לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-05-2013, 23:58
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
אשכול חדשות וכתבות חהא"א

בעקבות האשכול של הצי האמריקני, נשיק אשכול דומה עם כתבות ובשורות מעניינות על חהא"א. גליון מאי 2013 החדש של בטאון החיל למשל הוא האלמנך השנתי המרתק וכולל בתוכו פירוט עצום על מגוון רחב של נושאים ואמל"ח והנה כמה דוגמיות

http://www.airforcemag.com/Magazine...13fullissue.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כיצד השתנה תקציב החיל והתמהיל שלו לאורך העשור האחרון? כמו בכל דבר התלוי בדוחות כספיים, תלוי איך מסתכלים ומה סופרים. תקציב הפעילות השוטפת רשם עלייה ולאחר מכן ירידה (אין קשר לעירק ואפגניסטן - תקציבי מלחמה נספרים בנפרד), תקציב ההצטיידות רושם קיטון וביתר הסעיפים יש יציבות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שינוי מצבת כ"א סדיר, אזרחים, מילואים ומשמר לאומי לאורך העשור האחרון - שימו לב שב 2012 משרתים/עובדים בחהא"א בסה"כ חצי מיליון חיילים ואזרחים!

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נצלול לרגע לסדירים בלבד, מתוך 320K חיילים בשירות סדיר, 270K הם חוגרים ו 52K קצינים מתוכם 270 גנרלים (אלו נתונים רק של הצבא הסדיר, ללא מילואים ומשמר לאומי). יש קצת הבדל בין הנתונים הללו לטבלה הקודמת אבל ניחא. ניתן לראות שכמו בכל צבא קבע התנדבותי, שכבת הסרנים-רס"נים מהווה את עיקר וליבת הקצונה, בוודאי בחיל שבו פרק ההכשרה הראשוני ארוך מאד וגם הניסיון המקצועי-מבצעי נצבר רק לאורך שנים של הכשרה מקצועית נוספת.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

היכן מוצבים חיילי חהא"א הסדיר ב 60 השנים האחרונות? ירידה גדולה מאד בארה"ב ובאירופה עם ההתכווצות לאורך השנים. שימו לב שבעשור 1960-1970 שיא המלחמה הקרה ומלחמת ויאטנם מנה הסגמנט הסדיר לבדו 800K חייל !! אפשר להניח שהמילואים והמשמר הלאומי תרמו לפחות עוד 50% לזה (כיום תורמים כמעט 100%) נגיע למיליון ורבע חייל~... חתיכת אימפריה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


צי המטוסים של חהא"א... 2000 מטוסי קרב, 160 מפציצים, 500 מיכליות, 800 מטוסי תובלה, 130 מטוסי ומסוקי תובלה נוספים לטובת כו"ם ודומיו, 200 מסוקי סיוע וחילוץ, 500 מטוסי ביון וכטב"מים, 1200 מטוסי וגלשני אימון והדרכה...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צי המטוסים של חהא"א על פי גיל המטוס... נתונים מאלפים... ה B-52 בני 51 שנים, כמוהם גם המיכליות... מחצית מצי הגלקסי בת 40 שנים, היתר ינוקא בני 25 שנים... ה F-15 "רק" בני 30 שנה בממוצע כמוהם גם צי האיווקס בעוד ה F-16 ינוקא 22 שנים בלבד (טריק פשוט כי כל צי ה A/B כבר מזמן הושבת/נמכר/הועבר/נתרם)...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

זום אין לסכנה ההתיישנות של צי מטוסי התובלה לקראת אמצע המאה הנוכחית, עם יציאתם ההדרגתית של מטוסי ה C-17 משירות. כמובן שעד אז תמצא נוסחת שדרוג הקסם ל C-17C/M/WHATEVER שיאריך את חיי המטוסים ל 150 שנה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מצבת ותמהיל בעלות ציי מטוסי הקרב והמפציצים לאורך 30 השנים האחרונות, המספרים לבדם כמובן אינם משקפים את קפיצת המדרגה הטכנולוגית העצומה שתמונה במכפילי כוח כגון ה F-22 וה B-2, טילים חדשים, מכ"מים חדשים, מערכות תקשורת ושו"ב חדשות ועוד.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


שיאני ההפלות - יש טבלאות שמיות אינסופיות כיאה לחיל הנלחם ברחבי העולם מזה 100 שנים

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מדריך מלא לכל כלי הנשק - ממפציצים דרך טילים ועד לווינים... למה לקנות ספרים באמזון שיש הכל חינם באינטרנט ועוד מתעדכן כל שנה?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מפות מלאות של כל הבסיסים בארה"ב ומעבר לים

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צ'ופר קטן לאוהבי הכו"ם - הכומתות המיוחדות ונדירות יותר בחהא"א

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 25-08-2013, 21:13
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Apollo’s Warriors - US Air Force Special Operations during the Cold War
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

Apollo’s Warriors US Air Force Special Operations during the Cold War
http://aupress.maxwell.af.mil/Books/Haas/Haas.pdf

מה אגיד ומה אומר מדובר בעוד הפקת ענק נהדרת של מכללת חהא"א הזמינה להורדה חינם כ PDF. מדובר בסקירה של פעילות המבצעים המיוחדים של חהא"א ממלחמת קוריאה ועד סוף מלחמת ויאטנם, בדגש על החדרת כו"ם ומרגלים, פעילות ה LIC בואיטנם ובלאוס (אספקה לבסיסים מבודדים, תמיכה בשבטיים מקומיים, חיט"ן, סיור ועוד) ופעילות ה GUNSHIPS, RANCH HAND ול"פ. גם כאן יש פרקים מצוינים על SKYHOOK/פולטון ועל מבצע IVORY COAST, שמשלים את המידע המופיע באשכול ה PAVE LOW ובאשכול טופר הנשר.
התמונות משלימות תמונות

שימו לב למידע המעניין של פעילות ה SF של חהא"א מהאי המיסתורי צ'ו-דו שלחופי צפון קוריאה. אחרי חלוקת הקוריאות ב 1945 נותר אי רחב מימדים זה (לצד אחרים כמותו קטנים יותר) כמובלעת ימית בשליטת הדרום הרחק מעבר לקו ה 38. אחרי פרוץ מלחמת קוריאה והתרחבות הלחימה האווירית, הפך האי לבסיס קדמי חשוב למבצעים מיוחדים ובהם החדרת סוכנים ובעיקר חיט"ן לטייסים שנטשו בעומק הצפון ומעל הים הצהוב - הן על ידי מסוקים, הן על ידי ספינות ים והן על ידי ספינות מהירות שהופעלו בידי אנשי חהא"א. אחרי תום המלחמה ננטש האי, תושביו פונו והקומניסטים השתלטו עליו על נקלה. ככל הנראה האמריקנים לא חפצו במקרה נוסף של איי קומוי ומאצו (על שם האיים הלאומניים הזעירים שמהווים כקוץ בבשרם של הקומניסטים הסינים עד עצם היום הזה) שיהיה צורך להגן עליהם בכוח רב לאורך זמן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הכנת עלוני ל"פ להטלה מהאוויר

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ספינת חילוץ מהירה של חהא"א

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הטלת נורים רבי עוצמה להנרת שדה הקרב

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הטלת סוכנים בעומק השטח הקומניסטי

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המעורבות בסיוע למורדים בטיבט במהלך שנות ה-50 אחרי כיבושה בידי סין הקומניסטית

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אימוני צניחה מתוך תא הפצצות של b-29....

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


עברנו עשור ומחצה קדימה לויאטנם...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מנחת טיפוסי על צלע גבעה במעבי הג'ונגלים

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

האינוויידר המפורסם, שהספיק לשרת עוד במלחמת העולם השנייה, בקוריאה ובמפרץ החזירים, המשיך גם בתחילת המלחמה בויאטנם במסגרת טייסות הקומנדו אך הוצא משירות עקב בעיות התיישנות חומר ומבנה שגררו אבדות ואובדן אמון של הצוותים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה של הסולם הזה הובאה על ידי גם כאן
https://fresh.co.il/vBulletin/showpost.php?p=4431436&postcount=3



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מבצע IVORY COAST

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

טייסי הקומנדו זכו במספר MOH, הנועזים והמפורסמים שבהם הם של מאיירס (אין קשר לדקוטה מאיירס) וג'קסון. שניהם טייסי קומנדו שהנחיתו את מטוסיהם (A-1 ו C-123 בהתאמה) היישר אל תוך לוע הדרקון כדי לחלץ משם את אחיהם לנשק, וזאת תוך הפגנת אומץ לב, קור רוח ורעות לוחמים. הסיפורים המלאים מובאים בסוף הספר והם קריאה חובה. חילוץ נועז בסגנון דומה שארע במלחמת קוריאה הוזכר לאחרונה כאן
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...58&postcount=80


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 05-09-2013, 20:27
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
The Stealth Bomber Elite
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

כתבה חדשה מבטאון חהא"א מספטמבר 2013. את האשכול הייעודי לכתבות מבטאון חהא"א, כאן , אקדיש לכתבות היסטוריות מגליונות ישנים יותר, כפי שהיה עד כה.

http://www.airspacemag.com/military...-220257381.html


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img1.imagesbn.com/p/2940043961464_p0_v7_s260x420.JPG]


Today, the fleet has served in four wars: Kosovo (1999), Afghanistan (2001), Iraq (2003), and Libya (2011). After 20 years of service—the Air Force is planning a celebration at Whiteman in late September—the B-2 is a different bomber than the ones pilots flew on their first training missions.

“The Blue Line is a key part of stealth tactics, and tactics are just as vital as the airplane’s design and the secret materials that reduce its radar cross-section. Uniquely crafted for each mission, the Blue Line stitches the assigned targets onto a flight path calculated to avoid the most dangerous enemy defenses. Pico, a pilot who flew in both Iraq and Kosovo, says that surviving a mission depends on intense planning before takeoff.

Flying to Iraq and back takes 38 hours, requiring at least four fill-ups by KC-135 or KC-10 tankers.
When the airplane is at its ideal cruising altitude, refuelings take place about every six hours.

“Asked to compare flying F-16s to the B-2, Pita says the F-16 is more physically demanding, but B-2 combat missions leave the pilots exhausted: “There’s so much going on. The biggest challenge comes when you have to deviate from the plan
. We build that into the training so when the shit hits the fan, [new pilots] can cope. So it’s not the first time they’ve seen something like that. But [during training], the worst impact was just me yelling at them.”

After Kosovo, the Air Force fitted a laptop to each B-2 to provide an interface more like email, but that wasn’t the perfect solution either. He describes a mission in which he had closed his laptop before going into the combat zone, then heard from another B-2 crew nearby that he should refresh his messages because a late-breaking update on the target list had just come over the network.
“If I hadn’t checked, we would have dropped just three bombs out of 16; the message added four more.”

Part of the B-2’s mission is mapping the state of the enemy’s air defense system by getting the enemy to turn on radars and missile batteries, especially on Night One

In all, a B-2 mechanic’s bookshelf holds more than 1,000 Technical Orders; according to Hodge, a typical job requires pulling out 10 books, whose cross-referenced directions must be followed exactly.

For example, the airplane usually finds its way into articles that speculate what the United States might do about nuclear centrifuges buried deep at Fordow, Iran, since it’s the only stealthy aircraft that can carry the 15-ton Massive Ordnance Penetrator, a precision-guided, 30,000-pound “bunker buster” bomb.

““I’m perfectly comfortable in executing missions anywhere in the world,” says Bussiere. Neither Iran’s shootdown of a stealth RQ-170 drone in December 2011 nor talk of late-model Russian anti-aircraft systems in the Middle East have raised concerns among the pilots. Ironically, all major damage so far has originated from unexpected side effects of the program’s own stealth measures: one bomber lost in 2008 due to a crash on takeoff in Guam (when tropical moisture got into a sensor used to calibrate airspeed and altitude), and one nearly lost to an engine fire in 2010 (when fire crews were unable to put foam on the B-2’s buried-in-the-wings engines). The latest casualty is still undergoing repairs, leaving the fleet size at 20.

“Though the B-2 can haul 80 quarter-ton bombs (or a smaller number of heavier bombs), that big a load hasn’t yet been tried in wartime, even in the most recent engagement: three B-2s attacking Libyan airfields on March 19, 2011. (The trio destroyed a series of hardened aircraft shelters near Sirte, a strike that almost completely wiped out Muammar Gaddafi’s air forces.) Along with more advanced situational awareness tools on board, the extra capability such a load would offer might overtax pilots and mission planners.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 29-05-2014, 11:27
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
USAF reveals notional specifications for JSTARS replacement
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://www.flightglobal.com/news/ar...acement-399362/

The capabilities sought by the USAF compare more closely to the cancelled Northrop E-10A multi-sensor command and control aircraft (MC2A), which was the original planned replacement for the E-8C and based on the Boeing 767-400ER. The E-10A included a 16-person aircrew and a 6.1m sensor for wide area surveillance – the Northrop/Raytheon multi-platform radar technology insertion programme (MP-RTIP) sensor.

Boeing has developed a business jet version of the next-generation 737 family. A highly modified variant of the BBJ2, in fact, is the basis for the US Navy’s P-8A Poseidon, which performs a similar role for maritime and littoral targets. Airbus also has adapted the A320 into the Airbus Corporate Jet, but company officials were not listed on the attendance roster for the industry day.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=54206]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=51551]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 12-10-2014, 13:27
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
בגלל העיכובים ב F-35, נגרר חהא"א לתכנית הארכת חיים לצי ה F-16 מהבלוקים המאוחרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

הוזכר גם לעיל וגם באחד מאשכולות ה F-35

US Air Force moves ahead with F-16 service life extension

http://www.flightglobal.com/news/ar...tension-404528/

The service announced on 2 October it would finalise the design of the aircraft within 18 to 24 months and wants to give prospective industry bidders a “first look” into the scope of work needed to extend the aircraft’s service life from 8,000 flight hours to between 10,000 and 12,000 flight hours. The request for information (RFI) is seeking industry input into the production and deployment of modification kits for Block 40, 42, 50 and 52 aircraft. Lockheed has completed a series of durability tests on an F-16 Block 30 and is nearing completion of full-scale durability testing (FSDT) on a Block 50 C-model aircraft that began in December 2012, a company spokesman says. That testing should be complete with the first quarter of 2015. Lockheed is developing the SLEP design concurrently with the Block 50 testing in order to shorten to overall development time for the service life extension, he says.

FSD testing will also help the air force address longeron cracking that caused the grounding of 81 F-16Ds in September, he says. Lockheed and the air force already have identified a repair that will involve installing a strap over the cracked longeron, rather than replacing them, and are moving ahead because of the need to return those aircraft to flight, the Lockheed spokesman says.

“There will be some learning from the FSDT for the current issues however, due to the extreme urgency of the need for repairs, the analysis has already been accomplished and will provide a repair for the cracks that should be found in the unit under test in the FSDT,” he says. According to the air force’s original SLEP schedule, the first modification kits will be purchased in fiscal year 2017 with installation beginning the following year. Until then, the service must perform structural testing on the kits it eventually develops, both on the ground and in flight, between 2014 and 2016.

“As the program and technical solutions mature over the next 18-24 months, our goal is to establish a collaborative relationship with industry to identify potential responsible sources; determine competitive and/or Small Business Set-Aside opportunities; and craft an effective acquisition strategy,” the air force says.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 26-06-2015, 21:08
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Bombers or boomers? DoD faces a nuclear spending dilemma
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://www.flightglobal.com/news/ar...dilemma-414053/

At a congressional hearing on 25 June, the US deputy secretary of defense, Robert Work, said the Pentagon is going to need an average of $18 billion per year between 2021 and 2035 on top of what it already spends on the nuclear force, just to afford its planned submarine, bomber, intercontinental ballistic missile and cruise missile replacement efforts.

He agreed with a recent analysis published on 23 June by the Center for Strategic and Budgetary Assessment (CSBA) that shows an almost doubling of spending on the maritime nuclear force in the mid-2020s, just as LRS-B production and spending peaks.

The US Navy will spend upwards of $10 billion on its Ohio-class submarine replacement programme up until 2020, for research and development and the purchase of long-lead parts. Spending will peak much higher once production of the 14 nuclear ballistic missile boomers scales up in 2021. Meanwhile, the US Air Force is trying to acquire a new dual-capable bomber to augment its decades-old bomber force.

The analysis said nuclear spending would peak at 5% of the DoD’s almost $600 billion top line, but Works says it is closer to 7% when the full cost of the bomber programme is taken into account.

In written testimony on 25 June, the head of the bomber force, Maj Gen Richard Clark, said LRS-B is due to become operational in the mid-2020s, just as navy spending on submarine production reaches new heights.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=62244]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 10-09-2015, 19:57
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
LRS-B Dominates Carter Boeing Visit
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "LRS-B Details Emerge: Major Testing, Risk Reduction Complete"

http://www.defensenews.com/story/de...visit/71980558/

ST. LOUIS — Defense Secretary Ash Carter was very clear that he would not talk about the Air Force's new bomber during a visit Wednesday to Boeing's St. Louis facilities.

Widely expected to be awarded in the coming weeks, the long range strike-bomber (LRS-B) program is hotly contested between Northrop Grumman and the team of Boeing and Lockheed Martin. This late in the game, no one — on either the Boeing or Carter teams — wanted to risk any image of impropriety, let alone create a situation which could lead to a protest down the road.

But the presence of the bomber looms large in St. Louis, where many view it as crucial to the future of Boeing's local facilities.

The company's F-15 and F/A-18 fighter lines are slated to end by 2020 and it's C-17 line officially shuttered production last year, leaving open the question of whether the aerospace firm will look to close down the location if replacement production is not found.

That uncertainty was clearly on the minds of workers. During a brief question-and-answer period with Boeing staff, one worker asked: "Could you elaborate on the long-range bomber and what future that holds here in St. Louis?"

"Unfortunately, I can't," Carter said with a laugh. "That's one thing I know is very much on your mind, but that's not something we talked about today."

He then elaborated on the need to avoid any sense of impropriety with how taxpayer funds area warded, concluding: "I'm very careful to steer away from talking publicly about any competitive award — it's out of respect for the integrity of the acquisition system."

Which doesn't mean that the bomber was absent from discussions, even if it was in more subtle ways.

During a part of the visit closed to reporters, Carter was scheduled to observe Boeing's "Black Diamond" manufacturing concept, which has been described in industry circles as the company's "secret weapon" for the bomber competition.

The visit is notable as advanced manufacturing capabilities are a key part of the Pentagon's approach to the LRS-B program.

Speaking to reporters during the visit, Stu Voboril, director of strategy & program development for Boeing's Phantom Works division, described advanced manufacturing as "the cornerstone of almost everything we do."

Voboril also showed off some of the advanced modeling and simulation capabilities of the facility, including the Immersive Development Center where Boeing designers use 3-D imaging to speed up the modeling of new designs.

While Voboril would not confirm that Phantom Works had a hand in the LRS-B design, the design group has become central to Boeing's military concepts, and hence it is highly unlikely it would have been sidelined on such a technologically advanced program.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 02-09-2015, 18:18
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Northrop Grumman Delivers 150th KC-10 Extender from Depot to the US Air Force
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://www.globenewswire.com/newsar...html?d=10147237

OKLAHOMA CITY, Okla. – Aug. 26, 2015 – Northrop Grumman Corporation (NYSE:NOC) recently delivered the 150th KC-10 Extender aircraft from a maintenance depot to the United States Air Force. The program's depots are located in Lake Charles, Louisiana and Greensboro, North Carolina.

"The delivery of the 150th KC-10 depot aircraft contributes to the critical mission requirements of the United States Air Force by ensuring that the KC-10 is operational when the customer needs it," said Matt Emerson, director, weapon systems operations, Northrop Grumman Technical Services. "The aircraft was accepted with zero defects, further contributing to the company's proven track record for helping the Air Force achieve the KC-10's highest fleet mission capable rates in more than 16 years."

Northrop Grumman has also made product reliability improvements in the aircraft's CF6-50 engine overhaul program, contributing to a 15-year high in engine fleet performance. Additionally, the company achieved advancements in system modernization, engineering and depot production, which have helped produce a three-year sustained mission-capable rate that exceeds the Air Force's 85 percent standard.

"Northrop Grumman's demonstrated performance and quality on the KC-10 program is nothing short of exceptional," said John Parker, vice president and general manager, integrated logistics and modernization division, Northrop Grumman Technical Services. "Deliveries were made on or ahead of schedule and met or exceeded quality expectations, which has been instrumental in the Air Force's production of an untold number of combat refueling sorties."

The KC-10 Extender can replenish the fuel of other aircraft midair while transporting personnel, equipment and patients on overseas deployments and aeromedical evacuations. Northrop Grumman has served as prime contractor on the program since 2009. In partnership with its teammates TIMCO Line Care, AAR, Chromalloy and MTU Maintenance, Northrop Grumman provides contractor logistics support, depot maintenance, engine management and overhaul, and supply chain management for the aircraft.

Northrop Grumman is a leading global security company providing innovative systems, products and solutions in unmanned systems, cyber, C4ISR, and logistics and modernization to government and commercial customers worldwide. Please visit www.northropgrumman.com for more information.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 05-09-2015, 17:03
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Loose nut costs Air Force $62.4 million in accident
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://edition.cnn.com/2015/08/27/p...rash/index.html

An Air Force reconnaissance airplane caught fire in April, endangering the lives of 27 airmen aboard the plane -- all because a retaining nut connecting oxygen tubing was not tightened properly, accident investigators have determined. The report blamed a private defense contracting company for the accident.

"Failure by L-3 Communications depot maintenance personnel to tighten a retaining nut connecting a metal oxygen tube to a junction fitting above the galley properly caused an oxygen leak. This leak created a highly flammable oxygen-rich environment that ignited," U.S. Air Force investigators wrote in report published August 3.

Investigators determined the ensuing fire caused $62.4 millon in damage to the RC-135V, which electronically snoops on adversaries and relays gathered intelligence to commanders.


L-3 Communications spokesman Bruce Rogowski declined comment and referred questions to the Air Force.

The plane, which was about to take off on a training mission from Offutt Air Force Base in Nebraska on April 30, instead skidded to a stop on the runway. All 27 crew members made it off safely, The Omaha World-Herald reported.

The World-Herald first obtained the report through a Freedom of Information Act request.

The Air Force report said the jet hit about 51 mph when the pilot aborted takeoff, well below its takeoff speed.

A former pilot contacted by the World-Herald estimated that had the plane taken off, all 27 crew members could have died in an ensuing crash.

"This event could have easily been that catastrophic, because of the intensity of the fire," Robert Hopkins III told the paper. "Had they taken off, it could easily have been fatal."

The Air Force has 17 RC-135V/Ws in its fleet. One of them was intercepted by a Russian SU-27 jet over the Baltic Sea earlier this year in an incident that drew strong criticism from the Pentagon.

The U.S. crew believed the Russian pilot's actions were "unsafe and unprofessional due to the aggressive maneuvers it performed in close proximity to their aircraft and its high rate of speed," Pentagon spokesman Mark Wright said in April.

That was not the first time the U.S. has complained about an incident involving a RC-135 and a SU-27. A year earlier, a Russian jet flew within 100 feet of a RC-135 over the Sea of Okhotsk in the western Pacific, according to U.S. officials who called it "one of the most dangerous close passes in decades."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 20-09-2015, 19:54
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Air Force: Pilot killed in crash in Gulf of Mexico didn't have proper certification f
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://www.foxnews.com/us/2015/09/0...-certification/

NORFOLK, Va. – An F-16 pilot killed when he crashed into the Gulf of Mexico during training did not go through the proper training to begin flying the jets again after a nearly 20-year hiatus, the Air Force says. Matthew J. LaCourse of Panama City Beach, Florida, became disoriented while attempting to intercept another jet that was playing the role of an approaching drone, leading to the crash, according to the report released Tuesday by Air Combat Command at Langley Air Force Base, Virginia.

LaCourse, 58, graduated from the U.S. Air Force Academy in 1978 and retired from the Air Force in 2000 as a lieutenant colonel. In 2006, he took a job as a contractor with the 82nd Aerial Targets Squadron at Tyndall Air Force Base in Florida, where he previously served before his retirement. The squadron is a mix of highly experienced civilian and military personnel. LaCourse became a civil service pilot for the squadron in 2010 and flew a wide variety of aircraft for the Air Force. But the report says LaCourse hadn't flown the F-16 since 1994 when he was recertified to fly it in 2014.

The report says LaCourse should have been required to attend F-16 centrifuge retraining before he was qualified to fly the jet again. That didn't happen, the report says, because his squadron's leadership misapplied Air Force guidance, inappropriately giving him credit for flying the F-4 Phantom. "For this reason, the (pilot) was not current or qualified in the F-16," the report says. During a senior officer course to transition to flying the F-16 the summer before the crash, the squadron's leaders also rated LaCourse's flight performance as "slightly below average." Of the nearly 102 hours LaCourse had spent flying an F-16 in his career, 82 of those came before 1994. He spent less than nine hours flying the F-16 during seven different flights in the 90 days prior to the crash, the report says.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 14-02-2016, 22:10
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
The Pentagon Is Building the "Arsenal Plane," a Giant Flying Battlewagon
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://www.popularmechanics.com/mil...plane-platform/

U.S. Secretary of Defense Ash Carter has revealed the existence of a program to develop a so-called "Arsenal Plane." Designed to back up fifth generation fighters such as the F-35 with a large number of conventional weapons, backing up the high-tech fighters with tried-and-true ordinance.

The Arsenal Plane actually has its roots at sea. During the 1990s, there was an effort to create so-called "Arsenal Ships"— large boats packed with hundreds of missile silos that would rely on the targeting data of the rest of the fleet. The Arsenal Ship was never built, but four Ohio-class submarines were converted to carry 154 Tomahawk cruise missiles each, platforms now recognized as extremely important in providing stand-off, precision firepower.

The Arsenal Plane takes this same concept and puts it in the air. An ideal Arsenal Plane would be a large platform with long range and mid-air refueling capability. The plane would need to be equipped with Link 16, a digital datalink system used by the U.S. military and allied ships, planes and ground forces to communicate with one another and share information.

But most importantly, the Arsenal Plane needs to be, well, a flying arsenal. Lumbering, non-stealthy and slow, the Arsenal Plane would carry long-range standoff missiles such as the Joint Air to Surface Standoff Missile (JASSM) during missions against enemies with modern air defenses, or precision-guided bombs in theaters such as Afghanistan or Iraq where the enemy's air defenses are limited or non-existent.

The new plane would supplement the F-35 in places where the fighter-bomber is weak, particularly in weapons carrying capability. The F-35 can only carry a handful of weapons internally—anything carried on the outside of the aircraft makes it more visible to radar. To make matters worse, that internal storage must be shared between air-to-air and air-to-ground weapons.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 27-04-2016, 16:10
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
טייס יהודי מונה למפקד חיל האוויר האמריקאי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אשכול חדשות וכתבות חהא"א"

http://www.haaretz.co.il/news/world...emium-1.2927833

גנרל דיוויד גולדפיין, טייס קרב המכהן כמשנה למפקד חיל האוויר האמריקאי, יתמנה בידי נשיא ארה"ב ברק אובמה למפקד החיל. על המינוי הודיע אמש שר ההגנה של ארה"ב אשטון קרטר. גולדפיין הוא טייס הקרב היהודי הראשון המגיע לעמדה בכירה זו והיהודי השני, לאחר טייס התובלה והמסוקים (בעיקר במבצעים מיוחדים) נורטון שוורץ. תפקידו, כבונה כוח, מקביל יותר לראש מטה חיל האוויר בצה"ל מאשר למפקד הזרוע. בתוקף תפקידו הוא גם אחד משבעת ראשי המטות המשולבים, בראשות היו"ר ובהשתתפות המשנה ליו"ר ומפקדי האוויר, היבשה, הים, הנחתים והמשמר הלאומי. ראשי המטות הם היועצים הצבאיים הבכירים של הנשיא ושל שר ההגנה ואינם נמצאים בשרשרת הפיקוד, העוברת מהנשיא והשר אל מפקדי הזירות והפיקודים — כולם שווי דרגה לראשי המטות (גנרלים בעלי ארבעה כוכבים, אחד יותר מאשר לרב־אלוף).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:20

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר