ראשי       משחקים       מבזקים       צור קשר      ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡   

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שם משתמש
סיסמא
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-06-2005, 17:51
  עידו22 עידו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.05
הודעות: 95
"וורטים" וחידושי תורה לפרשת השבוע.

כבר המון זמן אני חושב לעצמי מדוע שלא נפרסם כאן חידושי תורה לפרשת השבוע , כך שלכל מי "שיתקע" בלי חידוש תורה לשבת אם הוא מתארח אצל חמיו או סתם בטרמפים בעיקר באיזור ירושלים ששם שואלים אותך "יש לך איזה משהו לומר?"
אז בבקשה אני אפרסם כאן מאמרים שליקטתי והעליתי ובל"נ אני אפרסם בכל שבוע כמה וורטים קטנים לשולחן שבת , אודה לכם אם תיענו בחיוב ותפרסמו גםחדו"ת ומאמרים אקטואליים לפרשת השבוע "אחד המרבה ואחד הממעיט"...
ובלבד שיהיה לשם שמיים לעשות נחת רוח לבוראינו..
הנה משהו שפורסם כאן בפורום כתגובה ..

פרשת בהעלותך. (שבת שעברה)
נקנח ב"וורט " קצר לפרשת השבוע
פרשת השבוע פרשת בהעלותך.. אומר הפסוק הבעלותך את הנירות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות
לכאורה מדוע נסמכה פרשת בהעלותך לפרשת נשא? אומר רש"י משום שחלשה דעתו של אהרן שראה את חנוכת הנשיאים ולא היה עמהם בחנוכת המשכן לא הוא ולא שבטו אמר לו הקב"ה חייך שלך גדולה משלהם דהיינו מעלתך גדולה יותר משום שאתה תדליק ותיטיב את הנרות
בהמשך אנו רואים את ביאור רש"י הקדוש לפסוק " ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר צוה ה את משה" אומר רש"י במקום להגיד שבחו של אהרן שלא שינה.. ונשאלת השאילה המתבקשת מה כ"כ ראה הכתוב לשבח את אהרן הכהן שלא שינה ? מן הסתם צדיק גמור הוא ולא יעלה על הדעת שהוא יפר את הוראותי של הקב"ה..
אלא אומר על זה בעל השפת אמת רבי יהודה ליב מגור : מדרך העולם הוא שתמיד הפעם הראשונה יותר מלהיבה מן הבאות שאחריה והמצווה בפעם הראשונה היא מדריגה גבוהה יותר משל המצווה בפעם השנייה וככל שחוזרים על המצווה הולכת ההתלהבות ופגה לכך מציין כאן הכתוב שבחו של אהרן הכהן ע"ה שמעולם לא נעשתה עבודת הקודש של אהרן מתוך הרגל ושגרה , כי אם ברטט של קדושה והתלהבות פנימית של קיום מצווה חדשה.
ועל זה נדרש בפסוק" והיו הדברים האלה אשר אנכי מצווך היום"
דורשים חז"ל מה פירוש המילה " היום" ?? שבכל יום ויום יהיו בעיניך כחדשים...
שבת שלום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 24-06-2005, 19:05
  עידו22 עידו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.05
הודעות: 95
חידוש לפרשת " שלח"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו22 שמתחילה ב ""וורטים" וחידושי תורה לפרשת השבוע."

פרשת השבוע היא פרשת שלח לך.
יז בסיון תשס"ה למנייננו
( 24.6.2005) למניינם
אומר הקב"ה למשה" שלח לך אנשים ויתורו את ארץ כנען אשר אני נותן לבני ישראל איש אחד למטה אבותיו תשלחו כל נשיא בהם" , אחרי זה מתואר שמות המרגלים כולם אגב אנשים נשואי פנים\ מחשובי העדה ונשיאי השבטים, בהמשך מסופר על זה שהתחילו לתור את הארץ מכיוון הנגב וכל זאת משום שהנגב היא פסולת של ארץ ישראל וקודם כל מראים את הפסולת ולאחר מכן את השבח ( רש"י במקום) מסופר שם על הענקים שהתגוררו בחברון , וכדי להראות לבני ישראל את טוב הארץ כרתו המרגלים אשכול ענבים. להראות לבני ישראל את טוב הארץ..
ואז בא השבר הגדול! המרגלים חזרו ובפיהם תלונות על הארץ בנוסח הנ"ל אמנם הארץ טובה היא וגם זבת חלב ודבש אך...
"אפס כי עז העם היושב בארץ" וגם ילידי ענק ראינו שם " ונהי בעינהם כחגבים" וכן היינו בעינהם ואז החל העם לבכות איש לשבטיו ומשפחותיו, בקיצור מרד שלם נגד הכוונה לעלות לארץ..
אומר הרב שמחה טייכטעל הי"ד שנספה שואה ע"י הנאצים הארורים בספרו "אם הבנים שמחה" בדף רנ"ה( סימן ל "ותעבור הרינה במחנה" רינה מלשון רינון רכילות והוצאת דבה )
שצריל להבין ולרדת אל חקר המאורע והזמן בו הוא התרחש.
כל המאורע הזה קרה ב 9 באב אמר הקב"ה "אתם בכיתם בכי חינם אני אתקן לכם בכייה לדורות"
כשהכוונה היא ל 9 באב שאנו אבלים בו עד היום משום ששני בתי המקדשות חרבו ב-9 באב ,
ועכשיו נשאלת השאילה.. וכי הקב"ה לא אל רחום וחנון הוא? וכי הקב"ה מתנהג בנקמנות עם בניו חס וחלילה??
מה פשר העונש הזה? אתם בכיתם בכי חינם ומיום זה ואילך תבכו בו לתמיד? הרי זה נראה כנקמה!!
אלא שצריך להבין שלא רע גמל עמנו הקב"ה אלא רק טוב!! הקב"ה אומר לנו בני ישראל אתם חטאתם אז אני אסדר את חזרתכם בתשובה כעין החטא שבו חטאתם בו.. תשובה מאהבה ..
אתם לא רציתם לעלות לארץ ישראל ארץ הקודש לכן אני אתקן לכם יום ( ט' באב) שבו אתם תבכו דווקא משום שתרצו לחזור לארץ ישראל ! הבכי שבכיתם משום שלא רציתם לעלות ארצה יקבל אופי אחר כל ט ' באב, שביום הזה תהייה השאיפה והכמיהה שלכם לחזור לציון !!
ואין זה עונש אלא רק כדי לדבקנו באהבה לארץ ישראל ולאיחוד בציון תובב"א
יתן ה' ונבין כל אחד ואחד מאיתנו תיקון ע"י ענישה מהו.. , יתן ה את כל אוייבינו הקמים עלינו לרעה בידינו ונזכה כולנו להארה מיוחדת ולסייעתא דשמייא גדולה במיוחד בזמנים טרופים וקשים אלו , ונזכה כולנו בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן

נערך לאחרונה ע"י עידו22 בתאריך 24-06-2005 בשעה 19:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 01-07-2005, 19:31
  עידו22 עידו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.05
הודעות: 95
דבר תורה לפרשת "קרח"
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עידו22 שמתחילה ב "חידוש לפרשת " שלח""

פרשת השבוע היא פרשת קרח
כ"ד סיון תשס"ה למנייננו
( 1/7/05 ) למניינם

בפרשת השבוע מסופר על המחלוקת הנוראה. מחלוקת קרח ועדתו.
מדרש פליאה מסביר את הסיבה מדוע ראה קרח לחלוק על משה רבינו ,
" ומה ראה קרח לחלוק על משה ? פרה אדומה ראה"..
אמרו חכמינו במדרש כשביקש משה רבינו על עם ישראל לפני הקב"ה והתחנן לפניו שלא ישמיד את עם ישראל אחרי חטא העגל אמר" " לי אמרת ולא להם" , שכן עשרת הדברות נאמרו בלשון יחיד וכאורה אין ישראל ראויים לעונש כלל!! , אבל עתה כיון שטען קרח: " כל העדה כולם קדושים" אומר רש"י שם "כולם שמעו דברים בסיני מפי הגבורה" הרי עורר קיטרוג גדול על עם ישראל בגלל חטא העגל ..
ומדוע ראה קרח להעליל ולהפליל את עם ישראל בשנית?
על כך באה התשובה " פרה אדומה ראה" , הוא עצמו שמע פרשת פרה אדומה שבאה לכפר על חטא העגל ( תבוא האם ותקנח צואת בנה" כזכור רש"י בפרשת חוקת) והיה סבור שאין צורך יותר בסניגוריה של משה רבינו : " לי צוית ולא להם" ולכן אמר " כל העדה כולם קדושים"

ועוד פנינה מדברי הפרשה

"משנה בפרקי אבות " איזוהי מחלוקת שהיא לשם שמיים? זו מחלוקת שמאי והלל, ואיזוהי מחלוקת שהיא לא לשם שמיים? זו מחלוקת קרח ועדתו "

מניין אנו למדים שמחלוקת קרח ועדתו לא היתה לשם שמיים ?
לפי שהיה חולק על רבו , וכל החולק על רבו כחולק על השכינה בכבודה ובעצמה , וממילא לא יתכן שכוונתם היתה לשם שמיים.

אחים יקרים הבה נתרחק מכל שמץ מחלוקת בעמינו הקדוש , כל אותם המריבות הרטינות ההשמצות לא שוות את זה, ויתירה מכך , הן מדרדרות את עמינו לעברי פי פחת , הבה נתאחד כולנו בגאון , כעם ישראל ,המקיים תורת ישראל ,בארץ ישראל !!

שבת שלום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-07-2005, 17:28
  עידו22 עידו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.05
הודעות: 95
חידוש לפרשת חקת
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי עידו22 שמתחילה ב "דבר תורה לפרשת "קרח""

פרשת השבוע היא פרשת חקת
א בתמוז למנייננו
(8/7/05) למניינם

זאת חקת התורה כך פותח הפסוק את הפרשה.. מתרגם תרגום אונקלוס "דא גזירת אורייתא"

מביאים בשם החתם סופר ש אלמאלא מצוות התוכחה היה כל צדיק יושב בביתו בשלווה ועל מי מנוחות ועוסק בעבודת השם ואז לא היה נענש בעוון הדור , ובני הדור החוטאים היו יכולים להצטדק וללמד על עצמם זכות, שלא היה להם ממי ללמוד את המידות הטובות ואף אחד לא הוכיחם על מעשיהם הרעים..
ואז לכאורה עונשם היה קל בהרבה.
עכשיו משנתנה מצוות "הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא" ישנה אחריות כבידה על כל מי שמקיים דבר השם ,להוכיח את עמיתו על מעשיו הרעים המנוגדים לדרך התורה. ואין שום תירוץ בפי הבריות שוב.
וזהו מה שמרמז הפסוק. "זאת חוקת התורה אשר צוה לאמר"
חוקה זו אשר ציוה הקב"ה לאמר ולהוכיח אחרים , להזהירם ולהוכיחם וללמדם תורה ומצוות , היא היא, גזירה דאורייתא ( אורייתא= תורה בארמית)
היא היא הגזירה העיקרית של התורה גזירה היא לדור שאינו שומע את התוכחה, וגזירה היא לצדיקים שלעולם אינם יוצאים כראוי ידי חובתם באמירת תוכחה לקטנים מהם,
יתן ה' והקב"ה יתן בפינו המילים הנכונות להוכיח כל אחד ואחד ידי מעשיו , לשים בפינו דברי נעם שתפקידם לעורר את הלב לאהבה וחס וחלילה לא לשנאה ולמחלוקת חס ושלום.. וע"י נראה בקרוב בתבוסת אוייבינו ובביאת משיח צדקינו במהירה!
שבת שלום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

אפשרויות משלוח הודעות
אתה יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה יכול להגיב לאשכולות
אתה יכול לצרף קבצים
אתה יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 05:26

הדף נוצר ב 0.62 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2014 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר
כתובת המערכת: מערכת אתר פרש, ת"ד 4062 פארק המדע ע"ש ויצמן, נס ציונה 74140.