לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 27-05-2015, 21:20
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "אדמו"רים: הרקטה על אשדוד - בגלל חילולי השבת"

זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ. וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ. כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ.

ג אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְו‍ֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. ד וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. ה וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם.

אבל גם..

יד וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי; וְלֹא תַעֲשׂוּ, אֵת כָּל-הַמִּצְו‍ֹת הָאֵלֶּה. טו וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְו‍ֹתַי, לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי. טז אַף-אֲנִי אֶעֱשֶׂה-זֹּאת לָכֶם, וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת-הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת-הַקַּדַּחַת, מְכַלּוֹת עֵינַיִם, וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ; וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם, וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם. יז וְנָתַתִּי פָנַי בָּכֶם, וְנִגַּפְתֶּם לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם; וְרָדוּ בָכֶם שֹׂנְאֵיכֶם, וְנַסְתֶּם וְאֵין-רֹדֵף אֶתְכֶם. יח וְאִם-עַד-אֵלֶּה--לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי: וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. יט וְשָׁבַרְתִּי, אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם; וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל, וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה. כ וְתַם לָרִיק, כֹּחֲכֶם; וְלֹא-תִתֵּן אַרְצְכֶם, אֶת-יְבוּלָהּ, וְעֵץ הָאָרֶץ, לֹא יִתֵּן פִּרְיוֹ. כא וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי, וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי--וְיָסַפְתִּי עֲלֵיכֶם מַכָּה, שֶׁבַע כְּחַטֹּאתֵיכֶם. כב וְהִשְׁלַחְתִּי בָכֶם אֶת-חַיַּת הַשָּׂדֶה, וְשִׁכְּלָה אֶתְכֶם, וְהִכְרִיתָה אֶת-בְּהֶמְתְּכֶם, וְהִמְעִיטָה אֶתְכֶם; וְנָשַׁמּוּ, דַּרְכֵיכֶם. כג וְאִם-בְּאֵלֶּה--לֹא תִוָּסְרוּ, לִי; וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי, קֶרִי. כד וְהָלַכְתִּי אַף-אֲנִי עִמָּכֶם, בְּקֶרִי; וְהִכֵּיתִי אֶתְכֶם גַּם-אָנִי, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כה וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב, נֹקֶמֶת נְקַם-בְּרִית, וְנֶאֱסַפְתֶּם, אֶל-עָרֵיכֶם; וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכְכֶם, וְנִתַּתֶּם בְּיַד-אוֹיֵב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 28-05-2015, 06:50
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
עובדה.. הלכנו בדרך שלך, קיבלנו יותר דם ושכול..
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "משחק סכום אפס זה הכי קל לא..."

בינתיים אתה גם לא מסוגל להתמודד עם ארגונים קיקיוניים בעזה. ומצפון לך, יש ארגון שמאיים עלייך עם 100K טילים. למרות ועל אף שאתה הכי חזק באזור, עד טהרן.

אז מה אתה שווה?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-05-2015, 08:05
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,192
הרמב"ם כבר דן בזה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אני משתדל אבל, מצד אחד אתה..."

http://he.wikisource.org/wiki/%D7%A...91%D7%94_%D7%94

רמב"ם הלכות תשובה פרק ה

הלכה ד
אילו האל היה גוזר על האדם להיות צדיק או רשע, או אילו היה שם דבר שמושך את האדם בעיקר תולדתו לדרך מן הדרכים או למדע מן המדעות או לדעה מן הדעות או למעשה מן המעשים כמו שבודים מלבם הטפשים הוברי שמים - היאך היה מצוה לנו על ידי הנביאים "עשה כך ואל תעשה כך", "הטיבו דרכיכם ואל תלכו אחרי רשעכם", והוא מתחלת ברייתו כבר נגזר עליו, או תולדתו תמשוך אותו לדבר שאי אפשר לזוז ממנו? ומה מקום היה לכל התורה כולה? ובאי זה דין ואיזה משפט נפרע מן הרשע או משלם שכר לצדיק? "השופט כל הארץ לא יעשה משפט?".

ואל תתמה ותאמר: היאך יהיה האדם עושה כל מה שיחפוץ ויהיו מעשיו מסורים לו, וכי יעשה בעולם דבר שלא ברשות קונו ולא חפצו, והכתוב אומר: "כל אשר חפץ ה' עשה בשמים ובארץ"? דע שהכל כחפצו יעשה, ואף על פי שמעשינו מסורין לנו! כיצד? כשם שהיוצר חפץ להיות האש והרוח עולים למעלה, והמים והארץ יורדים למטה, והגלגל סובב בעיגול, וכן שאר בריות העולם להיות כמנהגן שחפץ בו, ככה חפץ להיות האדם רשותו בידו וכל מעשיו מסורין לו, ולא יהיה לו לא כופה ולא מושך אלא הוא מעצמו ובדעתו שנתן לו האל עושה כל שהאדם יכול לעשות.

לפיכך דנין אותו לפי מעשין: אם עשה טובה - מטיבין לו, ואם עשה רעה - מריעין לו. הוא שהנביא אומר: "מידכם היתה זאת" לכם, "גם המה בחרו בדרכיהם" ובענין זה אמר שלמה: "שמח בחור בילדותך... ודע כי על כל אלה יביאך האלהים במשפט", כלומר דע שיש בידך כח לעשות ועתיד אתה ליתן את הדין.

הלכה ה
שמא תאמר: והלא הקדוש ברוך הוא יודע כל מה שיהיה, וקודם שיהיה. ידע שזה יהיה צדיק או רשע או לא ידע. אם ידע שהוא יהיה צדיק - אי אפשר שלא יהיה צדיק, ואם תאמר שידע שיהיה צדיק ואפשר שיהיה רשע - הרי לא ידע הדבר על בוריו?

דע שתשובת שאלה זו ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, וכמה עיקרים גדולים והררים רמים תלויים בה, אבל צריך אתה לידע ולהבין בדבר זה שאני אומר: כבר בארנו בפרק שני מהלכות יסודי התורה שהקב"ה אינו יודע מדיעה שהיא חוץ ממנו, כבני אדם שהם ודעתם שנים, אלא הוא יתעלה שמו ודעתו אחד, ואין דעתו של אדם יכולה להשיג דבר זה על בוריו. וכשם שאין כח באדם להשיג ולמצוא אמתת הבורא שנאמר: "כי לא יראני האדם וחי", אין כח באדם להשיג ולמצוא דעתו של בורא. הוא שהנביא אמר: "כי לא מחשבותי מחשבותיכם, ולא דרכיכם דרכי". וכיון שכן הוא אין בנו כח לידע היאך ידע הקדוש ברוך הוא כל הברואים והמעשים, אבל נדע בלא ספק שמעשה האדם ביד האדם, ואין הקב"ה מושכו ולא גוזר עליו לעשות כך, ולא מפני קבלת הדת בלבד נודע דבר זה, אלא בראיות ברורות מדברי החכמה. ומפני זה נאמר בנבואה שדנין את האדם על מעשיו כפי מעשיו, אם טוב ואם רע. וזה הוא העיקר שכל דברי הנבואה תלויין בו.


וראה שם המשך בפרק ו
http://he.wikisource.org/wiki/%D7%A...91%D7%94_%D7%95
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 28-05-2015 בשעה 08:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 28-05-2015, 19:32
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אתם מדברים בעצם על אפיגנטיקה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "אתה סוג של מדען לא? אולי..."

קרי, שינויים תורשתיים לא בדי אן איי עצמו אלא באופן שהוא בא לידי ביטוי, ואפילו נטיות התנהגותיות יכולות לעבור כך. למשל, במאמר שהתפרסם בכתב עת יוקרתי (נייצ׳ר נוירוסיינס) פורסם לפני כשנה וחצי מאמר שבו מתואר כיצד לימדו עכבר זכר לפחד מריח דובדבן (דרך התנית פחד), והפחד עבר לצאצאים של אותו עכבר. קרי, הם נולדו עם פחד מובנה לריח דובדבן!
ובאופן כללי לגבי הדיון שלכם:
הדואליסטים מאמינים שהיכולות המנטליות הגבוהות מובחנות מהמוח. את אחד ההוכחות הלוגיות החזקות לכך נתן דקרט וברמת הלוגיקה קשה מאוד להפריך אותו.
המטריאליסטים, שהם הרוב בקרב מדעני המוח (לפחות הם חושבים שהם מטריאליסטים...) מאמינים שכל התפקוד הפסיכולוגי הוא תוצר של פעילות מערכת העצבים, ולהם תימוכין אמפירים כמו למשל שינוי האישיות שעוברים בני אדם שעברו פגיעות ראש, ובייחוד באיזורי האונה הפרונטלית. אם מאחורי האישיות שלנו עומדת נשמה (שהיא יישות רוחנית) איזי לכאורה היא לא אמורה להיות מושפעת מפגיעה במוח שהוא חומרי.
ואם ״הכל במוח״ במעין אלגוריתמים מסובכים על בסיס רשתות עצביות, אזי ברור שההשפעה הגנטית והאפיגנטית על ההתנהגות והפסיכולוגיה תהיה משמעותית מאוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 28-05-2015, 06:53
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "את הקישקוש הזה כתבו בני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1
את הקישקוש הזה כתבו בני אדם..

ובכ"ז, זו המציאות כבר 3300 שנה.

ואם יהוה ירצה להכתיב לאיזה דוס את כל הטקסט הזה בשיטה המודרנית שלו, טיפטוף רקטות על חפים מפשע, יקח לדוס הרבה זמן להבין מה לעזאל יהוה רוצה ממנו.

רק אם הוא כמוך.. מי שמאמין באמת יודע שמה שנכתב לפני 3300 שנה ומתקיים לאורך כל התקופה הזו - יבין מאוד מהר.

איך אתה מתחיל להבין?


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 28-05-2015, 16:05
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
רועי
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "זָכוֹר אֶת..."

אין חולק על כך שאם עם ישראל לא שומר תורה ומצוות יבואו עונשים. יודע מה? יותר מזה,הרמב"ם כותב שבשעה שבאה על הציבור רעה חובה עליו לבדוק במה הוא לא בסדר. מכאן ועד חיזוי מדויק של מצוות ועונשים הדרך עוד ארוכה.
אותם אנשים שמתעקשים לומר על דבר ספיציפי שהוא בא בגלל חטא מסוים,מעבר לכך שהם ככל הנראה עוברים על איסור דאורייתא של אונאת דברים (מה שהבאתי למטה), הם בעיקר גורמים נזק גדול לתורה ומגחיכים את הדת.
למה? כי הנבואות/תחזיות האלה לא מחזיקות מעמד בגרוש. כל ילד יכול לבוא ולומר בדיעבד שX גורם לY,אני רק מת לפגוש את הגאון הראשון שיבוא מראש ויגיד "מחר הולך להיות כך וכך" וזה אשכרה יתגשם.
מה גם שעם כל הכבוד ליכולות המיסטיות של אנשים מסוימים-מה המקור לדבריהם? מניין להם שדווקא בגלל חילול שבת ודווקא באשדוד קרה הדבר הזה? אם קבלה-נקבל,ואם לדין-יש תשובה.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 28-05-2015, 16:32
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
שוב,אני מוכן לקבל שהעונש הוא על חטאים
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "יש מצב שנוח להם להיתלות על משהו שבוער להם בזה הרגע.."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רועי AZ
הרי העונש (שבא בדמות הרקטה הזו ספציפית ועוד 12000 לפניה) הוא על כלל חטאי ע"מי בתוכם כל חילולי השבת שהיו ומתקיימים ויהיו..

אני חושב שיש להם בסיס מוצק ורחב..

אבל הם מיקדו את זה לאזור ספיציפי ולעבירה ספיציפית,הם לא אמרו כמו שאתה אומר שזה על חטאי הדור או משהו מעיין זה,הם תלו את זה ביושבי אשדוד.
מה גם שהטענה הזו לא מחזיקה מים בכל מקרה-תלמידי חכמים לא סבלו במהלך המבצע האחרון? האם זה אומר שהם חיללו שבת חלילה?
אין לנו את היכולת להקיף את כל המכלול של השיקולים של הקב"ה,הרמב"ם כותב שהיחיד שיכול לשקול מצוות ועבירות ולהכריע בהם מה הדין הוא א-ל דיעות,רק הוא.
גם כל מה שכתוב בגמרא/בתורה שבעוון X קורה Y הכוונה לחשבון אחד,ראוי שבגלל X יקרה Y,אבל בשעת מעשה יש עוד אלף שיקולים: האם הדור ראוי לזה? אולי יש צדיקים שבגללם לא תבוא רעה? אולי השעה לא ראויה וכו' וכו'
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 28-05-2015, 13:45
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אני חושב שפרשת בחוקותי די משקפת את המצב היום ובכלל ב 67 שנות המדינה בכל הנוגע לכלל
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "קודם כל, הרב לא ציין את זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
קודם כל, הרב לא ציין את זה כעונש אפשרי.

המצוות ולא רק לשבת. למרות שחילול שבת המוני זה מאוד בעייתי..

דבר שני - האם היו באופן רציף, לכל אורך השנים? כי חילול שבת היה כל שבת.

כן, לאורך זמן די ארוך והם גבו מחירים..

ואם אתה מתחיל לומר שכל דבר רע שקורה זה בעצם עונש על חילול שבת - אני אומר לך שאתה לא מנהל את חשבונותיו של אלוהים, ולא שום רב, ושעדיף שתלמד תורה במקום להבזות את היהדות בעיני העם בישראל.


אף אחד לא מנהל חשבונותיו של קב"ה. אבל להתעלם מפרשת בחוקותי זה גם לא בא בחשבון. אני חושב שבהירות הדברים שכתובים שם מלמדת אותנו את המצב לאשורו ומחייבת התייחסות..

הקטע היותר עצוב הוא, שהדברים נאמרו לקהל מצומצם של מאמינים. ויש מי שנוהג כמוצא שלל רב ומפרסם את הדברים שנוח לו - ברבים - כדי לבזות את התורה. הם לא מבינים שמעשים אלה שלהם רק יגבירו את הענישה.....


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 28-05-2015 בשעה 13:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 28-05-2015, 15:37
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,836
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "אני חושב שפרשת בחוקותי די משקפת את המצב היום ובכלל ב 67 שנות המדינה בכל הנוגע לכלל"

פרשת בחוקותי לא אומרת "אם תחללו שבת = ייפלו עליכם טילים". זו הדרך שבה האדמו"ר הזה מפרשן את זה.
יש עוד אלף דרכים לפרש את זה, למרבה הנוחות, כך שכל אידיוט שחושב שהוא יודע מה אלוהים עושה יכול לומר "אה, הדבר הזה בא כעונש על" (השלם את החסר).
חילול שבת היה באשדוד כל שבת, מאז הקמתה.
לפי שיטתך, זה אומר שהיה צריך להיות ירי על אשדוד או התקפות פדאיונים על אשדוד באופן רציף, מה שכמובן לא קרה.
וברור גם שהרקטות האלו נופלות רק על מחללי שבת, כי לא יעלה על הדעת שהקב"ה שמסובב את הדברים יגרום לאנשים שלא מחללים שבת באשדוד להיענש, נכון?
או שנסכים ממיליון הראיות שיש ששכר ועונש בעולם הזה זו סוגיה לא פשוטה ולא ברורה בכלל, ואם לנביא ירמיהו היה קשה עם זה ולא ברור, אני לא מבין איך אדמו"ר מעז לטעון שהוא יודע איך זה עובד כל כך טוב, שהוא יודע לומר בדיוק מה העונש בדיוק על איזה חטא.
אגב, אני לא מתעלם ממה שכתוב בבחוקותי. אני מבין את זה באופן שהקב"ה קשור ומעורב עם מה שקורה בעולם (אישית אני עוד דן עם עצמי אם אני מאמין בזה באמת, אבל כך אני מבין את מה שכתוב בתורה), באופן שמתגמל מעשים טובים ומעניש על מעשים רעים - והחידוש הוא שזה גם במישור הלאומי הכלל ישראלי, ולא רק האישי.
באיזה אופן השכר והעונש באים לידי ביטוי בעולם, ובמיוחד איזה עונש ואיזה שכר מקבלים על כל דבר - זה דבר ששמור לקב"ה. לא לשום רב ולא לאף אחד אחר.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 28-05-2015 בשעה 15:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 28-05-2015, 16:13
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
וואו אתה פלספן.. אני באמת לא מבין את הצורך שלך להתבחבש ולא לקבל דברים כפשוטם..
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "פרשת בחוקותי לא אומרת "אם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
פרשת בחוקותי לא אומרת "אם תחללו שבת = ייפלו עליכם טילים". זו הדרך שבה האדמו"ר הזה מפרשן את זה.

פשט - אם בחוקותי, אלו הם כלל המצוות ושבת בתוכן שציוונו הקב"ה תלכו - תקיימו אותן כלשונן אזי - וישבתם לבטח בארצכם.

איך תפרש ישיבה בטוחה?


יש עוד אלף דרכים לפרש את זה, למרבה הנוחות, כך שכל אידיוט שחושב שהוא יודע מה אלוהים עושה יכול לומר "אה, הדבר הזה בא כעונש על" (השלם את החסר).

איך אתה מתייחס לכל המצב הביטחוני בכללותו, בהקשר לפרשת בחוקותי? אולי אין כל קשר. אולי דברים המתרחשים בלתי תלויים בדבר? מה פרוש ורדו בכם אויבכם?


חילול שבת היה באשדוד כל שבת, מאז הקמתה.

היה ויש בכל הארץ מאז הקמתה.

לפי שיטתך, זה אומר שהיה צריך להיות ירי על אשדוד או התקפות פדאיונים על אשדוד באופן רציף, מה שכמובן לא קרה.

לא רק על אשדוד, היה בכל הארץ..

וברור גם שהרקטות האלו נופלות רק על מחללי שבת, כי לא יעלה על הדעת שהקב"ה שמסובב את הדברים יגרום לאנשים שלא מחללים שבת באשדוד להיענש, נכון?

נו.. ובשואה לא נכחדו חסידויות שלמות?

או שנסכים ממיליון הראיות שיש ששכר ועונש בעולם הזה זו סוגיה לא פשוטה ולא ברורה בכלל, ואם לנביא ירמיהו היה קשה עם זה ולא ברור, אני לא מבין איך אדמו"ר מעז לטעון שהוא יודע איך זה עובד כל כך טוב, שהוא יודע לומר בדיוק מה העונש בדיוק על איזה חטא.

כן, יש שכר ועונש גם בעולם הזה, יש רשימה מפורטת של מצוות שנהנהים מהם בעולם הזה והקרן לעולם הבא..


אגב, אני לא מתעלם ממה שכתוב בבחוקותי. אני מבין את זה באופן שהקב"ה קשור ומעורב עם מה שקורה בעולם (אישית אני עוד דן עם עצמי אם אני מאמין בזה באמת, או, זו הנקודה והיא מבהירה הכל אבל כך אני מבין את מה שכתוב בתורה), באופן שמתגמל מעשים טובים ומעניש על מעשים רעים - והחידוש הוא שזה גם במישור הלאומי הכלל ישראלי, ולא רק האישי.

נכון, כי כול ע"מי כגוף אחד. ומפה נגזר כוחנו באחדותנו.

באיזה אופן השכר והעונש באים לידי ביטוי בעולם, ובמיוחד איזה עונש ואיזה שכר מקבלים על כל דבר - זה דבר ששמור לקב"ה. לא לשום רב ולא לאף אחד אחר.


שמור רק לקב"ה? ומה פשר כל הפירוט הזה של ונתתי גשמיכם בעתם, והארץ נתנה יבולה, ועץ השדה יתן פריו? אלא כדי שמתוך הרווחה, תמשיך לקיים את מצוותיו בקלות יתירה?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 28-05-2015, 16:31
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,836
אני בהחלט פלספן. ואוהב את זה מאוד
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "וואו אתה פלספן.. אני באמת לא מבין את הצורך שלך להתבחבש ולא לקבל דברים כפשוטם.."

פשט - אם בחוקותי, אלו הם כלל המצוות ושבת בתוכן שציוונו הקב"ה תלכו - תקיימו אותן כלשונן אזי - וישבתם לבטח בארצכם.

איך תפרש ישיבה בטוחה?
אני אפרש את זה כפשוטו - ישיבה בבטחון בארץ. האם זה אומר שכל מקרה של אי בטחון מקומי ונקודתי הוא אי קיום הברכה הזו? האם היית אומר שבשנת 1968, כשאשדוד הוקמה אחרי מלחמת ששת הימים, עם ישראל לא ישב לבטח בארצו?
ישיבה לבטח היא ביטוי די מעורפל, אם אתה מחליט שכל טיל שנופל על עיר ישראלית הוא תיאור מדויק של המצב בו עם ישראל לא יושב לבטח,אז אני חושב שאתה מגזים מאוד.
איך אתה מתייחס לכל המצב הביטחוני בכללותו, בהקשר לפרשת בחוקותי? אולי אין כל קשר. אולי דברים המתרחשים בלתי תלויים בדבר? מה פרוש ורדו בכם אויבכם?
באותו אופן - האם אתה ברצינות טוען שהמצב היום הוא מצב של "ורדו בכם אויבכם"?
אם ככה, אז בכל שנותינו במדינת ישראל, ובלא מעט שנות מלכות דוד עם ישראל לא ישב לבטח. כנראה כי אנחנו מחללים שבת באופן בלתי פוסק.
חילול שבת היה באשדוד כל שבת, מאז הקמתה.

-היה ויש בכל הארץ מאז הקמתה.

לפי שיטתך, זה אומר שהיה צריך להיות ירי על אשדוד או התקפות פדאיונים על אשדוד באופן רציף, מה שכמובן לא קרה.

-לא רק על אשדוד, היה בכל הארץ..

נו, אז אני לא מבין - למה אין טילים ופדאיונים ומלחמות באופן רציף, בכל שבוע - כי הרי יש חילול שבת המוני באשדוד כל שבוע.

נו.. ובשואה לא נכחדו חסידויות שלמות?
בהחלט, עוד ראיה לכך שנושא שכר ועונש בעולם הזה זה לא סיפור פשוט.

כן, יש שכר ועונש גם בעולם הזה, יש רשימה מפורטת של מצוות שנהנהים מהם בעולם הזה והקרן לעולם הבא..
ברור שבעיני היהדות יש שכר ועונש בעולם הזה, אבל לא ברמה שיש אדם שיודע לפרש שאם "אתה תעשה ככה ומיד יקרה לך ככה".
לכל אורך ההיסטוריה של המחשבה היהודית עסקו בשאלה של צדיק ורע לו רשע וטוב לו. מה שמרגיז אותי באמירות של אדמו"רים כאלה זה בעיקר ההנחה שהנושא כל כך ברור לאותם רבנים, שהם יודעים בדיוק מה קורה ולמה זה קורה, כנראה כי הם חכמים יותר מכל חכמי ישראל ששאלו את עצמם איך הדברים עובדים באמת.
אישית אני עוד דן עם עצמי אם אני מאמין בזה באמת,- או, זו הנקודה והיא מבהירה הכל- אבל כך אני מבין את מה שכתוב בתורה
זה לא מבהיר שום דבר. לאמונתי האישית אין שום קשר לטענה שבעיני היהדות שכר ועונש זו סוגיה מסובכת, כך שזה נקלה מאוד כשמישהו טוען שהוא כן יודע איך זה עובד.
כרגיל, אתה ממהר לתקוף אד הומינם, בלי להתייחס לשגיאה שבזה.
כתבתי שאני שואל את עצמי אם אני מאמין בזה כדי שתבין מאיפה אני מגיע.
ולפני שאתה שוב מזדעק שאני כופר, אני אציע לך לקרוא מה הרמב"ם כתב על אלוהים משגיח והשגחה פרטית, כדי שתראה שהמחשבה שלי לא חריגה בעולם היהודי.
שמור רק לקב"ה? ומה פשר כל הפירוט הזה של ונתתי גשמיכם בעתם, והארץ נתנה יבולה, ועץ השדה יתן פריו? אלא כדי שמתוך הרווחה, תמשיך לקיים את מצוותיו בקלות יתירה?
איך מה שכתוב בתורה הוא לא משהו בעיניך ששמור לקב"ה?
בתורה יש הרבה הנחיות כלליות וביטויים מעורפלים, אם יבוא לי אדם וייטען שבוודאות טילים שנופלים הם חלק מהעונש על חילול שבת, אני ישר אטען שהוא טועה, כי ההיסטוריה מראה שאין קשר חד ערכי בין נפילות טילים לבין חילול שבת.
וכרגיל - אני חושב שנקודת המחלוקת שלנו היא ההתעקשות שלך לפרש ביטויים מעורפלים בתורה או בכתובים האחרים כמתארים בצורה מדויקת את מה שקורה היום.
אני חושב שבכל דור בהיסטוריה האנושית היה יכול לקום מישהו ולטעון שמה שכתוב מתאר את מה שקורה בתקופה שלו, ולמה הטענה שלך יותר טובה משלהם?
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 28-05-2015 בשעה 16:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 28-05-2015, 16:51
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אתה מתיש...
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אני בהחלט פלספן. ואוהב את זה מאוד"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
אני אפרש את זה כפשוטו - ישיבה בבטחון בארץ. האם זה אומר שכל מקרה של אי בטחון הוא אי קיום הברכה הזו? לא, זה אומר שאין שלימות בקיום המצוות. כשסנחריב הגיע בכוח עצום להשמיד את היושבים בארץ, בא חזקיה המלך בטרוניה לפני הקב"ה שלא יתכן שיופקרו והיכן הבטחותיו. כי כולם בלי יוצא מהכלל למדו תורה.. ההמשך ידוע.

האם היית אומר שבשנת 1968, כשאשדוד הוקמה אחרי מלחמת ששת הימים, עם ישראל לא ישב לבטח בארצו?

לא, כי כולם זממו כבר את המלחמה הבאה, היא מלחמת ההתשה. זה שהיתה תקופה שקטה של חודשים בודדים בטרם המלחמה לא אומר שאז היתה ישיבה בטוחה ונטולת מלחמות לחלוטין..


ישיבה לבטח היא ביטוי די מעורפל, אם אתה מחליט שכל טיל שנופל על עיר ישראלית הוא תיאור מדויק של המצב בו עם ישראל לא יושב לבטח,אז אני חושב שאתה מגזים מאוד.

תשאל את תושבי הדרום אם הם חשים בטוחים. ומה המדד שלך לאי ישיבה בשקט? 12 טילים? 34? 95?

באותו אופן - האם אתה ברצינות טוען שהמצב היום הוא מצב של "ורדו בכם אויבכם"?

חד משמעית כן.
חבורת אפסים מדרום שלחה את רוב מדינת ישראל למקלטים והם עדיין חוגגים למרות שיש לך את הצבא החזק ביותר עד טהרן כולל.

אם ככה, אז בכל שנותינו במדינת ישראל, ובלא מעט שנות מלכות דוד עם ישראל לא ישב לבטח. כנראה כי אנחנו מחללים שבת באופן בלתי פוסק.

אין לי מושג ורוד מה היה בתקופת מלכות בית דויד. אבל חטאים היו לכל אורך 3300 השנים שחלפו מאז קבלת התורה.

נו, אז אני לא מבין - למה אין טילים ופדאיונים ומלחמות באופן רציף, בכל שבוע - כי הרי יש חילול שבת המוני באשדוד כל שבוע.

אולי כי זו תמצית הרחמים של הקב"ה על עמו שלא בדיוק מקיים את מצוויתיו? ב 91' נפלו פה 39 טילים שגרמו רק להרוג אחד.

נו.. ובשואה לא נכחדו חסידויות שלמות?
בהחלט, עוד ראיה לכך שנושא שכר ועונש בעולם הזה זה לא סיפור פשוט.

כן, יש שכר ועונש גם בעולם הזה, יש רשימה מפורטת של מצוות שנהנהים מהם בעולם הזה והקרן לעולם הבא..
ברור שבעיני היהדות יש שכר ועונש בעולם הזה, אבל לא ברמה שיש אדם שיודע לפרש שאם "אתה תעשה ככה ומיד יקרה לך ככה".

זה אתה חושב וזכותך..

לכל אורך ההיסטוריה של המחשבה היהודית עסקו בשאלה של צדיק ורע לו רשע וטוב לו. מה שמרגיז אותי באמירות של אדמו"רים כאלה זה בעיקר ההנחה שהנושא כל כך ברור לאותם רבנים, שהם יודעים בדיוק מה קורה ולמה זה קורה, כנראה כי הם חכמים יותר מכל חכמי ישראל ששאלו את עצמם איך הדברים עובדים באמת.

פעם היו נביאים, היום כבר אין ואתה נאלץ להסתפק רק בגדולי תורה.

אישית אני עוד דן עם עצמי אם אני מאמין בזה באמת,- או, זו הנקודה והיא מבהירה הכל- אבל כך אני מבין את מה שכתוב בתורה
זה לא מבהיר שום דבר. לאמונתי האישית אין שום קשר לטענה שבעיני היהדות שכר ועונש זו סוגיה מסובכת, כך שזה נקלה מאוד כשמישהו טוען שהוא כן יודע איך זה עובד.
כתבתי שאני שואל את עצמי אם אני מאמין בזה כדי שתבין מאיפה אני מגיע.
ולפני שאתה שוב מזדעק שאני כופר, אני אציע לך לקרוא מה הרמב"ם כתב על אלוהים משגיח והשגחה פרטית, כדי שתראה שהמחשבה שלי לא חריגה בעולם היהודי.
שמור רק לקב"ה? ומה פשר כל הפירוט הזה של ונתתי גשמיכם בעתם, והארץ נתנה יבולה, ועץ השדה יתן פריו? אלא כדי שמתוך הרווחה, תמשיך לקיים את מצוותיו בקלות יתירה?
איך מה שכתוב בתורה הוא לא משהו בעיניך ששמור לקב"ה?

שמור, אבל הוא בחר לשתף אותך קצת.. כדי שתבין ביכולות המוגבלות שלך להשיג אותו - מה הוא רוצה ממך.

בתורה יש הרבה הנחיות כלליות וביטויים מעורפלים, אם יבוא לי אדם וייטען שבוודאות טילים שנופלים הם חלק מהעונש על חילול שבת, אני ישר אטען שהוא טועה, כי ההיסטוריה מראה שאין קשר חד ערכי בין נפילות טילים לבין חילול שבת.


ואני מיציתי את הדיון....

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 28-05-2015, 13:45
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
צריך להסתייג מכל מיני מנהלי חשבונות של הקב"ה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "אדמו"רים: הרקטה על אשדוד - בגלל חילולי השבת"

כל פעם מחדש אני תוהה לעצמי מניין הכוחות המיסטיים האלה לדעת בדיוק על כל מקרה ספיציפי בעוון מה הוא בא.
בכלל הייתי מציע לא להתרגש יותר מדי מהמונח "אדמו"ר" בימינו,מבלי להכיר את הרבנים הנ"ל,שיכול להיות שהם באמת גדולים,המונח הזה הוא קשקוש אחד גדול-אבא שלך היה רב,הוא מת,פתאום אתה כל יכול.
בנוסף אני חושש להם מאיסור דאורייתא של אונאת דברים:
"הא כיצד?...אם היו יסורין באין עליו, אם היו חלאים באין עליו, או שהיה מקבר את בניו, אל יאמר לו כדרך שאמרו לו חביריו לאיוב: 'הלא יראתך כסלתך תקותך ותום דרכיך, זכר נא מי הוא נקי אבד'"
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 29-05-2015, 15:06
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
רק זה מה שדפוק או מטומטם בעינייך ..?
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "אתה חייב להסכים שהקומבינה..."

כאילו, אם זה לא היה, היית עכשיו חוזר בתשובה?

הרעיון הוא תיחום שטח מסוים זה הכל...מה זה משנה אם בפועל הוא מתבצע בחוט או חומה בגובה 10 מטר?

ושתדע לך, שהמסכת שמתעסקת בנושא הזה היא בין המסובכות והקשות בכל הגמרא כולה..

לא פחות מאלו שמתעסקות בדיני ממונות או נפשות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 29-05-2015, 15:46
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אני לוקח מפתח איתי כל פעם שאני הולך לבית כנסת ..
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "חשבתי שהרעיון הוא שלא תסחוב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1
חשבתי שהרעיון הוא שלא תסחוב ו"תעבוד" בשבת ולכן אסור לך לסחוב דברים מחוץ לחצר שלך,

כדי שאפתח שלא באמצעות הקודן שמחובר לחשמל, את דלת הכניסה לבניין... אם לא היה עירוב, לא הייתי יכול לקחת את המפח איתי יותר משני מטר הליכה.

יש פה עבודה או סחיבה? ממש לא! אבל קיים פה חילול שבת אן לא עירבתי את השטח בו אני הולך!



אבל שאתה הופך את כל העיר לחצר שלך בקומבינה הזויה זה מעקר את כל הרעיון.
למה שלא יבטלו את האיסור וזהו ?

ע"י זה שאני מערב את כל העיר ומבטל את רשות הרבים, מותר לי לטלטל את המפתח!! ביטול איסור מהתורה? אז בוא נבטל את כל השבת וזהו...

תודע בזה, זה אחד האיסורים שהיהדות נתקעה איתם מזמן אחר ושהגיע הזמן לזנוח אותה.


אם אתה באמת מתעניין, אתה צריך להבין שאיסורי מלאכה בשבת הם לאו דווקא עבודת סבלות או עבודה קשה. גם להדליק אור בשבת וע"י זה לסגור מעגל - הרי יצרת משהו חדש. וזה מה שאסור..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 29-05-2015, 16:18
צלמית המשתמש של יוני.1
  יוני.1 יוני.1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.04.13
הודעות: 3,247
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "אני לוקח מפתח איתי כל פעם שאני הולך לבית כנסת .."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1
חשבתי שהרעיון הוא שלא תסחוב ו"תעבוד" בשבת ולכן אסור לך לסחוב דברים מחוץ לחצר שלך,
אני לוקח מפתח איתי כל פעם שאני הולך לבית כנסת ..

כדי שאפתח שלא באמצעות הקודן שמחובר לחשמל, את דלת הכניסה לבניין... אם לא היה עירוב, לא הייתי יכול לקחת את המפח איתי יותר משני מטר הליכה.

יש פה עבודה או סחיבה? ממש לא! אבל קיים פה חילול שבת אן לא עירבתי את השטח בו אני הולך!


אז תבטל את האיסור לסחוב מפתחות מלחתחילה ולא תהיה לך בעיה, בשביל מה צריך חוט עירוב אם אין עירוב או שהעירוב הוא אוטומטי ?

אבל שאתה הופך את כל העיר לחצר שלך בקומבינה הזויה זה מעקר את כל הרעיון.
למה שלא יבטלו את האיסור וזהו ?

ע"י זה שאני מערב את כל העיר ומבטל את רשות הרבים, מותר לי לטלטל את המפתח!! ביטול איסור מהתורה? אז בוא נבטל את כל השבת וזהו...

אבל אתה ממציא קומבינה שמבטלת את כל העיקרון של העירוב, אז מה בעיה לבטל את השבת בקומבינות כמו זה

http://www.fresh.co.il/vBulletin/t-...%94%D7%99%D7%9D

זה בדיוק אותו דבר כמו החוט שלך !

תודע בזה, זה אחד האיסורים שהיהדות נתקעה איתם מזמן אחר ושהגיע הזמן לזנוח אותה.





ציטוט:
במקור נכתב על ידי רועי AZ
אם אתה באמת מתעניין, אתה צריך להבין שאיסורי מלאכה בשבת הם לאו דווקא עבודת סבלות או עבודה קשה. גם להדליק אור בשבת וע"י זה לסגור מעגל - הרי יצרת משהו חדש. וזה מה שאסור..


גם לסחוב מפתחות בשבת אסור, אז למה הקומבינה שלך לא מפריע לך ?
_____________________________________
חתימתך העצומה בגודלה, והחורגת בכמה סדרי גודל מחוקי החתימות, הוסרה. הסרת חתימה היא פעולה ארוכה יחסית, וכך גם כתיבת ההסבר הזה. אם תחליט לצפצף שוב על החוקים, בפעם הבאה יעשה דבר אחר שמסיר את החתימה בקליק אחד: חסימת משתמש. לשיקולך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 29-05-2015, 16:49
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אבל זה לא רק מפתח!! זה כל חפץ שהוא!!
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "ולאוהל היה מפתח ? באמת נראה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1
ולאוהל היה מפתח ?

המפתח הוא רק דוגמא שהבאתי להמחיש לך את האיסור..

באמת נראה לך שאלוהים אמר למשה שאסור לסחוב מפתחות אבל אם יש סביבך חוט זה בסדר ?


מפתחות או כל דבר אחר..

מהיכן למדו החכמים שכתבו את ההלכות, את דבר האיסור בתורה?

במקורה יש שלוש דרשות (ותוס' שבת ב. (ד"ה פשט) ביארו למה צריך את שלושתן):
1. במשכן הורידו קרשים מהעגלה (רשות היחיד) לקרקע (רשות הרבים), ואת מלאכות שבת לומדים מהמשכן (שבת מט.
2. הפסוק "ויצו משה ויעבירו קול במחנה לאמור איש ואשה אל יעשו עוד מלאכה לתרומת הקודש" (שמות לו-ו), ודורשת הגמרא (שבת צו שמשה אסר עליהם להביא עוד נדבה משום הוצאה מרשות היחיד לרשות הרבים.
3. הפסוק בפרשת המן "אל יצא איש ממקומו ביום השביעי" (שמות טז-כט) ודורשים "אל יצא" - אל יוציא (בבלי:ערובין יז. לרש"י (שם ד"ה אל יצא כתיב) הוא רק להו"א, ולמסקנה נדחה לימוד זה, אך לתוס' (שם ד"ה לאו ושבת ב. ד"ה פשט) הוא גם למסקנה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 29-05-2015, 04:27
צלמית המשתמש של יוני.1
  יוני.1 יוני.1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.04.13
הודעות: 3,247
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "לגבי מתחמי ביג שאני מכיר"

הבנתי שיש באשדוד מרכז קניות אחר בשם סטאר סנטר שיש בו חנויות שפתוחות בשבת ( באתר שלהם כתוב שסגור ) שלא מפריע לחרדים.
אז כנראה שהם רוצים פרוטקשן או שוחד, מזה האדמורים מתפרנסים בסופו של דבר.

חוץ מזה, אתה יודע שברוב הערים החילוניות החנויות ברחוב הראשי פתוחות בשבת, למה נגדם החרדים לא מפגינים ?
_____________________________________
חתימתך העצומה בגודלה, והחורגת בכמה סדרי גודל מחוקי החתימות, הוסרה. הסרת חתימה היא פעולה ארוכה יחסית, וכך גם כתיבת ההסבר הזה. אם תחליט לצפצף שוב על החוקים, בפעם הבאה יעשה דבר אחר שמסיר את החתימה בקליק אחד: חסימת משתמש. לשיקולך.


נערך לאחרונה ע"י יוני.1 בתאריך 29-05-2015 בשעה 04:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:12

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר