לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-12-2010, 17:24
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,789
המטוס שלא היה בח"א: שרטוטי What if של מטוסים ישראלים

אחד התחומים היותר מרתקים לדעתי הוא "What if" - יצירות (דגמים, ציורים, CG) של כלים בשימוש צבאות שלא באמת רכשו אותם/צבאות פיקטיביים, כלים שלא עברו את שלב הקונספט, או סכימות הסוואה וחימוש לא אמיתיים. תחום ה-Whif (השם המקוצר) אמנם גובל וגם חוצה את גבול הספקולציה, אבל ברוב המקרים היוצרים מקפידים שהיצירה תהיה תואמת למציאות מבחינת דיוק/הגיון/מימדים וכו'. ישנם קווים משיקים די בולטים בין תחום הציור התיאורטי לתחום בניית הדגמים, ולכן גם פתחתי אשכול דומה בפורום דגמים לבנייה עצמית. דמויות בולטות בתחום זה הם Zacto models שגם בונה ומוכר דגמי Whif וכן כריסטופר קופר, פביאן הינץ, ריצ'ארד צ'ייפר וסטיבן לואיס. מאחר והתחום עצמו די גדול ועוסק כמעט בכל סוג אמל"ח קיים, אשכול זה מתמקד בכלי טיס שבמציאות מעולם לא עוטרו בסמלי ח"א...

ולכל אנשי האויר שבינינו: זיכרו שחלק מהתהליך של בניית היצירה כולל סיפור רקע שאמור לחבר אותה למציאות, כך שאין סיבה אמיתית לחפור בכל הקשור לחוסר התאמה בין סמלים, מספרי זנב וכו'. What if הוא מקום להשתולל עם הדמיון, גם במחיר של "חופש אמנותי" במידות הטעם הטוב.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 25-12-2010 בשעה 17:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 25-12-2010, 20:43
  אודי עציון אודי עציון אינו מחובר  
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
 
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "הכי קרוב לי זה ה-J-29"

[QUOTE=amirsgv]שנושא רכישתו נדון באמצע שנות ה-50'.
QUOTE]

גם F-14 היה אופציה, הוא נבחן מול ה-F-15 באמצע שנות ה-70 והפסיד. טייסים של חיל-האוויר טסו עליו לפני ההחלטה.

וגם F-18 ישראלי זה משהו שבהחלט יכול היה להיות. הוא אפילו היה כאן ב-1992, לניסויים, כאשר התמודד מול ה-F16 על העסקה שאחרי עסקת הברקים. הופיע אז על שער הבטאון בטיסה עם ברק, מעל ים המלח נדמה לי. אבל אז קלינטון אישר למכור לישראל את ה-F15E וכל העסקה תפסה כיוון אחר לגמרי.

גדול ה-F-111 בטייסת ההבינלאומית. אז מה אם יש לו טווח של בואינג? אפשר גם לשנות לו את זווית הכנפיים תוך כדי טיסה, טוב שהמאייר לו הציב אותו בטייסת ה"צרעה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 25-12-2010, 23:50
  משתמש זכר grish22 grish22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.10
הודעות: 500
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "תסתכל ברמה ההיסטורית על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
תסתכל ברמה ההיסטורית על מטוסים בחלוקה לשנים ובהתאם לתפקידיהם, ותראה שמטוסים מסביב לעולם נראים דומים למקביליהם בתקופתם - גם במדינות לא קשורות.
למה?
השראה, גניבה, התאמת מבנה המטוס למטרתו, התפתחויות טכנולוגיות ומדעיות הרלוונטיות לתקופה ועוד.

האמת? ממזמן שמתי לב שמטוסים משנות ה50/60/70 וכן הלאה דומים חיצונית זה לזה גם אם נבנו במדינות שונות!
כמובן התופעה לא ייחודית רק למטוסים אלה קיימת גם ברק"מ,נק"ל,כלי שיט,ציוד של חיילים ועוד ועוד ועוד..
כמובן שאני שם לב שהתופעה קיימת גם בטכנולוגיה אזרחית ולא רק צבאית.

יש לי אוסף "קטן" של דגמי מטוסים ואכן רואים בחלק מהמקרים שמטוס אחד דומה למקבילו
למי שהתעניין,הנה "קצת" תמונות של האוסף:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...5230726_n.j pg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs160.snc1/5980_1171297315538_1021146563_534554_3552085_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs140.snc1/5980_1171399638096_1021146563_534881_6593684_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs033.snc1/3249_1124005573274_1021146563_368369_6322623_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs033.snc1/3249_1124005653276_1021146563_368371_1460334_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-...291951_1516.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-..._83603_7057.jpg

ולקינוח החללית שטסה לירח:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs191.snc1/6411_1161423268693_1021146563_495193_5756454_n.jpg

הערה:באוסף נכללים
*דגמים שבאו מוכנים
*דגמים שצריך להרכיב לבד (חלקם דורשים דבק+צביעה ויחסית מסובכים,בחלקם צריך רק לחבר חלק לחלק - לא מסובך מדי!)
*דגמים שהם יותר צעצוע אך בכ"ז נראים בסדר (מיעוט)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 25-12-2010, 21:22
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
קרוסיידר
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אלו הפלות של בלונים ומזל"טים..."

הקרוסיידר היה מטוס עם כושר תמרון עדיף על הפנטום והיו לו תותחים הוא הפיל מיגים בויאטנם (עם יחס ההפלות הגבוה ביותר)



ויקיפדיה:




ציטוט:
The Crusader would be credited with the best kill ratio of any American type in the Vietnam War, 19:3.[2] Of the 19 aircraft shot down during aerial combat, 16 were MiG-17s and three were MiG-21s.[8]




בתקופת ויאטנם הוא כבר היה בתהליך החלפה עם הפנטום, בנוסף לכך היתה לו בעייה בנחיתה על נושאות מטוסים וטייסים לא מעטים נהרגו עקב כך.



אני זוכר שבסוף שנות השישים הוא הוצע לחיל האויר במקום פאנטומים שהאמריקאים לא ששו לספק

הוא היה יכול להיות מטוס עליונות אוירית לא רע אבל לא היתה לו הורסטיליות של הפאנטום. כמו

כן המטוסים המדוברים היו כנראה אמורים להיות משומשים . חיל האויר דחה את ההצעה וקיבל פאנטומים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 25-12-2010, 22:01
  אודי עציון אודי עציון אינו מחובר  
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
 
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
הקרוסיידרים הצרפתים
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "קרוסיידר"

הקרוסיידררים האחרונים שנשארו בשירות, עד סוף העשור הקודם, היו אלה שנרכשו בידי הצרפתים עבור נושאות המטוסים שלהם.

שאלתי פעם טייס אף 18 בצי האמריקאי, כמי שטס באימונים נגד טייסים מכל העולם, מי עשה עליו הכי הרבה רושם (זה עוד היה בתקופה שלפני האימונים מול חיל-האוויר הישראלי ). הוא אמר שאלה היו אותם קרוסיידרים צרפתיים. לדבריו, למרות שמדובר במטוסים מיושנים, הטייסים הצרפתיים הצליחו לעשות איתם לאמריקאים חיים די קשים. זה היה פירגון מאוד בולט ויוצא דופן, שיצא מהלב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 26-12-2010, 08:15
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
f-84 ו-f-86
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "ת'אנדרסטרייק וסייבר"

ה-f-84 היו מטוסים של חיל האוויר הצרפתי שקיבלו את הכינוי "טייסת 200", נצבעו עליהם סמלי חיל האוויר, והם הופעלו משדה התעופה לוד במבצע קדש. יש ברשת צילום אחד מטושטש (מזויף?!) מהתקופה הזאת.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i1001.photobucket.com/albums/af140/peach38336/F-84F_Israel_AdlA.jpg]


ה-f-86 הוא למעשה CL-13 (גרסה הייצור הקנדית). עסקה לרכישת 24 מטוסים כאלה טורפדה בדקה ה-91. מטוס אחד צולם כשהוא צבוע ומסומן בסמלי חיל האוויר. למעשה, זה ה-what if הכי ממשי מבין כולם.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://forum.keypublishing.com/attachment.php?attachmentid=28162&d=1087317335]


לרשימה אפשר להוסיף: P-47 ת'נדרבולט (עסקה ממלחמת השחרור, אם אני לא טועה הכסף שולם עליהם), מפציץ הנדלי-פייג' האליפקס שנרכש, הוגנב והתרסק ליד שדה דב, את מטוס הקרב התת-קולי הבריטי הזעיר פולנד נאט (האגדה אומרת שעזר ויצמן ניסה להידחס לקוקפיט, לא הצליח - ופסל את ההצעה הבריטית), את ההרייאר בגרסת המארינס שהוצע כאחת מהחלופות ללביא ועוד ועוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 26-12-2010, 01:55
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
אהבתי מאוד.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "המטוס שלא היה בח"א: שרטוטי What if של מטוסים ישראלים"

In 1919 as Britain had promised to establish a jewish state in Palestine, the Haganah was founded, a Jewish paramilitary force. While the British tolerated them for some time, sometimes using them as auxiliary police, the Haganah soon began to arm itself to the teeth, mainly with weapons smuggled from Germany. In 1920 when British soldiers tried to stop the unloading of a huge load of weapons at the port of Haifa both sides clashed for the first time. The situation became more and more tense, demonstrations of pro-independence groups were violently repressed by the British military with dozens of activists getting killed. In 1922 when the British prime minister announced that there would be no jewish state the Haganah decided that enough was enough and gave out the code "Torah, Torah, Torah" meaning an all-out attack against British forces in Palestine. With the financial help of the jewish diaspora and some influential officials in Germany the Haganah had acquired an impressive amount of aircraft deployed to several improvised airstrips around the country. Haganah commanders knew that air superiority could be crucial for the outcome of the conflict and therefore decided to attack the RAF contingent with all available planes. At the dawn of 5 June 1922 an Armada of 11 Fokker D.VIIs, 4 Fokker E.Vs, 5 Albatros D.V, 2 Fokker Dr. Is and one Gotha G. V took off, heading towards British airfields. The result was desastrous, the RAF had estimated that the Haganah had "about 2-3 observation aircraft" and was taken by complete surprise. About 75% of its aircraft were destroyed on the ground, ammunition dumps and fuel storage tanks were also going up in flames. While the aerial attack was an enormous success the attempt to capture Britain's main airfield using two A7Vs and an Mk-IV ( basically the whole armored component of the Haganah) failed miserably. Both A7Vs broke down while the MK-IV was knocked out by an artilly shell.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img263.imageshack.us/img263/8408/israeltx.jpg]


Swiftly the combatants of the Haganah, highly motivated and supported by their fighter-bombers, captured about 50% of Palestine. But the British were quick to bring in reinforcements and soon the air-fields of the Haganah were bombed by Vickers Vimys and strafed by Bristol Fighters. The air-command decided to camouflage all aircraft and use the remaining examples for air-defence only. Although they were unable to stop the British aerial onslaught, Haganah aircraft did achieve quite some kills, cleverly ambushing the RAF's fighter bombers. On the ground the Haganah switched to Guerilla style warfare as they simply couldn't match the British armored force in conventional combat. The Brits encountered stiff resistance and reacted by indiscriminately bombing the civilian population, some hard-liners like r Arthur Harris even advocated the use of chemical weapons

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img35.imageshack.us/img35/4030/israel3.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img231.imageshack.us/img231/2636/israel2.jpg]


In order to save their planes from the intenisve air-attacks technicians tried to develope new camo schemes. This quadrat camo was applied to at least three Fokkers two D.V and the single Gotha.
In the spring of 1923 British forces rounded up 50 jewish settlers including women and children and shot all of them. The pictures of this massacre went around the world and due to both, external and internal pressure on the British government, British troops finally retreated. In 1923 the Democratic Republic of Israel was proclaimed
.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img291.imageshack.us/img291/3444/saeque2.jpg]


In 1921 the Imperial Iranian Air Force purchased no less than 40 Fokker D. VIIs. In 1936 Iranian generals announced that the IIAF would now mass-produce an indigenous Iranian fighter called Saequeh. Equipped with canards, an ultra-light landing gear and a V-tail they claimed it would be similiar in performance to contemporary fighters like the P-36 or the Bf-109. Despite these flamboyant anouncements nothing more was ever heard of it. In his weekly radio-show "Aló Tirano" Venezuelan strongman Juan Vicente Gómez anounced that he would upgrade his hardly operational ex-Dutch Fokkers (the Dutch refused to sell him any more spares after he threatened to invade Curacao) in Iran but again another bombastic anouncement did end in talk...


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img84.imageshack.us/img84/6150/saeqe.jpg]


Another variant the Saeqeh 2 monoplane was revealed in 1937. Iranian generals claimed that visiblity was greatly reduced and Spitfires would be incapable of shooting it down. Nothing was ever heard of it again.

המקור מכאן

http://www.el-presidente-decals.com...Itemid=91&id=88

יש עוד כאלו על מדינות אחרות כאן

http://www.el-presidente-decals.com...id=90&Itemid=91
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 20-04-2015, 14:06
  משתמש זכר אוריה כהן אוריה כהן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.03.10
הודעות: 51
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "המטוס שלא היה בח"א: שרטוטי What if של מטוסים ישראלים"

עוד קצת, על כולם יש חתימה, אבל אני לא זוכר איפה מצאתי אותם ברחבי האינטרנט:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/F-23I_zpskyb7dk3i.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/F-23A%20Israel_zpsap77hbte.jpg]


F4D סקייריי, מספר תקופות:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/F4D%20IDF%204_zpsmxz1us9l.png]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/F4D%20IDF%202_zpswl89mxpp.png]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/F4D%20IDF%203_zpssamqdhft.png]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/F4D%20IDF%201_zpsodwmhkgm.png]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/sraeli%20saab%2029_zpspz5ndfkf.jpg]


האנטר, אפשרות לא מופרכת, אם ישראל הייתה ממשיכה לקנות עוד מטוסים בריטיים אחרי המטאור:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://i539.photobucket.com/albums/ff354/orckawolf/Hunter%20Israel_zps0650jckg.jpg]
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:20

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר