לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-04-2016, 17:40
צלמית המשתמש של Benjamin Willard
  משתמש זכר Benjamin Willard Benjamin Willard אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
קטעים 'משכב זכר'- בקרוב בציונות הדתית

"בית הלל" ארגון של רבנים אורתודוקסים מהציונות הדתית, שמנסים לפנות למרכז הישראלי, מנסים להכניס את ההומוסקסאלים לתוך הקונצנזוס היהודי- דתי.
ציטוט:
עשרות מרבני הציונות הדתית קוראים לקבל הומואים ולסביות לקהילות הדתיות

חוות דעת הלכתית שפרסם ארגון "בית הלל" האורתודוקסי מבהירה כי אמנם אסור לקיים יחסים חד-מיניים, אך קובעת שלהט"בים יכולים לשמש שליחי ציבור וקוראת "לקיים בהם 'ואהבת לרעך כמוך'"

http://www.haaretz.co.il/news/educa...emium-1.2910968

המסמך המקורי:
http://www.beithillel.org.il/show.a...58#.VwvEs59RXqA

הרב שלמה אבינר: "ארגון רבני בית הלל מייצג את עצמו, לא את ההלכה היהודית"
http://www.srugim.co.il/145137-ארגו...את-עצמו-לא-את-ה

לא הושפעו מהאפיפיור
http://www.srugim.co.il/145083-רבני...המעמדות-של-האפי

נערך לאחרונה ע"י Benjamin Willard בתאריך 11-04-2016 בשעה 17:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 11-04-2016, 18:11
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
לא לקונצנזוס, אבל מציעים להתייחס אליהם כמו לכל עבריין זוטר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "'משכב זכר'- בקרוב בציונות הדתית"

אלא שההלכה רואה בהומואים מוצהרים עבריינים כבדים - שעוברים בפרהסיה על עונש כרת, ואף מוספים חטא על פשע ופועלים אקטיבית כדי להרוס ולשבש את היהדות.
ככאלו הם מן הסתם פסולים מלשמש כשליחי ציבור, בדיוק כמו יהודי המחלל שבת בפרהסיה.
עבירה בעלת חומרה דומה, הפוסלת גם היא מלשמש כשליח ציבור.

עם זאת,
אנשים בעלי נטיות שלא פועלים לממשן, אינם עבריינים כלל,
אין שום מניעה מכך שישמשו בכל תפקיד שהוא,
וודאי שאין להציק להם (דבר שעלול להוביל להתפקרות מוחלטת מצידם).
כך למשל רואים שמתייחסים בכבוד לרב שמייחסים לו עבירות כאלו, והסכים לקבל על עצמו הגבלות שיסייעו לו להימנע מעבירה.


ובנוסף,
כשיהודי רוצה להתפלל בבית הכנסת כראוי, אין לגרשו גם אם הוא עבריין,
בתקווה שיחזור בתשובה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 11-04-2016 בשעה 18:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 11-04-2016, 20:00
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "הבעיה העיקרית היא העדר סמכות ריבונית"

המחשבה שהצורך בסנהדרין לשם הטלת העונשים המזעזעים הללו איכשהו מכשירה את כל העניין היא הבל.
זה שייתכן שבתקופות ובזמנים קודמים הסייגים לגבי העונשים בהלכה היו הומניים יחסית, חסר רלוונטיות לזמננו כמובן.
יתר על כן, במקרים מסוימים, ההלכה בהחלט מתירה לרוצחים שפלים יחידים לקחת את החוק לידיים מבלי צורך באישור ומעורבות בית דין גם אם קיימים סייגים מסוימים לכך:

http://www.mechon-mamre.org/i/5112.htm

ציטוט:
כל הבועל גויה, בין דרך חתנות בין דרך זנות--אם בעלה בפרהסיה, והוא שיבעול לעיני עשרה מישראל או יתר--אם פגעו בו קנאין והרגוהו, הרי אלו משובחין וזריזין; ודבר זה הלכה למשה מסיניי הוא, וראיה לדבר זה מעשה פינחס בזמרי.
ואין הקנאי רשאי לפגוע בהן, אלא בשעת מעשה כזמרי, שנאמר "ואת האישה אל קובתה" (במדבר כה,ח); אבל אם פירש, אין הורגין אותו, ואם הרגו, נהרג עליו. ואם בא הקנאי ליטול רשות מבית דין להורגו--אין מורין לו, ואף על פי שהוא בשעת מעשה; ולא עוד, אלא אם בא הקנאי להרוג את הבועל, ונשמט הבועל והרג הקנאי כדי להציל עצמו מידו--אין הבועל נהרג עליו. והבא על בת גר תושב, אין הקנאין פוגעים בו; אבל מכין אותו מכת מרדות.


http://www.mechon-mamre.org/i/e303.htm
ציטוט:
מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה, אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם. [ב] מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה--מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים: כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול.


http://www.mechon-mamre.org/i/b504.htm
ציטוט:
המינים, והם עובדי עבודה זרה מישראל, או העושה עבירות להכעיס, אפילו אכל נבילה או לבש שעטנז להכעיס, הרי זה מין, והאפיקורוסין, והן שכופרין בתורה ובנבואה מישראל--מצוה להורגן: אם יש בידו כוח להורגן בסיף בפרהסיה, הורג; ואם לאו, יבוא עליהן בעלילות עד שיסבב הריגתן.


בשורה התחתונה, כל מצג השווא הזה שנועד להציג את ההלכה כעדיפה מן החוק הקיים היום הוא מיותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 11-04-2016, 20:47
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "כל העניין של הסנהדרין הוא היררכיה של בתי דין"

החלוקה ידועה לי (אגב, כשהפריצות פושה בעם כל בית דין בכל מקום יכול להטיל עונשי מוות, ואף כאלה שאינם מן התורה, כחלק מהוראת השעה).

לא הצבתי שום דרישה, אלא הצבעתי על כך שהענישה הפלילית עפ"י ההלכה אינה רלוונטית לימינו, בעוד אתה מנסה להציג אותה כאלטרנטיבה עדיפה.
אין לי בעיה עם העובדה שחוקי מדינת ישראל שואבים השראה ממספר מצומצם של עקרונות יפים הקיימים במשפט העברי העולים בקנה אחד עם הנהוג במדינות המערב (אגב, חבל שלא שואבים השראה מן העיקרון ש"אין אדם משים עצמו רשע").

תלוי באיזה תנאים. כפי שכבר ציינתי צריך לקחת בחשבון מה הנתונים לגבי ניסיונות השיקום אומרים.
שוב, גם אם מספר האסירים שחוזר לפשוע גדול ממספר האסירים החוזרים למוטב,
בהיעדר שיקום כלל, ככל הנראה אחוז הרצידיביזם היה נושק ל100.

אולי אני מסכים איתך לגבי מקרים כמו בן זיגייר או וענונו.
במקרים של רצח, אונס, שוד וכו' המאסר בוודאי שמשרת צורך ציבורי ע"י הרחקת העבריין מן החברה.
אין לי התנגדות לעונש מוות במקרים מסוימים, לפחות מבחינה עקרונית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:50

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר