לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 01-10-2011, 15:03
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "1. כתבה מלפני חודש וחצי שמדבר..."

אני לא נוהג לחלוק עליך בדרך כלל סירפד אבל אפשר לומר שיש התעניינות בפיתוח יכולות דמויות GPS עצמאיות על ידי מדינות נוספות (מעבר לאלו שציינת) ולפחות בעבר עלו רעיונות כאלו גם בהקשר הישראלי (אגב מאד מעניין אותי איפה דברים עומדים כיום בפרויקט הנ"ל - אני מניח שלא הרבה זז וחבל).

בכל מקרה - כפי שניתן לשבש אות מלווין אמריקני יוכל תיאורטית הצד השני לשבש אות מלווין ישראלי ולכן אין לסמוך על GPS באופן בלעדי בשום מקרה (יהיה זה אמריקני, אירופאי, ישראלי או אחר).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-01-2012, 02:24
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אם כך, לא עדיף לעבוד על GPS לאורך רוב הדרך ולקראת הסוף לעבור ל-INS?"

הבחירה היא לא בין GPS ל-INS, אלא INS עם או בלי תיקוני GPS.

גם להבנתי עדיף GPS שפועל (כלומר לא משובש) חלק מהמסלול מאשר בכלל בלי GPS. אבל, מצד שני, השלב הסופי של המסלול הוא קריטי ביותר במובן הזה ששם נמצאת המטרה.

עד כמה קריטית ההנחיה בשלב הסופי תלוי, אני מניח, בסוג החימוש והמטרה. עם החימוש דורש פגיעה מדוייקת (למשל פצצת SDB) והמטרה היא נקודתית, אז השיבוש יהיה יעיל. אם אנחנו מדברים על מטרת שטח וחימוש בעל שטח פגיע גדול (למשל דלק אוויר או פצצות מצרר), אז השיבוש יהיה פחות יעיל. לפחות זאת ההבנה שלי.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 28-01-2012, 20:59
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
עוד על מערך ה GPS של חהא"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי id0a שמתחילה ב "GPS במלחמה"

על טייסת "מבצעי חלל 2" האחראית על הפעלת מערך לוויני ה GPS של חהא"א מאז הופעל לפני 43 שנים אפשר ללמוד בכתבה מצ"ב. הלווין המדובר, SVN-30 מדגם BLOCK IIA מתצורת בואינג, שוגר בספטמבר 1996 מה שהופך אותו ללוויין ה GPS הישן ביותר הנמצא עדיין בשימוש.

http://www.af.mil/news/story.asp?id=123286589

הבעיות בלווין הנ"ל החלו למעשה כבר באמצע שנת 2011 ואז הוחזר לחיים לווין אחר שהודמם שנתיים קודם לכן, שאמנם נשמר כעתודה בדיוק למטרות כאלו ועדיין מדובר באירוע נדיר ביותר (רק פעם שנייה ב 25 השנים האחרונות).

http://www.airforce-magazine.com/DR...litetoDuty.aspx

מהכתבה מצ"ב ניתן לראות ש 15 שנה היא תוחלת החיים אופיינית ללוויני GPS מדגם IIA. עם זאת, השיא הרשמי הוא 20 שנה וראו על כך מידע נוסף בהמשך. בכתבה הזו נאמר גם שחהא"א החל בשנת 2007 לשלב אנשי מילואים בפעילות הטייסות הללו.

http://www.af.mil/news/story.asp?id=123045314

טייסות 2 ו 19 המוזכרות בכתבות הם חלק מכנף החלל ה 50 של חהא"א המתפעלת ב 20 השנים האחרונות ממקום מושבה בקולורדו את כל מערכי הלווינות של חיל האויר האמריקני ובהם GPS, תקשורת, מזג האוויר וביון ובסה"כ 170 לווינים מסוגים שונים. חשוב לציין שאין אלו כלל הלווינים הצבאיים שברשות ארה"ב מאחר וקיימים אחרים הנמצאים באחריות ה NRO, הצי האמריקני ועוד. הכנף מונה מפקדה, גופי מטה שונים (מבצעים, מנהלה, תחזוקה ותקשורת) וכן כ 10 טייסות הפעלה האחריות על לווינים מסוגים שונים ו/או מערך תחנות מעקב הפזורות על פני הגלובוס והיא חלק מחהא"א ה 14, שמהווה חלק מפיקוד החלל של חהא"א. בפיקוד נמצאת גם ה GPS DIRECTORATE שהיא גוף המטה העובד מול יצרני הלווינים והפנטגון ותומך בכנף 50.

http://www.schriever.af.mil/library...eet.asp?id=3909

ראשיתו של המערך בלוויני דגם BLOCK I ששוגרו לחלל בשנות ה-70. ממשיכי דרכם היו BLOCK II ששוגרו במהלך שנות ה-80. הדגם הבא היה BLOCK IIA כמותו שוגרו 19 אקזמפלרים בין 1990ו 1997, ש 10 מהם עדיין פעילים (וה SVN-30 הוא כאמור אחד מהם). ממשיכי דרכם היו 13 הלווינים מדגם BLOCK IIR ששוגרו בין 1997 ו 2004. שנה לאחר מכן נכנס לשימוש דגם משופר בשם (BLOCK IIR(M כמותו שוגרו לחלל 8 לווינים בין 2005 ו 2009, ש 7 מתוכם עדיין מבצעים (אחד הלווינים הודמם עקב תקלות טכניות). החל משנת 2010 נעשה שימוש בדגם ה BLOCK IIF, למרות שעד כה שוגרו רק 2 מתוך 12 הלווינים שהוזמנו, האחרון מבינהם לפני כחצי שנה (ראו מטה). עוד על הבדלים בין דגמי לוויני ה GPS האמריקנים ראו כאן

http://www.gps.gov/systems/gps/space/

לוויני ה GPS החדשים ביותר הנכנסים לשימוש הם כאמור מדגם BLOCK IIF והחדש מביניהם הוא SVN-63, ששוגר מקייפ קנברל ב 19 ליולי 2011 והפך למבצעי בתום חודש בדיקות ב 19 לאוגוסט 2011. הלווין החליף את SVN-24, מדגם IIA שהיה הלווין ה "פז"מניק" ביותר בצי שביצע את מלאכתו נאמנה במשך יותר מ 20 שנה (כמעט פי 3 ממשך החיים שתוכנן לו במקור!) מאז שוגר ב 1991. עם הדממתו של SVN-24 הפך כאמור מיודעינו SVN-30 ללוויין הותיק ביותר בצי ה GPS האמריקני.

http://csmng.com/2011/08/24/newest-...enters-service/

עוד על השיאים ש SVN-24 הותיק שבר בשנה שעברה ניתן לקרוא כאן

http://www.losangeles.af.mil/news/s...sp?id=123262385

40 מתוך 62 הלווינים שנבנו עבור מערך ה GPS האמריקני הם מתצורת בואינג (דגמי I, II, IIA ו IIF) בעוד ש 22 הנותרים הם מתצורת לוקהיד-מרטין (דגמי IIR ו IIRM). הדגם החדש ביותר הוא ה BLOCK III אף הוא מתצורת לוקהיד-מרטין שעתיד להיכנס לשימוש באמצע העשור הנוכחי. במאי 2008 הזמין חהא"א 2 לווינים ראשונים מדגם זה (עם תאריך מסירה צפוי של 2014) ובתחילת 2012 הוזמנו שניים נוספים, כך שמדובר עד כה ב 4 אקמפלרים ראשונים מתוך צי שעתיד למנות לא פחות מ 32 לווינים (למעשה להחליף את כל הלוונים הקיימים). חומר נוסף על הלווינים של בואינג ולוקהיד מרטין ניתן למצוא באתרי היצרנים בהתאמה

http://www.boeing.com/defense-space.../gps/index.html
http://www.lockheedmartin.com/us/products/gps.html

מערך לוויני ה GPS של חהא"א האמריקני (הנמצא כאמור בשליטת כנף החלל 50) הורחב לפני כחצי שנה מ 24 ל 27 לווינים פעילים ב core constellation לצד 4 לווינים נוספים פעילים שאינם חלק מה core או סה"כ 31 לווינים, מתוכם 10 לווינים מדגם IIA, עוד 12 לווינים מדגם IIR, עוד 7 לווינים מדגם IIRM ועוד 2 לווינים חדשים מדגם IIF. קרי מחצית מכלל הלווינים ששוגרו נמצאים בשימוש פעיל.

http://www.schriever.af.mil/news/story.asp?id=123260251

איור של לווין GPS מדגם BLOCK IIA מתוצרת בואינג

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 28-01-2012 בשעה 21:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 08-11-2014, 14:40
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Newest Boeing GPS IIF Launched, Signals Indicate Satellite Working Properly
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "חלפה שנה -עדכונים נוספים"

http://boeing.mediaroom.com/2014-10...orking-Properly

CAPE CANAVERAL AIR FORCE STATION, Fla., Oct. 29, 2014 – The 8th Boeing [NYSE: BA] Global Positioning System (GPS) IIF has signaled controllers it is functioning properly after launching today, marking another step in the modernization of the satellite constellation that’s relied on by millions of people worldwide. This was the fourth, and final, GPS IIF launch scheduled for the U.S. Air Force this year. Liftoff from Florida’s Cape Canaveral Air Force Station, on a United Launch Alliance Atlas 5 rocket, occurred at 1:21 p.m. Eastern time, with signal acquisition about three and a half hours later. The satellite is to enter full operational service during December.

“The schedule this year has put the GPS team through its paces, with launches occurring approximately every three months to continue GPS modernization,” said Dan Hart, vice president of Government Space Systems at Boeing Network & Space Systems. “We typically were processing two satellites concurrently at the Cape, requiring strong execution, an unrelenting focus on mission assurance and solid team work with the Air Force and United Launch Alliance.”

The next GPS IIF launch is expected during the first quarter of 2015. The Air Force ordered 12 in total, and four remaining satellites are stored and maintained at the Boeing Satellite Development Center in El Segundo, Calif. The GPS IIFs are continuing modernization with improved accuracy and anti-jamming as well as bringing into service the new civil L5 signal.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 28-08-2018, 22:04
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
GPS III Satellite shipped to the Cape in preparation for flight
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "Airmen look ahead after historic GPS satellite mission"

http://www.spaceflightinsider.com/m...ion-for-flight/

CAPE CANAVERAL, Fla. — Lockheed Martin has shipped the first GPS III satellite, touted as being harder-to-jam, to Cape Canaveral Air Force Station located in Florida in preparation for flight.

The GPS III SV01 was sent on its way on Aug. 20 and is the first of ten of these satellites currently under production. These spacecraft are being built in Lockheed Martin’s Colorado facilities. The spacecraft flew out of the USAF’s Buckley Air Force Base inside a C-17 aircraft in a specialized container bound for the Sunshine State (it arrived at the Cape on Aug. 21). Lockheed Martin has described the satellite as being “…the most powerful and resilient GPS satellite ever put on orbit.”

The satellite has been named Vespucci in honor of the man whose name is the source of the Americas – Amerigo Vespucci. “Once on orbit, the modern technology of this first GPS III space vehicle will begin playing a major role in the Air Force’s plan to modernize the GPS satellite constellation,” said Johnathon Caldwell, Lockheed Martin’s program manager for Navigation Systems stated via a company-issued release. “We are excited to start bringing GPS III’s new capabilities to the world and proud to continue to serve as a valued partner for the Air Force’s positioning, navigation and timing mission systems.”

The satellite is designed to provide the U.S. and allied forces with three times greater accuracy and as much as eight times increased anti-jamming capabilities as opposed to the previous generation of GPS satellites (GPS II). “The shipment of the first GPS III satellite to the launch processing facility is a hallmark achievement for the program,” said Lt. Gen. John F. Thompson, SMC commander and Air Force program executive officer for Space. “The modernization of GPS has been an outstanding collaborative effort and this brings us another step closer to launch.”

GPS III SV01 will have more clients than just those in the defense industry however. Civilian and commercial customers should also benefit from the new L1C civil signal the satellite is designed to broadcast. This signal will be shared with other navigational networks, such as Europe’s Galileo system.

“While the launch of the last GPS IIF satellite marked the end of an era, the upcoming GPS III launch will be the start of a brand new one,” said Col. Steven Whitney, director of the GPS Directorate. “It is the first of our new GPS III satellites, first to integrate with a SpaceX rocket, first to interact with elements of GPS’ Next Generation Operational Control System (OCX) Block 0, and first to have spacecraft acquisition and on-orbit checkout from Lockheed Martin facilities. We are excited to be at this point and we are ready for the upcoming launch of Vespucci.”

If everything proceeds apace, GPS III SV01 should launch this December atop a SpaceX Falcon 9 rocket from Canaveral’s Space Launch Complex 40.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 31-05-2015, 18:54
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
Guided-Bomb Makers Anticipate GPS Jammers
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי id0a שמתחילה ב "GPS במלחמה"

הכתבה דנה בחסימה ומיסוך GPS
הכתבה עוסקת במאמצי היצרנים להתמודד עם "גל חדש" של חוסמי GPS (Jammers). מובאים כמה אנקדוטות על חוסמים: ב-25$ אתה "מחביא" מכונית, כמה מאות דולרים יספיקו לשכונה. ציוד זול לרישות אלחוטי וסלולרי משמש לחסימת GPS במחירים מצחיקים וזמין בצורה פתוחה באינטרנט. נהג משאית לא אהב שהבוס עוקב אחריו, קנה חוסם והשבית את שדה התעופה ניו-ארק כל פעם שעבר באזור. דוגמה יותר צבאית היא אוקראינה שם יש שימוש נרחב בשיבוש מתקדם, והאמריקאים חוקרים מה בדיוק ההשפעה. ב-2011 הצפון קוריאנים בעזרת משבשים רוסיים הביאו למצב שה-JDAM של דרום קוריאה הפכו לחסרי תועלת, כאשר עדיין מתווכחים עד כמה זה באמת קרה.
פתרון התקפי ראשוני הוא ראש ביות שיחפש וינעל על המכשיר החוסם, בדומה לטילי אנטי-קרינה כנגד מכ"מים. הראש ישולב ל-SDB || לאחר סיום הניסויים ב-2016. הגנתית, בנוסף לביות GPSי משולבים הנחיית לייזר, תת-אדום, טלוויזיה, מכ"מ מילימטר ועוד.
יצרני ה-JDAM כמובן לא מציינים האם ועד כמה הם פגיעים לשיבוש. מוזכר שכבר 8 שנים משולב בקיט מנגנון אנטי-שיבוש, אנטנות מרובות ומיוחדות ויש התמקדות באלגוריתמים מתוחכמים שידעו לזהות ולבודד הפרעות מאות אמיתי. מוזכר גם כן ש-GPS צבאי מעצם הסתמכותו על תדרים מרובים יותר עמיד לשיבוש, אך עדיין פגיע וזקוק ל"עזרה".
מערכות אנטי-שיבוש נבדקות גם עבור טילי שיוט ופגזים ארטילריים, כאשר יצרניות הציוד עוברות להציא דגמי מוקשחי GPS.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:27

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר