לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 13-07-2008, 22:50
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הסבר "חלש" משהו....
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "קצת רקע כללי...."

מטוס ה-F-16 (גם אחרים?) מצוייד במערכת כוח חרום (EPU) שפועלת על ידי הזרמת הידרוזין מבעד לטורבינה.

ההידראזין (מונו-מתיל-הידראזין) הוא גז המתלקח ספונטנית, ולכן גם משמש כדלק פופולרי במנועים רקטיים בחלל (למשל מייצבי המעבורת).

הבעייה העיקרית איתו נובעת מרעילות גבוהה שעשוייה לגרום לנזקים חמורים בכבד, ולכן כל מטוס שמבצע נחיתת חרום - מוגדר אוטומטית שמטוס שקיים חשד שהפעיל את המערכת, ולכן מופעל לגביו נוהל חומ"ס.

הסבר מקיף:
http://www.f-16.net/f-16_forum_view...56-start-0.html
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 13-07-2008 בשעה 22:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 24-10-2009, 13:26
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הסבר "חלש" משהו...."

אם תאזין שוב להקלטת נחיתת החירום האחרונה של הסופה,תוכל לשמוע את מפקד הטייסת אומר לטייס לאחר הנחיתה "צוותים בדרך אליך,ותצא כשהם יסמנו לך לצאת".

הצוותים הללו הם לטיפול בהידראזין,הצריכים לוודא שאין נזילה לפני שהטייסים רשאים לפתוח חופה ולצאת..
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 01-09-2016, 15:21
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אני לא חושב שנכון היה להקפיץ את האשכול, בטח לא עם הכותרת הנוכחית שלו"

הכותרת אכן היתה בעייתית ושונתה בהתאם, הערה במקום.
מי כמוך יודע שתאונות חומ"ס בכלי טיס זה דבר נדיר אבל כשזה קורה יש לו משמעות גדולה (כמו לכל תקלה אחרת עם חומ"ס), לכן כדאי שיהיה לנושא זה אשכול משלו על מנת שהגולשים יכירו ויוכלו להשתתף.
לגבי ההקפצה? עכשיו כשהכותרת יותר עניינית אז ההקפצה במקום, בכוונה עשינו מזה משהו כללי ולא רק תאונות הידרזין ב F-16.

אגב, השאלה הראשונה שנשאלת היא למה משתמשים בחומר כזה מסוכן בכלי טיס? הסבר בקישור
http://aviation.stackexchange.com/q...r-the-f-16s-epu

מיכל ההידרזין ב F-16 מסומן בכתום עם סמלי גולגלת "סכנה"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 01-09-2016 בשעה 15:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:01

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר