לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 30-12-2012, 20:41
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
הבריטים מפעילים "רק" 8 כי יש להם גם מטוסי תובלה אחרים
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אני דווקא זכרתי שחהא"א רצה..."

ה RAF מחדש לגמרי בשנים האחרונות את צי התובלה העתיק שלו. קודם כל קלטו שמיניית C-17 (האחרון בינהם במאי 2012) ו 24 קרנף J משני הדגמים. במקביל נקלטים בהדרגה 14 מטוסי VOYAGER המבוססים על האיירבאס 330 ומסוגלים לשאת יותר מטען ונוסעים מה C-17 ובעוד שנתיים מתחיל ה RAF לקלוט 22 מטוסי A400M חדשים, שזכו לאחרונה לשם היומרני "אטלס" (בהחלט מתחרה ראוי לשמשון הישראלי ). כמו כן נותרו להם כמה שרידים מציי ה VC-10 והטרייסטר שהם בגדר מוצגים ארכיונים מעופפים המיועדים להישאר בשירות עד 2016 וביחד עם כמה מטוסי מנהלים מונה צי התובלה והתדלוק של חה"א המלכותי כ 70 מטוסים. לקראת סוף העשור הנוכחי יעמוד לראשותם צי מטוסים מודרני בעל יכולות טקטיות ואסט' מגוונות.

כתבה מסכמת ולאחר מכן כתבות על המטוסים הספציפיים, כתבות על ה VOYAGER הובאו באשכול אחר

RAF renewing air transport fleet: in 2014 begins incorporation of A400M Atlas
http://en.mercopress.com/2012/07/09...-of-a400m-atlas

New RAF C-17 aircraft touches down in the UK
https://www.gov.uk/government/news/...-down-in-the-uk

A400M officially named 'Atlas' by RAF
http://www.defencemanagement.com/ne...ry.asp?id=20242

Transport and Tankers
http://www.raf.mod.uk/currentoperat...tandtankers.cfm

RAF faces tough choices over future air transport fleet
http://www.flightglobal.com/news/ar...t-fleet-346672/

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 24-08-2014, 23:41
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Options for and Costs of Retaining C-17 Aircraft Production-Only Tooling
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבות על ה-C-17 Globemaster III"

מחקר דומה לשזה שבוצע על ה F-22

http://www.rand.org/content/dam/ran...RAND_TR1143.pdf

Conclusions
Barring unforeseen changes to the C-17A program, production will end in 2014 or 2015. Once C-17A production in Long Beach ceases, any resumption of production would incur sizable costs. Even Table*S.1’s most optimistic C-17A restart case would have at least $2.1*billion in nonrecurring costs. The magnitude of the cost of restarting C-17A production or starting up production of a variant gives pause with respect to tooling retention. One could interpret these sizable cost estimates to suggest the probability of a future production restart is quite small. Without some probability of eventual C-17 restart, there would be no value in retaining C-17 production-only tools.

Our estimate of the nonrecurring cost of retaining production-only tools, net of the cost
of near-term disposal, ranges from zero (if no production-only tools are retained) to about
$70*million if nearly all tools for a C-17A restart were kept. To put tooling costs in perspective, if the entire population of C-17A production-only tools ($860*million worth) had to be repro-xiv Options for and Costs of Retaining C-17 Aircraft Production-Only Tooling cured for a restart of 150 C-17A aircraft, the program acquisition unit cost saving attributable to the retained tools would be about $6*million per aircraft or between 2 and 3*percent of the unit cost

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 03-01-2015, 13:00
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
הודעת ה DSCA
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "Australia May Acquire Up To 4 More C-17s"

Australia – C-17 Globemaster III Aircraft
http://www.dsca.mil/major-arms-sale...-iii-aircraft-1

The Government of Australia has requested a possible sale of up to 4 C-17A Globemaster III aircraft, 19 F117-PW-100 Pratt & Whitney engines, 4 AN/AAQ-24V Large Aircraft Infrared Countermeasures (LAIRCM) Systems, 4 Small Laser Transmitter Assemblies, 4 System Processors, 4 AN/AAR-54 Missile Warning Sensors, 1 AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser, 1 AN/AAR-47 Missile Warning System, 5 Trimble Force 524 Receivers, 2 GAS-1 Antenna Units, 2 Controlled Reception Pattern Antennas, 1 AN-USC-43V Advanced Narrowband Voice Terminal, 16 Honeywell H-764 ACE Embedded Global Positioning System/Inertial Navigation Systems, spare and repair parts, supply and test equipment, personnel training and training equipment, publications and technical documentation, United States Government and contractor engineering, logistics, and technical support services, and other related elements of logistics support. The estimated cost for up to four C-17As, support and services is $1.609 billion.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 13-06-2015, 21:09
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
3 Million Hours
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבות על ה-C-17 Globemaster III"

http://www.boeing.com/features/2015...ours-05-15.page

Boeing, the United States Air Force, and the worldwide fleet of C-17 Globemaster IIIs celebrated the fleet reaching three million flight hours with a ceremonial flight from Robins Air Force base in Georgia to Joint Base Charleston in South Carolina. The flight was marked with celebrations at both bases where Boeing, the Air Force, and guests including those lucky enough to be on the flight, congratulated each other on the incredible accomplishment. “It was fantastic to be up there and just to experience that, and experience the power from that end of the aircraft. It was really wonderful,” said C-17 System Program Director Col. Amanda Myers.

It took 24 years for the C-17 fleet to reach three million. The first flight was in Sept. 1991.
According to the Air Force, three million flight hours is the equivalent of flying around the Earth 55,555 times, 2,948 trips to the moon, or a single C-17 flying nonstop for 342 years.
Boeing has delivered 223 C-17 Globemaster IIIs to the USAF and 44 to its worldwide partners.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/features/2015/05/bds_c17_3_million_hours_secondary_630x354.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:41

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר