לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 07-06-2009, 17:28
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.05
הודעות: 4,437
שימוש בטג"ש בצה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "טנקי גישור במלחמה"

דברים שכתבתי מזמן:

אם כבר מזכירים את אמצעי הצליחה, וגשר הדוברות. הגשר הוקם בחול המועד סוכות 1973. הגדוד שלי צלח עליו ביום 18/10/73, מיד לאחר אחת מחטיבות הטנקים של אוגדה 162. היו אלה טנקים מסוג שוט, כך שיש להניח שהיתה זאת חטיבה 500 או 217. חציית הגשר ערכה פרק זמן ממושך, כאשר כל העת עומדים הכוחות הממתינים לצליחה בפקק אחד ארוך על ציר נחלה. האיזור נראה כמו לקוח ממחזה אימים אפוקליפטי, לצד הציר היו זרוקים פריטי ציוד, כלי רכב שרופים, ואף גופות של חיילים מצרים. בעיקול נחלה, באיזור הקרוב לצומת טרטור- לקסיקון, נתגלה מחזה אימים של גופות חיילי צהל, שרוכזו, או נפגעו במקום.

בשני צידי ציר נחלה צעדו חיילי גדוד 890, אשר חולצו יום קודם לכן מהחווה הסינית. החיילים היו במצב לא-טוב, ולא אוסיף. באיזור טפטפה כל העת אש ארטילרית, אשר אילצה את חיילי הרגלים לתפוס מחסה במכתשי הארטילריה, כל אימת שנשמעה שריקת פגז. משהגענו לגשר, הסתבר פשר הפקק. הגשר נפגע בחלקו, כאשר על גבי האיזור הפגוע הונח גשר של טג"ש. העליה על גשר הטג"ש נעשתה בזהירות, כאשר על הגשר עמד קצין משטרה צבאית והכווין את כלי הרכב אחד-אחד. הקצין עמד זקוף, כאשר מסביב ובסמוך נפלו מעת לעת פגזי ארטילריה, אך הוא המשיך והתמיד במלאכה, מבלי להתחשב באש. עלי לציין כי היו באיזור עוד אנשי חמ"צ , אשר כיוונו את הכוחות אל הגשר, תוך חירוף נפש, על אף האש הארטילרית. על הגשר אף עמדו אנשי הנדסה וטיפלו בו, הכל תחת אש. לצד הגשר נעו דוברות, אשר העבירו כלי רק"ם בשיט על פני התעלה, וכן היו בתוך המים סירות שנעו מגדה לגדה. לפי מה שנמסר לי ע"י מש"ק הפינוי, הועברו הפצועים בסירות מהגדמ"ע לגדמ"ז.
אירועי אותו יום נצרבו בזכרון לנצח. כך גם הכבוד וההערכה שאני חש מאז ללוחמי אגד הצליחה ואנשי החמ"צ, אשר מסתבר כי, פרט להטרדת חיילים בטרמפיאדות, יש להם גם תפקידים חשובים ביותר בעת פקודה.
מצורפת תמונה שפורסמה כבר באתר ובה נראה הגשר כשעליו גשר הטג"ש, ולידו האנשים הנ"ל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נא לשים לב לקצין המ"צ על הגשרון.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 08-06-2009, 15:12
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "טנקי גישור במלחמה"

חורף 93-94
קורס קציני הנדסה (בזמנו נקרא עדיין קק"ה לפני השינוי לח"ץ).
תרגילי שטח באום-דרג'
צוות צוערים יוצא להתאמן מצפון לנחל חבר, כאשר שאר הצוותים (והבסיס) מדרום לנחל.
מתחיל גשם, וכמה שעות אח"כ שיטפון.
הצוות תקוע מצפון לנחל, עם בגדים רטובים וחשכה יורדת במהירות.
מתקבל אישור פיקודי וטג"ש פורס מעל לנחל כדי לאפשר לרקמי"ם השונים לעבור.
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 14-08-2009, 17:42
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,789
הכתבה המלאה
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "..."


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Tankers Bridge Troubled Waters
CAMP FALLUJAH, Iraq, March 16, 2006 — Grunts with 1st Battalion, 1st Marine Regiment walk without fear thanks to a helping hand from tankers and a seldom used tool in their inventory.


"They were worried about the safety of the bridge. If that bridge was destroyed we wouldn’t be able to access the observation post, which is critical in Gharmah."

U.S. Marine Corps Capt. Matthew D. Fehmel


Marines with D Company, 2nd Tank Battalion, assigned to Regimental Combat Team 5, recently deployed their M-60A1 Armored Vehicle Launched Bridge to help the infantry living north of Gharmah. It was the first time the tankers could recall the bridge being used since the initial thrust toward Baghdad in 2003.

The need for a reliable bridge arose after an existing bridge leading to an observation post began to degrade. Marines trying to cross the bridge experienced a couple hair-raising crossings when the bridge began to give way and the humvees almost went into a canal.

“It was just a crappy old bridge,” said 2nd Lt. Steven E. Alsop, a 24-year-old platoon commander assigned to 1st Battalion’s A Company. “It started eroding and we almost lost the humvee in the water."

“It was kind of shaky,” said Alsop, from Elk Grove, Calif. “We had the doors open, ready to hop out, when it started sliding.”

Alsop knew he needed something better and tankers had the answer in their bridge launcher. The 56-ton behemoth of a vehicle, carrying a 63-foot-long bridge, motored out to the observation post and in just minutes, the problem was solved.

“They were worried about the safety of the bridge,” said Capt. Matthew D. Fehmel, the tank company’s commander. “If that bridge was destroyed we wouldn’t be able to access the observation post, which is critical in Gharmah. I was all for it.”

Lance Cpl. Bryan P. Kippes, a 21-year-old from Suffield, Ohio, and Cpl. Ryan C. Opick, a 27-year-old from Granger, Ind., sparked up the old tracked hulk and set off for the mission. They had their reservations. The two tank mechanics practiced using the bridge at Camp Lejeune, N.C. and here at the camp in Iraq, but never laid a bridge that had to be used. They knew they were using equipment that was introduced into the Corps’ inventory in 1987, when they were just kids.

“It was kind of scary because it’s so old,” Kippes said. “It very rarely runs for such a long time because it requires so much maintenance. She gave us one good last run.”

Still, Kippes and Opick didn’t take any chances. They packed a toolbox with every imaginable tool they thought they might need, just in case.

But the machine performed as advertised.

“It kept up with the tanks,” Opick said.

Once they got on site, they went to work immediately. They crept up to the old bridge, took a look and began moving it into position.

“When you first launch it, it’s over your head,” Kippes explained. “You see this massive piece of steel. It’s hard to believe it moves it, as old as it is.”

The bridge was pushed out in less than ten minutes, the whole operation lasting under an hour.

“The only adjustment we made was when they wanted it pushed forward,” Opick said.

“It’s what we wanted,” Alsop explained. “We asked for it and in a day turnover, they came right out and threw it down.”

Still, Kippes and Opick had to check to make sure the bridge would hold. That meant driving the 56-ton bridge launcher over. If it was going to fail, it would be under the enormous weight of their lumbering vehicle based on an old tank’s chassis. Kippes mashed the accelerator and climbed over his bridge, praying for the best and preparing for the worst. If the bridge failed, it would be about a 15-foot drop into the water below.

“I wanted to close my eyes,” he admitted. “I looked down and that was my biggest mistake.”

But it held.

“I was pretty impressed,” he said. “I went back and went over it again.”

Fehmel, a 31-year-old from Newport, R.I., explained the bridge is designed to hold even the heaviest of vehicles Marines use, the nearly 70-ton M-1A1 Main Battle Tank.

“It’s very durable,” he said. “It’s a fire-and-forget weapon. You put it on the deck and pick it up when you’re done.”

Alsop said his Marines couldn’t be happier about the new bridge. They no longer go over with white-knuckles, waiting to bail out from a falling humvee.

“They’re not scare to go over the bridge now,” he said. “If that bridge wasn’t there, a vehicle would go into the canal. It works. It does its job. There’s no more pucker-factor.”

Kippes said it made him proud to know that a couple hours of his time is keeping Marines safe out on the field.

“It makes me feel like we accomplished a mission above the mission we’re here for,” he said. “It feels good.”
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-08-2009, 10:46
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.05
הודעות: 4,437
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "לא בסורים מדובר"

נראה כי המסקנה ההגיונית היחידה הינה כי בצה"ל לא נעשה שימוש מושכל ומתוכנן באמצעי הנדסת סער, וכי , פרט לנושא הצליחה- נושא בעייתי כשלעצמו- נעשה שימוש רנדומלי באמצעים אלה, ללא הפעלת כל מישנה סדורה. במהלך מלחמת יו"כ נעשה שימוש רנדומלי במספר טג"שים שהובאו לגזרת הצליחה, לפי צרכי הרגע. מנגד, לא מצאתי, חרף אשכול שפתחתי בנדון, כל שימוש באמצעי סער אחרים.עד שלא יוכח אחרת, גבי דידי עובדה היא כי לא נעשה כל נסיון להשתמש באמצעי סער לפריצת שד"מים. במקרים בהם נתקלו טנקים בשד"ם, כגון גדוד 184 וחטיבה 600 בליל 15/10/73, הם ראו בו משום גזירה משמים ולא ניסו להתמודד עימו.
אני מקווה שימצא המהנדס שיוכיח כי טעיתי..
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 19-10-2009, 11:39
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
טג"שים בשל"ג
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "תמונה נוספת מיוה"כ 73"

במלחמת לבנון הראשונה צורפו טג"שים לכוחות צה"ל שפעלו בכל הגזרות, כולל אלו שנחתו בשפך האוואלי. זאת מחשש שהמחבלים יפוצצו בנסיגתם (או התבצרותם) את הגשרים העיקריים ויהיה צורך לצלוח את נהרות הרוחב בנקודות חליפיות כדי לשמור על קצב ההתקדמות המהיר צפונה לעבר ביירות, שהיה המפתח להצלחת המבצע כולו. בפועל מספר המקרים בהם נעשה שימוש בטג"שים היה זעום וכלל בין היתר גישור בורות ייקוש שהמחבלים והסורים פוצצו בגזרה המזרחית ההררית (לרוב נעשה שימוש בדחפורים כדי למלא את הבורות או להכשיר מעקפים) וכן בנמל ג'וניה, לטובת פריקת נחתות ואוניות תובלה של חיל הים שעגנו בו, שם נעשה שימוש אפילו בטג"ש טירן שלל למיטב זכרוני, כנראה בפעם היחידה בתולדות צה"ל. כאמור שימוש זה היה לא סטנדרטי והזכיר יותר את השימוש שנעשה בטג"ש בתעלת סואץ ב 1973 מאשר את הייעוד המקורי.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 19-10-2009 בשעה 11:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 19-10-2009, 12:18
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE]במלחמת העולם הראשונה..."

גשר גלילים. יש לו יתרונות אבל לגשר מתקפל (כדוגמת גשר המספריים או גשר הטאנדם שבשימוש צה"ל) יש יותר - גשר גלילים לא יכול לגשר מעל מים, מעל שדות מוקשים, והקיפול שלו ארוך מאוד. מה גם, מול מכשול תעלה-סוללה, לאחר הנחת גשר גלילים יש עדיין צורך להתגבר על הסוללה, בעוד שגשר מתקפל המניחים מעל שניהם מאפשר מעבר הרבה יותר מהיר של המכשול.
מישהו יודע אם השתמשו בגשרים כאלה בצה"ל (מן הסתם בשלל)?
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 19-10-2009 בשעה 12:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 19-10-2009, 12:56
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
המקור הוא כמובן ה FASCINE מימי מלחמת העולם הראשונה (ואפילו קודם לכן)
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE]במלחמת העולם הראשונה..."

המקור הוא כמובן ה FASCINE מימי מלחמת העולם הראשונה (ואפילו קודם לכן). זהו אמצעי הנדסי פרימיטיבי (אך בה בעת אפקטיבי, זול, קל להכנה ולתפעול, ניתן לשרשור) שסייע לכלי רכב המשוריינים הראשונים בחציית שוחות, חפירים, תעלות נ"ט ואף מכשולים טבעיים כמו נחלים, בריכות ובוץ. במקור מדובר בלא יותר מאסופת ענפים שהתפתחה והתמקצעה עם הזמן לבולי עץ, התקני עץ ומתכת ייעודים (שיתרונם בשרידותם לאורך זמן, עמידות במזג האויר אפשרות לשימוש חוזר ושרשור וכו') ובהמשך במלחמת העולם השניה ובעיקר אחריה גם צינורות גומי ומתכת.

ראה עוד כאן למשל

http://en.wikipedia.org/wiki/Fascine
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 28-10-2016, 18:29
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,893
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "אם תתבוננו בתגובות ובצילום..."

כמי שחייב את חייו למי שצלחו וגם למי שתמכו, אני לגמרי איתך.
חייב לומר, עם זאת, כי אינני מתפלא על כך שהצבא שאלתר טלאי מגשר טג''ש על גשר דוברות מצמיח מתוכו מישהו שבעימות נמוך עצימות מאלתר שימוש בגשר טג''ש כנבוט.
אפשר רק לנחש איזו יחידה אחראית להחזיק את האויב במקום עד שהוא חוטף את הנבוט
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'


נערך לאחרונה ע"י רגב06 בתאריך 28-10-2016 בשעה 18:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:45

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר