לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 16-02-2012, 15:28
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "תוכל לפרט ? האם המטוס פחות..."

מאכזב כי פגענו (אני עדיין לא אומר הפסדנו) בשוק משמעותי עבור התעשייה הבטחונית הישראלית ואין לי ספק שהדבר יפגע ביחסי הגומלין בין קוריאה לישראל גם בתחומים אחרים.

מה הרווחנו מכל זה?
חוץ ממטוס (שהוא גם ) טוב - אין לי מושג.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-02-2012, 15:35
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מאכזב כי פגענו (אני עדיין לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
מאכזב כי פגענו (אני עדיין לא אומר הפסדנו) בשוק משמעותי עבור התעשייה הבטחונית הישראלית ואין לי ספק שהדבר יפגע ביחסי הגומלין בין קוריאה לישראל גם בתחומים אחרים.

מה הרווחנו מכל זה?
חוץ ממטוס (שהוא גם ) טוב - אין לי מושג.

טוב, אבל זה היה נכון גם מול האיטלקים...היינו מפסידים איתם...
ולמרות שהקוראינים זה ללא ספק שוק רציני והימור יותרטוב בהיבט הזה כיום הרי שמי יודע מה יהיה עוד כמה שנים, זה בסוף הימור לטווח רחוק ועובדה היא שהאיטלקים הציעו היום משהו יותר טוב..ויותר אטרקטיבי כלכלית.
לא ממש ברורה לי הוודאות כאן שזה לא הצעד הנכון, גם בטווח הרחוק..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 16-02-2012, 15:43
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]מאכזב כי..."

האיטלקים הבטיחו רכש גומלין בסך 1.6 מיליארד דולר, והדרום קוריאנים לא. האם חושבים שם שהדרום קוריאנים הם שוק שבוי? האם לא מבינים את החשיבות של יחסים מיוחדים עם דרום קוריאה, מה שלא ייתכן עם מדינה אירופאית, קאתולית עם מוניטין פרו-ערבי?

אני מקווה שחיל האויר ומשרד הבטחון עשה את השיקול הנכון. אנחנו מסתכנים באובדן או עיכוב של "ברית לבבות" עם דרום קוריאה, מהסוג שבחיים לא יהיה לנו עם אומה קאתולית. (הקאתוליות של הדרום קוריאנים היא שולית וחסרה את המסורות האירופאיות ביחס ליהודים. גם התנועות האווגליסטיות מתחזקות בדרום קוריאה. אחד משלושה דרום-קוריאנים - נוצרי).

אני לא מאמין שהאיטלקים יעמדו בהתחייבויותיהם לרכש רכש הגומלין, לפחות בהיקף שהבטיחו כדי לזכות בעיסקה, משלוש סיבות:
א. לאיטלקים אין כסף לשפוך על הצבא שלהם.
ב. הם לא צריכים צבא - מאז סיום המלחמה הקרה, לאיטליה אין איומים בטחוניים כלשהם.
ג. יש להם תעשיית נשק מפותחת משלנו, הדומה או שקולה לתעשיות הנשק של צרפת וגרמניה. כלומר, האיטלקים באופן טבעי יעדיפו רכש מקומי, צרפתי או גרמני על פני ישראלי. ההתחייבויות שלהם לישראל נמוכות מההתחיבויות האחרות שלהן לשוק המקומי ולאירופה.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-02-2012, 15:50
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "האיטלקים הבטיחו רכש גומלין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
האיטלקים הבטיחו רכש גומלין בסך 1.6 מיליארד דולר, והדרום קוריאנים לא. האם חושבים שם שהדרום קוריאנים הם שוק שבוי? האם לא מבינים את החשיבות של יחסים מיוחדים עם דרום קוריאה, מה שלא ייתכן עם מדינה אירופאית, קאתולית עם מוניטין פרו-ערבי?

אני מקווה שחיל האויר ומשרד הבטחון עשה את השיקול הנכון. אנחנו מסתכנים באובדן או עיכוב של "ברית לבבות" עם דרום קוריאה, מהסוג שבחיים לא יהיה לנו עם אומה קאתולית. (הקאתוליות של הדרום קוריאנים היא שולית וחסרה את המסורות האירופאיות ביחס ליהודים. גם התנועות האווגליסטיות מתחזקות בדרום קוריאה. אחד משלושה דרום-קוריאנים - נוצרי).

אני לא מאמין שהאיטלקים יעמדו בהתחייבויותיהם לרכש רכש הגומלין, לפחות בהיקף שהבטיחו כדי לזכות בעיסקה, משלוש סיבות:
א. לאיטלקים אין כסף לשפוך על הצבא שלהם.
ב. הם לא צריכים צבא - מאז סיום המלחמה הקרה, לאיטליה אין איומים בטחוניים כלשהם.
ג. יש להם תעשיית נשק מפותחת משלנו, הדומה או שקולה לתעשיות הנשק של צרפת וגרמניה. כלומר, האיטלקים באופן טבעי יעדיפו רכש מקומי, צרפתי או גרמני על פני ישראלי. ההתחייבויות שלהם לישראל נמוכות מההתחיבויות האחרות שלהן לשוק המקומי ולאירופה.

יתכן,
אנשים שמבינים בדיוק כמוך ואף יותר (למשל הם יודעים שאין קשר לחיל האויר בהחלטה, זה החלטה שהיא רק של משרד הביטחון וראש הממשלה, ואילו אתה לא ממש יודע זאת) חשבו אחרת.
מעבר לכך, מנטליות הגטו הזאת לא תביא אותנ ולשום מקום, אם החלטה קטנטנה (בתמונה האסטרטגית הגדולה) של רכש אחד לא הלכה בדיוק כמו שהקוראינים רצו ועל בסיס זה שוברים את הכלים, אז אל תספר סיפורים על "ברית לבבות"...מה שאתה מציע זה שיעבוד, לא ברית.
אנחנו צריכים לעשות את מה שטוב לנו, אם הם כאלו בני ברית אסטרטגים או שואפים להיות הם היו נותנים הצעה יותר טובה משל האיטלקים...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-02-2012, 15:59
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]האיטלקים..."

האם זה מוגזם להניח שהאיטלקים הבטיחו דבר שהם לא יכולים לעמוד בו, והקוריאנים לא?
האם זה יוצא דופן להניח קיומם של שיקולים זרים? חומר לדו"ח הבא של מבקר המדינה?
שני המטוסים הגיעו לשלב הגמר - כנראה ששניהם עונים היטב לדרישות מהם. מכאן, שככל הנראה, ההחלטה בינהם נובעת משיקולים שלא קשורים לביצועי הטיסה עצמה.
צריך להיזהר מ"מומחים". מומחים גדולים טעו או הטעו וויתרו גם על היגיון פשוט. אתה מכיר את ההבדל בין תיבת נוח והטיטאניק?

מהצד השני, האם האיטלקים מתכוונים לערב את התעשייה האוירית בפיתוח המטוס ובשיווק? סעיפים שלא פורסמו עד כה?
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 16-02-2012, 16:01
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "האם זה מוגזם להניח שהאיטלקים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
האם זה מוגזם להניח שהאיטלקים הבטיחו דבר שהם לא יכולים לעמוד בו, והקוריאנים לא?
האם זה יוצא דופן להניח קיומם של שיקולים זרים? חומר לדו"ח הבא של מבקר המדינה?
שני המטוסים הגיעו לשלב הגמר - כנראה ששניהם עונים היטב לדרישות מהם. מכאן, שככל הנראה, ההחלטה בינהם נובעת משיקולים שלא קשורים לביצועי הטיסה עצמה.
צריך להיזהר מ"מומחים". מומחים גדולים טעו או הטעו וויתרו גם על היגיון פשוט. אתה מכיר את ההבדל בין תיבת נוח והטיטאניק?

מהצד השני, האם האיטלקים מתכוונים לערב את התעשייה האוירית בפיתוח המטוס ובשיווק? סעיפים שלא פורסמו עד כה?

זה בדיוק מה שאני אומר,
מסכים עם כל מילה. וגם אתה וגם המומחים לא "מומחים"..
לכן, אני צריך הוכחות, לא סיפורים שלך או של אף אחד אחר.
הוכחות לזה שהאילקטי יותר חסכוני וההצעה שלהם יותר טובה יש, כל השאר זה ספקלוציות.
תפסיק להעביר לי שיעורים "בחשיבה יצירתית", תודה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 16-02-2012, 15:50
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מאכזב כי פגענו (אני עדיין לא..."

אם אני לא טועה בחבילה האיטלקית יש שני גורמים מאוד משמעותיים.
רכש של מטוסי ריגול שאין סיכוי שיוטל על הרכש הזה וטו (במקרה של דרום קוראה לא יודע)
קניית לווין ריגול מישראל , כמו שקראתי פה מהמומחים בפורום כרגע ישראל מחפשת בנרות מימון להמשך פיתוח לוויני הריגול שלה.
לגבי דרום קוראה , אכן פגיעה , אבל זה שוק שהאמרקאים לא יוותרו עליו בקלות , בו לא נשכח שהאמרקאים נותנים כיום מטריה לדורום קוראה כולל נוכחות צבאית מסבית. כל קניה משמעותית של הקוראנים מישראל תתקל בלחצים אמרקאים עצומים.
אם נבחן את הרכש הדרום קוראני מישראל עד היום לדעתי (כולל התענינות) לרוב מדובר במערכות שהאמרקאים לא רוצים או לא יכולים למכור (טיל נט לטווח ארוך, מערכת כיפת ברזל שהקוראנים התענינו בה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 16-02-2012, 16:10
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "גם את המטוס האיטלקי אפשר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
גם את המטוס האיטלקי אפשר לחמש. גם את ה T-6II אפשר לחמש. גם יסעור אפשר לחמש... נשק הוא לא הבעיה, אלא הנחישות לעשות בו שימוש. פרימוס עם מקלע לואיס ופצצות מרגמה 60מ"מ יכול לעשות הרבה יותר נזק לאויב, ממטוס F-16 חמוש עד השיניים שהטייס מסרב/לא יכול להילחם איתו. דיסקליימר: אני לא מתכוון להפעיל פרימוסים בקרב, זו רק משל.

לדעתי אי אפשר לחמש את האיטלקי בגרסה הנוכחית..
ולמה את החושב שנחישות זאת הבעיה ולא כלכלה? בשביל שהמטוס הזה או כל אחד אחר יהי לא רק מטוס הדרכה צריך להשקיע בזה עוד המון כסף שאין..אבל את זה, הסברתי לאוזניים האטומות שלך כבר הרבה פעמים..מה שלא מונע ממך להמשיך לכתוב את השטויות הללו...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 16-02-2012, 15:45
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מכה כפולה ל-T-50"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
גם סינגפור הודיעה, בסלון האווירי המתקיים בה, כי היא מעדיפה את המטוס האיטלקי על פני המטוס הקוריאני.

מעבר לכך - אני מקווה שלא מדובר במקח טעות עם הקוריאנים - שהרי באמת מדובר בקשר משמעותי בין המדינות שספג פגיעה קשה.

נראה שיותר מכל הצד הכלכלי שבעסקה - הקוריאנים נעלבו, ובהכירי את המנטליות של הקוריאנים - יהיו לכך השלכות קשות מבחינת ישראל.
מסכים, אבל נסתדר. אי אפשר להתיישר תמיד למנטליות של המזרח הרחוק רק כי הם כאלה רגישים, לקנות את האיטלקי זה מה שהיה נכון כיום, אם הפסדנו משהו בטווח הארוך- את זה עוד נראה וגם אם כן, נסתדר. יש מספיק מדינות לעשות איתן ביזנס.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 17-02-2012, 01:42
  ColMonty ColMonty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.06
הודעות: 423
הקוריאנים עושים את רק מה שטוב לקוריאה
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מכה כפולה ל-T-50"

האינטרסים של ישראל מעניינים אותם כמו שלג דאשתקד אז כדאי שניקח יחד נשימה עמוקה ונירגע. הקוריאנים (סמסונג ואלג'י) עדיין מוכרים אוניות לצים (חצי מחיר אצל הסינים), מוכרים 40 אלף מכוניות בשנה (תאגיד יונדאי-קייה), טלוויזיות, מדיחי כלים, מכונות כביסה וייבוש, מצלמות ומכשירי חשמל אחרים. אז במאזן הזה אפשר לומר שלקוריאנים יש יותר מה להפסיד מבחינה כלכלית מאשר ישראל. ה"עלבון" הקוריאני ידוע לכל מי שעוסק במשא ומתן ואין מה להתרגש.
מה גם שהם צריכים להרגיש רע שהאחים שלהם מהצפון עוזרים לאויבים של ישראל - תזכורת - לפי פרסומים בתקשורת הכור האטומי בסורייה דומה מאוד לכור בפיונינג.


הנה סקירה קצרה.
http://www.apmforum.com/columns/boye46.htm
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 16-02-2012, 17:23
צלמית המשתמש של Lisahy
  משתמש זכר Lisahy Lisahy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.06
הודעות: 117
שלח הודעה דרך MSN אל Lisahy Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

קראתי כאן חלק מהתגובות, וראיתי גם תגובה של מישהו במקום אחר, שהיא אולי קצת מצחיקה ותלושה מהמציאות, ככה זה נראה לי - אבל זה באמת מעניין אותי.

מה היה קורה אם חיל האוויר היה מקבל 15 מטוסים איטלקים ו- 15 דרום קוריאנים? או כל חלוקה שווה אחרת.

גם לי אישית זה נשמע מוזר, ולא הגיוני, אבל הייתי שמח לשמוע ממי שמבין בגדול מה הבעיה בדבר הזה, מה הבעיה בכלל כשרוכשים כמה מערכות שונות לאותו ייעוד, אולי בכלל יש לזה יתרונות?
ככה בתיאוריה לא היה נוצר מצב של בעייתיות ביחסים עם אחת מן המדינות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 16-02-2012, 17:34
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Lisahy שמתחילה ב "קראתי כאן חלק מהתגובות,..."

לרכוש שני סוגים במקום סוג אחד משמע הקמת שני מערכי תחזוקה (לרבות חלקי חילוף, טכנאים וכו') במקום אחד.

השאלה הנשאלת היא מה יותר חשוב: חסכון של כנראה עשרות מיליוני שקלים או מערכת יחסים או מדינה מסוימת? לדעתי, משרד הביטחון צריך להתעסק בביטחון, ולא ביחסי חוץ. לשם כך קיים משרד החוץ.

מאידך, היתרון בהחזקת מערכות ממקורות שונים בא לידי ביטוי כאשר אחד המקורות מפסיק לספק חלקי חילוף. גם בגלל שהוא לא יכול, אך בעיקר בגלל שהוא לא רוצה, מסיבות מדיניות (אמברגו). מדינות מסוימות מעדיפות להגדיל את ההוצאות על מערכי תחזוקה ולהחזיק כלים ממקורות שונים. אלה בעיקר מדינות ערב, אך גם הודו.
_____________________________________
או"ם שמום.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 18-02-2012, 11:34
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי auto de fe שמתחילה ב "[QUOTE]על אילו טכנולוגיות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי auto de fe
הכוונה היתה שלפחות חלק מהמטוסים יוצרו אצל הלקוח, בדומה למכרז ההודי ומכרזים דומים אחרים.

א' - ההודים מפתחים מטוסי קרב משלהם, אז הם רוצים טכנולוגיות. ישראל לא מעוניינת לפתח מטוס אימון מתקדם.

ב' - הודים רוצים הפעלה עצמאית של מטוסי הקרב שלהם, בשביל זה חשוב שכמה שיותר רכיבים יוצרו בהודו. הם מוכנים להפסיד כסף בייצור מקומי שהוא יקר יותר מרכש ישיר אצל היצרנית. לישראל אין דרישה כזאת למטוסי אימון, להבנתי.
ציטוט:
מה שמיוחד בעסקה עצמה, בעיניי לפחות, זאת העובדה שהמטוסים יהיו בבעלות של חברות מסחריות אשר ימכרו שעות טיסה ל צה"ל. ולא זו בלבד אלא שהחברות (מתחרות בד"כ) ישתפו פעולה. לכן נראה לי ש "רב הנסתר על הגלוי".

לא נראה לי שיש בעסקה הזאת משהו נסתר.

ציטוט:
על פי וויקי המטוס הוא "transonic" ו "(Maximum speed: 1,255 km/h (779 mph"

האיזור הטראנס-קולי הוא איזור התנגדות אוויר סגולית גבוהה במיוחד במהירויות תת-קוליות גבוהות ועל-קוליות נמוכות, בערך בין 0.8 ל-1.2 מאך. אם רוצים לדייק יותר, ניתן להגיד שמטוס M-346 הוא מטוס בעל מהירות מירבית תת-קולית גבוהה (איזור טראנס-קולי שמתחת למאך). מכל מקום לא מדובר במטוס על-קולי, לא מבחינת המהירות המירבית שלו ולא מבחינת העיצוב האירודינמי שלו.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 16-02-2012, 23:14
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
רצוי שלא להתלהם
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי AlexZ33 שמתחילה ב "דרום קוריאה ניפנפה את ישראל..."

אין זה רצוי להגזים ולהקצין.

דרום קוריאה, כך כתוב במאמר, Appear to... כלומר נראה שדרום קוריאה לא תצטרף לסנקציות. איש לא "ניפנף" את ארה"ב ואת ישראל כלשונך. לדרום קוריאה תלות חזקה ביבוא הדלק מאירן (10% מתצרוכת הדלק של המדינה מיובאים מאירן) והאינטרסים הכלכליים שלה עומדים כמובן בראש סולם השיקולים של ממשלתם.

גם יפן כנראה תנהג כך..... וגם.... "ידידתינו" הודו... שלדברי האנליסט ייתכן ואף תגביר את הייבוא מאירן. היא וסין גם כן.
"These consumers depend on Iran for a good portion of their oil, particularly India and China,"
והמשפט האחרון שלך בדבר "התעשייה הצבאית הכי טובה בעולם" - נו שויין....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 17-02-2012, 10:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

1. בחירה טובה, שיהיה בהצלחה.

2. לגבי עסקים עם הקוריאנים - בעולם הפנטזיות של התקשורת, כרגיל הם חוגגים עם כתבות מפוצצות של "שברו ת'כלים, אין יותר קוריאה!" כי מחר הנושא הזה ירד מהכותרות ויאללה לכותרת הבאה, מה אכפת להם...
בעולם המציאותי זה ממש לא כך, יש מערכת יחסים רב שנתית, הרבה מערכות שניקנו ודורשות תחזוקה ושידרוג שוטפים, מערכות אחרות ונחוצות שמתנהל לגביהם מו"מ, לא הולכים ומפוצצים עיסקאות רק כי כועסים ומאוכזבים (הם בעיקר צריכים לכעוס על עצמם).
חבר טוב שעובד באחת התעשיות הביטחוניות, ביום א' הקרוב יטוס לקוריאה לסגור עיסקה המשך לעיסקה קודמת, לא להתרגש מהתקשורת.

3. כל ניצחון לאלניה הוא ברכה, גם של סינגפור וגם של ישראל, אבל המבחן הגדול הוא הפרויקט T-X של האמריקאים, המטוס מיוצג ע"י הגירסה האמריקאית שלו ה T-100 מול ההוק של BAE וה T-50 הקוריאני.
בינתיים אין תקציבים, אבל הכרזה כלשהיא צריכה לצאת לקראת סוף 2012.

4. שר ההגנה האיטלקי הודיע השבוע על קיצוצים בצבא האיטלקי:
- הקטנת הזמנת ה F-35 מ 131 ל 90
- הקטנת סד"כ הספינות והצוללות
- הקטנת מספר המפקדות והמרכזים הלוגיסטיים
- הקטנת כ"א בכ 20%
- הסבת מרכז הייצור של הטייפון לטובת ייצור ולוגיסטיקה ל F-35
איך כל זה קשור לעיסקה עם ה M-346? זה לכל מי שחושש מיכולתה הכלכלית של איטליה לעמוד בהתחייבות שלה בעיסקה הזו.
דבר נוסף, לוקהיד מרטין מקימה מרכז לוגיסטי ראשי של אירופה ל F-35, אבל ישראל רוצה מרכז עצמאי, אני לא אתפלא אם יתברר שיש קשר בין שתי הידיעות האלה (אחרי שחיה"א אישר את המטוס, זה לבד מצדיק העדפה של האיטלקי על פני הקוריאני).

5. עוד נתון נוסף ודי מעניין, הסורים מתכננים להצטייד ב יאק-130

יופי שצלמי הפורום זכו לצלם אותו - xnir צילומים יפים מאד , גם yruas צילם את המטוס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 17-02-2012 בשעה 10:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 17-02-2012, 13:53
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא רואה את הקשר
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "1. בחירה טובה, שיהיה בהצלחה. ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
...אבל המבחן הגדול הוא הפרויקט T-X של האמריקאים, המטוס מיוצג ע"י הגירסה האמריקאית שלו ה T-100 מול ההוק של BAE וה T-50 הקוריאני...דבר נוסף, לוקהיד מרטין מקימה מרכז לוגיסטי ראשי של אירופה ל F-35, אבל ישראל רוצה מרכז עצמאי, אני לא אתפלא אם יתברר שיש קשר בין שתי הידיעות האלה (אחרי שחיה"א אישר את המטוס, זה לבד מצדיק העדפה של האיטלקי על פני הקוריאני).


לוקהיד מייצגת את ה-T-50 ודחפה מאד להכנסתו לח"א ולכן אני מתקשה לראות את הקשר בין לוקהיד, עסקת ה'מאסטר', ה-T-X ותחזוקת ה-F-35.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 18-02-2012, 11:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אתה באמת חושב שלוקהיד צריכה..."

אתה באמת חושב שלוקהיד צריכה להקריב את ה-T-50 לטובת ה-F-35?
לא יודע אם צריכה, אבל אם השאלה הזו תעלה אין ספק שהיא תעשה זאת.
מעולם לא היה פרויקט כזה מורכב לאף יצרן נשק בעולם, הפערים בינו לבין ה T-50 מבחינת LM הם שמים וארץ.

נראה לי שכל מדינה תשמח להקים בתחומה מרכז אחזקה אזורי של לוקהיד...
נכון כל מדינה תשמח, אבל רק איטליה זכתה בזה.

אם כבר היה הגיוני לראות את איטליה מקריבה את המטוס עבור מרכז האחזקה ולא להיפך.
איטליה לא מקריבה את מרכז האחזקה שלה, היא צריכה להתגמש במעורבות של מטוסי ישראל במרכז שלה.

רצף ידיעות מהחודש האחרון:
- ישראל רוצה מרכז עצמאי ולא להיות תלויה במרכז האיטלקי (אולי רק בדברים הממש כבדים)
- איטליה מ 2006 עד עתה שמרה על שתיקה בנושא הזמנת 131 מטוסים ואפילו פרשה מתוכנית ההערכה המוקדמת (OT&E), לפתע הזמינה 3 מטוסים ראשוניים והודיעה בפעם הראשונה שתזמין מטוסים (אמנם לא 131 אבל 90).
- ישראל בחרה במאסטר

צירוף מקרים? אולי...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 18-02-2012, 19:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]אתה באמת חושב שלוקהיד..."

לא מבין למה אתה חושב שלוקהיד צריכה לבלוע צפרדעים איטלקיות עבור הוצאה לפועל של פרוייקט שמשרת את איטליה יותר מאשר את לוקהיד. הרי לוקהיד יכלה להעביר את מרכז האחזקה לגרמניה, בריטניה או כל מדינה אירופאית אחרת בלי כל קושי (למעט לחצים פוליטיים).

אדרבא - לוקהיד יכלה למנף את זה ללחץ על איטליה - רוצים מרכז אחזקה? תנו לנו למכור לישראל את ה-T-50...

אם כבר היה הגיוני לראות את איטליה מקריבה את המטוס עבור מרכז האחזקה ולא להיפך.
איטליה לא מקריבה את מרכז האחזקה שלה, היא צריכה להתגמש במעורבות של מטוסי ישראל במרכז שלה.

איך בדיוק? אם לא תתגמש - ישראל תקבל מרכז אחזקה משלה. בכל מקרה - יש להניח שזה חלק מהחוזה - רוצים מרכז אחזקה אזורי? תנו שרות לכולם.

ציטוט:
רצף ידיעות מהחודש האחרון:
- ישראל רוצה מרכז עצמאי ולא להיות תלויה במרכז האיטלקי (אולי רק בדברים הממש כבדים)
- איטליה מ 2006 עד עתה שמרה על שתיקה בנושא הזמנת 131 מטוסים ואפילו פרשה מתוכנית ההערכה המוקדמת (OT&E), לפתע הזמינה 3 מטוסים ראשוניים והודיעה בפעם הראשונה שתזמין מטוסים (אמנם לא 131 אבל 90).
- ישראל בחרה במאסטר

צירוף מקרים? אולי...


לא רלוונטי
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 17-02-2012, 12:16
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
גם איטליה
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "האם שרתו בחיל האוויר מטוסים..."

3 מטוסי פיאג'יו 149 שנרכשו ב 1966 במקור עבור ח"א האוגנדי,הובאו לישראל מאוגנדה ב 1968 והופעלו תקופה קצרה בטייסת הקלה.
הם הוצאו משירות עד מלחמת יום הכיפורים.

כמו כן מסוקי הבל 205 מהדגם האזרחי יוצרו במפעל אוגוסטה האיטלקי ונרכשו ישירות ממנו.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #107  
ישן 21-02-2012, 07:07
  ColMonty ColMonty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.06
הודעות: 423
האם העיראקים מנסים לזכות בנקודות אצל הקוריאנים?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

נראה שהעיראקים משתמשים בתכסיס הישן של "החבר המנחם" תוך שהם רומזים שהם מתעניינים במטוסים שישראל החליטה לא להזמין. כל זה על מנת לשהקוריאנים יבטלו אזהרת מסע לעיראק. מה שבאמת מעניין הוא ששר החוץ העיראקי מסביר את העניין במטוס הקוריאני ברכש עתידי של 38 מטוסי F-18

“Because we’re buying 38 F-18s from the U.S., this is the best plane fit for that job. It will fill the gap for us.”

http://www.koreaherald.com/national...=20120219000258

לא מצאתי מידע על ה F-18 אבל כן בנמצא מידע על רכש של 36 מטוסי F-16. ייתכן וכבוד שר החוץ העיראקי קורא עיתונים ישראלים שמצרפים תמונות (קריצה)

http://articles.latimes.com/2011/ju...olence-20110731
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 19-07-2012, 16:46
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

הידיעה במגאזין Combat Aircraft

Alenia Aermacchi, a Finmeccanica company, has signed a contract with Israeli Ministry of Defence to supply 30 M-346 advanced trainer aircraft.

The deal is part of a larger Government-to-Government agreement between Israel and Italy that includes aircraft, engines, maintenance, logistics, simulators and training, provided also by other Israeli and international companies.

The new aircraft will replace the A-4 Skyhawks currently in service and will make up the new trainer fleet of the Israeli Air Force. Delivery of the first M-346 is expected in the middle of 2014.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #113  
ישן 20-07-2012, 16:34
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 112 שנכתבה על ידי JSFF-35 שמתחילה ב "עוד סכמה אפרית מבית האתר..."

הסכמה אינה על בסיס סופה אלא על בסיס עיט. (וגם זה לא ממש).

עושה רושם שכמות הרפרנסים העצומה הקיימות אודות סכמות צביעה וסימול של מטוסים ישראלים לא מונעת מכל מיני מקורות לעשות עדיין את אותן הטעויות שהם עשו לפני 20 שנה ויותר כשעוד לא היו הרפרנסים הללו.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 09-11-2012, 12:17
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

חברת אלניה-איירמאקי בחרה ב NG לספק למטוסי ישראל את מערכת ה AHRS (ר"ת של Attitude and Heading Reference System), המערכת אשר מנטרת את התנהגות המטוס במרחב התלת-מימד ואף מציעה פתרונות לבעיות בכל רגע נתון.
כתבה

מידע על המערכת אשר ניקראת LISA-200 כאן

אז אם אתם מתכננים להיות חניכים בקורס טיס בשנים הקרובות, דעו שבכל מטוס ליזה תחכה לכם ותהיה איתכם בכל טיסה...

M-346 במדבר (כניראה בדובאי, התמונה מאתר היצרנית) - כך זה ייראה גם מעל הנגב?
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-11-2012 בשעה 12:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #124  
ישן 09-11-2012, 17:47
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 123 שנכתבה על ידי GuyGos שמתחילה ב "זה ידוע לי אבל העיט עבר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי GuyGos
זה ידוע לי אבל העיט עבר מפעילות מבצעית, בה היה צבוע בסכמה המדברית, וכשהועבר לבית הספר לטיסה פשוט לא נצבע מחדש.
במקרה של הM346 מדובר במטוס שמראש מגיע לחיה"א בכוונת תחילה להיות מטוס אימונים אז זו שאלה די מעניינת

העיט לא הועבר לביס"ט, הוא משרת בטייסת הנמר המעופף אשר מעבר להדרכה יש לה עוד מספר תפקידים.
המטוסים שלה משמשים בעיקר להדרכה בביס"ט/קא"מ אבל בטייסת יש גם אנשים שאינם אנשי הדרכה ואנשי מילואים שמבצעים תפקידים נוספים כמו הנרה, גרירת מטרות, ל"א (תפקיד די מסווג אם כי יש איזכור שלו בביטאון חיה"א), הטלת כרוזים ומתאמנים עם טייסות אחרות וגם על תפקידו הראשוני - תקיפה.
התפקידים האלה הולכים ומתמעטים (למעשה עוברים או אולי כבר עברו למטוסים אחרים וטייסות אחרות) לקראת היציאה מהשירות של העיט בשנה הבאה או מקסימום בשנה שאחרי.
במהלך 2014 המטוסים האיטלקים אמורים להתחיל להגיע והצפי הוא שההדרכה עליהם תתחיל כבר בשנה הזו או מקסימום שנה אחרי.

לא בטוח שהם יחליפו את העיט בשאר התפקידים שלו, לגבי הצבע הצפי שהוא שיהיה אפור כמו הסינגפורי אבל הכל יכול להיות.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-11-2012 בשעה 17:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #137  
ישן 15-02-2013, 09:10
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 135 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "לא הבנתי, אם כיום לא עושים את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
לא הבנתי,
אם כיום לא עושים את הקאמ"מ על המטוס המיועד למה שבעתיד יעשו זאת?
לא רואה סיבה שזה ישתנה

מאחר והקאמ"מ לא הוזכר בכתבה העליתי את האפשרות הזו לא מסיבות הדרכה/מבצעיות אלא מסיבות טכניות, ניראה שעל ה M-346 תור המשתמשים יהיה לא קטן (ביס"ט, קא"מ, קאמ"מ)
מסיבות הדרכה/מבצעיות המגמה ברורה, אם כיום העיט/נץ מתאימים ולא המטוס המיועד אז הגיוני שה M-346 גם כן יעשה את העבודה וע"פ הכתבה אפילו טוב יותר.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-02-2013 בשעה 09:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #164  
ישן 26-04-2013, 10:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 163 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "בחיל האוויר יש מחזור שמות עם..."

סער היה הכינוי של סמב"ד שהותקן בו מנוע של עיט וגם כינוי של אחד ממטוסי המטאור (כינוי של מטוס ספציפי) שהוענק ע"י בן גוריון (זוג המטוסים הראשון כונה "סופה" ו"סער").

בין השמות ה"ממוחזרים" ניתן למצוא גם את ה"יהלום" שהיה טיל MATRA-530 ומאוחר יותר ה-PATRIOT.

ישנם גם שמות שממוחזרים מכינויי קוד של מערכת הרכש המחתרתית בקום המדינה (למשל "ראם").

בארה"ב זה כבר מסורת ששמות מטוסים ממוחזרים - למשל לייטנינג, לייטנינג II, פנטום, פאנטום II ואפילו SKYTRAIN ו-SKYRAIN II...

בארה"ב נהוג שלא לכנות מטוס בשמו של מטוס שיוצר ע"י חברה מתחרה. כך למשל נמנעה חברת GD מכינוי ה-F-16 כמטוס MUSTANG II...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #166  
ישן 29-07-2013, 09:45
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
כנפי תחזוקה זכתה במכרז התחזוקה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

חוזה ענק בין כנפיים לחיל האוויר: תתחזק את מטוס ה"לביא" במשך 23.5 שנים

שותפות הבת (100%) כנפי תחזוקה, שמתחזקת כיום את מטוסי העיט (סקייהוק) התקשרה בהסכם עם התעשייה האווירית לתחזק את מטוס האימון החדש של חה"א כקבלן משנה בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל
אסף גילעם 28.07.13, 14:09 4 תגובות

חברת כנפיים שבשליטת משפחת בורביץ' הודיעה היום (א') כי כנפי תחזוקה, שותפות מוגבלת בבעלותה המלאה (100%) התקשרה בהסכם עם התעשייה האווירית, להענקת שירותי אחזקה בבסיסי חיל האוויר למטוס הלביא, בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל. כנפי תחזוקה תשמש כקבלן משנה של התעשייה האווירית, במסגרת השירותים אשר יינתנו על ידי התעשייה האווירית למשרד הביטחון.

ההסכם החדש מחליף בעצם הסכם נוכחי דומה של החברה. כבר היום כנפי תחזוקה מתחזקת את מטוסי העיט (סקייהוק) לאימון מתקדם של חיל האוויר, אותם צפויים להחליף מטוסי הלביא, במסגרת הסכם קודם מ- 2005.

ההסכם הינו תקופה של 23.5 שנה, מתוכה 3.5 שנים שמהווים את "תקופת ההתארגנות" ו-20 שנה הנותרות למתן השירותים עם מסירת המטוסים הראשונים בישראל.

בנוסף להסכם תחזוקת הלביא שיחליף את העיט, כנפי תחזוקת מספקת שירותי תחזוקה למטוסים נוספים של חיל האוויר, כקבלן משנה של התעשייה האווירית, במסגרת הסכם מ- 2008 הצפוי להסתיים בסוף 2016.

כנפיים הינה חברת אחזקות שבשליטת משפחת בורוביץ ופויו זבלדוביץ (87.7%) הפועלת בתחום התעופה באמצעות שליטה באל על – (39.3%), שם היא פעולת כיום להכנסתה של קרן פימי.

הזרוע השנייה של כנפיים היא פעילות החכרת מטוסים באמצעות גלובל ליסינג הפרטית (100%). בנוסף לשתי הפעילויות המרכזיות, לכנפיים פעילויות נוספות בתחום בהיקפים קטנים יותר: שירותי קרקע ושירותים נלווים באמצעות QAS (50%) וכאמור שירותי תחזוקה מקצועיים לטייסות חיל האוויר באמצעות כנפי תחזוקה.

http://www.calcalist.co.il/markets/...3608678,00.html


_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #173  
ישן 09-11-2013, 22:47
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 172 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=טרמין][/QUOTE] מה?..."

סבורני שהוא מדבר על הסנסור של התק"ע הממוקם בדר"כ על החופה מעל הטייס.
אני לא שולל את האפשרות שיכניסו את המערכת גם למטוס הזה בבית הספר לטיסה.
כל מטוסי הקו הראשון של החיל מצויידים בה וטבעי שירצו ללמד לטוס איתה כבר בקורס עצמו.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #181  
ישן 20-03-2014, 15:59
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
חיל האוויר קיבל שני מטוסים מדגם M-346
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "מטוס הההדרכה החדש של חיה"א הוא ה M-346 "לביא" (1)"

שובו של הלביא: חיל האוויר קיבל שני מטוסים מדגם M-346

מדיני-ביטחוני | עודכן 13:52 20/03/2014

אור הלר
באיטליה התקיים טקס חגיגי במסגרתו נמסרו לחיל האוויר הישראלי שני מטוסים מדגם M-346 כחלק מעסקה ששוויה מיליארד דולר.
מדובר במטוס סילון מתקדם שמחירו מוערך ב-20 מיליון אירו והוא אמור לאמן את חיילי הקרב בחיל האוויר הישראלי בשלב המתקדם של קורס הטייס.


ולא כפי שמופיע בכתבה, המטוס לא מחליף את הלביא ההוא... [צ.ע.]

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1045513
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #210  
ישן 24-10-2014, 08:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 209 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "הגדרת האירוניה- לשבת בבאר שבע..."

לא אירוניה אלא דאגה טבעית.

אנחנו מדינה קטנה, סיפור הקירקוע רץ בארץ כבר למעלה משבוע, אתמול היה פירסום ראשון (לא יודע לגבי אמינות הכתבה).
אני שמעתי על זה לפני כשבוע מעובדים של כנפי תחזוקה/תור אשר טענו כך:
- המטוסים מקורקעים בגלל כל מיני בעיות (מנוע ועוד)
- הגיע לארץ צוות של אלניה/הוניוול בכדי לעזור בתיקון
- זה אולי ניראה שהלביא עכשיו הוא פיאט אבל בסופו של דבר הוא יהיה מרצדס

בשמים של באר שבע אכן יש תעבורה אווירית לא קטנה,יושבי בתי הקפה מספרים שכשהם מביטים מעלה הם רואים:
- עפרוני? בלי סוף, המטוס הזה הוא חלק מהשמים של העיר
- רעמים וסופות? מידי פעם, אבל שומעים אותם לא מעט
- ינשופים? מידי פעם, בעיקר בדרך אל ומסורוקה
- מסק"רים? מידי פעם
- קרנפים, צופיות וכו'? מידי פעם
- לביא? בהתחלה (לפני כחודשיים) פעם או פעמיים, אבל מאז שום דבר

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #211  
ישן 25-10-2014, 00:34
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 210 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא אירוניה אלא דאגה טבעית. ..."

נו מה גם אתה עכשיו עיתונאי חובבן? אתה מפתיע אותי ממש דווקא בגלל שאני מעריך לרוב את הפוסטים שלך.
הפעם לא הצליח.
יש נתונים, נתונים זה עובדות ולא שמועות סוג ב'..
המטוסים האלה בארץ שלושה חודשים ברוטו וחודשיים טיסה נטו (צוק איתן ואז חודש חגים) ובכל זאת מערך של 3 מטוסים על חודשיים עשו כמה מאות גיחות..וחברים שלך בב"ש ראו אותם טסים פעם אחת? תחליף את המקורות שלך חבר.
ביטולי גיחה יש למערך הזה ממה שאני שומע פחות מלכל אחד מסוגי המטוסים האחרים שציינת כאן בפוסט שלך.
אני לא יודע מה יהיה בעתיד יכול להיות שהמטוסים האלה יתפרקו עוד יומיים,ולא מעניין אותי מטאפורות של פיאטים ומרצדסים, אבל נכון לרגע זה ולשלושה חודשים האחרונים מה שאתה כותב ומה שהכתב כתב זה פשוט לא נכון.:
מטוסים טסים כל הזמן.
לא היו מקורקעים בצורה מיוחדת (לא יותר ממערכים אחרים בוא נאמר..אם כבר אז פחות..)
שמישות טובה.
יש להם תקלות שגרתיות ובעיות פרויקט שצפויות להיות למצב של מטוס חדש, ממש לא יותר ואפילו פחות.
לסיכום- בדיוק הפוך ממה שאתה והכתב ציינתם.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 25-10-2014 בשעה 00:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #212  
ישן 25-10-2014, 10:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
Shooting the messenger
בתגובה להודעה מספר 211 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "נו מה גם אתה עכשיו עיתונאי..."

ציטוט:
נו מה גם אתה עכשיו עיתונאי חובבן? אתה מפתיע אותי ממש דווקא בגלל שאני מעריך לרוב את הפוסטים שלך. הפעם לא הצליח

לאן לקחת את הדברים? כשגולשים מעלים כתבה או מצטטים גורמים כלשהם זה לא אומר שהם מסכימים עם הדברים.
במקרה הזה יש כמה דברים משמעותיים ויש כאלה שלא
- הדברים של אנשי כנפי תחזוקה/תור? משמעותיים, כי הם אלה שמטפלים במטוס ולכן סביר שהם יודעים על מה הם מדברים
- הדברים של יושבי בתי הקפה בעיר? לא משמעותיים, זה שלא ראו לא אומר שהמטוס לא טס


ציטוט:
מטוסים טסים כל הזמן. לא היו מקורקעים בצורה מיוחדת (לא יותר ממערכים אחרים בוא נאמר..אם כבר אז פחות..) שמישות טובה.
יש להם תקלות שגרתיות ובעיות פרויקט שצפויות להיות למצב של מטוס חדש, ממש לא יותר ואפילו פחות.

שמח לשמוע.

כך או כך תעבור על כל מה שכתבתי ותיראה שבשום שלב לא ציינתי את דיעותי ו/או מה שאני חושב. אני מקבל או לא מקבל את הדברים זה לא רלוונטי, לא אני הנושא כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 25-10-2014 בשעה 11:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:52

הדף נוצר ב 0.37 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר