לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 08-04-2015, 15:58
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה-שמאל שמתחילה ב "עמית סגל צייץ "מוכרים חמץ ועוברים על החוק""

ניסיון כושל להצטרף לאחד הלינצ'ים היותר דביליים שנעשו כאן בחודשים האחרונים (והיו לנו כאן לינצ'ים מה-זה מטומטמים...).
ובכן, זה מה שכתב עמית סגל:
ציטוט:
כל אבן גבירול בת״א מלא במסעדות שעוברות על החוק ומוכרות חמץ בפומבי. מי שלא מכבד את החוק בפסח לא יכול לשאת את דגל שלטון החוק בשאר ימות השנה


אנא שים לב למילת המפתח "בפומבי", שכן הכל מתחיל ונגמר בה.
אתה כתבת, כנראה תוך העתקה מאחד הגאונים שפתחו בלינץ' הכושל, שעמית סגל טען שהחוק אוסר על מכירת חמץ בפסח, אלא שסגל לא טען זאת. הוא טען שהחוק אוסר מכירה בפומבי, דהיינו, תוך הצגתו. הפלא ופלא, זה בדיוק-בדיוק מה שהחוק אומר...

חוק חג המצות (איסורי חמץ), התשמ"ו-1986 אומר כך: "מצהרי יום י"ד בניסן עד עשרים דקות אחרי שקיעת החמה של יום כ"א בניסן, לא יציג בעל עסק בפומבי מוצר חמץ למכירה או לצריכה" (ההדגשות שלי, למקרה שהטקסט מורכב מדי...).

עמית סגל ציין עובדה פשוטה - מי שמוכרים חמץ בפומבי בעיר יהודית, עוברים על החוק. אפשר לא לאהוב את החוק, אפשר לתמוך בביטול והחוק או שינויו - אבל זה החוק, ועמית סגל דייק בכל מילה שלו.

האזכור של אביו (שעברו הרבה פחות בעייתי מזה של אלה שתומכים בשחרור רוצחי המונים מהכלא בתור "מחווה למען השלום") הוא כמובן חסר משמעות, ומהווה בסה"כ הגדלת של בזיון הטקסט הלא מדוייק שנכתב מעל לאזכור הזה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 08-04-2015, 16:15
  ה-שמאל ה-שמאל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.01.15
הודעות: 444
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ניסיון כושל להצטרף לאחד..."

הוא טעה בהגדרה שלו ל"פומבי"

( הדגשות שלי, למקרה שהטקסט מורכב מדי )

ציטוט:
כל אבן גבירול בת״א מלא במסעדות שעוברות על החוק ומוכרות חמץ בפומבי


ב-3 באפריל 2008 מחקה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, תמר בר-אשר צבן, כתבי אישום שהוגשו נגד ארבעה בעלי מסעדות בירושלים, שלטענת המדינה עברו על החוק כשמכרו חמץ בפסח. בהחלטתה הסתמכה השופטת על חוק העונשין שקובע כי " ניתן דין לפירושים אחדים סבירים לפי תכליתו, יוכרע העניין לפי הפירוש המקל ביותר עם מי שאמור לשאת באחריות הפלילית לפי אותו דין"[7], ולכן אימצה את הפרשנות המקלה לפיה אין זה נחשב ל"מקום פומבי". בנוסף היא הבחינה בהבדל הניסוחי בין "מקום ציבורי" ל"פומבי" בהדגישה, כי "לא במקרה נעשתה ההבחנה". כלומר, החוק אינו אוסר על מכירת חמץ או הצגתו בתוך חנות, אלא על הצגתו בפומבי, קרי מחוץ לחנות, בלבד‏[8][9]. הייתה זו הפעם הראשונה שהוגש כתב אישום על פי חוק זה‏
_____________________________________


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-04-2015, 21:19
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "אגב, מה דעתו של אורי על החוק?"

זה לא רלוונטי מה דעתו של אורי. הדיון כאן הוא על עצם החוק.
אתה טועה- לגבי הפסיקה שנתת, זה לא רלוונטי לטענה של אורי, ולמסעדות שמגישות את מרכולתם על גבי מדרכות, כמו באבן גבירול.
אתה מוזמן להעלות לכאן את הפסיקה, ונדסקס.

ציטוט:
לדברי השופטת, "חוק המצות" אוסר על בעל עסק להציג מוצרי חמץ בפומבי או לצריכה, "אלא שעל פי הגדרת המלה 'פומבי' בחוק העונשין ולאור תכליתו של חוק חג המצות, שנועד למנוע הצגת חמץ בפרהסיה, אין אותם בעלי העסק באים בגדרו של מקום פומבי". בהתבסס על פרשנות רש"י לגמרא, הבחינה השופטת בפסק הדין בין מתחם סגור, כגון חנות או מסעדה, לבין שוק או דוכן שנמצאים ב"רשות הרבים", ובהם אסור להציג חמץ.

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 08-04-2015 בשעה 21:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 08-04-2015, 21:46
צלמית המשתמש של Benjamin Willard
  משתמש זכר Benjamin Willard Benjamin Willard אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "דעתי על החוק אינה באמת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
זה החוק, וכל זמן שלא בוטל - יש לציית לו.

אני ממש לא מסכים עם זה. חוק צריך לענות על כמה דרישות לפני שמצייתים לו.
למרות, שאני מתכוון באופן כללי, ולאו דווקא לגבי החוק הזה. מכל החוקים הדתיים בישראל עם החוק הזה אני דווקא בסדר, לפחות כפי שפרשו אותו בפסיקה. הוא נותן צביון תרבותי יהודי מצד אחד, ומצד שני מאפשר לכל אחד לעשות מה שבא לו בתכלס.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
דעתי על החוק אינה באמת רלוונטית.

אני יודע שהדעה שלך לא רלוונטית לדיון, ואני מבין בדיוק מה אתה טוען פה, ומאיזה פוזיציה.

ובכל זאת אני שואל אותך, כאדם בר דעת, על אף ההתחמקות- מה דעתך על החוק?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 09-04-2015, 16:40
צלמית המשתמש של Benjamin Willard
  משתמש זכר Benjamin Willard Benjamin Willard אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ציות לחוקים לא צריך לנבוע..."

לא דיברתי על ענישה. ציות לחוקים צריך לנבוע מזה שאדם בוחר להיות חלק מחברה מסויימת. ואני מסכים שבררת המחדל צריכה להיות ציות.

מצד שני, אני לחלוטין מצפה מכל אדם נורמאלי שיפעיל את המצפון, המוסר, והשכל שלו לפני שהוא מציית לחוק. יש חוקים שצריך לסרב לציית להם כי הם לא מוסריים, ולפעמים ראוי שאדם יסרב לציית לחוקים כאקט פוליטי.

ושוב, זה לא רלוונטי לדיון על חוק המצות... עם כל ההתנגדות שלי לדת, החוק הוא אנמי למדי, ממילא לא נאכף, ובכלל כל העניין הזה של חמץ בפסח זה יותר עניין תרבותי- היסטורי מדתי...

לא נראה לי שווה לפתוח דוכנים לממכר חלות ופיתות ברחובות מרכזיים בת"א וירושליים....
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 08-04-2015, 22:02
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
אין לי עניין לפתוח כאן דיון הלכתי
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "קראתי את הפסיקה לפני שנים,..."

מפאת חוסר העניין של רוב חברי הפורום ומפאת שאין לי כוח. על קצה המזלג תראה מה שכתבתי לך בהודעה הקודמת-רשות הרבים מוגדרת אחרת בכמה עניינים שונים בהלכה,עיין ויקיפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8...%D7%9B%D7%94%29
ציטוט:
ייתכן שתהיה סתירה בין הגדרות הרשויות לעניין שבת ולעניינים אחרים.

מה גם שהדיון ההלכתי לא רלוונטי,באמת עולה על דעתך שכנסת ישראל בבואה לחקוק את חוק החמץ הגדירה מונחים לפי התלמוד ופירוש רש"י? אם כן אז אשרינו.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.


נערך לאחרונה ע"י maorhag בתאריך 08-04-2015 בשעה 22:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 08-04-2015, 22:37
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
מקום פומבי הוא מקום הפתוח לציבור הרחב
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "לשם שינוי רק שאלתי.... ולא..."

למשל בית עסק שכל אדם יכול לקנות בו.
להבדיל מביתו הפרטי של אדם - שלמדינה אין מה לחפש בו.
או מועדון סגור שרק החברים בו יכולים להיכנס.
או חלק מהחנות (למשל המחסן) שרק העובדים מורשים להיכנס אליו.


כך למשל מוגדר בחוק העונשין:
"מקום ציבורי" – דרך, בנין, מקום או אמצעי תעבורה שיש אותה שעה לציבור זכות או רשות של גישה אליהם, בלא תנאי או בתנאי של תשלום, וכל בנין או מקום המשמש אותה שעה להתקהלות ציבורית או דתית או לבית משפט היושב בפומבי;

זאת, למרות שאין אף בית משפט שניתן לראות אותו "מכל מקום שהוא" (לפי הפרשנות היצירתית שהשופטת החליטה לאמץ לעצמה),
אבל היות ובית המשפט פתוח לכל אדם המעוניין לצפות במשפט - המשפט מוגדר פומבי.
ולפי "חוק בתי המשפט" רוב המשפטים מוגדרים פומביים - אלא אם הוכרז שהם או חלק מהם מתנהלים תחת דלתיים סגורות

הגדרת קשר הונאה לפי חוק העונשין:
הקושר קשר עם זולתו להשפיע במרמה או בהונאה על מחיר השוק של דבר הנמכר בפומבי או להונות את הציבור או כל אדם, או לסחוט נכס מאדם, דינו – מאסר שלוש שנים
כך שלפי השופטת היצירתית, אם אדם ביצע הונאה בתוך חנויות בלבד, ולא בשדה שניתן לראות אותו "מכל מקום שהוא" - לא מדובר במקום פומבי ולכן לא הייתה הונאה.

כך שהפרשנות והתקדים היו חובבנים מאוד.


השופטת הציגה עוד טיעונים מפוקפקים דומים לדחיית התיק - כמו למשל שנכתב שמדובר ב"פיצה רגילה לגמרי" ולכן לדעתה כלל לא מדובר בחמץ.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 08-04-2015 בשעה 22:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 08-04-2015, 21:52
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "עשה טובה,שחרר את רש"י מהדיון"

מה שפתאטי זה החוק הכופה הזה, אבל כל עוד הוא מחוקק יש לקיים את האמור או להסתכן בעונש.
ומי אתה שתבקש להוציא את רשי מהדיון כשנח לך ?
רשי שלך שלי ושל השופטת באותה מידה, אין לך או לאף דתי בעלות על התורה או פוסקיה.

לגבי המקרה הנוכחי, אני לא ממש בקיא בחוקים ובמצוות, אבל שולחן של מסעדה שממוקם ברחוב מחוץ למבנה נמצא במקום שהמסעדה משלמת עליו ויכולה גם לגדר אותו ולמנוע כניסה, ככה שזה כנראה עדיין לא פומבי כמו דוכן נקניקיות שאין לו חזקה על הרחוב רק על עצמו ועל הכרוב הכבוש (א-קבוש למתקשים) שלו
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 08-04-2015, 21:59
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
כמו שכתבתי,החוק לא ממש מעניין אותי
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "מה שפתאטי זה החוק הכופה הזה,..."

שתגדיר את המקום פומבי או לא לפי השקפות פילוסופיות כאלה ואחרות,לא מרגש אותי.
מפריע לי שמנסים להכניס עולם מושגים יהודי לפסק שכל תכליתו לעקור את אותו עולם ממש.
הטיעון הישן של "רש"י שלי ושלך באותה מידה", בן דוד של "התורה היא לא רק של הדתיים" הוא כמובן נכון,רק שלפני שמקשקשים פסוקים מאותה תורה ואותו רש"י כדאי גם ללמוד ולהבין מה הם אומרים.
אתה מזכיר לי את שמעון פרס בזמנו נותן נאום חוצב להבות על למה חייבים להשכיר דירות לערבים ומצטט שורה של פסוקים בתורה המחייבים את אהבת הגר,מה לעשות נעבך שמדובר שם בגר שהתגייר והפך להיות יהודי ולא בערבי אבל לך תתווכח,הרי התורה של כולנו...
בתורה,כמו בכל מקצוע,אתה לא יכול לקחת בפינצטה מושג ספיציפי במנותק מכל ההקשר והמהות שלו ולזרוק אותו על נושא אחר לגמרי בלי להבין את כל הקונטקס,זה לא מראה על רוחב יריעה אלא על ניסיון נואש להראות ידע בתחומים שאין לך בהם מושג.
אגב,רש"י בסוגיה הנ"ל סובר ש"רשות הרבים" הוא רק מקום שבו עוברים 600 אלף איש כיוצאי מצרים,למה השופטת המכובדת לא לקחה את ההגדרה הזאת וניסתה להחיל אותה על החוק? למה ללמוד חצי סוגיה רק?
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.


נערך לאחרונה ע"י maorhag בתאריך 08-04-2015 בשעה 22:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 09-04-2015, 13:29
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב ""ממש ממש חשוך"? וואו, העיקר..."

עכשיו אתה ממש מגזים.
חוק שאוסר על מכירה והצגה של סוג אוכל מסוים, שמקרה הוא המאכל הכי נפוץ כמעט בכל רחבי העולם = לחם.
עזוב אותך שהחוק מיטיב עם ציבור דתי או לא, זאת ממש לא הנקודה.
אבל חוק שאוסר על אכילת מזון מסוים ביום מסוים, ואוסר את זה על כ-ו-ל-ם הוא חוק מאד מאד חשוך.
תחבורה ציבורית בשבת, עם כמה שאני מתנגד לאי קיומה ולחוק הזה, הוא סביר והגיוני.
אבל להגיד לי שבשבוע הקרוב מי שימכור לי לחם הוא עבריין ? לבזבז זמן של שופטים על פיצה או חמץ או שאר ירקות ? זה חוק דתי קיצוני מהמעלה הראשונה.
חושך מצריים !!

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
בתור מישהו שנורא אוהב לדאוג לרגשות של אחרים (מצפון או לא מצפון...), היית אמור לחגוג את החוק בראש חוצות ולשבח אותו בהתלהבות. ..

אני תמיד אחגוג דאגה לרגשות כל עוד זה לא מפר למישהו אחר את האיזון, ואז זו כפייה, וכפייה זה חושך
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese


נערך לאחרונה ע"י מצפון בתאריך 09-04-2015 בשעה 13:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 09-04-2015, 13:45
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "עכשיו אתה ממש מגזים. חוק..."

לא נכון, קטגורית. החוק לא אוסר עליך לזלול חמץ בהיסטריה ולא אוסר עליך לקנות חמץ. החוק אוסר על בעלי עסקים לנפנף במכירת חמץ בפומבי. אדם נאור שכמותך לא יסתובב באום אל פאחם באמצע ימי צום מסלמיים, עם סנדביץ' גדול (גם כדי שלא יחתכו לך ת'ביצים - אבל גם מתוקף היותך נאור, מנכבד, מתקדם וסובלני...) - אבל באזורים יהודיים, כל הסובלנות שלך נגמרת, ובעיניך הזכות שלך לפגוע ברגשות דת, עולה על הזכות שלהם לא להיפגע. למעשה, הוד נאורותו טוען שפגיעה בזכות שלך לפגוע באחרים היא "ממש ממש חשוכה".

יודע מתי זה יהיה "ממש ממש חשוך"? ביום שבו ב-א-מ-ת יאסרו על מכירת וצריכת חמץ. ביום שבו יעשו אצלך בבית חיפושים של חמץ. באותו יום אני אפגין יחד איתך ואזעק את קריאות הקרב המטופשות שלכם ש"איראן זה כאן", ועוד שפע יציאות שמלמדות שלא רק שאין לכם מושג מה קורה שם, אלא שגם על המתרחש פה, אתם לא לגמרי סגורים...

אני לא מת על החוק הזה, אבל הוא ממש ממש לא "ממש ממש חשוך". הרבה יותר חשוך זה להתעקש על הצורך שלך לרמוס רגשות של אחרים, רק בגלל יהודים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 09-04-2015, 13:57
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "לא נכון, קטגורית. החוק לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
-הרבה יותר חשוך זה להתעקש על הצורך שלך לרמוס רגשות של אחרים, רק בגלל יהודים...

אם תמשיך בקו הזה אנחנו יודעים לאן הויכוח יגיע, אתה טוען שאני עושה דווקא כי זה נגד יהודים ?

עכשיו, זה שלא מחפשים לי בבית זה ממש נחמד ומתחשב.
אתה צעיר ממני בכמה שנים מעטות, אבל אתה עדיין יכול לזכור איך פסח נראה לפני עשרים שנה למשל, או שלושים שנה.
אי אפשר היה לאכול חמץ בשום מקום.
חנויות לא מכרו חמץ ולא מסעדות. זאת התפתחות של האוכלוסיה.
כמו שתשעה באב פעם היה כמעט יום כיפור והיום הוא כמעט יום העצמאות ברמת החגיגות.

לא מבין למה אתה משתמש במילה לנפנף בשביל להדגיש שבעלי העסק עושים דווקא ובכוונה ?
הם נוהגים כבכל יום של השנה, ולא מנפנפים בשום דבר.

החוק עצמו והמהות שלו מגיעים ממקום חשוך שאין בו טיפה של אור. זה חוק פרימיטיבי שכופה התנהגות דתית על אוכלוסיה רחבה. אתה תתמיד בקו ההתקפה נגדי כפי שאני מכיר אותך, וכאן אתה מגזים כהרגלך.
זה שאין אכיפה של חוק לא מוריד מרמת החושך שלו, זה מוריד מהחשיבות שלו בעיני מערכת האכיפה והמשפט ואפילו המחוקקת. זה חוק דבילי וישן שהתאים לימים עתיקים והיום הוא מגוחך, פרימטיבי או בקיצור חשוך.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese


נערך לאחרונה ע"י מצפון בתאריך 09-04-2015 בשעה 14:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 09-04-2015, 14:31
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "[QUOTE=ori]-הרבה יותר חשוך זה..."

ודאי שאני טוען שאתה קורא לזה "חשוך" כי זה נגד יהודים. אין בכך כל חדש - אתה לא נלחם למען זכותך לצרוך חמץ (אותה איש אינו מגביל), אלא למען זכותך לרמוס את רגשותיו של האחר (אבל,כאמור, רק אם הוא יהודי - על זכויות מוסלמים, ואולי גם נוצאים, אתה תהיה הראשון להקפיד...).

מה שאתה רואה כ"התפתחות האוכלוסיה", אחרים רואים כ"שחיקת הסטטוס קוו בענייני דת". אני מבין שנורא נוח לך לשחוק את זה כל זמן שהשליקה באה לכיוון שלך, אבל ברגע שהיא באה לכיוון השני, אתה קם ומצווח שזה "חושך".

ובכן, זה לא חושך ולא נעליים. בעלי עסק מנפנפים, מכיוון שיש חוק. חוק ברור, פשוט להפליא - וחוק יש לכבד (כפי שאתה מקפיד לצווח בכל פעם שאיזה עמותת שמאל זועקת בשם פלסטיני על כך שגבעה נידחת, שמעולם לא ביקר בה, היא ירושה של סבא שלו, ושאי שם יש להם אפילו הוכחות לכך, ועל כן אסור לבנות בה...). לא לכבד חוק, זה לנפנף.

אתה חייב להבין שכל זמן שהעולם האומלל שלך ימשיך להיות דיכוטומי (אני אור, אתם חושך), הרי שהמרחק בינך לבין מה שאתה מתיימר להיות (מצפון, עלק), רק יילך ויגדל. גם ליהודים שומרי מצוות מגיעה התחשבות, בדיוק כמו לשלומיסטים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 09-04-2015, 15:22
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ודאי שאני טוען שאתה קורא לזה..."

אני מצטער לבשר לך שהאור והחושך הם ערכים אבסולוטים.
כפייה דתית זה חושך, ליברליזם זה אור.
אף אחד לא כופה על דתי לא להיות דתי, אבל יש פה כפייה בחסות החוק על חילוניים להיות חילוניים.
ואל תחרטט לי שאף אחד לא מונע ממני לאכול חמץ.
למזלנו הסטטוס קוו (מילה מכובסת ומיותרת בימנו) נשחק אבל לאחרונה במסגרת מלחמת מזרח ומערב, ימין ושמאל, דת בחילון הכל נשלף ומנופנף לעיני כל.
אתה ואני בתור ילדים לא יכולנו לקנות פיתה או לחם בפסח, שלא נדבר על לאכול בחוץ או בפנים.
כאמור האכיפה והאוכלוסיה הבינו מה נכון לעשות, אבל החוק נשאר אותו חוק.
אתה כל הזמן מנסה להכנס במצפון שלי ולהראות שהוא חד צדדי וכיו"ב, אבל אתה מתעלם מערכים אבסולוטים כאשר נח לך כמובן.
כל חוק של כפייה דתית, כל חוק, הוא חושך בעיני. (שלא נדבר על קונספט הדת, אבל זה למקום אחר)
נגד יהודים, יזידים, נוצרים, מוסלמים ושאר ירקות.
תחשוב על זה שאם לא היה חוק, אולי היו פחות נפנופים.
ברגע שיש חוק זה פוגע ברגשות שני הצדדים ושני הצדדים עושים דווקא, ושניהם צודקים בעיני עצמם.
האחד לא צודק בעיני כי הוא ?
חשוך, תשובה נכונה.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 09-04-2015, 15:59
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אני מצטער לבשר לך שהאור..."

צר לי לבשר לך, אבל אתה קנאי דתי שאיכשהו מספר לעצמו שהוא מבשר האור...
אני מבין שקשה לך עם העובדה שאיש לא כופה עליך לא לאכול חמץ (וכבכך מפריעים לעצמך לספר לעצמך שוב, כמה אתה ליברל אמיץ הנלחם על עקרונותיו ללא חת), אבל במציאות, הדבר היחיד שמונעים, זה להתגרות ביהודים אחרים, שכן לא להתגרות במוסלמים אתה יודע לבד...

צר לי שזכרונות הילדות המזעזעים שלך בנוסח "לא יכולנו לקנות פיתה" לא מצליחים להרטיט אותי, שכן אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שהמדינה שאתה גדלת בה וחי בה, היא נמצאת שנות אור ממדינת ישראל. אתה נולדת וגדלת בגירסא פנאטית במיוחד של אפגניסטאן בשיא ימי הטאלבאן, וחוץ ממך ועוד כמה שלומיסטים קנאים, איש לא זכה לחיות בה. עכשיו, אני לא אחראי בשום צורה לגירסאות המדומיינות שיצרת לעצמך של ישראל, אבל בוודאי שאני מתקשה לקחת ברצינות את הפוזה שלך בליברל נאור המגן על חירויות הפרט (ובלבד שיהיה מדובר בחירות של השלומיסט הקנאי לחרבן על ראשו של יהודי דתי).

אני מבין שהמילה "חשוך", בדומה להרבה מלים פומפוזיות, גורמות לך לנעים בגב, אבל אתה האדם האחרון שבאמת נלחם בחושך. אתה קנאי דתי (שלומיזם היא דת, חשוכה, לא סובלנית, מחרחרת מדון, ובעלת חזיון משיחי אבסורדי. בדומה לכל דת אחרת) ואתה לא מתנגד לקונספט של דת, אלא לקונספט של דת יהודית - עם שאר אתה חי נהדר בשלום, בעיקר עם דת השלום והאחווה שמאופיינת כידוע בסובלנות רבה לאחר.

העובדה שאתה מתנגד לקיום חוק רק בגלל שהוא מפריע לך לפגוע ברגשות של יהודים שומרים מצוות, מלמדת שוב עד כמה מועטה הסובלנות שלך, ועד כמה גדול הבוז שאתה רוחש לשלטון החוק. זה כמובן לא יפריע לך לזעוק בשם הדמוקרטיה והפלורליזם בפעם הבאה שבה מישהו יעשה משהו שלא מוצא חן בעיניך...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 10-04-2015, 03:21
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "צר לי לבשר לך, אבל אתה קנאי..."

איפה אמרתי שאני לא מתנגד לדת אלא רק לדת היהודית?
אם אתה צריך לפרוטוקול אז אני כן מתנגד לעצם קיום המושג דת.
ויפה מאד שאתה מתעלם מהעבר כשנח, או שאתה ממש צעיר ועוד לא בן שלושים ואז טעות שלי, זה אחד מהשניים.
אני לא רוצה לחרבן לאף יהודי דתי על הראש, לא רוצה לחרבן לאף אחד על הראש, אני נגד חוקים שאין בהם הגיון, בדת אין הגיון, ומי שרוצה לקיימה שיבושם לו.
הערבים ? ללכת עם חזיר וגולדסטאר באום אל פחם ?
קודם כל לא נראה לי שיש חוק נגד זה, דבר שני מה אתה מערב בשר וחלב ?
אנחנו מדברים על חוקים יהודיים הכופים על כל היהודים להיות דתיים , אנחנו לא דיברנו על ערבים, על שילובם בחברה, על המצב הרגיש ומעמדם בחברה הישראלית, על ערים ערביות ומעט מאד ערים מעורבות, שילובם בחברה ועוד, אתה תמיד שולף את המאזניים כי זה נשק יום הדין שמרסק כל דיון איתך.
אתה הרי חילוני שמתנגד לכפייה דתית אבל תהיה מוכן לשים כיפה וציציות בשביל להוציא אותי ההפך ממצפון, התרגלנו כבר וחבל.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 10-04-2015, 09:12
צלמית המשתמש של Benjamin Willard
  משתמש זכר Benjamin Willard Benjamin Willard אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "איפה אמרתי שאני לא מתנגד לדת..."

אני לא מבין מה הבעיה שלך עם נשק יום הדין שלו...
לא מבין את הבעיה של שמאלנים אתאיסטים לתקוף את הדת המוסלמית.
הדת היהודית היא רעה חולה שצריך להכרית. שילוב של סכיזופרניה (הזיות ומחשבות שווא) ו/או שקרים, עם מנגנון לשליטה חברתית, ומערכת ערכים שהייתה רלוונטית לפני אלפי שנים, וישום של מערכת ערכים כזאת היום הוא לא פחות מרשעות.

הדת המוסלמית הרי גרועה ממנה, בפאנטיות, באלימות, ובקבעון הילכתי שמכניס אותה למסלול התנגשות עם כל מה שמודרני.

גם אותי היהדות מעניינת יותר כי היא קרובה אלי. אבל אם אתה נגד המושג "דת", כפי שציינת, אתה צריך להיות בעד להכרית את שתיהן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 10-04-2015, 18:52
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "איפה אמרתי שאני לא מתנגד לדת..."

אתה יכול לגלגל עיניים עד מחרתיים, אבל ברגע שאראה אותך תומך בהליכה עם חזיר ויין ברחובות אום אל פאחם (אהבתי את התירוץ העלוב "אין חוק נגד זה" - נו, אין חוק - למה לא תעשה את זה כמחאה נגד הרעיון של דת שאתה כ"כ מתנגד לו?...), אני מבטיח להפסיק להזכיר את הצביעות שלך לגבי מוסלמים.
אתה בעד פגוע ברגשות הדת של יהודים, תוך הפגנת אולטרה-רגישות לדת אלימה יותר, כופה יותר, אכזרית יותר - שכן מישהו בלבל לך את המוח שזה מעיד שאתה נאור...

אני חילוני, ולא מקפיד על כשרות לפסח. אני עדיין לא אסתובב ברחוב עם פיתה, כי ברור לי שזה מפריע לאחרים. אתה תעשה את זה ר-ק בגלל שזה מפריע להם. לעומת זאת, אתה לא תעשה דבר מקביל למוסלמים (ולא רק בגלל שהם, כאמור, יחתכו לך ת'ביצים כ"מחאה תרבותית על פגישה ברגשותיהם הדתיים"), שכן מבחינתך, רמיסת הדת היהודית היא סימן לנאורות, בעוד שרמיסת האסלאם היא סימן לגזענות. בפועל, זה שגוי וזה שגוי - רמיסת רגשות דתיים של מישהו רק בשביל הפוזה, זו אכזריות לשמה, ואנטי-סובלנות לשמה.


אני לא אתעטף בטלית ואניח תפילין רק כדי להוכיח לך משהו (הפטנט של שטריימלים למען השלום רשום בטאבו דווקא על שולמית אלוני...), אבל בתור חילוני ליברל (באמת ליברל, לא הפוזה המתחסדת של עלק ליברל שאתה לובש) אני לא רואה שום סיבה בעולם לא להימנע מפגיעה ברגשות דת של בני עמי, בטח לא כאשר קיום מצוות הדת לא בא על חשבוני בשום צורה ודרך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 10-04-2015, 21:47
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "אתה יכול לגלגל עיניים עד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
. אתה תעשה את זה ר-ק בגלל שזה מפריע להם. .


עד כאן.
אני מעולם לא הלכתי עם פיתה ביד רק בשביל דווקא.
אתה כנראה מתכוון למישהו אחר או המח שלך לא מסוגל להכיל אנשים כמוני, קורה, הרי הסכמנו שאתה רחוק ממושלם.
צורת הויכוח של להדביק האשמה ואז לסובב את הדיון כלפי השטות הזו לא מענינת אותי.
אחזור שוב אם פספסת, עם כל מה שכתבתי ואני מאמין בו, אני לא עושה לאף אחד דווקא זה הם שעושים לי, בחסות חוק שמעגן פיות ושדים בחוק העונשין.
חג שמח אורי
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 11-04-2015, 10:56
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "[QUOTE=ori]. אתה תעשה את זה..."

הלוואי והייתי יכול להאמין בזה. למרבה הצער, זה נראה לגמרי לא אמין, בהתחשב בכמות הרעש שאתה מקים סביב חוק שלא מגביל אותך במאומה, כאמור.
פיות ושדים יש בדת השלום והאחווה, ולא בספר החוקים של מדינת ישראל. הסובלנות האינסופית שאתה מפגין כלפי כל גילוי של ברבריות שמגיע משם, והנכונות שלך לקבל באהבה כל מגבלה שלא תפגע ברגשותיהם העדינים, עומדת בניגוד מזעזע לחוסר הנכונות שלך לקבל בהבנה רכישת חמץ בתוך החנות ולא באמצע הרחוב, ורואה מגבלה כזו כ"חשוכה".
חוסר סובלנות כזה (כאשר הוא בא במקביל לסובלנות על גבול ההתרפסות כלפי הדת האלימה ביותר בותלחדות האנושית, דת שבמסגרת כתבי הקודש המרכזיים שלה - חדית' אל מוסלם וחדית' אל בוחארי - מחכה לרגע שבו העצים והאבנים ילשינו עליך במטרה לסייע בהריגתך), לא בדיוק מבשר על נכונות לקבל אמונה של מישהו אחר, ומלמד דווקא על נכונות לעשיית דווקא. הלוואי ואני טועה, כאמור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 12-04-2015, 16:47
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "הלוואי והייתי יכול להאמין..."

תנסה להאמין, אפשר להיות גם נגד וגם לא לעשות דווקא.
והחוק הזו הוא עדיין חוק חשוך, בלי קשר לדווקא או לא דווקא.
ועל זה ניסיתי לדבר, אתה זה שגרר אותי למגרשים אחרים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
אתה כנראה צודק אבל זה חוק ממש ממש חשוך ופאתטי
במיוחד פאתטי לצהול כאשר מישהו שאוכל חמץ נקנס
טוב ששרימפס וחזיר מותר למכור ולהציג גם בפסח, גם ככה מצה סתם עושה גזים מיותרים

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
מה שפתאטי זה החוק הכופה הזה, אבל כל עוד הוא מחוקק יש לקיים את האמור או להסתכן בעונש.
ומי אתה שתבקש להוציא את רשי מהדיון כשנח לך ?
רשי שלך שלי ושל השופטת באותה מידה, אין לך או לאף דתי בעלות על התורה או פוסקיה.

לגבי המקרה הנוכחי, אני לא ממש בקיא בחוקים ובמצוות, אבל שולחן של מסעדה שממוקם ברחוב מחוץ למבנה נמצא במקום שהמסעדה משלמת עליו ויכולה גם לגדר אותו ולמנוע כניסה, ככה שזה כנראה עדיין לא פומבי כמו דוכן נקניקיות שאין לו חזקה על הרחוב רק על עצמו ועל הכרוב הכבוש (א-קבוש למתקשים) שלו


שם התחיל הדיון שלנו.
שם הצהרתי שיש לקיים את החוק למרות היותו פאתטי וחשוך.
איך ניסית בכל הכח לאנוס את הויכוח ולהוציא אותי קנאי דתי שעושה דווקא זה רק אתה יודע למה אתה עושה זה.

מילא תחבורה ציבורית, שזה חוק חמור פי אלף אבל פחות פאתטי. הוא מאחד חוקי מנוחה וחוקי דת וכופה אותם על אוכלוסיות חלשות ללא לובי והגנה.
אבל חוק נגד סוג מסוים של אוכל ? שמותר למכור בחושך ואסור באור ?
זה חוק חשוך. ולא יעזור כמה תתקוף את השלומיזם, והשמאלניזם, והמוסלמיזם, אתה מגן על חוק שאוסר למכור סוג מזון מסוים בימים מסוימים ומקומות מסוימים.
חוק נאור אה ?
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 09-04-2015, 14:38
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "לא מסכים עם ההשוואה שלך. אם..."

לא, שובי, זה ממש לא כך. ברחוב אבן גבירול בת"א מסתובבים בחוה"מ אלפים רבים של שומרי מצוות, מהטעם הפשוט שבסמוך לשם מצוי מרכז העסקים של מדינת ישראל (הקרייה קרובה למקום, הבורסה אינה רחוקה, משרדי ממשלה בשפע, בתי משפט, משרדי עורכי דין ועוד ועוד). לשומרי מצוות אין דרך שלא לעבור במקום זה, במידה והם אנשים עובדים. הפרת החוק מתבצעת שם בפומבי, ובאופן שבהכרח פוגע ברגשותיהם הדתיים של יהודים שומרי מצוות שעוברים במקום (שלא לדבר על כך שזה כאמור, חוק המדינה, ונוטרי שלטון החוק, צריכים להיות הראשונים לעמוד על המשמר כל זמן שהחוק לא בוטל).

זכותו של אדם להיות ננבזה, אבל אין לו זכות להפר את החוק, גם אם כמה פסאודו-מוסריים חושבים שהחוק הוא "חשוך"...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 10-04-2015, 18:58
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אני לפחות הפגנתי נגד חוק..."

מכיוון שחשוב לך לדעת מה עשיתי בשנות השמונים: בשנות השמונים המוקדמות הלכתי למעון, ובמאוחרות הלכתי לבי"ס יסודי - גם המעון וגם ביה"ס היו חילוניים, כך שגם אני תרמתי את חלקי למלחמת המצווה המוזרה שלך...
חוק החזיר הוא כמובן סוג של בדיחה משעשעת. החוק הזה נועד יותר לעזור לחברים מקיבוצי מזרע ולהב, מאשר לעודד כפייה דתית. אתה חשבת שאתה מפגין נגד כפייה דתית, אבל בעצם הפגנת נגד הניסיון של כמה חבר'ה (חלקם יהודים וחלקם נוצרים מהגליל) להימנע מתחרות שייצרו יבואני בשר חזיר מחו"ל... החרדים תמכו בחוק כמובן, אבל הוא לא היה יכול בשום צורה ודרך למנוע צריכה חוקית של חזיר בארץ, או להפריע לאלה שהתפרנסו מגידולו לצרכי מאכל. זו, כמובן, עוד דוגמא לאיך ציניקנים ערמומיים עושים שימוש בהתלהבות דתית (במקרה זה התלהבות אנטי-דתית) כדי לקדם חוק שערכו הממשי היחיד הוא לעזור למעדני מזרע להימנע מתחרות...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 11-04-2015, 12:51
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה-שמאל שמתחילה ב "עמית סגל צייץ "מוכרים חמץ ועוברים על החוק""

קראתי מאות הודעות בנושא, כאן ובפייסבוק, ונדמה ש(כמעט) אף אחד לא מסוגל להיות הגון וענייני, משני הצדדים.

דבר ראשון, מצד שמאל, תעשו טובה ואל תהפכו את החוק הזה למשהו שפוגע בחירות האישית ברמה שמצדיקה איזשהו אי ציות אזרחי. לקרוא לחוק הזה לא ראוי מזנה את המושג.

דבר שני, מצד ימין- די להיתממות. עמית סגל הרי לא התייחס לקבוצה דמיונית בציבור שנקראת מסעדני אבן גבירול, אלא רמז רמז עבה לשמאל התל אביבי. זה שישנם, לכאורה, מפירי חוק בקרב הציבור הזה, לא מכליל כלום על הציבור. כמו שהיותם של מפירי חוק- מקימי מאחזים לא חוקיים, מכי חיילים- בקרב הימין, לא מכליל כלום על הציבור הימני. אם לציבור שישנם בו פרטים המפרים את החוק אין זכות לדבר על שלטון החוק, זה כולל גם את הציבור של סגל. אז שמי שגר בבית מזכוכית, בבקשה שלא יזרוק אבנים.

דבר שלישי, שוב מהצד הימני- זה נכון שהתקשורת מוטה שמאלה, זה נכון שמשתיקים דעות ימניות לפעמים. זה לא אומר שכל פעם שלא מסכימים עם מישהו מהימין זאת השתקה. לפעמים זה פשוט אומר שהוא דיבר שטויות, כמו במקרה הזה (ראה סעיף למעלה).

דבר רביעי, אורי, איך אתה קובע ש"מצפון" יילך עם פיתה ברחוב כדי להכעיס דתיים? למה ההנחה היסודית שמי שמשאל יעשה דווקא כדי להרגיז ויש לו אנטי? אני לא קראתי או שמעתי אף איש שמאל אומר לעשות את זה. וגם אם אתה שמעת על אלף כאלה, איך אתה מחליט שזה נכון לגבי כולם, או יותר ספציפית לגבי מצפון? הרי זה בדיוק כמו לקבוע, בלי לדעת, שאותו עמית סגל יסרב פקודה בצבא מטעמי דת...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 11-04-2015, 17:46
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 99 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "קראתי מאות הודעות בנושא, כאן..."

רוב מה שכתבת כאן סובל מבעייה קשה של הכללות (דבר תמוה, בהתחשב בכך שאתה יוצא נגד הכללות...), אבל אני אגע רק בפנייה שלך אליי: אני והגולש שקורא לעצמו מצפון, במניעות אופיינית, מכירים אינטרנטית יותר מ15 שנים, שזה המון זמן. ה"היכרות" שלי שונה, לצורך העניין, מההיכרות של מישהו שרואה את סגל בטלוויזיה, ואין לו כל אינטראקציה עמו.
ההתרשמות שלי היא שהגולש הזה לא אוהב את הדת היהודית ואת אלה המאמינים בה, וזה הבסיס הראשי שלו להתקוממות נגד חוק אנמי, שלא פוגע במרומה באורחות חייו.

בשום מקום לא טענתי לגבי כל השמאלנים את הטענה הזו, ובחיים לא אטען אותה על כל השמאלנים (או על כל החילונים, שכאמור, אני ומשפחתי נמנים עליהם).

ההתנפלות על סגל הייתה מתועבת, לא משנה איך תהפוך את זה, והיא נבעה בדיוק מהסיבות שעליהן הצביע קלמן ליבסקינד: סגל מבחינתם הוא נטע זר שעלה יותר מדי גבוה למעלה. אין מילה אחת שאינה אמת במה שכתב, ואין בדל של הכללה במה שכתב. הפרשנות שלך לדבריו, היא-היא המכלילה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 12-04-2015, 08:06
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
ההודעה המקורית של סגל קצת תמוהה ולא ברור בדיוק נגד מי הוא יוצא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה-שמאל שמתחילה ב "עמית סגל צייץ "מוכרים חמץ ועוברים על החוק""

האם הוא יוצא נגד בעלי המסעדות ברחוב אבן גבירול? ממתי הם גורם רלבנטי בכל הקשור לשלטון החוק בישראל?
האם הוא יוצא נגד הצרכנים? למיטב ידיעתי הם לא עוברים על שום חוק
האם הוא יוצא נגד גורמי אכיפת החוק? אם כך שיאשים בבירור את הממשלה שאחראית לאכיפת החוק.
האם הוא יוצא נגד עיריית תל אביב? האם בכלל נושא אכיפת החוק החמץ באחריות העירייה?
בקיצור, סגל היה מועיל מאוד לעצמו ולכולם אילו היה ממקד את הביקורת שלו.
איכשהו עולה התחושה, ומסתבר שאצל רבים, שהביקורת שלו היא כלפי חילוניים או תל אביביים באופן כללי, וזה מרגיז ובצדק.
ולכן, הוא הרוויח ביושר את הביקורת נגדו, בין אם במכוון בגלל רצון לפרובוקציה ובין אם שלא במכוון בגלל חוסר חוכמה.
ומה שהכי מגוחך בעיני הוא הטענות ההיסטריות ל"לינץ" כלפיו. וייאמר לזכותו שהן לא באו מימנו. חבר'ה, יש חופש ביטוי וכפי שמותר לסגל לבקר את מי שהוא מבקר, כך מותר לבקר אותו על ביקורתו. כל עוד אף אחד לא פגע בו פיזית, לא קרא לפגוע בו פיזית, לא פיטר אותו ולא קרא לפטר אותו, הכל לגיטימי.
ואם מישהו במסגרת הביקורת משמיץ אותו באופן נטול בסיס עובדתי או שיש בו מישום לשון הרע אזי סגל בהחלט יכול לתבוע.
סה טו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:41

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר