במקור נכתב על ידי Fang
הרשה לי לתקן לך כמה דברים שמשום מה אתה מאמץ מתוך קישורי הדמגוגיה והמניפולציה שהבאת,
אני לא מאמץ דברי דמגוגיה או מניפולציות, מה שהבאתי הם דברים של בכירי הצי האמריקאי בניהם:
Adm. Jonathan Greenert and Rear Adm. Michael Manazir
אלה העובדות:
- חיהא"א לא שם את יהבו על החמקנות אבל הוא מאד משתמש בה כי יש לו רפטור ו B-2 ולאחרים אין.
- אבל חיהא"א משתמש גם במטוסי דיכוי הגנ"א עם מטוסי ה F-16CJ/DJ
- מטוסי הל"א של חיהא"א הם הפראולר והגראולר של הצי באמצעות פרויקט משותף לשתי הזרועות בו טייסת הל"א 390ECS מאיישת את המטוסים שהצי משאיל לה עם אנשים שלה.
זה בהחלט מה שכתבתי, חיהא"א שם את יהבו על מטוסים חמקניים ואין לו מטוסי לוחמה אלקטרונית. הצי לעומת זאת יפעיל את מטוסי ה-F-35, (מתי שהוא) אבל מוסיף להם את מטוסי הלוחמה האלקטרונית שיקבלו בקרוב את מטוסי ה-EF-18G NGJ. מטוסים אלו יהיו עם עוצמה רבה יותר ויפעלו כנגד יותר סוגים של מערכות מכ"מ, ויהיו טובים יותר מהציודים שיותקנו ב-F-35.
אשר למטוסי ה-F-16 וטייסת הל"א של הצי, הם יפעלו עם מטוסי הדור הרביעי. ל-F-35 לא מתוכננת גירסת ל"א.
ועכשיו לחלק העסיסי:
- לבואינג לובי חזק מאד אצל הצי, השפעה כמעט טוטלית יותר מכל זרוע אחרת, זו פוליטיקה במיטבה (לא אתפלא אם יש כאן גם שחיתות), הצי מנפנף מטוסים ישנים לטובת מטוסי בואינג (פראולר הוחלף בגראולר, ה F-14D המתוחכם והמצוין שהספיק לשרת קצת יותר מעשור פשוט ניזרק לטובת הסופר-הורנט) ואם לבואינג היה מתחרה להוקאי אז סביר שהוא היה זוכה ולא ה E-2D.
בכל זאת הם לא זכו עם ה-F-32, אולי גם ליכולת של המטוסים יש חשיבות מסויימת.
מסכים איתך לגבי הנושא של טובות הנאה, וגם עם הוצאתו המוקדמת לגימלאות של ה-F-14.
- הצי מושך את זמני הכניסה לשירות של ה F-35C על מנת לקבל כמטוסי ביניים עוד סופר-הורנט ובואינג כשראתה שזה עובד העזה לצאת עם הפרוייקט Advanced Super Hornet שלכאורה מיועד לייצוא, אבל ברור שזה כביש עוקף ישר אל הצי.
ה-F-35C הוא בעייה גדולה ולכן הוא מתעכב יותר מהשאר. אני לא מוצא פגם בעובדה שבואינג מנסה לשפר ולמכור את מטוסי ה-Advanced Super Hornet. כידוע על אף הקשרים הטובים שלהם אין עדיין מכירה לא לחיהא"א ולא למדינות אחרות, אולי הלובי של לוקהייד חזק יותר. למיטב זכרוני ה-F-23 היה טוב יותר כמטוס מה-F-22 למעט נושא החמקנות ולכן הוא הפסיד.
- חיישני ה F-35 הם המחליף הגדול של כל מטוסי הל"א, יכולת איתור וזיהוי מטרות ממרחקים דימיוניים של למעלה מ 1000 ק"מ, יכולת חסימת ושיבוש תדרים בכל הערוצים (עם שבשי NGJ בהם ישתמש גם הגראולר של הצי) ויכולת עתידנית הניקראת לוחמת סייבר (זה הדבר הבא: ה F-35 יודע להפציץ עם וירוסים, דבר שאף מטוס אחר לא יודע)
לא מכיר את חיישני הל"א של ה-F-35 מקווה שאתה צודק. אבל האם שימוש בציוד ל"א לא יסגיר את מיקום מטוסי ה-F-35?
- חיהא"א ביטל את פרויקט מטוס הל"א העתידי B-52SOJ כי ה F-35 מייתר אותו, פשוט לא צריך. יש דוקטרינה של של רפטור ו F-35A שיוצאים יחדיו ועושים הכל (ל"א, דיכוי, חדירה, יירוט ותקיפה)
תודה על הדאגה "מהחשש" הגדול שחיל האוויר שלנו שהולך "לאכול אותה" עם מה שלוקהיד מרטין "דחפה" לו. זה בסדר, יש בחיה"א אנשים מספיק מנוסים ומקצועיים שיודעים שהאדיר (F-35i) זה הדבר הבא ואין על המדף שום מטוס אחר, גם לא צריך.
לא כתבתי דבר ממה שאתה אומר, אבל אם אתה מעלה חששות אז יש לי דאגה והיא ממצב שבו כל הכסף מארה"ב הולך למטוסי חיל האויר, כאשר מערכות נשק חשובות לא פחות בעיקר בצבא היבשה יהיו בסוף התור.
יהיו כאן 75 מטוסים לפחות שישימו את יכולות חיה"א עמוק בתוך העתיד, קבל זאת כעובדה!
אני לא מתווכח על זה רק צריך לזכור את שאר הצרכנים שצריכים להילחם בדרום לבנון, אולי בסוריה ובעזה, ואת זה אי אפשר לעשות מהאויר.
אז אין פלא שאנשים פה מגחכים, כי זה מגוחך.
מה שאני כותב מגוחך רק למי שלא קורא
|