופול על המילה "כשר"

---

יש חוק. עכשיו ויינשטיין מנסה לסרסו. אני בספק אם יצליח.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 07-01-2016, 11:07
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "יש פה רק בעיית ניסוח"

1)לא רק לחילונים, גם לרבים מהדתיים.
2)הרבנות זה אוסף של מושחתים שמאסו את עצמם על רבים במדינת ישראל. יש סיבה טובה למה למשל לאשר למסעדות קניה רק ממספר מועט של ירקנים, מדובר בשוחד, וכל דבר אחר זה סיפורי סבתא.
3)מעבר לשחיתות - הרבנות גובה כסף גבוהה הרבה מדי עבור תעודת הכשרות - מגיעה איזה משהו מתי שהוא רוצה, בקושי עושה משהו, הרבה פעמים מקבל כסף מזומן(זה נראה לך תקין?) - אותו המשהו הרבה פעמים עובד קבלן, אשר מקבל גרושים, בזמן שהעסק משלם אלפי ש"ח בחודש, ואם מדובר באיזה מלון, מדובר כבר בסכומים מטורפים של ממש(מחיר של רכב משפחתי ממוצע חדש מהנילונים) - כל זה בסופו של דבר יורד לכולנו מהכיס.
4)זו חוצפה ממדרגה ראשונה לקבוע עבור כולם את ההכשר, מה אם "ועשית לעצמך רב" - מדוע אם אני דתי, אני צריך לשלם על כפל משחגים וכשרויות?

הרבנות המאיסה את עצמה - וככל שהיא נהגה ביותר כוחניות, חוצפה ושחיתות, כך היא מאסה יותר - אתה חושב ששינוי חוק הוא דבר פשוט? תשאל אצל ביבי.. האם יש לו סיכוי לנצח בבחירות הבאות, אם יכעיס מספיק חילונים בציבור. אולי אתה חושב שהימין זה רק החרדים, אבל אתה רק משלה את עצמך.
בכדי להמחיש זאת תראה איך רק אתמול נדחתה הצבעה שתעצבן רבים מאוד מאוד, ובהחלט עשויה לגמור לו את הקריירה הפוליטית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 07-01-2016, 13:07
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
ממש לא להרבה מהדתיים
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "1)לא רק לחילונים, גם לרבים..."

זה מפריע לרפורמים, שהם לא דתיים, לא שומרים כשרות, ומהווים כמות זניחה.

מה שבעיקר מפריע לדתיים - זה שרמת ההשגחה של הרבנות מתבססת לפעמים על "ביקורות", כדי להוזיל עלויות לעסקים,
ולכן הרבה דתיים דורשים גם השגחה קבועה של משגיח "בדצ" למינהו,
מה שמיקר אפילו יותר.

2. כשההשגחה אינה צמודה, הרבנות מאשרת לקנות ירקות שגודלו כך שאין בהם חרקים.
וכך אין צורך לבדוק האם הירקות הללו נשטפים כראוי.
ברור שאדם שאין קשר בינו לבין נושא הכשרות, גם לא ישטוף את הירקות כראוי, וגם לא יבין למה מכריחים אותו לקנות ירקות ללא חרקים.

3. עסק יכול לוותר על השגחת ביקורות, ולבקש השגחה צמודה.
יקר יותר ואף אחד לא רוצה את זה אם הוא לא חייב.
מדובר בתלונות - שמראש באו לצורך ניגוח.

3.ב. זה לא חייב לרדת לך מהכיס.
אתה יכול לקנות בחנויות ומלונות שאין בהם תעודת כשרות.
הרי יש יותר חילונים מחרדים, ואם יש מלונות שהתאימו עצמם לדרישות החרדים (שמראש הם אוכלוסיה די ענייה), דרישה דומה מקרב חילונים תוביל לבתי מלון טרפים למהדרין.

4. זו אכן חוצפה ממדרגה ראשונה שאדם חילוני אוכל חזיר יתיימר לקבוע מה כשר ומה לא,
ורואים הרבה כאלה פה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 07-01-2016 בשעה 13:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 07-01-2016, 13:52
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "ממש לא להרבה מהדתיים"

ציטוט:
זה מפריע לרפורמים, שהם לא דתיים, לא שומרים כשרות, ומהווים כמות זניחה.

בולשיט, לא רק להם.

ציטוט:
כשההשגחה אינה צמודה, הרבנות מאשרת לקנות ירקות שגודלו כך שאין בהם חרקים.
וכך אין צורך לבדוק האם הירקות הללו נשטפים כראוי.
ברור שאדם שאין קשר בינו לבין נושא הכשרות, גם לא ישטוף את הירקות כראוי, וגם לא יבין למה מכריחים אותו לקנות ירקות ללא חרקים.

היתממות ובולשיט - מה שאתה אומר נכון רק בחלק מהמקרים, בחלק אחר מדובר בלקיחת שוחד לכל דבר, וירקנים שהיו לפני כן כשרים שנים רבות, פתאום לא ב"רשימה".

ציטוט:
3. עסק יכול לוותר על השגחת ביקורות, ולבקש השגחה צמודה.
יקר יותר ואף אחד לא רוצה את זה אם הוא לא חייב. מדובר בתלונות - שמראש באו לצורך ניגוח.

אני לא מבין מה זה קשור לתגובה שלי דבר עניינית! כיצד הגיוני שעבור המשגיח המסכן שמקבל גרושים מהקבלן, הרבנות מקבלת פי X4 יותר, איפה ההצדקה לזה? במחיר שהם לוקחים, אכן צריכה להיות השגחה צמודה, בפועל ההשגחה של הרבנות שווה במקרים רבים לכלום ושום דבר. מדוע בחלק מהמקרים התשלום מתבצע במזומן? ובלי חשבונית?

ציטוט:
3.ב. זה לא חייב לרדת לך מהכיס.
אתה יכול לקנות בחנויות ומלונות שאין בהם תעודת כשרות.
הרי יש יותר חילונים מחרדים, ואם יש מלונות שהתאימו עצמם לדרישות החרדים (שמראש הם אוכלוסיה די ענייה), דרישה דומה מקרב חילונים תוביל לבתי מלון טרפים למהדרין.

בולשיט(מארץ הבולשיטים) - קודם כל כל המלונות בארץ כשרים, דבר שני, אם אני כן רוצה לשמור, אני משלם בתור לקוח ביוקר, כי בעל העסק חייב להפיל את העלות המופרזת בסופו של דבר עלי.

ציטוט:
4. זו אכן חוצפה ממדרגה ראשונה שאדם חילוני אוכל חזיר יתיימר לקבוע מה כשר ומה לא.

שוב פעם אתה מגיב לקיר - הכשרות מעניינת לי(באופן אישי) את התחת, אבל אם הייתי דתי, ולא הייתי סומך על הרבנות הראשית, הייתי חייב לשלם גם לגנבי הרבנות, וגם למערך משני שאני כן מאמין בו, זה סותר את ה"ועשית לעצמך רב".
4ב- זכותי בתור יהודי להקפיד ברמה שאני רוצה, מי אתה בכלל שתקבע לי משהו אחר??? חוצפן!!!
כל עוד אני לא משקר, מדגיש בצורה הכי ברורה מהו טיב הכשרות במקום - כל אחד יכול להחליט בעצמו, או בעצת רבו, האם המקום מספיק כשר עבורו, או לא, אף אחד לא נאנס לאכול אצלי במסעדה.

אתה תספר מה שאתה רוצה - אני מאמין שהרבנות ביסודה היא מוסד רקוב, וזה מקור הכעס.
בסופו של דבר כל מנפול הוא תמיד יהיה רקוב, ומושחת מהיסוד, זה הטבע האנושי.

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 07-01-2016 בשעה 13:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 07-01-2016, 14:26
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אדם חילוני אוכל חזיר מתיימר לקבוע מה כשר ומה לא"

תקרא שוב, ואם לא תבין תקרא שוב! ואז אולי עוד הפעם...

אני מנסה פעם אחרונה - אני לא מתיימר לקבוע כלום! אבל אדם שהוא דתי, מוכר בשכונה שלו, למה אתה מעז לשלול ממנו את הסמכות לנהל את ענייני הכשרות במסעדה באזור מגוריו? אם אני סומך על רב שגר בסמיכות אלי, ומצידי זה בסדר שהוא ישמור כשרות במסעדה שלי, מי אתה שתחליט שזה אסור? מה ירדת מהפסים?????
אלוקים נתן לכל אדם מוח!, והאדם יחליט האם הכשרות במסעדה X טובה עבורו או שלא!
באמת לא מבין מאיפה הפקינג חוצפה - לקבוע לכל אחד, מה היא רמת הכשרות הרצויה, ומי יכשיר לי את המקום!

בלבלת את המוח שמשהו "יתבלבל" - שום יתבלבל, יעמוד שלט גדול בכניסה, שייפרט בדיוק מה טיב הכשרות, מי שרוצה יבוא מי שלא, לא! באמת נפלת מהפסים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 05-01-2016, 10:47
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
כי בקרב היהודים הביקוש לאוכל שאינו כשר די נמוך.
בתגובה להודעה מספר 85 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "אתה צודק - אבל מה לעשות שכל/מרבית החנויות הנגישות פועלות בחסות ההכשר הרבני"

אבל אם תקנה ברש"פ או סתם ביישוב ערבי, שלא מחשיבים את הכשרות בכלל,
לא תאלץ לשלם על מה שאתה לא רוצה.
לרוב גם לא מעמיסים עליהם את עלויות הכשרות, שהם גם כך לא רוצים.
וכך גם תתמוך בדו-קיום.


היות ואתה מפיץ שקרים על הסינים:
סינים שוטפים ידיים,
ישראלים חילונים כמעט אף פעם לא, אם לא מכריחים אותם (ובמפעלי מזון אמורים להכריח).
זה מגעיל, ולפעמים מסוכן (כשמדובר ברופא למשל),
אבל אין לזה קשר לכשרות של כיפה.


אף אחד לא שולח מערך כשרות לסין כדי לבדוק את הכיפות והקומקומים,
זה סתם הפנטזיות שלך משתוללות כהרגלן.
יש נושאים מסויימים שנדרשים להם בכשרויות, ומי שמייבא צריך לדאוג להן.
בכיפות זה איסור שעטנז (שלא ישימו חוטי צמר בכיפה מבד פשתן), דבר שהוא ממש נדיר
קל לבדיקה מדגמית או בדיקת ראייה של הלקוח, ולא קיים כשהחוטים הם מראש סינטטים.
ובקומקום כשר - זה שחלק כלשהו מההרכבה הסופית תעשה בפיקוח יהודי, כדי לחסוך לקונה החרדי את הצורך לפרק ולהרכיב מחדש את הקומקום.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 05-01-2016 בשעה 10:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 05-01-2016, 19:14
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
נסיון די עלוב לשוחד
בתגובה להודעה מספר 109 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "גם אתה תרויח מזה שיהיה יבוא חופשי. מחיר הבשר הכשר גם ירד."

ובהתחשב בכך שכל עלות מערך הכשרות מגיעה ל3% ממחיר המזון,
ולא בחצי מהמחיר כפי שדמיונך העשיר פינטז,
גם ייבוא חופשי, ברמות המיסוי ההזויות שיש לא יגרום למחיר לרדת.


אבל הסרת שלל מיסי הייבוא הגבוהים להחריד (למשל מיסוי בקר חי של 190% מעלותו בחו"ל),
גם יוריד את מחירי המזון,
וגם יוריד מאיתנו את העול הכרוך במימון מערך המיסוי הענק המשמש לצורך זה.


אין הרבה ביקוש לחנויות שבהם יש מקרר כשר לצד מקרר לא כשר,
אחרת הסופרים הלא-כשרים (שבהם קיים הסדר זה) היו רוב הסופרים ולא מיעוט זניח מהם.
ואם הביקוש לסופרים כאלו יגדל - יהיו עוד סופרים כאלו.
הרי הביקוש החרדי לסופרים עם כשרויות מהודרות, הביא לצמיחת רשתות שהתאימו עצמן לביקוש זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 05-01-2016, 19:25
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אתה אלוף בחוסר הבנה.
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "נסיון די עלוב לשוחד"

אפילו מהו שוחד אינך יודע.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
ובהתחשב בכך שכל עלות מערך הכשרות מגיעה ל3% ממחיר המזון,
ולא בחצי מהמחיר כפי שדמיונך העשיר פינטז,
גם ייבוא חופשי, ברמות המיסוי ההזויות שיש לא יגרום למחיר לרדת.


מחיר של מוצר אינו נקבע רק לפי עלות. כאשר כל מערך הכשרות מהווה מונופול, וספקי הבשר הם קרטל שמסתמך על המונופול אתה משלם מחירים כפולים מאשר באירופה. תיכנס לסופרמרקט בוינה, פרנקפורט, מילנו ותראה. ברגע שאפשר יהיה ליבא בשר לא כשר, המחירים פה יתיישרו עם העולם.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
אבל הסרת שלל מיסי הייבוא הגבוהים להחריד (למשל מיסוי בקר חי של 190% מעלותו בחו"ל),
גם יוריד את מחירי המזון,
וגם יוריד מאיתנו את העול הכרוך במימון מערך המיסוי הענק המשמש לצורך זה.


אני כבר כפרתי קודם במיסוי הזה שאתה טוען לו. תביא אסמכתא. אבל בלי קשר - אכן אסור להטיל מיסוי מפלה שכזה או דומה לו.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
אין הרבה ביקוש לחנויות שבהם יש מקרר כשר לצד מקרר לא כשר,
אחרת הסופרים הלא-כשרים (שבהם קיים הסדר זה) היו רוב הסופרים ולא מיעוט זניח מהם.
ואם הביקוש לסופרים כאלו יגדל - יהיו עוד סופרים כאלו.
הרי הביקוש החרדי לסופרים עם כשרויות מהודרות, הביא לצמיחת רשתות שהתאימו עצמן לביקוש זה.


מה אתה מבלבל את המוח. היום זה לא ניתן כי הרבנות תפסול כל סופר שיש בו גם בשר שאינו כשר. ללא הצדקה הלכתית - רק כדי לשמר את המונופול.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #140  
ישן 06-01-2016, 10:42
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 105 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "תיסע אתה לכפר ערבי. אני רוצה לקנות בתנאים לא נחותים מקניית בשר כשר"

אני קונה בשר באטליז באבו גוש. לא רק שלא נחות מקניית בשר כשר, אלא תנאי קניה טובים בהרבה, וגם המחיר טוב בהרבה... המקום נקי ברמה בה ניתן לאכול מהרצפה, מכיוון שהם מפרקים את רבע הפרה בעצמם (בניגוד לאיטליזים בסופר שמקבלים נתחים בואקום), הם מכירים היטב כל נתח, יכולים לחתוך לך גם בשיטות חיתוך פחות קונבנציונליות, יהיו שם נתחים פחות נפוצים (ויותר טעימים) והם גם מכינים תערובות בשר טחון לפי בקשת הלקוח. באטליז בסופר אני רק יכולה לחלום על רמת השירות.
אז הנה, לא גטו, לא כזה רחוק (לא נסעתי לגליל או לשכם), תורם ליחסי שכנות טובה, ואני מקבלת מוצר שעולה באיכותו ואטרקטיבי בהרבה מבחינת המחיר לעומת מוצר דומה מהסופר הקרוב לביתי...
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #149  
ישן 06-01-2016, 11:44
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,192
עלות הפשיעה היא פי כמה יותר.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "כמה עולה שחיטת עוף כשרה? 1.2 מיליארד שקל בשנה"

http://mops.gov.il/crimeandsociety/...amages2013.aspx
הנזק הכלכלי הנגרם מפשיעה נאמד בשנת 2013 בסך של 14.5 מיליארד שקלים- כך עולה ממחקר שביצע אגף התכנון, התקצוב והבקרה במשרד לביטחון הפנים.

על פי הדו"ח הפשע היקר ביותר הוא רצח, עם נזק של כ- 2.5 מיליון ₪ למקרה בממוצע.

*


אז מה הקשר? יותר כדאי לשלם מחיר ולהיות יהודים מאשר לטבוע בים של פשע. זה משתלפ גם מבחינה כלכלית.


מס’ האסירים במדינת ישראל הוא – 21,803 אסירים, כאשר מתוכם:

א . 11,511 יהודים לא חרדים המהוים 52% מכלל האסירים, כאשר חלקם של הלא
. חרדים באוכלוסיה הוא 68.6%

ב . 9,461 אסירים ערבים המהוים 43.4% מכלל האסירים, וחלקם באוכלוסיה הוא
.20.7%

. ג . 831 אסירים חרדים המהוים 3.8% מכלל האסירים, וחלקם באוכלוסיה הוא 10.7


קישור:
https://sites.google.com/site/hamed...redirects=0&d=1

(עמוד 73)
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 06-01-2016 בשעה 11:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #156  
ישן 08-01-2016, 16:20
  hwarang hwarang אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.07.05
הודעות: 3,884
בתגובה להודעה מספר 155 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "ומה לגבי צנרת המים? :)"

עזוב את צנרת המים,
שהשם ישמור אותנו כי חלקיקי חמץ יכולים בקלות להתעופף להם באוויר בתקופה שלפני הפסח והפרות עוד בטעות ינשמו אוויר זה ויהיו טמאות.
אני מציע שכחודש לפני הפסח כל הפרות נותנות החלב יימצאו בחדרים סטריליים שעברו וואקום ואח"כ יוכנס אליהם רק אוויר מפסגת ההימלאיה שם אין חשש לחלקיקי חמץ.
אני סבור שהתהליך יעלה עוד כמה מיליונים/מיליארדים, אבל זו עלות גמדית לעומת הטוב שיוענק לנו בעולם הבא על הצלת הנפשות.
זה גם לא יצריך יותר מידי בודקי כשרות, רק כאלה שייכנסו לחדרים, יישאבו את האוויר ואם הם ימצאו יותר מ-5 חלקיקי חמץ אז זה לא כשר, אם רק 4 חלקיקי חמץ יימצאו אז זה בסדר (בד"ץ העדה החרדית יאפשר רק עד 3 חלקיקי חמץ).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #159  
ישן 08-06-2016, 13:37
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "כמה עולה שחיטת עוף כשרה? 1.2 מיליארד שקל בשנה"

עדכון לדיון לעיל, מלפני יומיים:

בג"ץ: כשרות בעסקים – רק עם תעודה של הרבנות
ברוב של שני שופטים מול אחד, פסק בג"ץ כי בתי עסק המעוניינים להחזיק בתעודת כשרות יחוייבו לעשות זאת אך ורק דרך הרבנות הראשית לישראל.
הרב לאו מברך: "כל החלטה שהייתה מאפשרת מתן תעודות הכשר אלטרנטיביות, הייתה מובילה להטעייה קשה של הציבור"

http://www.nrg.co.il/online/11/ART2/785/026.html

הפסיקה העדכנית אף מחמירה מנוסח החוק, שכן "גופים פרטיים לא יורשו להציג כל תעודת כשרות מכל סוג שהיא, גם לא כזו שתנוסח ללא המילה 'כשר' ותציין שהמזון מפוקח בלבד".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #162  
ישן 17-06-2016, 17:39
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 161 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "זאת החלטה מובהקת שתזכה לדיון נוסף"

זאת לא. ממש לא. אפילו לא קרובה.

החלטה מובהקת שזוכה לדיון נוסף היא החלטה לאחר דיון בשלושה שבה יחד עם פסק הדין נקבע דיון נוסף.

מרשיפ מוסר שדיון נוסף שלא בצורה הזאת נערך אם נפסקת הלכה שסותרת הלכה קודמת של בית המשפט העליון עצמו. (ועיון בחוק מוסיף עוד אפשרות: אם נפסקה הלכה חדשה אבל היא נדירה ובלתי-רגילה.)

קראתי את רוב פסק הדין (את החלקים של סולברג ורובינשטיין). אתה יכול להפנות אותי להלכה המהפכנית שם שבזכותה ייערך דיון נוסף?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #166  
ישן 21-06-2016, 20:25
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 161 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "זאת החלטה מובהקת שתזכה לדיון נוסף"

אז איפה הבקשה לדיון נוסף?

בכתבות מיום הפסיקה כולם הבטיחו שיבקשו דיון נוסף:
עו"ד ריקי שפירא רוזנברג מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה אמרה כי "העותרים מצרים על פסק דינו של בית המשפט העליון, המעניק לרבנות מונופול חסר תקדים בתחום הכשרות. פסק הדין ניתן בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, שגובשה רק בזכות הגשת העתירה, ולטעמנו יוביל לפגיעה לא מידתית בחופש העיסוק ובחופש הדת של בעלי עסקים ושל צרכנים. נוכח העובדה שהשופטים נחלקו בדעותיהם, ולאור ההשלכות הקשות של פסק הדין, בכוונת העותרים להגיש בקשה לדיון נוסף בפני הרכב מורחב של בית המשפט העליון. אנו מקווים שבית המשפט ייענה לבקשה, לנוכח הפגיעה המסתמנת בזכויות יסוד ולאור העובדה שפסק הדין אינו עולה בקנה אחד עם עקרונות יסוד כגון החובה לקדם פלורליזם דתי".
http://www.haaretz.co.il/news/education/1.2967781
וגם:
ודעי כבר מצהיר כי הוא מתכוון לבקש דיון נוסף בבג"ץ. "אם זה לא יתאפשר, אנחנו נמשיך את הפעילות נגד המונופול בכל דרך ומקווים שהתקשורת לא תשאיר אותנו לבד. אני מאד אוהב את המסורת, הדת אבל הרבנות והשליטה הבלעדית שלה בכשרות בארץ מרחיקים את זה ממני ומעוד הרבה אנשים. האמנתי שאפשר אחרת ואני עדיין מאמין שאפשר אחרת. כשלנו, הפסדנו, אבל אנחנו לא נוותר. הציבור יתעורר", קבע.
http://news.walla.co.il/item/2968081
וגם פה:
"פסק הדין מעניק לרבנות מונופול חסר תקדים בתחום הכשרות", אמרה עו"ד ריקי שפירא רוזנברג, שייצגה את העותרים. "לטעמנו פסק הדין יוביל לפגיעה לא מידתית בחופש העיסוק ובחופש הדת של בעלי עסקים ושל צרכנים". עו"ד שפירא רוזנברג הוסיפה כי בכוונתם להגיש בקשה לדיון נוסף בפני הרכב מורחב של בית המשפט העליון.
http://www.mako.co.il/news-israel/l...85952551004.htm

ואיפה הבקשה? הנה, עברו להם 15 יום מתאריך הפסיקה שבמהלכם היו אמורים להגיש את הבקשה לדיון נוסף, ולא שמעתי עליה. חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי ידיעה על כך שהוגשה הבקשה. איפה היא?

יכול להיות שפתאום הם החליטו לעשות את זה בשקט, בלי להודיע לתקשורת? אולי, אם בא לך להאמין בזה...

במקרים אחרים זה פורסמו הבקשות (או הדחיות) לדיון נוסף בתקשורת. לדוגמה:
http://news.walla.co.il/item/2935902
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-379960-00.html
http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1001106433
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #168  
ישן 21-06-2016, 23:01
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
עוד נראה.
בתגובה להודעה מספר 167 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אני לא מבין מה תה חוגג. הדיון הנוסף יתקייים במוקדם או במאוחר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
"העתירה תוגש תוך חמישה עשר ימים מיום מתן פסק הדין,
אולם רשאי הרשם להאריך את המועד אם הראה העותר
טעם מיוחד לכך."

"אנחנו לא סגורים על עצמנו" זה לא טעם מיוחד מאוד.

כדאי גם שתקרא את זה על הדרך: http://www.cmichael-law.co.il/%D7%9...7%A1%D7%A3.html

אולי זה יחסוך לך יציאות כמו המצאת ההלכה "מתן מונופול לגוף ממשלתי, על משהו שהגדרתו דתית."
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:36

הדף נוצר ב 0.25 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר