לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-08-2014, 20:29
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
נגמ"ש אופני מדרום אפריקה RG35 MIV

BAE unveils new RG35 MIV variant

Helmoed-Römer Heitman, Pretoria - IHS Jane's Defence Weekly

18 May 2014

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
RG35 MIV has a larger hull and can carry up to eight dismounts. Source: BAE Land Systems South Africa

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

BAE Land Systems South Africa has developed a new Motorized Infantry Vehicle (MIV) variant of its RG35 mine-protected vehicle family.

The RG35 MIV is similar to the Reconnaissance, Patrol and Utility (RPU) variant that was offered to Canada for its Tactical Armoured Patrol Vehicle project, but has a larger hull (almost 80 cm longer) and a door on the right side where the spare wheel is mounted on the RPU variant.

It has seating for the driver and co-driver, with an escape hatch above the driver, two men under an overhead weapon station or one in a manned turret, and six infantry in the back in outward-facing seats, with a rear door and a roof hatch. There are four armoured glass windows in the right side and three in the left to aid the infantry's situational awareness.

The RG35 MIV has a gross vehicle mass of 21 tons and is 5.96 m long, 2.6 m wide and 2.4 m high to the roof. The height can be lowered to 2.25 m for transport purposes, which together with an empty mass of 14.1 tons, allows transportation by C-130 or similar aircraft.

It is powered by a Cummins SL 336 kW/1,620 Nm diesel engine (optional 448 kW) driving through a ZF six-speed automatic transmission with an integrated retarder and two-speed permanent 4x4 transfer case. The suspension uses Axletech axles, double wishbones with hydro-pneumatic struts, and has four selectable ride height settings with a digital body-control system

The wheels are fitted with Michelin 16.00R20XZL tires with run-flat inserts, and there is a tire inflation system. The ZF steering is hydraulically assisted; the brakes are air-actuated with pneumatic release for the emergency brake. Power for the 28V DC system is supplied by a 600A generator, with a 1,250A engine-driven generator being an option

Its top speed is 105 km/h, and the vehicle can climb a 60%+ slope and a 60 cm step, cross a 1.05 m trench and traverse a 2.37 m radius hump. Approach and departure angles are 53° and 38° respectively; the curb to curb turning circle is 15 m

The protection is to STANAG 4569A Level 4 (ballistic) and STANAG 4569B Level4A/3B (mines), with improvised explosive device (IED) side protection. A fire suppression system can be fitted

http://www.janes.com/article/38101/...g35-miv-variant


קיימים דגם נוסף בתצורה 6-6 ומשקל של עד 33 טון, ודגם נוסף שנקרא RG-41 שהוא 8-8
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:46

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר