11-04-2016, 20:00
|
|
|
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
|
|
המחשבה שהצורך בסנהדרין לשם הטלת העונשים המזעזעים הללו איכשהו מכשירה את כל העניין היא הבל.
זה שייתכן שבתקופות ובזמנים קודמים הסייגים לגבי העונשים בהלכה היו הומניים יחסית, חסר רלוונטיות לזמננו כמובן.
יתר על כן, במקרים מסוימים, ההלכה בהחלט מתירה לרוצחים שפלים יחידים לקחת את החוק לידיים מבלי צורך באישור ומעורבות בית דין גם אם קיימים סייגים מסוימים לכך:
http://www.mechon-mamre.org/i/5112.htm
ציטוט:
כל הבועל גויה, בין דרך חתנות בין דרך זנות--אם בעלה בפרהסיה, והוא שיבעול לעיני עשרה מישראל או יתר--אם פגעו בו קנאין והרגוהו, הרי אלו משובחין וזריזין; ודבר זה הלכה למשה מסיניי הוא, וראיה לדבר זה מעשה פינחס בזמרי.
ואין הקנאי רשאי לפגוע בהן, אלא בשעת מעשה כזמרי, שנאמר "ואת האישה אל קובתה" (במדבר כה,ח); אבל אם פירש, אין הורגין אותו, ואם הרגו, נהרג עליו. ואם בא הקנאי ליטול רשות מבית דין להורגו--אין מורין לו, ואף על פי שהוא בשעת מעשה; ולא עוד, אלא אם בא הקנאי להרוג את הבועל, ונשמט הבועל והרג הקנאי כדי להציל עצמו מידו--אין הבועל נהרג עליו. והבא על בת גר תושב, אין הקנאין פוגעים בו; אבל מכין אותו מכת מרדות.
|
http://www.mechon-mamre.org/i/e303.htm
ציטוט:
מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה, אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם. [ב] מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה--מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים: כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול.
|
http://www.mechon-mamre.org/i/b504.htm
ציטוט:
המינים, והם עובדי עבודה זרה מישראל, או העושה עבירות להכעיס, אפילו אכל נבילה או לבש שעטנז להכעיס, הרי זה מין, והאפיקורוסין, והן שכופרין בתורה ובנבואה מישראל--מצוה להורגן: אם יש בידו כוח להורגן בסיף בפרהסיה, הורג; ואם לאו, יבוא עליהן בעלילות עד שיסבב הריגתן.
|
בשורה התחתונה, כל מצג השווא הזה שנועד להציג את ההלכה כעדיפה מן החוק הקיים היום הוא מיותר.
|