16-12-2005, 14:25
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.05
הודעות: 231
|
|
פסי התעבות ועד...
מעל גרמניה בכל זמן נתון יש תנועה אוירית בערך פי- 50 מאשר מעל תל-אביב, ולכן ביום בהיר ניתן
להנות מ"ציורים" של מטוסים - מטוסי נוסעים.
גבה ההתעבות תלוי בטמפ. שמשפיעה על צפיפות האויר, כך שבכל יום משתנים התנאים להווצרות
פסי ההתעבות -משתנה הגובה בו יווצר הציור ה"ל.
יש משמעות רבה לעובדה הנ"ל כשמוציאים גיחה מבצעית בח"א.
לגבי מהירות ונזקי מעבר מאך.:
בגובה נמוך יראה מד מהירות בתא בערך 650 קשר IAS ששווה ל-1 מאך.
בגובה 40000 רגל יראה אותו מד מהירות 380 קשר IAS במעבר המאך.
המהירות האמיתית= TAS בשני המקרים קרובה - 650\615 קשר בהתאמה, ולכן כל מטוס המגביע טוס
יתייחס למד המאך וישמור מספר מאך מסויים - 0.78 עד 0.82 מאך בד"כ, בשיוט.
האשמה לכל הבילבול הנ"ל היא שוב צפיפות האויר בעיקר.
לגבי נזקים: ככל שנמצא קרובים יותר לגל ההלם - מעבר המאך, הנזק יהיה מוחשי יותר- זכוכיות וכו...
כדאי להתרחק מעזה.
בשמחות,
|