30-10-2014, 21:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "המשטרה פותחת את הר הבית לאחר ה"סגירה עד להודעה חדשה""
חלקה של ירושלים בדת האסלם מתייחס לציטוט מסורת "אסרא" שבה מתואר מחמד כנישא אל המסגד הקיצון (קצה-רחוק),
בתקופה זו שהסורא מתייחסת שלטו בירושלים הביזנטים,יתרה מכך מחמד מת בערך 40 שנה לפני בניית המסגד וגם זה שהיה מבנה עץ מאולתר בנה החליף עומאר לצרכי לוחמי הג'יהאד שלו שכבשו את העיר.
הקוראן עצמו אינו מצביע היכן נמצא ה"מסגד הרחוק" וחלק מהמפרשים המוסלמיים טענו שה"מסגד הרחוק" נמצא בשמיים.
טעות נוספת היא בתפיסת הכינוי בערבית למתחם הר הבית "חאראם לקודסי אל-שריף" צריך להיות מתורגם כך "חאראם"-מקום קדוש החרם מגיע מכינויה של מכה עוד בטרם הגעת האסלם,"קודסי"-שוב המושג קדוש ולסיום "אל-שריף" המכובד התיאור הזה תקף למכה כמו גם למדינה ואפילו לנג'ף בעיראק של השיעים.משום מה מתישהו התקבע המושג "אל-קודס" כשם מקביל לירושלים,פה אולי המקום להצדיע לרשות השידור בשפה הערבית ששנים דאגה לעשות שימוש בביטוי "ירושלים אל-קודס" -ירושלים הקדושה על-מנת להזכיר שהעיר היא בעצם בשם עברי "ירושלים".
בכל מקרה פער הזמן לא מותיר אפשרות שמחמד טס למסגד שטרם נבנה בזמנו.......
אם כן מה הסיפור פה?
ירושלים בהיותה אתר אסטרטגי על פרשת דרכים שימשה כלי פוליטי לכל אורך ההיסטוריה,חשיבותה לא נעלמה גם מעייני הכובש המוסלמי (אל "אחתלל אל אסלמי" חשוב לקבע את המושג הזה).
אם מדובר בסכסוך דתי שהפלסטינים (מושג שהמציאו הרומאים שהתייחס בכלל לנפת יהודה) יחכו בתור ואם מדובר בסכסוך פוליטי (מעולם לא היתה בירה לאומית ללאום שנקרא פלסטין) אזיי נכונה התפיסה האסלמית - בעל הזרוע הוא בעל הדיעה.....
_____________________________________
|