11-02-2006, 18:51
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 285
|
|
טיסה עם מנוע מושבת
ליבני,
אמנם מיהרת להודות לDEEP על תשובתו אבל עם כל הכבוד הוא לא ענה לשאלה שהיצגת.
ETOPS הוא רק חלק מהתשובה ובעיקר מתייחס לחוקה וכושר אוירי לטיסה בגובה שיוט מעל אוקינוסים.
בקשר לתשובה:
כל מטוס נבנה ומסוגל לטוס עם מנוע אחד מושבת.
הדבר נכון במיוחד בתקלה חמורה במהלך ההמראה - ממהירות מסויימת מאוד ממשיכים בתהליך ההמראה גם אם כשל מנוע בצד אחד.
לגבי 747 או 340 או כל 4 מנועי אחר.
המטוסים תוכננו להמשיך לטפס במשקל מלא גם אם שני מנועים כשלו, ואכן המטוס מטען של אל-על אחרי איבוד מנועים 3 ו-4 המשיך לטפס למרות הנזק הגדול שנגרם להרבה מערכות עיקריות.
המטוס איבד שליטה כיוון שנכנס לפנייה הדוקה מידיי בייחס למצבו העגום.
וכך הם פני הדברים בכל התעופה האזרחית אבל:
מטוס דו-מנועי קטן במשקל מירבי אם יאבד מנוע בתהליך ההמראה לא בטוח שיגיע רחוק מידיי.
בשיוט- המצב טוב בהרבה משום שהמהירות מאפשרת שמירת יציבות ויתכן שיאלץ להנמיך עד לגובה
נתון חדש (לפי טבלאות).
|