25-09-2005, 13:21
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
|
|
דל'קים למנועים אויריים
לגבי השימוש במימן הרעיון באמת עלה כדלק למנועי נוסעים.
הסיבה העיקרית לכך שהרעיון נזנח היא שהצפיפות של מימן ( גם מימן נוזלי )
היא נמוכה מאוד כלכן האנרגיה ליחידת נפח היא קטנה כלומר דרושים מיכלי
דלק ענקיים שיוצרים גרר גדול יותר והתוצעה הסופית לא מצדיקה את הבלגן
של שימוש חומר כל כך לא סימפטי.
לגבי גז בישול הרעיון באמת קיים כשהשיטה היא שמתדלקים את המטוס
בגז מעובה שמייד מתחיל לרתוח. כלומר מייד חייבים להפעיל מנועים ולהמריא.
זו גם הסיבה שגז בישול ( גפ"ם ) ומימן לא יכולים לשמש למטוסי קרב שחייבים
להיות מתודלקים ולטפוס כוננות.
לגבי מנועי פלזמה. מדובר בכלל למנועים חלליים שאמנם היעילות שלהם ליחידת
דלק היא מדהימה אבל הדחף האמיתי שהם מיצרים הוא נמוך בצורה מגוחכת ,
ומתאים רק לעבודה בלי חיכוך (חלל ).
בנוסף מנועי פלזמה משתמשים לרוב בחומרים רעילים כמו בריליום ושאר ירקות
כך שגם זה לא יתרון.
נערך לאחרונה ע"י הפ.ב. בתאריך 25-09-2005 בשעה 13:23.
סיבה: שגיעת כתיב
|