10-12-2005, 17:50
|
|
|
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
|
|
אני לא בטוח שאלו שיקולים שאנחנו צריכים לקחת כעיקריים כאן.
באותה מידה שאפשר להגיד שיש הפסקת חשמל והמדינה משותקת, אפשר להשתמש במערכות גיבוי מסויימות. בכל מכונית יש מצבר, נכון? מעבר לזה, תמיד אפשר להתשמש במערכות היברידיות: כאלו שמצד אחד יכולות לנהג את עצמן במקומות הומים, ומצד שני במידה וקיימת תקלה כלשהי, או בדרכים לא מוכרות, לתת לנהג להשתלט על המכונית (או במידה ואין את הכישורים הדרושים, להכניס לפעילות מערכת גיבוי שרק תעביר את המכונית לשולי הכביש).
מעבר לזה, מערכות ניהוג עצמאיות לא צריכות בהכרח להשלט בצורה מרכזית. גם מערכות שבוחרות לעצמן דרך ומסלול בעצמן, עפ"י מידע שמגיע מבחוץ, יכולות לייעל את התנועה בצורה מאד משמעותית.
הפסקת אספקת חשמל לרמזורים בכל המדינה גם יכולה לגרום לכאוס, ובכל זאת זו מערכת שמשתמשים בה כל הזמן.
דבר דומה אני חושב שאפשר להגיד על פריצה של האקרים למערכת: האקר שפורץ למערכת הרמזורים יכל לגרום לא מעט נזק גם כן... ובכל זאת זו מערכת יותר יעילה מלתת לכל אחד להכנס ולצאת בצמתים לפי שיקול דעתו.
לגבי פיזור משטרת התנועה: עצירת הטכנולוגיה כדי לשמר עבודה של אנשים ספציפיים אף פעם לא היתה רעיון טוב. אולי בהתחלה (במקרה הרע) זה יתקזז עם דמי אבטלה של שוטרים. כיום אני לא בטוח שיהיה נכון להגיד שלא צריך אותם במקומות אחרים במשטרה.
|