לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-03-2014, 06:00
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
ראשי הפנטגון רואים במערכות נשק היפרסוניות את המפתח לשיבוש מערכות טק"א

Pentagon: Hypersonic Needed to Defeat Russian Air Defense Systems

By Kris Osborn on March 21, 2014

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
X-51 Waverider

ראשי הפנטגון רואים במערכות נשק שנעים במהירות הייפרסוניק, צורך הכרחי לשמירת עליונותה הצבאית של ארה"ב בשדה הקרב העתידי, לדעתם מערכת מהפכנית זו תאפשר לארה"ב לשבש את יעילותם של מערכות טק"א מהדור הבא.

“Integrated air defense systems are getting to be very hard. Electronic warfare is part of the answer but part of the answer is speed. If they can’t catch you – you can get in and do your strike,” said Al Shaffer, Acting Assistant Secretary of Defense, Research and Engineering.

מר. שפר הוסיף שמערכי ההגנה האווירית של סוריה, רוסיה וסין הם בין מערכות הנשק המתוחכמות ביותר שקיימות,ונשק היפרסוניק יהיה בעתיד ה"מפתח" להשמדת מערכות טק"א אלו והיה וארה"ב תצטרך לפעול כנגדם בעתיד.
הוא ציין שנערכו 4 ניסיונות בטילים עם מהירות הייפרסוניק, כאשר 2 נסיונות היו מוצלחים. מר שפר התכוון לניסיונות שנערכו בטיל של חברת בואינג שנראה בתמונה למעלה,וזה מה שנאמר על הניסוי:

Mounted to a B-52H Stratofortress, the X-51A was released at approximately 50,000 feet and accelerated to Mach 4.8 in about 26 seconds powered by a solid rocket booster. After separating from the booster, the cruiser’s supersonic combustion, or scramjet, engine accelerated the aircraft to Mach 5.1 at 60,000 feet, according to Air Force officials. “For the second time, we have shown that a scramjet can ignite and get positive acceleration. That is a huge deal. That means we are now beginning to understand hypersonics,” Shaffer said.

מר שפר הוסיף שארה"ב תפעל על מנת לשמור על עליונותה במרוץ זה.



לא רק בואינג פועלת בתחום זה, גם לוקהייד מרטין מפתחת רכב עם מהירות הייפרסוניק שנראה בתמונה למטה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
High Speed Strike Weapon (HSSW) - Hypersonic Missile

החברה מוסיפה הסבר ליכולתה בתחום זה:

The High Speed Strike Weapon (HSSW) is a hypersonic missile concept suitable for future bomber and fighter aircraft.Lockheed Martin’s Skunk Works® is leveraging its proven experience in high Mach systems to provide an affordable, practical and compact solution. The HSSW will enable a responsive strike capability on time-critical, heavily defended targets and achieves high survivability through altitude, speed and stealth

The HSSW will not only demonstrate hypersonic flight but also paves the way for future hypersonic programs, including both expendable missiles and reusable aircraft


http://www.lockheedmartin.com/us/pr...on--hssw--.html

אבל לא רק ארה"ב פעילה בתחום זה, גם סין הצטרפה לאחרונה למועדון אקסקלוסיבי זה שכולל את ארה"ב, רוסיה, סין והודו.

Hypersonic arms race: China tests high-speed missile to beat U.S. defenses
By Bill Gertz - The Washington Free Beacon

סין ביצעה בתאריך 9.1.14 שיגור ניסיוני ראשון של טיל נושא רכב היפרסוניק שנקרא WU-14 שאמור להעביר רש"ק גרעיני דרך מערך הטילים של ארה"ב כך הודיע אחד מאנשי הפנטגון. לדברי המקור הרכב ההיפרסוניק ישוגר ע"י טיל בין יבשתי ובמרחק וגובה מתאימים, (גובה של כ-100 ק"מ) ישוחרר מהטיל ויתמרן למטרתו במהירות של כ-10 מאך.

מרק סטוק קצין בחה"א לשעבר ומומחה בנושא נשק איסטרטגי בסין, אמר שסין מפתחת 2 סוגי כלי נשק הייפרסונייק, אחד שישוגר ע"י טיל בליסטי ואילו השני שישוגר ע"י מפציצים ומהקרקע.

Stokes, an analyst with the Project 2049 Institute, said Chinese military reports indicate that its hypersonic glide vehicles will travel from the edge of space at speeds ranging between Mach 8 and Mach 12, or between 6,084 miles per hour and 9,127 miles per hour.

גם רוסיה מפתחת נשק הייפרסוניק גם למטרות תקיפה וגם למטרות הגנה מטילים מהירים.
Russia also is making advances in hypersonic weaponry, including technologies for both offensive high-speed attacks and defending against hypersonic strikes. The Air Force National Air and Space Intelligence Center said in its annual report on missiles last year that Russia is building a new class of hypersonic vehicle” that would “allow Russian strategic missiles to penetrate missile defense systems



וגם הודו מפתחת דגם של טיל הברהמוס הידוע שנקרא ברהמוס-2 שינוע במהירות של 7 מאך. טיל זה אמור להתחיל טיסות ניסוי ב-2017.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
BrahMos-2
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 26-03-2014, 08:00
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
תרשה לי איזו הערה או שתיים?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ראשי הפנטגון רואים במערכות נשק היפרסוניות את המפתח לשיבוש מערכות טק"א"

  1. כלי טייס היפרסוניים אינם משבשים מערכות נ"ם. הם אמורים להיות חסינים מהן באופן יחסי, עקב מהירותם הרבה, וגובה טיסתם הרב. מאידך - גובה רב, וחתימה תרמית גבוהה - זה אומר טווח גילוי וקלות עקיבה גבוהים. מהירות גבוהה = כושר תמרון מופחת מאד, אך זמן תגובה קצר למשתמש בנשק כזה.
  2. X-51 ומספר אבטיפוסים אחרים אינם כלי נשק אלא מדגימי טכנולוגיה בלבד, ואם להאמין למידע הגלוי (אני בכוונה מסייג אמירה זו, כי כפי הנראה יש עוד הרבה חומר בעולם "השחור" שלא מדברים עליו.) - הטכנולוגיה עדיין רחוקה מלהיות בשלה, כך שיעבור עוד זמן עד שנראה מערכות מבצעיות מסוג זה.
  3. באשר לכושרן של מערכות נ"מ להתמודד עם סוג זה של מטרות: כבר עכשיו ישנן מערכות די רבות האמורות לתת מענה לאיום בליסטי, כלאמר להתמודד עם מטרות במהירות שגא-קולית גבוהה, ולעיתים גם מטרות מתמרנות. יוצא מזה, שהשוני היחיד הוא בצורת המסלול - מסלול אפקי לעומת בליסטי, אך זה רק פרט יחסית זניח שפתרונו בתוכנה של בקרת האש, ולא בחומרה.
  4. לכאורה, אם "נשחק" עם הפרמטרים השונים, אזי המצב הרצוי צריך להיות כלי נשק היפרסוני הטס בגובה נמוך. זה מקצר את טווח הגילוי, ויחד עם המהירות הגבוהה מאד זה עוד יותר מקצר את זמן התגובה של מערכות המגן. הבעיה - זה לא אפשרי. הסיבות הן שתיים: האחת - אין להשוות את התנגדות האוויר בגובה פני הים לזו בגובה 70000-100000 רגל. זה אומר שכדי בכל זאת לפתח מהירות מאד גבוהה בגובה נמוך נזדקק למנוע בעל עצמה כזו שאינה קיימת, ודלק בכמות ענקית אם גם נרצה להעניק לדבר הזה טווח העולה על קילומטרים ספורים. השניה, והחמורה לא פחות - מחסום החום. מחסום זה הוא מאד ממשי, ואפילו בגובה של 80000 רגל, שבו טס למשל ה- SR-71, אי אפשר היה לעבור בהרבה ולאורך זמן את מהירות ה- 3.5 מאך, וגם אז, רק בזכות מבנה מיוחד עם חמרים אקזוטיים, ומחיר כבד בליקויי מבנה ובעיות תפעוליות. הבעיה הופכת לקריטית במהירויות של מאך 7+, ויש לי איזשהו ספק אם באמת נראה נשק מעין זה נכנס לשרות במספרים גדולים. לפחות לא ככלי טייס אטמוספרי בלעדי. אולי ככלי היברידי הממריא מן הקרקע (או משוגר ממטוס אם בגובה רב) ועולה לחלל.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 26-03-2014 בשעה 08:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-03-2014, 10:35
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "א. מה ההבדל בין זה ל- PGS..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
א. מה ההבדל בין זה ל- PGS שנראה שארה"ב מפתחת במקביל?

PERSIAN GULF SYNDROME??? הלכתי לאיבוד. זו אחת הבעיות עם ראשי תיבות...

ב. כלים כאלו ניתנים להפלה ע"י מערכות נגד טילים באליסטיים, אבל פרקטית:
- אין הרבה מערכות כאלו..
- הן לא ניידות כ"כ
- אני מניח שעקבת ההגנה של סוללת נ"מ נגד כלי שגא-קולי קטנה מעבור מטוס;

הכל נכון, אלא שקולונל שמועתי אומר שהמגמה היא להקנות לסוללות נ"מ לטווחים בינוניים ומעלה יכולות יירוט של טילים בליסטיים, ברמה של SRBM/IRBM. יכולת זו הולכת להיות יותר ויותר נפוצה במקביל לנפיצותם של טילים בליסטיים בעולם.

כך שסה"כ אולי אפשר פשוט לתכנת את הכלי שיטוס בין עקבות ההגנה המעשיות של נ"מ האויב.

שוב, להלכה נכון, אך יש לזכור שהתמרון הזה מוגבל ביותר. לשם המחשה - SR-71 זקוק ליותר מ-300 מייל על מנת לבצע פנייה של פחות מ-90 מעלות כאשר הוא במהירות המירבית שלו. אני מניח שכלי טייס במהירות של מאך 7 בגובה עוד יותר רב, לא יהיה בעל כושר תמרון רב במיוחד, וכדי להשיג זאת יהיה צורך לאבד מהירות. ישים לדעתך?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 26-03-2014, 20:11
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "תרשה לי איזו הערה או שתיים?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DZZ
  1. כלי טייס היפרסוניים אינם משבשים מערכות נ"ם. הם אמורים להיות חסינים מהן באופן יחסי, עקב מהירותם הרבה, וגובה טיסתם הרב. מאידך - גובה רב, וחתימה תרמית גבוהה - זה אומר טווח גילוי וקלות עקיבה גבוהים. מהירות גבוהה = כושר תמרון מופחת מאד, אך זמן תגובה קצר למשתמש בנשק כזה.
  2. X-51 ומספר אבטיפוסים אחרים אינם כלי נשק אלא מדגימי טכנולוגיה בלבד, ואם להאמין למידע הגלוי (אני בכוונה מסייג אמירה זו, כי כפי הנראה יש עוד הרבה חומר בעולם "השחור" שלא מדברים עליו.) - הטכנולוגיה עדיין רחוקה מלהיות בשלה, כך שיעבור עוד זמן עד שנראה מערכות מבצעיות מסוג זה.
  3. באשר לכושרן של מערכות נ"מ להתמודד עם סוג זה של מטרות: כבר עכשיו ישנן מערכות די רבות האמורות לתת מענה לאיום בליסטי, כלאמר להתמודד עם מטרות במהירות שגא-קולית גבוהה, ולעיתים גם מטרות מתמרנות. יוצא מזה, שהשוני היחיד הוא בצורת המסלול - מסלול אפקי לעומת בליסטי, אך זה רק פרט יחסית זניח שפתרונו בתוכנה של בקרת האש, ולא בחומרה.
  4. לכאורה, אם "נשחק" עם הפרמטרים השונים, אזי המצב הרצוי צריך להיות כלי נשק היפרסוני הטס בגובה נמוך. זה מקצר את טווח הגילוי, ויחד עם המהירות הגבוהה מאד זה עוד יותר מקצר את זמן התגובה של מערכות המגן. הבעיה - זה לא אפשרי. הסיבות הן שתיים: האחת - אין להשוות את התנגדות האוויר בגובה פני הים לזו בגובה 70000-100000 רגל. זה אומר שכדי בכל זאת לפתח מהירות מאד גבוהה בגובה נמוך נזדקק למנוע בעל עצמה כזו שאינה קיימת, ודלק בכמות ענקית אם גם נרצה להעניק לדבר הזה טווח העולה על קילומטרים ספורים. השניה, והחמורה לא פחות - מחסום החום. מחסום זה הוא מאד ממשי, ואפילו בגובה של 80000 רגל, שבו טס למשל ה- SR-71, אי אפשר היה לעבור בהרבה ולאורך זמן את מהירות ה- 3.5 מאך, וגם אז, רק בזכות מבנה מיוחד עם חמרים אקזוטיים, ומחיר כבד בליקויי מבנה ובעיות תפעוליות. הבעיה הופכת לקריטית במהירויות של מאך 7+, ויש לי איזשהו ספק אם באמת נראה נשק מעין זה נכנס לשרות במספרים גדולים. לפחות לא ככלי טייס אטמוספרי בלעדי. אולי ככלי היברידי הממריא מן הקרקע (או משוגר ממטוס אם בגובה רב) ועולה לחלל.


3. אני לא חושב שאתה צודק...

טיל בליסטי מגיע מגובה רב, הרבה יותר קל לזהות אותו, ואפשר לזהות אותו הרבה יותר מוקדם. בנוסף הרבה יותר קשה לו לתמרן, כי אין סביבו אוויר. לנשק נגד טילים בליסטיים יש חיים קלים במובן הזה, הוא מאיץ כמה שיותר מהר וכמה שיותר גבוה לכיוון פחות או יותר ידוע, וממשיך משם...

מצד שני טיל שמתנהג כמו טיל שיוט וטס בגובה כזה, יכול להשתמש באוויר בשביל לתמרן, ומשאיר מעט מאוד זמן להגיב מהרגע שאתה יכול לגלות אותו, כי אתה חייב קו ראייה (אני בספק שרדארים שיכולים לעבוד מעבר לאופק מתאימים בשביל ירוט). לנשק נגד טיל כזה יהיה הרבה פחות זמן להגיב, יהיה לו הרבה יותר קשה להאיץ, כי הוא חייב לעשות את זה באוויר, ויכול להיות שהוא יהיה חייב לתמרן הרבה יותר....

4. יש רעיון שעולה מידיי פעם בתחום הזה, להשפיע על הפלזמה שנוצרת מסביב לגופים שנעים במהירויות מאוד גבוהות בשביל לשנות את התנגדות האוויר שלהם, ואת העברת החום אליהם מאותה פלזמה.
בגוגל של 2 דקות:
http://www.princeton.edu/mae/people..._0561_Miles.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 27-03-2014, 05:55
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "[QUOTE=DZZ][list=1] [*]כלי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tom.Cruise
3. אני לא חושב שאתה צודק...

טיל בליסטי מגיע מגובה רב, הרבה יותר קל לזהות אותו, ואפשר לזהות אותו הרבה יותר מוקדם. בנוסף הרבה יותר קשה לו לתמרן, כי אין סביבו אוויר. לנשק נגד טילים בליסטיים יש חיים קלים במובן הזה, הוא מאיץ כמה שיותר מהר וכמה שיותר גבוה לכיוון פחות או יותר ידוע, וממשיך משם...

מצד שני טיל שמתנהג כמו טיל שיוט וטס בגובה כזה, יכול להשתמש באוויר בשביל לתמרן, ומשאיר מעט מאוד זמן להגיב מהרגע שאתה יכול לגלות אותו, כי אתה חייב קו ראייה (אני בספק שרדארים שיכולים לעבוד מעבר לאופק מתאימים בשביל ירוט). לנשק נגד טיל כזה יהיה הרבה פחות זמן להגיב, יהיה לו הרבה יותר קשה להאיץ, כי הוא חייב לעשות את זה באוויר, ויכול להיות שהוא יהיה חייב לתמרן הרבה יותר....

אני מסכים איתך במשפט הראשון: אני גם חושב שאתה טועה...
גוף שגא-קולי שטס בגובה רב מאד - יתגלה בטווח גדול מאד גם הודות לגובה הטיסה, וגם עקב החתימה התרמית הגדולה שלו. הוא אמנם מהיר, אך הרבה יותר איטי מטיל בליסטי, כך שבסה"כ זמן התגובה של מערכת ההגנה יהיה די דומה.
באשר לכושר התמרון - הוא מוגבל ואיטי מאד, ולא יכול לשחק תפקיד משמעותי כאמצעי הגנה מפני יירוט.

4. יש רעיון שעולה מידיי פעם בתחום הזה, להשפיע על הפלזמה שנוצרת מסביב לגופים שנעים במהירויות מאוד גבוהות בשביל לשנות את התנגדות האוויר שלהם, ואת העברת החום אליהם מאותה פלזמה.

הרעיון הזה עולה שוב ושוב, חלקו כחלק משמועות על מערכות "סודיות" המותקנות ב- B-2. ראיתי אפילו כתבה המתיימרת להוכיח שהמפציץ הזה לא היה יכול לטוס בכלל באופן אווירודינמי קונבנציונאלי, והוא תלוי במערכת מעין זו. הדבר גם עלה לא פעם בספרות הרצינית, אולם מעבר לתיאוריות ואי אלה ניסויים בקנה מידה מעבדתי, לא פורסם דבר לגבי יישום מעשי מוכח. לעת עתה, מבחינתי לפחות, זה נשאר בגדר הרצוי ולא המצוי. די אם תעיין בדוחות של טיסות הניסוי של ה- X-51, כדי לקבל רושם על הקשיים הרבים בתחום השגא-קולי.

בגוגל של 2 דקות:
http://www.princeton.edu/mae/people..._0561_Miles.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 27-03-2014, 16:10
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "[QUOTE=Tom.Cruise]3. אני לא..."

3. כל הרעיון בפרוייקטים האלה הוא טיסה במהירויות שגא קוליות בתוך האטמוספרה. לגבי ה X-51 פורסם שהכוונה הייתה מאך 7 ב50,000 רגל, עזוב שהוא לא הגיע לזה. וה X-43 עשה 10 מאך ב110 אלך רגל... זה לא כל כך קשה לחשב כמה זמן תגובה זה משאיר... בשביל X-51, טווח הגילוי אם אני זוכר נכון את החישוב, יוצא 461 ק"מ הכלי נא ב 1.5 קילומטר לשנייה. טיל בליסטי (בין יבשתי) מגיע ל 1200 ק"מ ועוזב את כדור הארץ ב7~ ק"מ בשנייה... (זה מספרים של טילים שעושים קשת בליסטית).
הייתי אומר שזה הבדל משמעותי בזמן התגובה... ושוב כל הרעיון הוא לרדת בגובה...

4. ברור שהמשחקים עם הפלאזמה כרגע זה מד"ב או ניסויים במעבדה, אבל עד לא מזמן אמרו אותו דבר גם על תעופה, ועל מטוסים חמקנים. התאוריה מאחורי זה נשמעת, לי לפחות, מאוד סבירה, והמד"ב של היום זה הקונקורד של מחר...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 27-03-2014, 18:52
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "3. כל הרעיון בפרוייקטים האלה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tom.Cruise
3. כל הרעיון בפרוייקטים האלה הוא טיסה במהירויות שגא קוליות בתוך האטמוספרה. לגבי ה X-51 פורסם שהכוונה הייתה מאך 7 ב50,000 רגל, עזוב שהוא לא הגיע לזה. וה X-43 עשה 10 מאך ב110 אלך רגל... זה לא כל כך קשה לחשב כמה זמן תגובה זה משאיר... בשביל X-51, טווח הגילוי אם אני זוכר נכון את החישוב, יוצא 461 ק"מ הכלי נא ב 1.5 קילומטר לשנייה. טיל בליסטי (בין יבשתי) מגיע ל 1200 ק"מ ועוזב את כדור הארץ ב7~ ק"מ בשנייה... (זה מספרים של טילים שעושים קשת בליסטית).
הייתי אומר שזה הבדל משמעותי בזמן התגובה... ושוב כל הרעיון הוא לרדת בגובה...

אין לנו ויכוח ברמה העובדתית. הנתונים שאתה מביא בהחלט מקובלים. העניין הוא שמהירות שגא-קולית בגובה נמוך איננה בהישג יד, לפחות לא במגבלות ההנעה והמבנה הזמינים לנו כעת. מדובר בכל תרחיש על גבהים שבין 80000 ל- 100000 רגל אם לא יותר. זה פותח למדי את טווח הגילוי. זה עדיין בתוך האטמוספירה. עד כמה שזכור לי, עוד בזמנו של ה- X-15, הגדירו במידה מסויימת של שרירותיות, כי החלל ממש, מתחיל מ- 300000 רגל, ולכן מספר טייסי ניסוי קבלו כנפי אסטרונאוט.

4. ברור שהמשחקים עם הפלאזמה כרגע זה מד"ב או ניסויים במעבדה, אבל עד לא מזמן אמרו אותו דבר גם על תעופה, ועל מטוסים חמקנים. התאוריה מאחורי זה נשמעת, לי לפחות, מאוד סבירה, והמד"ב של היום זה הקונקורד של מחר...

הקונקורד הוא כבר של אתמול...
ועוד נאמר בהקשר הזה:

I told Orville, I told Wilbur, now I'm telling YOU: This contraption won't fly!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:40

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר