לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-08-2005, 19:03
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית - קול קורא

לאור שיחות כאן ובטלפון, אני מציע להקים את העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית.

העמותה תפעל להנצחת מורשת חיל האוויר הישראלי, תקיים מחקרים על תולדות התעופה בארץ, תפעל לשימור מקומות היסטוריים, מטוסים (אהם אהם!), היסטוריה של מפעלים (כמו תע"א), סריקת חומרים למדיה דיגיטלית, תערוך ימי עיון, וכיו"ב.

מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל יתמוך בפעילויות העמותה, כמו גם עמותת חיל האוויר.

רצוי להציב דמות בולטת מחיל האוויר בראש העמותה.

כעמותה, המוכרת, ניתן יהיה לפנות באופן יעיל יותר לגורמים שונים, וקול התבונה והדיוק ההיסטורי ישמע ביתר שאת.

כמובן שיקויימו ערבי מורשת, הקרנת סרטים, סיורים, פרוייקט תיעוד זיכרונות וכיו"ב.

נא להגיב!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 28-08-2005, 19:38
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
מדובר רק על חצי מהעבודה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית - קול קורא"

ללא שינוי מהותי במוזיאון ח"א, אני רואה הגיון חלקי בלבד בהקמת עמותה להיסטוריה תעופתית. לטעמי, עדיף היה להעביר את המוזיאון לניהול עמותה אזרחית, כאשר עמותה זו גם תוכל להגדיר כחלק ממטרותיה את שמירת המורשת בדרך של מחקרים. כל עוד המוזיאון וענף היסטוריה של ח"א נראים כמו שהם נראים (ואני לא אוסיף על מה שצחי, עמוס ואבינועם כתבו ועל מה שאנוכי הקטן כבר כתבתי בעבר), לטעמי עמותה כזו היא כשלון חלקי.
בואו נזכור דבר מאוד פשוט - קהילת קוראי המחקרים הללו בעברית היא קטנה מאוד. לא סתם שלמה אלוני ועמוס ואפילו יהודה בורוביק (בעבר) פרסמו ספרים באנגלית - בינינו, כמו שחבר שלי מגדיר את זה, כמה אנשים מעניין ."הבורג בכן הנסע השמאלי של הווטור של סרן ע' שהפציץ את H-3" בישראל ? לעומת זאת, קהל המגיעים הפוטנציאלי למוזיאון הוא הרבה, אבל בסדרי גודל, הרבה יותר גדול.
יתרון ראשון מהעברת המוזיאון לניהול אזרחי - אפשרות לפתיחה שלו בשבת. למי שהיה שם - בחגים צפוף וקטסטרופלי. ביום שישי, למבוגרים, זו השכמה מוקדמת מאחר ששעות הפתיחה מועטות והדרך ארוכה; לילדים זו בעייה כי יש מערכת חינוך. למה שלא יפתחו בשבת, וילכו לטייל במוזיאון כמו בילוי אחר ? כל עוד המוזיאון הוא מסגרת צבאית, בצדק הוא סגור בשבת, אבל החופש במסגרת אזרחית גדול יותר.
אי לכך, איני רואה טעם רק בהקמת עמותה להיסטוריה. אם יקימו אהיה בין חבריה. אני חותם שעוד 15 איש שאני מכיר (וביניהם עמיתי הכותבים פה) יצטרפו, אבל ברצינות - כמה עוד ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 28-08-2005, 21:38
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
אני בפנים.
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אמיר..."

הרעיון מעולה,כמו שכבר כתבתי,הביצוע יהיה יותר קשה,לדעתי.
לפי דעתי צריך להפגש,לקרוא לזה כנס יסוד,ולהחליט על המבנה,הדרך,התכנים,מי יעמוד בראש העמותה ועוד.לצערי איני יודע איך מקימים אגודה/עמותה בארץ ומה צריך לעשות .
שתבינו,שלי יש קצת כוויות מההקמה בזמנו של "מרחב אוירי" שהיה אמור להיות מגזין מודפס לנושאי הסטוריה תעופתית בארץ.החבר'ה היו מעולים,קליברים,הרעיונות היו מעולים,ובסופו של דבר נשארתי אני,היחידי שכתב,והשם "מרחב אוירי".ויעיד על כך ידידי עידו רז.
להיות חבר בעמותה כזו פירושו להיות חוקר וכותב,וגם יוזם.מפני שיש הרבה דברים לשנות בארץ כדי שאפשר יהיה לבצע מחקרים ,לאסוף חומר ולפרסם בלי מגבלות,ראו דוגמת אגודת חוקרי ההסטוריה התעופתית הבריטית "אייר בריטיין".ובטוחני שנעם הרטוך,שהוא חבר בה,ובאגודה האמריקאית להסטוריה תעופתית לא יסרב לתרום מנסיונו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 28-08-2005, 21:56
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
קודם נתאסף
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "מדובר רק על חצי מהעבודה"

ונחליט על העקרונות,תכנים ומטרות,כמו שהחלטנו לגבי מרחב אוירי,ואז נדפיס ברושור יפה ונלך לגייס חברים.כך בדרך כלל עושים,לא?
ובמוזיאון נטפל אחר כך.לכולנו יש הרבה על המוזיאון,ובמיוחד לי,שכן הייתי קשור למוזיאון עוד משירות הקבע שלי ואחר כך כאיש מילואים שם.עזרתי רבות,וגם ראיתי במו עיני איך בין היתר כתוצאה מניהול לקוי,בזבוז משאבים וקצינים לא מוצלחים,הכל הולך לאיבוד.
בינתים זה מה שיש שם,צריך לדעתי לאסוף את העובדות (גם את אלו שפורסמו באחרונה),לצלם ולתעד כמה שאפשר וכשיגיע היום,והשטח יהיה מוכן,והעוצמה תהיה ביד,נכה בברזל.שכן האלומיניום שממנו עשויים המטוסים במוזיאון,נרקב .אני רואה זאת יום יום על האלואט שחילצנו משם ושאותו אני משפץ לתצוגה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 28-08-2005, 23:45
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
בטרם מיפגש - מחשבות וכיווני פעולה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית - קול קורא"

1. הכנת מאגר הספרים והפירסומים המקיף ביותר על חיל האוויר הישראלי ועל התעופה בא"י

2. ייזום וביצוע תיעוד ותיקים (ח"א, תע"א, וכיו"ב) בוידאו / DVD

3. ביצוע מחקרים ופירסומם

4. עריכת ימי עיון

5. הקרנת סרטים היסטוריים + הרצאות קצרות לפני או אחרי

6. סריקת המדינה לאיסוף נתונים על מטוסים כאנדרטאות + גרוטאות, והכנת תיק מטוס לכל אחד (בהמשך - שילוט)

7. פרוייקט מוזיאון חיל האוויר - שווה אשכול נפרד, אך בגדול - תעוד מסודר של מצבו הנוכחי, איתור בעיות, הכנת תוכנית אב להבראה

8. פעילות מול גורמי ח"א להורדת סיווג מחומרים שלא זקוקים עוד לסיווג, ואיסופם לספריה מרכזית

9. הקמת אוסף תצלומים לאומי בנושא תעופה

10. סיורים לחובבי תעופה

11. ייזום כתיבת היסטוריה מפעלית ותעשייתית

12. נא להוסיף!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 29-08-2005, 10:14
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
עמותה להיסטוריה מול עמותת חיל האוויר או מכון פישר
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "לטל"

אין כל סתירה, יש השלמה. מכון פישר לא עוסק בהיסטוריה ואינו אמו ר לעסוק בה. הוא יכול כמובן לתת במה למחקרים היסטוריים, על ידי פירסומם, מתן אפשרות לעריכת ימי עיון וכיו"ב - אולם העיסוק ההיסטורי נטו אינו חלק מהותי מקיום המכון.

עמותת חיל האוויר - לו הייתה לוקחת ברצינות את תפקידה, הייתה מייתרת את העמותה העתידית להיסטוריה תעופתית.

יחד עם זאת איני רואה במותה עליה אנו מדברים כל סתירה או גורם מפריע - קיים ואקום כיום בנושא המחקר ההיסטורי, שאינו ממוקד, אינו יעיל ואינו מדוייק - וכשיש ואקום נוצרים גופים הממלאים אותו.

אם לא ידוע לכם הייתי בין יוזמי ומקימי אגודת החלל הישראלית - מתוך אותו ואקום שנוצר בהיעדר ארגון העוסק בחינוך למדעי החלל, והפועל גם אל מול גורמי מימשל שונים ( www.space.org.il)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 29-08-2005, 14:06
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני חושב שכדאי שנעבור למקום אחר...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית - קול קורא"

אני חושב שכל התעבורה בעניין העמותה כן או לא וכיצד - אין מקומה בפורום הזה. בטח יש כאן מי שמרגיש שהדיון הזה מעיק עליו.

סליחה, אבל כאנשים שרוטים - אתם מיטיבים להבין אותנו יותר מכל אחד אחר.
אני אארגן מקום הולם יותר (כרגע בעבודה והבוס שלי לא ממש נותן חסות לפעילות הזו ) שבו נארגן דיונים משמעותיים יותר (קהילה ביאהו או תפוז או משהו - מערכת בה תעשה התקשורת באמצעות מייל לרשימה של מכותבים). תנו לי צ'אנס ואעדכן.

אגב, אמיר שלח אלי מידע משפטי בנושא, אבל טרם הספיקותי לעכל אותו.

מנהלי פורום יקרים - סליחה על הבלגאן, אבל נזכור היטב היכן התחיל הכל .
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 29-08-2005, 16:25
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני לא חושב שזה מיותר - להיפך - זה חשוב!
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "צחי, זה מיותר"

היתרונות ברורים:

א. יש רשימת חברים
ב. כולם מקבלים הודעות של כולם
ג. יש רישום ארכיון לכל מה שקורה
ד. אף אחד לא נכנס להעמסה - ומאידך - הפעילות לא תלויה באדם אחד
(אם טל יחליט לפרוש, או מאידך - המחשב שלו יקרוס - נגיע לשלב בו נצטרך להתחיל הכל מחדש)

אל תבינו לא נכון - אני לא רומז כלום לגבי טל - אני רק מדגיש את הצד הפרקטי.

ביאהו - כל ההודעות נרשמות והדיון פתוח - ממש כמו ב-IDFORCE שעמוס כבר מכיר היטב.

הרישום חשוב, ולו רק למטרות תעוד, שקיפות, הצגת פעילות וכו' ...

זה גם יקל על מצטרפים חדשים לראות מה קורה ומה קרה, וחוסך מטל את הנטל של להוות ה"מרכזייה" שלנו - כל הודעה מגיעה לכולם ונכנסת לארכיון.

תחשבו על זה. לסגור את זה אפשר תמיד...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:19

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר