לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 07-08-2015, 19:10
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "מערכת החינוך מתנהלת פה ע"פ..."

חלק גדול מהבעיה בכל הקיצוצים/תוספות זו העובדה שהם מתקיימים כתוצאה של לחצים שמפעילים אנשים ש"מרגישים" שמה שהם עושים הוא נכון.
אין תועלת באף קיצוץ או תוספת, יש תועלת בתקצוב חכם.
קודם להחליט מה ראוי לעשות, מתוך מה שראוי לברור את מה שאפשר לעשות לפי סדרי עדיפויות, לגזור מתוך האפשרי את מה שיוחלט לעשות ולבסוף לבחון איך עושים אותו בעלות המינימלית.

במציאות הנוכחית, בה ההחלטה על קיצוץ/תוספת נובעת ממה שאנשים "מרגישים" שנכון, לעולם לא יהיה דיון על מה שראוי לעשות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 09-08-2015, 07:40
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
אני מתנגד לחשיבה העדרית שמאפיינת מחאות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "למה אתה תמיד נגד דברים..."

מערכת החינוך צריכה להתסס על מצויינות חינוכית ותקציבית, על שאיפה לייצר את מערכת החינוך הכי טובה שאפשר.
ולא על סיסמאות וצרחות בכיכרות.
על גודל כיתה

משמעות הקטנת הכיתות כפי שדורשים - היא עלות תקציבית אדירה,
בנייה של הרבה מאוד כיתות, העסקה של הרבה מאוד מורים,
ומחקרים מראים - שלמעט בחינוך היסודי המוקדם התועלת זניחה.
המשמעות היא - שכל פרוייקט אחר יתוקצב פחות.
כי ברגע שמישהו צורח בכיכר - כולם מתקפלים.
חינוך ממש גרוע


אם תיקח את אותו הכסף ותשקיע אותו ביוזמות מיחשוב שונות למשל - תקבל תמורה גבוהה משמעותית, בקמצוץ מהעלות.

ודווקא הכיתות שהכי יהנו מההקטנה - יסבלו. כי ההקטנה לא תתמקד רק בכיתות של תחילת היסודי - אלא "תתפזר" על פני 12 שנים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 09-08-2015, 09:57
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,240
גודל הכיתה- מתוך מאמר של יניב חדד [מקור טוב לדעתי].
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "יותר הגיוני לתת לא-ב, כי זה..."

ישנם מחקרים המראים כי אין חשיבות להקטנת כיתות על תפוקת המערכת החינוכית,
וישנם מחקרים המראים על חשיבות הקטנת הכיתות בתרומה לתפוקת המערכת.
על פי הoecd אין מסקנות חד משמעיות לגבי גודל הכיתה, משום כי יש גורמים נוספים המשפיעים על גודל התפוקה, כמו כן נמצא כי הורדת מספר התלמידים מ35 ל30 היא בעלת תשואה גבוהה יותר מהורדה מ20 ל15,
נתוני הoecd אינם מתיחסים לתרבויות שונות בנפרד,אלא על כלל מדינות האירגון, ולכן אינם נותנים ביטוי לשונות תרבותית,כך, במדינות בהם לא נשברה סמכות המורים,למספר התלמידים בכיתה משמעות קטנה יותר ,לעומת מדינות כמו ישראל בהן יש בעיית סמכות למורים.

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 09-08-2015 בשעה 10:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 09-08-2015, 10:49
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,240
גודל הכיתה -מתוך מאמר של נחום בלס- פירסום של מרכז טאוב
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "גודל הכיתה- מתוך מאמר של יניב חדד [מקור טוב לדעתי]."

1. ככל הנראה יש קשר שלילי בין מספר התלמידים בכיתה להישגים הלימודיים, אך עוצמתו איננה גדולה והיא ממוקדת בעיקר בקבוצות גיל ואוכלסיה מסוימות
2. מחקרים מצביעים כי התנאי לקבלת תוצאות טובות מהקטנת הכיתות מותנה בכך שמספר התלמידים בכיתה יהיה נמור מ-20,וגם אז ההישג אינו מובטח,
בכיתות מעל 25 תלמיד, אין לגודל השפעה משמעותית.
לעומת זה יש מחקרים אחרים שמצאו כי להקטנת הכיתה יש תוצאות טובות גם בכיתות עם מספר תלמידים גדול.
מחקרים שנעשו בכיתות בישראל מצאו יתרון של הקטנת כיתות במציאות הישראלית.
3. הקטנת הכיתות משפיעה יותר בכיתות הצעירות בחינוך היסודי.
4. הקטנת הכיתות יעילה במיוחד בבתי ספר לילדים טעוני טיפוח.
5. השפעת גודל הכיתה מותנה בגורמים אחרים,לדוגמא,אם המעבר לכיתה קטנה אינו מלווה באימוץ שיטות הוראה מותאמות...הרי הסיכוי לשיפור נמוך יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:15

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר