לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-11-2004, 11:13
צלמית המשתמש של SnaX
  SnaX SnaX אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.02
הודעות: 4,181
תמונה מדריך - צילום בתנאי תאורה קשים , נכתב ע"י Gilad33

-- מדריך זה נכתב ע"י gilad33 , וכל הזכויות שמורות לו--


עם האתגר של לצלם בתנאי תאורה פשוטים, כולנו מסתדרים. אבל מה קורה כשצריך לצלם בתוך חדר עם תאורה בעייתית?
מה קורה כשרוצים לצלם פורטרט של מישהו שזז?
מה קורה כשיש אור חזק בסביבה, אבל האובייקט שלנו (רחמנא ניצלן) בחושך?התמונות חשוכות מדי? נמרחות מדי? מגורענות מדי? הפלאש שורף את הנושא ומשחיר את הרקע?

בואו נבדוק את האפשרויות וניתן כמה פתרונות יצירתיים.

הכלים שלנו למלחמה ב"תנאים הקשים" -
1. האסא שבו אנחנו מצלמים
2. גודל הצמצם
3. פלאש
4. יצירתיות קריאייטיבית

1. אסא -
אסא גבוה יותר, פירושו רגישות גבוהה יותר לאור.
אם תצלמו ב- 100 אסא במקום עם תאורה חשוכה (כמו קניון, או בלילה), המצלמה תצטרך לפצות על רגישות נמוכה במהירות תריס יותר איטית שיוצרת לכם שתי בעיות - היא דורשת ממכם להגיע ליציבות מקסימלית בזמן הצילום ומורחת את כל מה שזז בזמן הצילום. לפעמים זה טוב, אבל בתמונות שמטרתן רק לתפוס פורטרט זה פוגע. מה עוד שבדרך כלל אין לנו חצובה זמינה (פתרון בסעיף הרביעי). תעלו את האסא במצלמה (או בפילם) ותקבלו חשיפות טובות יותר.
מצד שני, אסא גבוה בדיגיטליות קומפקטיות הוא צרה גדולה. הוא מגרען (מפקסל) את התמונה בצורה שאי אפשר לתקן ולמעשה פוגם באיכות בצורה כזאת שהתמונה חסרת תועלת. לפעמים, בעיקר בתמונות שחור לבן, הגירעון לא פוגע, אבל בדרך כלל כן. אם יש לך מצלמה עם ביצועי אסא גבוה לקויים, תישאר ב- 100 או מקסימום 200.

מסקנה: אם יש כם מצלמה שיודעת לצלם איכותי באסא גבוה (400 ומעלה) מומלץ. אם אין, תעשו את מה שאני עושה - חפשו פתרונות יצירתים אחרים.

2. צמצם
נושא הצמצם הוא נושא מאד חשוב ואין בו כלל אחד ברור ובסיסי. מכיוון שהנושא רחב מאד, אני אנסה לגעת בדברים החשובים ביותר. ההתייחסות שלי לצמצם היא בהנחה שבחרתם לצלם ללא פלאש. לצילום בפלאש אני אגיע בסעיף הבא.
כלל האצבע אומר שצמצם פתוח מכניס יותר אור ולכן מהירות התריס גבוהה יותר והפוך, צמצם סגור יכניס פחות אור, מהירות התריס איטית יותר ותנועה בזמן הצילום הופכת למריחה.
שימו לב כל צלמי הדיגיטלית הקומפקטית - הצמצם שלכם נע בין F2 ל F8 (בדרך כלל) וזה נותן לכם מירווח תימרון הרבה יותר קטן ממצלמות DSLR או SLR פילם. אז מה עושים?
אם אתם רוצים לצלם תמונות "רגילות" ללא מריחה תיאלצו לפתוח צמצם למקסימום, אבל לפעמים גם זה לא יספיק. לפעמים גם צמצם פתוח לגמרי לא יתן תמונה עם מספיק אור. בעלי הקומפקטיות (שוב אתם) גם יגלו שמספיק זום קטן במצלמה והצמצם כבר לא נפתח יותר מ F5.6, אין מה לעשות.

מסקנה: תנסו כמה צילומי חימום כדי ללמוד את התנאים. תעבירו את המצלמה למצב אנלוגי של עדיפות צמצם (מסומנת ב- A או Av ברוב המצלמות) ותנסו לצלם כמה תמונות. תפתחו צמצם ותראו מה קורה (ככל שהמספר נמוך יותר הצמצם יותר פתוח) ועכשיו תסגרו ותלמדו את האפקט על הצילום שלכם.

3. פלאש
תחת סעיף פלאש יש שתי עולמות נפרדים. הראשון הוא הפלאש הפנימי של המצלמה, והשני הוא פלאש חיצוני.
הפלאש הפנימי זורק בבת-אחת אור לטווח של בסביבות שלושה מטרים (ברוב המצלמות הפלאש הוא לא TTL, כלומר שהוא לא מתאים את עוצמת האור למה שנראה בעדשה). התוצאה של זה היא אור חזק ששורף אובייקטים קרובים, אבל האור לא מגיע אל הרקע והוא יוצא מושחר. מה עושים?
או שמוותרים על הפלאש (ואז חוזרים לסעיף 1 או 2), או שמתרחקים מהאובייקט ומצלמים עם זום. האור נזרק רחוק והופך להיות רך יותר על האובייקט והרקע. לא תמיד זה אפשרי, אבל מומלץ בהחלט אם זה אפשרי.
אפשרות נוספת היא שימוש באחד ממצבי הפלאש האחרים שיש במצלמה (אם יש) כמו פלאש מילוי או slow flash שנותנים פלאשים רכים יותר בשילוב עם חשיפה ארוכה יותר. זאת אפשרות שצריך ללמוד את השימוש בה.
בפלאש חיצוני הבעיה הרבה יותר קטנה. מכוונים את הפלאש לחצי גובה מעל האובייקט והאור חוזר מהתקרה, או שבחלל גדול משתמשים במרכך והתוצאות טובות. רק מה? לא לכולם יש פלאש חיצוני.

מסקנה: אם יש לכם קומפקטית, מומלץ להשתמש בפלאש הפנימי אם אתם מנסים לסנוור מישהו, לעשות לו עיניים אדומות, או "להלבין את פניו ברבים". אתם בכל זאת יכולים להשתמש בו אם אתם עומדים מספיק רחוק, שלא לשרוף את האובייקט (השתמשו בזום). אם יש אפשרות לפלאש חיצוני אתם לא צריכים לחשוב פעמיים, תקפצו לקרוא את המדריך של רועי גליץ על פלאש(בארכיון).

4. תהיו יצירתיים
קל להגיד, יותר קשה לבצע. צריך להתגבר על בעיה - דבר ראשון תדעו לזהות את הבעיה שלכם.
* הכל נמרח בתמונה? שאל את עצמך למה. האם זה בגלל שכולם זזים, או בגלל שהיד המצלמת לא מספיק יציבה?(בדרך כלל). אם יש חצובה, פשוט תשתמשו בה. אם אין, תשעינו את המצלמה על מקום יציב וצלמו משם. שולחן, עמוד, רצפה - כל אלה משמשים כחצובה יעילה מאד (ומי שראה אותי שוכב על הרצפה בצילומים יודע למה אני מתכוון).
* אפשר להיות יצירתי בלהפוך את בעיות התאורה ליתרונות בצילום. תהפכו מקור אור חזק במקום חשוך (שבתנאים רגילים יוצר חוסר איזון נוראי בחשיפה) למקור ליצירת הצללות, או שתצלמו מולו עם פלאש ותקבלו אובייקט מואר היטב עם רקע מעניין ויצירתי.
* או שתעשו הפוך מהצללה, תנצלו אור יחסית חזק בתנאי תאורה קשים ליצירת משחקי אור וצל במדידת אור דווקא מהמקור החשוך, ועל ידי תעצימו ותחזקו את מקור האור.
* נצלו את המריחות לצילום אומנותיים. רק זיכרו להכניס לפריים אובייקט אחד לפחות שיהיה קבוע ויציב כדי שלא כל התמונה תהיה מרוחה, והקונטרסט בין החד למרוח יהיה ברור.
* צאו מהמסגרת! מריחות זה לא רק אנשים - כלי רכב, מדרגות נעות, אורות מתחלפים. אולי תנסו אפילו פאנינג?
* תחשבו על חשיפות ארוכות במיוחד - 4, 8 או אפילו 30 שניות חשיפה. במקום עם תנועה איטית, או משחקי אורות, התוצאות יפתיעו אתכם.
* במקום גדול - חפשו קומפוזיציות שיציגו את העומק, או את הפרספקטיבה.
* קחו בחשבון שתמונה שרופה לא ניתן להציל, אבל תמונה עם מעט אור ניתן לתקן ולשפר (לפחות חלקית) בפוטושופ. קחו את זה בחשבון כשאתם מצלמים.
* תדמיינו שאתם כלב ורואים את העולם בשחור ולבן. למה? לפעמים תמונות צבע בנאליות נראות פנטסטי ואומנותי בשחור לבן.

מסקנה: הכלל הוא לשבור את השטאנץ המחשבתי. מה שבא לכם בקלות בתנאי צילום רגילים, לא יעבוד פה. תחשבו על החסרונות שלכם ותהפכו אותם ליתרונות, תהיו יצירתיים, קחו בחשבון מיגבלות של המצלמה שלכם (ואל תבכו על זה שאין לכם כסף ל- 10D), פשוט תהיו יצירתיים.

אני מקווה שזה עוזר לכל מי ששאל אותי שאלות בנושא, ואם יש למישהו מה להוסיף, אני אשמח. בהצלחה!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הגלרייה שלי
Canon EOS 400D + 18-55 + 50 f/1.8 + 70-200 f/4L

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:59

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר