טייסת הניסוי וההערכה VX-1 מבסיס הצי במרילנד הגישה לאחרונה דו"ח סיכום על תקופת הניסוי וההערכה (IOT&E) של מטוס ההתראה החדש של הצי.
בקרוב יתחיל הייצור הסידרתי, מסירת 75 מטוסים שהצי הזמין תתחיל לקראת סוף 2014. http://www.air-attack.com/news/arti...production.html
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
תצורת "שביט"
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "למה הצי לא עובר למכ"מי Phased..."
אחת הסיבות (וקימות נוספות) הינה גודל וסוג המטוס הנדרש להתקנה "קונפורמית" כדוגמת ה"שביט" או כדוגמת ההתקנה במטוסים אחרים בעולם. הדרישות המחמירות והמיוחדות ליכולות נחיתה והמראה מנושאות מטוסים, מגבילות מאד את בחירת הפלטפורמה המוטסת.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "E-2D מטוס ההתראה המוקדמת הבא של הצי"
האם מדובר במטוסים חדשים או הסבה של ישנים?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "E-2D מטוס ההתראה המוקדמת הבא של הצי"
שאלות...שאלות...שאלות
קרן-אור: המכ"מ של לוקהיד מרטין (AN/APY-9) המותקן בדגם D הוא בעל שתי יכולות סריקה:
- אלקטרונית (AESA/PESA)
- מכנית
גיל חזקיה: ע"פ הפירסומים מדובר במטוסים חדשים לחלוטין אשר כמו במשפחות ה F-16,SU-27 וכד' רק ניראים כמו הדורות הראשונים.
המבנה שונה, המנועים משופרים, מערכות האוויוניקה חדשה לחלוטין מהדור הכי מתקדם (מכ"מ חדש, חליפת תקשורת, מערכת זע"ט, תקשורת לוויניים, מערכת ניווט לוויינית, קוקפיט "זכוכית",מחשב משימה ויכולת תדלוק אווירית שחיה"א שלנו רשם עליה פטנט עם מטוסי הדיה שלו), היעילות והנצילות וכו'
כניראה שגם המשימות שלהם יעברו התאמה לשדה הקרב העתידי (כלי טיס וטילים בעלי חתימה חמקנית, מהירים, שבשים מתוחכמים וכו')
Max206: במטוסי הטורבו-פרופ החדשים מבנה הלהבים והחומר ממנו עשויים עברו שדרוג.
לפי מה שהבנתי בהגדלת כמות הלהבים מ 4 ישרים ל 8 מעוגלים העילוי והפסיעה גדלו והגרר הוקטן.
את סוג הלהבים הזה ניתן למצוא כיום במטוסי טורבו-פרופ רבים כגון: הרקולס J, מטוס תדלוק A400 ועוד'
אולי Soloavia יוכל להרחיב בנושא הזה.
אפרופו חיל האוויר הישראלי: ההיסטוריונים של חיה"א מספרים שלמטוסי ה E-2C (דיה) היה חלק במבצע ערצב 19
With IOT&E complete, what does PMA-231/VX-1 see as the most significant improvement to the Hawkeye? What really stands out capability-wise?
The most significant upgrade is the AN/APY-9 radar, which is the heart of the aircraft. Using AESA technology, the radar has completely new modes of scanning and operation, sees thousands of targets up to hundreds of miles away and is a tremendous improvement over the E-2C. The cooling capacity and power of the aircraft had to be increased to accommodate the more powerful radar. To complement the radar, a glass cockpit and digital architecture was implemented that gives the aircraft more mission flexibility. There’s a mission display up front called the tactical fourth operator, which allows the co-pilot to help with tactical functions. Smaller upgrades to the IFF capability and CEC (Cooperative Engagement Capability) boxes round out the package of a dramatically revamped and improved aircraft.
What kind of learning curve will crews transitioning from the E-2C to the E-2D face?
The major difference in the E-2D and the E-2C is how information in the aircraft is gathered, processed and displayed. The glass cockpit has considerably changed how the fleet interacts with that information. When it comes to how the fleet will transition, it’s broken into three parts; learning the system differences and similarities, figuring out how the differences will impact the way the fleet uses the aircraft and performs the mission set, and utilizing simulators and aircraft to train. Learning the system differences and similarities and figuring out how that will impact the fleet are both conducted under the guidance of the Fleet Replacement Squadron (VAW-120). Training with simulators and aircraft is led by the Hawkeye/Greyhound Weapons School, which ensures the squadrons are ready to start workups with a carrier air wing and eventually deploy.
בהמשך להחלטה משנה שעברה על יצור במלוא הקצב של מטוסי ה-Hawkeye, הצי העביר לחברת Northrop Grumman סכום של 113.7 מיליון דולר על חשבון קניית מטוסי Hawkeye נוספים. בחודש שעבר העבירה Northrop את המטוס העשירי כאשר עוד 10 מטוסים נמצאים בשלבים שונים של ייצור. סך כל ההזמנה עומדת על 30 מטוסים.
Northrop Grumman expects to carry out the first aerial refuelling flight test of its E-2D Advanced Hawkeye airborne early warning and control (AEW&C) aircraft towards the end of 2016, following delivery of the first example earmarked for upgrade to its St Augustine, Florida facility.