הצג הודעה בודדת
  #195  
ישן 12-11-2011, 06:43
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,326

האלוף גרשון הכהן, מחנך דור המפקדים הבא של צה"ל, מסכם תקופה\ מאת דניאלה בוקור
מפקד המכללות היוצא סבור כי משימתו העליונה של המפקד היא הדאגה לאנשיו; שמפקד שלא יודע לספר סיפור, לא יכול להיות מפקד; וששירות בצה"ל הוא סיפור של אהבה. ראיון בלעדי
http://www.idf.il/1133-13802-HE/Dover.aspx
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

11/11/2011

"עבור מי שמחפש 'טיפ של אלופים', יש לאלוף גרשון הכהן כמה הצעות למפקד המתחיל. 'דבר ראשון צריך לאהוב את האנשים שלך. כמו שלא יכול להיות רועה שלא אוהב כבשים ופרש לא יכול להיות שלא יאהב את הסוס שלו', הוא מדגיש. 'אם סוסיו של מפקד היו נגועים באיזשהו נגע והוא לא היה מטפל בהם, לבסוף היו מושבתים והוא היה פשוט רשלן. כדי לטפל בחיילים יש קודם כל חובה להבין גם את אמות המידה הבסיסיות של חובות שיש לך בעניין הזה, חובות לצרכים שלהם. ותוך כך, מוטלת גם האחריות להעניק משמעות לסבל שלהם'.כחלק מהעניין סבור האלוף הכהן שצריך לדעת להקריב זמן ורצון כנה לעזור. 'כשבא בן אדם אתה לא אומר לו 'בדיוק באתי ללכת'. כשהייתי מח"ט וראיתי שמג"דים לא מראיינים חיילים על מצוקות, הכרזתי שכל מי שרוצה לדבר איתי, בכל שעה של היום – שיבוא. מג"דים באו בטענות שאני בא לדבר עם החיילים לפניהם ואמרתי להם 'אתם לא יעילים'.זו מחויבות על. בתור מפקד אין לך שום דבר חוץ מאשר החובה לאותם אנשים שיש לך. צריך לעשות את זה מאהבה ולהקדיש לזה את כולך במסירות עילאית'. הדבר השני שנדרש ממפקד הוא היכולת לספר לפקודים את הסיפור. 'שידעו מה לשם מה. כל מפקד, בכל רמה. לא רק ראש ממשלה. מנהיג שלא יודע לספר סיפור הוא לא מנהיג. צריך לדבר באופן שאנשים מבינים - דרך סיפור', חוזר האלוף הכהן, 'בן אדם ללא סיפור לא יכול להתחבר. יש לך סיפור חיים ויש לך סיפור לספר ובסוף מה שקובע את היכולת לשכנע זו לא לוגיקה זה סיפור'."
_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום