לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-12-2010, 23:15
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
פיגוע השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10

לאחר מספר ימים של לחימה באש, נראה כי מאמציהם של כוחות הכיבוי נושאים פרי וסיומה של השריפה הגדולה ברכס הכרמל נראה באופק.



אנא נסו לרכז את כל המידע החדשותי באשכול הזה ולא לפתוח אשכולות נוספים.
כמו כן, שימרו על תרבות דיון, שפה נקיה והימנעו מהערות בעלות גוון פוליטי ו/או טוקבקיסטי.
אשכולות בנושאי חדשות אחרים שיפתחו יאוחדו לתוך אשכול זה או יימחקו.

כלי עזר שימושי ביותר לעידכונים שוטפים: עמוד המבזקים של פרש.
ניתן לצפות בחדשות מהטלוויזיה בשידור ישיר גם באינטרנט:
ערוץ 10
ערוץ 2
הערוץ הראשון
רדיו:
גלי צה"ל- למעלה מימין, האזנה לשידור החי.
רשת ב'- למעלה משמאל- האזנה לשידור החי.

שימו לב:
עדכוני חדשות כלליים יופיעו
בפורום סקופים וחדשות.
ככלל, הנושא החדשותי שייך לפורום סקופים וחדשות ולא לפורום צבא וביטחון.
דיונים פוליטיים יתקיימו רק בפורום פוליטיקה ואקטואליה.


תודה, בהצלחה לכוחות הכיבוי הביטחון וההצלה, ושנדע בשורות וימים טובים.
הנהלת הפורום.


קישורים לאשכולות קודמים:

השריפה בכרמל - אשכול חדשות לימים 2-3.12.10

השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 4.12.10

השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 5.12.10
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 06-12-2010, 08:59
  hwgeek hwgeek אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.07
הודעות: 190
שאלה בנושא שימוש ברק"מ מוסב לכבאית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"

שלום לכולם

קודם כל מאחל לכולנו שיהיה לנו חג שמח ככל שניתן והחלמה מהירה לפצועים.
עדיין קשה לי לעכל את אסון האוטובוס והמחשבה על מה שקרה שם לקורבנות ..... בימקום לחגוג חג של ניסים הם היו בגיהנום ביגלל רשלנות של אחרים לדעתי .... יהיה זיכרם ברוך ושהמשפחות לא ידעו עוד צער.

יש לי שאלה בקשר לכתבה שראיתי בYNET:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3994618,00.html

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לכל מי שמבין בנושא מה היתרון והתועלת ברק"מ מוסב לכבאית? האם יש יתרונות בהחזקת כלים כאלה באזור היער של הצפון?

מה התרומה שיכול כלי עם עבירות גבוהה כזו ועמידות ללהבות והפעלה תוך כדי הגנה על הצוות יכול לעשות בשרפות בגודל כזה והאם התועלת תעלה על העלות?
האם שווה לצבא להחזיק מס' כלים מצומצם כזה מכלים ישנים מוסבים למיקרים ספציפיים (האם יש לכם מיקרה ספציפי מהעבר שכלי כזה היה יכול ליתרום?)
רעיון שעולה לי- אולי שריפה באזור עם חומרים מסוכנים שכבאית רגילה עם כבאים לא יכולה להיתקרב (סכנת פיצוץ/דליפת חומרים מסוכנים שכבאי לא יכול להיחסף אליהם) וצריך כבאית ממוגנת שתוכל להיתקרב ולכבות את מקור השריפה?


ושוב חג שמח לכולם !

נערך לאחרונה ע"י hwgeek בתאריך 06-12-2010 בשעה 09:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-12-2010, 09:16
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
מישר אבירם לוי ז"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"

אני מניח שלפחות כמה מחברי הפורום מכירים בצורה כזו או אחרת מי מההרוגים בשריפה.
אבי הכיר את ליאור בוקר ז"ל.
אני הכרתי את יצחק מלינה ז"ל, אם כי באופן די שטחי.
את אהובה תומר ז"ל, שהיתה מפקדת משטרת נהריה - אין אחד באזור שלא הכיר.

אבל אבירם היה שונה.
את אבירם הכרתי מעבודתי במשמר בתי המשפט, בהיכל המשפט חיפה.
אבירם היה לוחם בפלגת אגוז של יחידת נחשון, בצוות שהיה אחראי על ההיכל.
נכון, אי אפשר היה להכיר את כולם - מדובר בהיכל ענק, יחידה גדולה, מספר רב של אנשי משמר ולוחמי נחשון, אבל בכל מסגרת יש את הגרעין הקשה, החבר'ה הותיקים והבולטים. אבירם היה אחד מאותם אנשים.
אבירם היה לוחם מצטיין ושאפתן, שלא היה מי שלא הכיר אותו.
לא סתם הוחלט להוציא אותו לקורס קצינים.
כנראה שהאימרה שאלוהים לוקח את הטובים באמת נכונה.

דף הפייסבוק שלו

יהי זכרו ברוך.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה


נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 06-12-2010 בשעה 09:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-12-2010, 13:04
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
תמונות מאמש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"

אצ"א בריטי משוחח עם איש גף מסו"ת וכטב"מ מבח"א 21.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א האלוף עידו נחושתן (משמאל) משוח עם אצ"א בריטי לאחר נחיתת המסוקים.
מימין - מפקד בח"א 21 ("הטכני") אל"מ דני פרנקל משוחח עם איש צוות נוסף.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אנשי צוות המסוק הקפריסאי בתמונה משותפת עם מפקד ביסל"ט וראש צוות טכני מגף מסו"ת וכטב"מ.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א לוחץ את ידי אנשי הצוות הקפריסאי.
שימו לב לדרגות חוגרים התפורות על סרבל הימני, ולפאץ' גף מסו"ת שכבר הונח על זרועו של השמאלי.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א משוחח עם אנשי הצוות הקפריסאי בנוכחות התקשורת.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אנשי צוות אחד המסוקים הבריטיים בצילום קבוצתי.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אנשי צוות המסוק הבריטי משוחחים עם איש גף מסו"ת וכטב"מ. שימו לב לפאץ' ההפוך על זרועו של הבחור מחה"א..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המכונאי המוטס (Engineer) של אחד המסוקים הבריטיים מנקה את שמשות המסוק באמצעות נוזל מתוצרת סנו..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המכונאי כבר 30 שנים עובד על מסוקים, מהם 15 על המסוק הזה, והוא מנקה אותו כאחרון הצעירים בטייסת מסוקים ישראלית ממוצעת... מרשים בעיני.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אנשי הצוות הקפריסאי עם המסוק.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
קסדת הטייס הקפריסאי:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
וקסדת המכונאי המוטס הבריטי אם אני לא טועה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
איש צוות בריטי עליו התבדחו שהוא "חבר של הנסיך וויליאם", כנראה עבר איתו את הקורס.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מטוס ימי מפזר מים מעל שווייצריה הקטנה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הכתבת שרה בק מראיינת באיזור השריפה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אני חושב שהימני זה השגריר השוויצרי והשמאלי זה הנספח הצבאי שלהם:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מסוק הינשוף של הנשיא שמעון פרס נוחת בבח"א 21, ככל הנראה בדרכו להלווית הנער אלעד ריבן ז"ל:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
איש צוות קרקע מגף מסו"ת וכטב"מ מקבל את מסוקו של מח"א בבח"א 21:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א לוחץ את היד של המכונאי המוטס בעת הירידה מהמסוק:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א בהתייעצות עם הרל"ש שלו כאשר מלמעלה עובר מסוק של חברת כים ניר:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המסוקים מגיעים לנחיתה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א צופה בנחיתת המסוקים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 06-12-2010, 13:38
  שטורס שטורס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
מישהו יכול להסביר את התמונה הזאת:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://rotter.net/User_files/forum/4cfcb0352e1569f2.jpg]


?

שימו לב: אוטובוס הסוהרים לפני שעלה באש. רואים את הכבאית מצד שמאל ואת הכבאי מתיז מים?
בחזית התמונה, זה ככל הנראה הג'יפ של הצלם רוני סופר. אבל מאחוריו - כבאית עם צוות.
מה קורה פה?
הלא ברור שהנוסעים יושבים באוטובוס - בעוד הכבאית מנסה מה?
הצילום מטיל ספק גדול בתיאור האירוע כפי שנמסר. זוכרים שבהתחלה סיפרו על התהפכות האוטובוס?
מיד לאחר האירוע פורסם צילום השלד - עומד ישר. לא התהפך.
הלאה: סיפרו שכל נוסעי האוטובוס נלכדו בתוכו. גם זה לא מדויק: רבים מהם ברחו ונשרפו בשולי הדרך.
אחר מכן - בצילומים של תושב בית אורן - הכבאית לא מופיעה, והרכבים הלבנים עושים פרסה.
מה קרה ברגע הצילום? מדוע האוטובוס סטטי? מדוע אנשיו לא קפצו ממנו החוצה לנוכח הלהבות הענקיות?


אבל לא זה מה שמטריד אותי בתמונה הזאת. שימו לב שהאוטובוס נראה סטטי. משמע: יכול היה לסגת ברוורס. היה לו די זמן באותם רגעים. כמו כן, אם כבאי עומד שם ומתיז מים ללא מיגון עליו - משמע גם נוסעי האוטובוס יכלו להחלץ אחורה באותו רגע.
מדוע הם המשיכו לשבת בתוכו?
האם זו "משמעת הקורסים" המפורסמת? סוג של חשיבה קבוצתית ? פקודה מפורשת שקיבלו לא לצאת ממנו? הלא ברור מהצילומים שפורסמו שאילו היו נחלצים מהאוטובוס אפילו דקה לפני ופותחים בריצה במורד הכביש- היו ניצלים והיו באים עוד כלי רכב לעזרתם במורד הדרך.
ל
יש לי תחושה שמישהו מסתיר מחדל אדיר, טיוח ושקרים - לפי מיטב המסורת של מערכות ישראל.
זה תמיד נגמר באיזה מסכן שמקבל צל"ש אחרי מותו - לנקות את המצפון של אלו שלא תפקדו.

נערך לאחרונה ע"י שטורס בתאריך 06-12-2010 בשעה 13:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 06-12-2010, 14:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
אני לא בטוח
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שטורס שמתחילה ב "מישהו יכול להסביר את התמונה הזאת:"

שזה אותו האוטובוס.
רוני סופר סיפר שהוא עשה פרסה, עבר את האוטובוס כשבדרך אסף את אנשי השב"ס ונסע דרך קיר אש שחסם את הכביש, אחרי שעבר אותו הוא ראה כבאית עם כבאי שהתיז עליו מים.
כניראה שזו הכבאית, זה הכבאי וזה קיר האש שהוא עבר.
האוטובוס שבתמונה ניראה כמו אוטובוס אחר שהיה גם כן באזור אבל מגמה אחת אחורה.

מאחורי האוטובוס שנישרף היו המכוניות של אהובה תומר ז"ל ושל ליאור בוקר ז"ל, אני לא רואה אותם בצילום הזה.
כמו כן, האוטובוסים לא ממש דומים, באוטובוס שנישרף בחלק הלבן (מתחת לחלון) יש פס אדום, באוטובוס הזה אין.
אבל יכול להיות שאני טועה...

אגב, כפי שנאמר חלק מהצוערים נימצאו במדרון הואדי ליד (מימין לאוטובוס), חלק בתוך האוטובוס וחלק ליד.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-12-2010 בשעה 14:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-12-2010, 16:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
לא ידידי, אני עדיין בשלי
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אני חולק עליך"

תסתכל טוב, בשני הצילומים שני מכסה המנועים זהים זה נכון.
עכשיו מה לא זהה?
- תסתכל מעט מעלה, באוטובוס שנישרף יש פס כהה בתוך הלבן ובאוטובוס שמצולם מאחור אין.
- המכוניות הפרטיות עומדות אחת בדיוק אחרי האוטובוס שנישרף ואחת מאחור וקצת יותר שמאלה, באוטובוס שמצולם מאחור היו צרכים לראות אותם גם בפריים הצר.
- מיקום: האוטובוס שנישרף עומד בכביש צר (בקושי שתי מכוניות ניכנסות שם אחת ליד השניה), האוטובוס שמצולם מאחור בשטח רחב הרבה יותר

והדבר הכי חשוב, מי צילם את האוטובוס מאחור? אנחנו יודעים שהאוטובוס שנישרף היה בין שני קירות אש ולידו רק המכוניות של קציני המשטרה ז"ל, אז מי בדיוק צילם? מי נימצא בסכנת חיים מיידית בין שני קירות אש ועדיין מסוגל לחשוב על לצלם?
גם פריק של צילומים כמו רוני סופר לא היה מצלם אם לא היה לו פתח מילוט, הוא גם אמר "צילמתי שתי תמונות ונתתי גז...."

אלה שני אוטובוסים שונים!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 06-12-2010, 15:41
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שטורס שמתחילה ב "מישהו יכול להסביר את התמונה הזאת:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שטורס



שימו לב: אוטובוס הסוהרים לפני שעלה באש. רואים את הכבאית מצד שמאל ואת הכבאי מתיז מים?
בחזית התמונה, זה ככל הנראה הג'יפ של הצלם רוני סופר. אבל מאחוריו - כבאית עם צוות.
מה קורה פה?
הלא ברור שהנוסעים יושבים באוטובוס - בעוד הכבאית מנסה מה?
הצילום מטיל ספק גדול בתיאור האירוע כפי שנמסר. זוכרים שבהתחלה סיפרו על התהפכות האוטובוס?
אולי סיפרו אבל בכל התמונות כפי שכתבת האוטובוס היה ישר. מטבע הדברים בהתחלה המידע מבולבל
מיד לאחר האירוע פורסם צילום השלד - עומד ישר. לא התהפך.
הלאה: סיפרו שכל נוסעי האוטובוס נלכדו בתוכו. גם זה לא מדויק: רבים מהם ברחו ונשרפו בשולי הדרך. לא מדויק, חלק מהגופות כבר בהתחלה נמצאו בצד ע"פ דיווחי התקשורת
אחר מכן - בצילומים של תושב בית אורן - הכבאית לא מופיעה, והרכבים הלבנים עושים פרסה.
מה קרה ברגע הצילום? מדוע האוטובוס סטטי? מדוע אנשיו לא קפצו ממנו החוצה לנוכח הלהבות הענקיות?
סיגל דואק סיפרה שהדלת האחורית נתקעה. אני גם מניח שלא כולם הפנימו את גודל האסון המתקרב

אבל לא זה מה שמטריד אותי בתמונה הזאת. שימו לב שהאוטובוס נראה סטטי. משמע: יכול היה לסגת ברוורס. היה לו די זמן באותם רגעים. כמו כן, אם כבאי עומד שם ומתיז מים ללא מיגון עליו - משמע גם נוסעי האוטובוס יכלו להחלץ אחורה באותו רגע.
מדוע הם המשיכו לשבת בתוכו? אולי כי אמרו להם שמסתובבים ? ע"פ הדיווחים שראיתי סיגל דואק ירדה עם עוד שני אנשים בכדי לכוון אותו בגלל הכביש הצר
האם זו "משמעת הקורסים" המפורסמת? סוג של חשיבה קבוצתית ? פקודה מפורשת שקיבלו לא לצאת ממנו? הלא ברור מהצילומים שפורסמו שאילו היו נחלצים מהאוטובוס אפילו דקה לפני ופותחים בריצה במורד הכביש- היו ניצלים והיו באים עוד כלי רכב לעזרתם במורד הדרך.
ע"פ רוני סופר, היה קיר של אש בשני הצדדים. בראיון עם ערוץ 2 הוא סיפר שהגומיות של הרכב נשרפו. לא היה עוזר להם לרוץ דרך קיר אש, וכנראה זה מה שהרג את מי שירד
יש לי תחושה שמישהו מסתיר מחדל אדיר, טיוח ושקרים - לפי מיטב המסורת של מערכות ישראל.
זה תמיד נגמר באיזה מסכן שמקבל צל"ש אחרי מותו - לנקות את המצפון של אלו שלא תפקדו.


אני לא הייתי רץ לחפש תאוריות קונספירציה עכשיו ...
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv


נערך לאחרונה ע"י amirsgv בתאריך 06-12-2010 בשעה 15:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-12-2010, 22:34
  קינמיאולים קינמיאולים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.10
הודעות: 10
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שטורס שמתחילה ב "מישהו יכול להסביר את התמונה הזאת:"

גם לדעתי לא מדובר באותו אוטובוס, אבל כן אתייחס לנימה ששזורה בהודעה שלך.

חד משמעית אין ספק שניתן היה למנוע את האסון הזה, אין בכלל ספק. גם מבלי לחקור לעומק, אפשר בקלות למנות לא מעט גורמים שתרמו לתוצאות הטרגיות שלא היה שום בעיה להמנע מהם.

כל הדיבורים שלנו הם חכמה בדיעבד, כי כל מה שתאמר יהיה לאור מה שכבר ראית, אבל אתה צריך להבין שלא זה היה "המצב הנפשי", ה"סטייט אוף מיינד" של כל המעורבים וכל הפעולות שלהם.

שואלים למה בכלל שלחו אותו לנסוע בציר הזה - אבל באותה העת אף אחד לא הבין באיזה סדר גודל של שריפה מדובר ומה קצב ההתפשטות שלה. אחרי כמה שעות, בלילה, כבר ידעו שהשריפה מתפשטת במהירויות מטורפות ושהיא לא בשליטה לכן מקדמי הבטיחות היו הרבה יותר גדולים. אבל באותו רגע זה היה עוד שריפה בכרמל כמו עוד הרבה שריפות שקורות בכל מיני מקומות והנזקים שלהן מוגבלים.

שאולים מדוע הנהג לא נסע דרך האש - הרי ברור שאם רוני סופר והג'יפ הקטן שלו צלחו את קיר האש בקלות, האוטובוס היה עושה את זה בקלות, אבל באותה עת ייתכן מאוד והנהג היה סבור שימתין במקום עד שהעניינים ירגעו או עד שיגיעו כוחות חילוץ, מכיוון שבאותה עת לא שיער עד כמה חסרי אונים כוחות ההצלה. לא לחינם הגיעו למקום קציני משטרה בכירים בניסיון אבוד לסייע. גם בתודעה שלהם לא היה ברור עדיין כמה מסוכן להילכד כי אין מי שיצליח לחלץ. נסיעה דרך קיר אש זה ממש לא הפעולה האינסטינקטיבית הראשונה שעושה אדם חסר ניסיון שלכוד בטבעת אש.

שואלים מדוע הצוערים נשארו באוטובוס - כי אם היו יוצאים ממנו מוקדם אולי היו ניצלים חלקם אפילו במחיר כוויות במהלך ההימלטות כשעוד לא סגרה עליהם האש לחלוטין, אבל כמו הנהג, גם הם לא הבינו את חומרת מצבם והמתינו. כשהבינו שאין ברירה אל אלא לצאת מהאוטובוס, הם הגיבו בהיסטריה ועשו את הצעד הכי לא חכם שאפשר, וירדו לוואדי והתקרבו אל עצים שידלקו עוד רע כיוון שלא הבינו ולא חשבו על התנהגות האש.

וכך אפשר להמשיך בלי סוף ולשאול, על הצוערים, על השוטרים, על כוחות הכיבוי שלא פרצו פנימה.

כל מי שהיה מעורב באותו אירוע באותו זמן, מהאיש ששלח את האוטובוס, דרך הצוערים והנהג ועד הכבאים שהיו ממש סמוך לאיזור האסון, כולם עשו טעויות והכשלים היו רבים.

אבל מפה ועד טיוח או מחדל קולוסאלי הדרך ארוכה מאוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 06-12-2010, 21:16
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "וזה לא דורש לשנות את כל..."

נא לא להתבלבל - אינני פרקליטו של M-113 כיבוי...

מטבע הדברים נגמ"ש כיבוי דורש מיכלי מים, מערכת דיחוס, משאבות, פיית פליטה, צנרת וכיו"ב. זה לא "לבנות אותו מחדש", ובהחלט ניתן לייצר מערכות אלה בעלויות סבירות ולהתיקנן במספר כלים.

אפשרלחשוב על מתארים ייחודיים בהם הוא יהיה יעיל ומועיל. מסופקני אם בשריפות יער זה המצב. כבאית בעלת הנעה 6X6 או 8X8 (משהו בדומה למשפחת ה - BTR למשל, או הסטרייקר) עם קיבולת סבירה של חומרי כיבוי יכולה להתאים טוב יותר, לעניות דעתי הבלתי קובעת. (משהו בדומה לכבאית המופעלת בחיל האוויר - אך עם עבירות שטח).

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 06-12-2010 בשעה 21:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 07-12-2010, 07:25
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "למרות שאני חושב שבמקרה הזה..."

ברור שזה יותר מסובך מהרמת מערום קיטבגים משטח מישורי במזג אוויר נוח. שתי נקודות off the top of my head - טיסה בתרמיקות שמעל שריפה בטח תהיה מאומצת יותר, והכח אותו על המסוק להפעיל ברגע חליצת הדלי המלא מהים גדול מהכח הנדרש לנשיאת המשקל עצמו.
אבל עדיין אפשר לנחש ניחוש מושכל שמה שיכול להרים בל 412 יכול גם יסעור? ואם נעזוב לרגע את צורת העבודה של הירוקים, האם חיל האוויר הישראלי יכול לבדוק ולחשב מה משקל הדלי המירבי אותו יכול לשאת ינשוף או יסעור עם מקדמי בטיחות נדרשים?
אם יגידו המהנדסים שבידי חיל האוויר אפשרות להרים דלי של ספונג'ה, וגם זה רק במזג אוויר נעים אז נוותר באכזבה מסויימת על שירותי חיל האוויר בתחום הכיבוי ונעריך הרבה יותר את יכולותיהם של שוטרי קפריסין המוטסים. אם חיל האוויר יקבע שינשוף יכול לשאת 2/3 ממה שנושא אותו בל ועדיין להמשיך לשמור על כשירות הטיסה הנדרשת ממנו לאורך החיים המתוכנן לו בחיל האוויר - גם זה משהו ואפשר יהיה לרכוש דליים מתאימים.

כל זה לא כתחליף למערך כיבוי אווירי אזרחי אלא כתיגבור. אני מעדיף שבפעם הבאה בה מערך כיבוי מצוייד כהלכה לא יוכל להתמודד עם שריפה גדולה מדי, במקום שנצטרך לפנות לאומות עולם נוכל לפנות לחיל האוויר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-12-2010, 03:31
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "לחיל האוויר היה אסור הן..."

אתה מצחיק אתה.
כיבוי שריפות זה לא אחד מהתפקידים שהוגדרו לחה"א. ויש הגדרות די ברורות למה זה כן התפקיד שלו.
חה"א הודיע שהוא לא יכול לבצע את המשימה בתצורה הקיימת בלי סיכון בטיחותי גבוה, אושר לו לבטל.
אם מישהו רוצה חלופה - שיציע אותה בעצמו או שיבקש שיציעו לו, יאשר כצורך מבצעי ויאללה לדרך.. ככה דברים עובדים במערכת הצבאית.

וחה"א לא צריך לבצע משימות אזרחיות במובהק. יש כאן בעיה שאנשים לא מבינים.. הצבא לא אמור לפעול בתוך תחומי המדינה. מעבר להגנה על הגבולות...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 07-12-2010, 04:55
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "לחיל האוויר היה אסור הן..."

למה חיל האוויר היה צריך להציג אלטרנטיבה אחרת?

אם כבר, חיל האוויר עשה נכון כדרש להוציא את היעריות משירות כיוון שהן מסכנות את המסוקים, אי לכך גם את אנשי הצוות, ואי לכך מחבלות במטרתו העיקרית של חיל האוויר - הגנה על גבולות מדינת ישראל מאויביה.

כיבוי אש אזרחי איננו, ומעולם לא היה, באחריות חיל האוויר. לחיל האוויר אין תקציבים המיועדים לכך, אין את התקנים לכך ואין שום סיבה לשנות זאת. אם תסתכל על המטוסים שפעלו לכיבוי האש ישירות, לא תמצא מטוסים צבאיים, למעט, המסוקים הבריטים, אאל"ט. בכל העולם, כיבוי אש אווירי הוא משימה יעודית של מכבי האש. אם למחוז נוואדה בקליפורניה (לא מחוז גדול במיוחד) יש שלושה מסוקים ושני מטוסים ימיים (שלא לדבר על היכולת לקרוא לפי עשרה מהמספר הזה מהמחוזות הקרובים בהתראה של עשר דקות) אין שום סיבה שמכבי האש בישראל לא יהיו מצויידים כך.

בנוסף, יש לזכור שטכנית היה "אלטרנטיבה" - מטוסי הריסוס של כימניר. זה שהיא הייתה אלטרנטיבה מגוחכת זה ברור (ואני לא מזלזל, חס וחלילה, במאמציהם של המטוסים האלו, רק מציין שמול עוצמות אש כמו שראינו בסופהשבוע, אלו היו דווידים נגד גוליית בלי רוגטקה) אבל זה חסר תוחלת לדבר על זה עכשיו.

מי שהיה אחראי על מציאת אלטרנטיבה הולמת זה מי שאחראי על שירותי כיבוי האש. אין טעם להתדיין בכיוון הזה בפורום הזה.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים


נערך לאחרונה ע"י MS_Rogue בתאריך 07-12-2010 בשעה 04:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 07-12-2010, 05:49
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "די להתמם. חיל האויר גם לא..."

סליחה, מי מיתמם?

אף אחד לא רוצה שתחנת כיבוי חדרה תפעיל טייסת. אני רוצה שהכבאות תהיה נציבות ארצית שתוכל להפעיל טייסות מחוזיות (לפי שלושה מחוזות בסך הכל - צפון, מרכז ודרום). אם נמשיך עם הדוגמא של מחוז נוואדה בקליפורניה מדובר על תשעה מסוקים ושישה מטוסים ימיים - כוח מתקבל על הדעת לכל הדיעות. וזה חייב להיות כוח יעודי שזו משימתו - כיבוי אוויר. משה הכבאי מחדרה לא צריך להיות גם טייס הבומברדיר לעת מצוא, בדיוק כמו שסרן ג' מטייסת היסעורים לא צריך להיות גם טייס כיבוי אש לעת מצוא. אם ראית את הצוותים האוויריים של יוון ורוסיה, מדובר באנשים שזה מקצועם - כיבוי מוטס.

עצם זה שהארגון הוא מקומי זה גרוע מספיק... עצם זה שבגלל שהארגון הוא מקומי אין יכולות ליצור שת"פ על מחוזי או ארצי זה טירוף מוחלט. הסיבה שהמשטרה ניהלה את האירוע הזה, למשל, הוא כי לכבאים אין את היכולת והידע לארגן מאבק בשריפה בסדר הגודל הזה... זה נראה לך הגיוני?

מדוע חיל האוויר צריך להתעסק עם זה? אין לו מספיק משימות?
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 07-12-2010, 06:41
  zivlon zivlon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.11.10
הודעות: 168
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "סליחה, מי מיתמם? אף אחד לא..."

לא מדוייק.
חיל האוויר האמריקאי מחזיק טייסות הרקולס שמצויידות במודולי MAFFS .

בישראל שבה במשך רוב השנה מטוסי הכיבוי יהיו מושבתים, יהיה יותר נכון מבחינה תקציבית לרכוש מודולים דוגמת ה MAFFS, או שקי כיבוי למסוקים
שיתוקצבו בתקציב נפרד ושיותקנו בשעת הצורך על כלי טיס של חיל האויר.
במקום להקים כוח אווירי חדש של מכבי האש שיהיה חייב לתחחזק מטוסים משלו ולשלם לטייסים ולאנשי קרקע משלו במשך כל השנה.
ובנוסף להמשיך להשתמש במטוסי ריסוס קלים, רק להקפיץ אותם כבר בשלבים המוקדמים של השריפה.

עריכה: כתבה מאוד נכונה ומדוייקת של עודד מרום על הקשיים שיהיו באחזקת מטוסי כיבוי בישראל ולמה כנראה שזה לא יא יוכל לעבוד.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1202578.html

נערך לאחרונה ע"י zivlon בתאריך 07-12-2010 בשעה 06:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 07-12-2010, 06:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
לא מין הנמנע
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי zivlon שמתחילה ב "לא מדוייק. חיל האוויר..."

שיירכשו את שני האמצעים האלה לכלי הטיס הקיימים, ייכתבו תו"לים, ייערכו אימונים ותירכש כשרות מבצעית, אבל זה יהיה בנוסף לרכישת מטוסי כיבוי ייעודיים כגון ה CL-415.
מעניין שלא הוזכר כאן, בחיל האוויר היווני מטוסי ה CL-415 משמשים גם למשימות SAR ולא רק לכיבוי שריפות, סביר שאם וכאשר יהיו כאן זה יהיה תפקיד נוסף שלהם ואולי המוח היהודי ימציא עוד פטנטים בשבילם על מנת שלא יישבו וייחכו רק לשריפות..

זרוע אווירית עם מסוקים + סלים, קרנפים + MAFFS ו 4-6 מטוסי CL-415 ניראית כמכסה את כל האופציות מבחינת הכמות וההתאמה לרוב המתארים (בתקווה שימנעו מצב בו נזדקק שוב לסופרטנקר).
לגבי הכתבה בהארץ, כלומר מה שעודד מרום אומר זה שמה עובד יפה במדינות רבות בעולם אצלנו נידון להכשל מראש, מעניין מאד...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 07-12-2010 בשעה 07:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 07-12-2010, 09:59
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,192
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא מין הנמנע"

על כך נאמר "החזק בפטיש, וכל בעיה תיראה בעינייך כמסמר".

אנחנו בפורום צו"ב אוהבים לדון בנגמ"שים, דחפורים, מטוסי כיבוי וכו'.
ייתכן והפיתרון הנכון לארצנו הקטנה, עם שטחי היערות המצומצמים שלה (הגליל העליון, הכרמל, מבואות ירושלים, יער יתיר- שכחתי משהו?) הוא שילוב אפור ולא פוטוגני של הקפדה על חוקי התכנון והבנייה (הפרדה בין יערות ליישובים), סלילת דרכי גישה, אכיפת איסור הדלקת אש ביערות, ומערך של תצפיות ורכבי כיבוי קטנים שיגיעו מהר לאתר וישפכו את כוס המים שתכבה שריפה שעלולה להתפשט ולדרוש את הדחפור, הנגמ"ש, המטוס והמסוק. נצטרך כמובן לבסס חלק מהמערך על מילואים/מתנדבים, למיקרי חירום בהם יהיו הרבה יותר שריפות מהרגיל.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 07-12-2010 בשעה 10:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 07-12-2010, 10:07
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,640
אולי שווה להחזיק כמה מזלטי"ם
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "על כך נאמר "החזק בפטיש, וכל..."

אשר יטוסו 24 שעות באיזורים המועדים לשריפות וידווחו לגורמים המתאימים.
מצידי אם הכבאית הישנה (בת 40) עדיין נוסעת (אפילו שגוססת מזמן) אפשר עדיין לחכות
עד שתגמור בזמן מילוי תפקידה ויעשו לה הלוויה ממלכתית.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 07-12-2010, 15:29
  קינמיאולים קינמיאולים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.10
הודעות: 10
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי zivlon שמתחילה ב "לא הדגשת את זה מספיק. אל..."

הרי לא באמת ציפית שיהיה מי שיתאפק, נכון ?

אם היה גיהנום - הוא בטח היה נראה בדיוק כמו תמונת הגופות החרוכות.

זה אפילו יותר מפורנוגרפיה של מוות. כבר ראינו תמונות של מחבלים ששינו מצב צבירה אחרי טיל מדוייק, ואפילו את התמונות המחרידות מהלינץ' ברמאללה, אבל מעולם לא ראיתי תמונה שלמה כל-כך - זה לא רק הגופות - שמצליחה להעביר את הזוועה בצורה כל-כך ציורית ומוחשית באמצעות תמונה בלבד. בין מי שלא מסוגל להתמודד עם המראה לבין מי שכן מצליח לעכל אותו, אין אחד שהתמונה הזו לא חודרת אליו.

גם לבעלי לב חלש, למי שרוצה לנסות ולהבין את גודל האסון, אני כן מציע לא לפחד לפתוח את התמונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 09-12-2010, 05:31
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
דעתי, ברשותכם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"

הרבה דיעות עולות כאן באשר לכן/לא/כמה/למה צריך להיעשות. לדעתי האישית כמובן שצריך להתחיל מהבסיס - מה שמתבטא בחינוך, אכיפה, ותפקוד מסודר של הגורמים הרלוונטיים. מעבר לכך, אני תומך בכך שצריכה להיעשות בניה מחדש של כלל מערך הכבאות כגוף ממשלתי ארצי שהוא בעל הסמכות הראשי לטיפול בתחום (רק העובדה שכבאים שנפלו במהלך מילוי תפקידם ואינם נחשבים חללי מדינה היא בזיון מוחלט).

וכמו שכל גוף מחזיק יכולות מיוחדות למקרי קיצון, ובהתחשב בעובדה שאנו סובלים הן מהתארכות של הקיץ על פני השנה והן מעליה חדה בשימוש בהצתות כנשק פח"ע, אזי ראשות הכיבוי הארצית נדרשת לאמצעים שוברי-שיוויון. בין אם מדובר בטנקי כיבוי או במטוסים, הכלים האלה נדרשים כי - שוב, לדעתי - גם במצב בו גוף מקצועי ומצוייד כראוי פועל במיטבו, עדיין נראה בעתיד אירועים קשים כמו אלו שבאסון הכרמל.

הערת-אגב: לא מובן לי כמה מסובכת התקנת מערכת FLIR על מטוס כיבוי! בארץ קיימות כמה מהיצרניות המובילות בעולם בתחום, שמייצרות מגוון מערכות כולל כאלה לשימוש ימי (בשליפה זכור לי SeaMOSP 3000 של תע"א, ובטוח שקיימים דגמים נוספים של יצרניות אחרות).

מבחינת היצע של רק"מ מוסב לתפקידי כיבוי - לא חסרים כאלה. לרוב סוגי הרק"מ הרוסי (טנקים, נגמ"שים זחליים וגלגליים) קיים תת-דגם אזרחי לכיבוי אש, ואאל"ט בגרמניה הסבו טנקי לאופרד-1 לשימוש כזה. בארה"ב קיימים נגמ"שי כיבוי וחילוץ ע"ב M113. בהמשך היום גם אביא מספר דוגמאות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 09-12-2010, 09:59
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "טל ספק בכל: חברי הפורום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי romi4
האם מערכת כיבוי האש רוצה תוספות תקציב אדירות שישדרגו אותה לענות על כל האתגרים? אז זהו,שלא.
במידה ויעשו כן זה ייתר 90% מעובדי המערכת.
מפקד כבאות ראש פינה מעדיף את החמימות של 2 כבאיות מודל74 +200מ' צינור+12 כבאים+20K לחודש, מאשר כיבוי אווירי+מזלטים,20 כבאיות אמריקאיות+מערכות ניטור לוויניות מכ"מ X מפני שאז הוא לא יהיה מפקד התחנה ויוצא לפנסיה מוקדמת.
זה לא רעיון שלי-יש ספרות ומחקרים רבים על כך.

באותו נושא, קיבלתי במייל ונתקלתי כבר בכמה מקומות ברשת בתגובה הבאה המובאת בשם אדם שהיה במערכת. אינני יודע מהי אמינות הטקסט, הוא כולל האשמות לא קלות ואני לא עומד מאחוריו כי אין לי הכלים לבדוק אותו אלא רק מביא אותו כלשונו משום העניין שבו:

ציטוט:
אני מאשים מאת: אבי אריאל (05.12.2010)
כמי שהיה דובר נציבות כבאות והצלה בשנים 1993-1998 , אני יכול להעיד כי נציבות כבאות והצלה הוקמה עוד בתקופת שר הפנים דרעי וראש הממשלה רבין , כחלק מלקחי מלחמת המפרץ הראשונה ב 1991 וכבר אז נתגלה מערך הכבאים במערומיו, אגב אז היה מספרם 1000 איש והיום הם מונים 1500 איש ( 50 % ) יותר.

אין צורך בעוד וועדת חקירה ואין צורך בעוד החלטת ממשלה, כי כאלה יש בשפע והכתובת היא על הקיר שנים רבות. הבעייה היא שהכבאים בעצמם משחקים משחק כפול:
הם מאוגדים בוועד לוחמני שמנע מאז ומתמיד את הרצון להקים גוף ארצי נוסח משטרה או מד"א וכל זאת תחת חסות ההסתדרות שנתנה להם גיבוי . לא תאמין אבל מקצוע הכבאות מאוגד בהסתדרות החדשה תחת "הסתדרות הפקידים " ,ולמה הם כל כך מפחדים? כי בעצם אז ייצא ויJשף הסוד האמיתי- אין כבאי במדינת ישראל שזו עבודתו העיקרית!
הכבאים מועסקים במשמרות של 24 שעות, כאשר בשמונה השעות הראשונות הוא מקבל על פי תעריף מוסכם, 8 השעות הבאות במשמרת הוא מקבל תוספת של "שעות נוספות" ואת שמונה השעות האחרונות הוא מקבל כתוספת על תוספת כלומר תעריף מיוחד. אחרי זה יש לכבאי 48 שעות חופש ואם המשמרת שלו נופל על שבת וחג כמובן שכל המשמרת מקבלת תוספת מיוחדת החל מן השעה הראשונה. כלומר בעצם כבאי עובד עבור משכורת מאד נכבדה רק 10 ימים בחודש, לרוב הכבאים יש עסק: שרברבים, שרותי הובלה,מזגנים או שרותי ייעוץ לקבלנים בנושאי מיגון אש, רובם גם ממשיכים לנהל את העסק הפרטי שלהם מתוך התחנה.

הקמת "חיל כבאים ארצי" יחסל את הנגע הזה, שכן לשוטר למשל או לקצין צה"ל אסור לעסוק במשלח יד נוסף, הוא שוטר 24 שעות ביממה ותמיד אפשר להזעיק אותו.
ולכן הכבאים מדברים בשתי שפות: המפקדים מדברים בעד הקמת נציבות ארצית, ואילו הכבאים בפועל מטרפדים כל כוונה להקים מערך כבאות ארצי! מתוך הבנה שבמצב התוהו ובוהו הקיים היום יש להם שליטה מלאה.
מדובר בכאוס ארגוני שלפיו יש 24 רשויות של איגודי כבאות המדינה , שלכל אחד יש יו"ר , הממונה בדרך כלל ע"י פוליטיקאים, יש לו מנגנון מנופח המפרנס בכבוד עשרות אנשים, יש חלק מיו"ר הנוסעים עם מכונית פולקסווגן מפוארת בצבעי אדום-לבן עם הרבה אנטנות, פנסים מצנצנים, ומערכות קשר.

בד בבד יש ליד 24 רשויות אלה שלפעמים כפופים לרשויות פושטות רגל, 4 מחלקות עירוניות גדולות ועשירות של העיריות הגדולות בישראל , וראה זה פלא לכל אחד מראשי מחלקות הכבאות האלה דרגה אישית זהה לדרגתו של נציב כבאות והצלה ארצי ( רב טפסר ) - דרגה המעוצבת כאילו הוא רב אלוף ........
תאר לעצמך שבצה"ל יש לרמטכ"ל כמה מתחרים על דרגתו כאשר בפועל הם כפופים לראש העיר.........

וזה לא הכל, לכל מפקד כבאות יש את הספקים שלו לציוד, יש האוהבים את הציוד הגרמני והם נוסעים תדיר לביקורים בגרמניה הממומנים על ידי בתי החרושת המייצרים את הציוד היקר, יש האוהבים את האנגלים ויש כאלה שמאוהבים בארה"ב והביאו ארצה מכוניות כיבוי ענקיות מסוג A1 שיש להם מגבלות גישה קשות לרוב המקומות בארץ בגלל אורכן. אבל שיא השיאים הוא האבסורד שחלק מצינורות הכיבוי קוטרם באינטשים וחלק הצינורות הכיבוי קוטרם בס"מ
כך שבזמן חירום אי אפשר בכלל לחבר ביניהם , אין תקן אחד, אין מערך אחד, אין רשת קשר ארצית!

שלא תבינו נכון, אני שרוף על הכבאים! זהו "עם" חם במיוחד של אנשים קשוחים ואמיצים המוכנים להיכנס לאש או להוציא פצועים צועקים ומדממים מתוך מכוניות שהיו מעורבות בתאונות דרכים.
אבל עכשיו גם תבינו למה הם לא כל כך מעוניינים ממש ממש בשינוי המצב, כי כשיש ברדק למעלה אצל הפוליטיקאים, ויש אפסות בביצוע מול הרבה מילים והחלטות ממשלה נבובות מתוכן, אלה "שיודעים להסתדר" , חוגגים!
יש לי חבר אורטופד שסיפר לי שלפעמים על מנת לרפא יש צורך לעשות שבר מבוקר , תוך הטרייה של הפצע שלכאורה נגלד, על מנת שתהליך הריפוי יהיה שלם. אולי זו הדרך היחידה לעשות זאת גם כאן. ואם כבר עושים ניתוח כואב תעשו את זה עד הסוף! תחברו את מד,א עם שירותי הכבאות לגוף מבצעי אחד!!! אין צורך בתחנת כבאות נפרדת כאשר במורד הרחוב יש גם תחנת מגן דוד אדום, גם ככה הכבאים נקראים שירותי כיבוי והצלה, אז למה לא לעשות מה שעובד מצויין ברוב מדינות העולם? בארה"ב בצרפת וגם בגרמניה זהו שירות משולב, לכבאים יש רופאים ופארא מדיקים , מצב החוסך מערך אדמיניסטרציה מיותר, צורך בכיבודי פוליטיקאים וסרח עודף שאיננו תורם לכח המבצעי בפועל.

ויפה שעה אחת קודם, כי במלחמה הבאה העורף הוא החזית וזה כבר לא מצחיק!!!!

אבי אריאל
שכונה צבאית יבנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #100  
ישן 09-12-2010, 10:18
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
להבדיל ממרבית המטוסים האחרים
בתגובה להודעה מספר 99 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "אז מה הסיפור שהוא כן מסוגל לעבוד בלילה?"

המטוס מוגדר ליכולת פעולה בלילה (IFR).

מטוסי הריסוס השונים אינם מצויידים במכשור מתאים לפעולה בלילה.

שאר הכלים (המסוקים, מטוס ה-DASH-8, וככל הנראה גם מטוסי האיליושין) מסוגלים לפעול בלילה. השאלה מכאן נוסעת לסיכון הכרוך בפעולה ובצורך לייצר את שעות המנוחה הדרושות לצוותים המטיסים.

יש להניח שעקב אכילס נוגע דווקא לתחום הטבילה והנחיתה בים.

אלמנט נוסף קשור גם לכושר הפיזור של החומר - כלומר כמות החומר שתגיע אל הקרקע ותהיה עדיין אפקטיבית כאשר בתנאי לילה - הפיזור יבוצע מגובה רב יותר.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #102  
ישן 09-12-2010, 09:40
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,192
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "עד כמה יעיל FLIR במקרה של שריפה ?"

ציטוט:
נדמה לי שדיברו על כך שמערכות ראיית לילה מסונוורות מהחום של השריפה כך שהיעילות שלהן מוטלת בספק.

לא בדיוק. אם מצלמה תרמית מכוונת לתחום טמפ' מסוים, אי אפשר יהיה להבחין בפרטים בתוך הלהבה אך יתר הנוף ייראה בבירור. עובדה שמצלמות תרמיות פשוטות נמצאות מזה זמן בשימוש "קרקעי" (איתור לכודים בביניין מלא עשן). עובדה גם שמערכות ראיית לילה אמורות לעבוד בשדה קרב, בו יש שריפות (בשאיפה- רק"מ של האויב..). הצד הבעייתי בעיניי הוא העשן (במיקרה של שריפה: חלקיקים, אבק, אדי מים וכו')- אמצעי תרמי רואה דרכם טוב מהעין, אבל הם לא "שקופים" לגמרי עבורו. עבודת מחקר בנושא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 11-12-2010, 11:39
  zivlon zivlon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.11.10
הודעות: 168
תמונות וסרטונים של השריפה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"

מתוך פורום חובבי תעופה ותעופה קלה של תפוז עוד תמונות של המטוסים שהשתתפו בכיבוי.

1) תמונות של מטוסי כיבוי מהשריפה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/V...ageId=147544177

2) הסופר טאנקר במבט מבפנים:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/V...ageId=147605160

3) גם אזרבייז'אן שלחה מסוקים. MI-8 ו KA-27 שהגיעו אחרי יומיים של טיסה, אבל איחרו את הפעילות.
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/V...ageId=147574384

4) היעף הראשון של ה IL-76:


5) וידאו של פעולות הכיבוי שבו רואים את פעולת ה D9 ויעפי הטלה מהקרקע, הצלם ממש עומד במקום שבו מטילים את המים והמטוס מטיל אותם על הכוחות שעובדים בשטח.
2:53 - הברייב ביעף הטלה.
4:45 - ה D9 בפעולה, ניתן לראות את האפקטיביות של אזורי החיץ שהוא יוצר שמונעים מהאש להתפשט.

נערך לאחרונה ע"י zivlon בתאריך 11-12-2010 בשעה 11:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 11-12-2010, 20:45
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
צילום צילומים ג'וש בריינר, אתר וואלה!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 6.12.10"

בגלל עיכובים שלי התמונות שוכבת אצלי כבר כמה ימים ולא עלו קודם.
יש לי עותקים ברזולוציה קצת יותר גדולה, אם יש בקשות לתמונה ספציפית גדולה יותר אפשר לבקש.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 11-12-2010 בשעה 20:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:08

הדף נוצר ב 0.21 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר